Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die in de auto nog altijd naar gewone radio luisteren (Behalve als het nieuws op is eventueel). Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft ze?
Gegroet, jongeling! Als je me tegenkomt in mijn Mercedes E, terwijl ik rondrijd met mijn geruite flatcap, rij dan AUB wat trager zodat ik me op mijn gemak voel!
Met vriendelijke groet,
Nonkel S.

Meer serieus: ik heb eigenlijk niets met de radio of muziek in het algemeen, tot op het punt dat ik in mijn vorige wagen die ooit had afgezet omdat de accu op zijn laatste benen liep, en ik dit pas dagen later doorhad. Dus extra "moeite" buiten dat op een zender (veelal Radio 1) te zetten en het dan te vergeten doe ik niet.
in de auto heel vaak Radio 1. Daar is het soms nog eens interessant
idem :)

Laatst bewerkt:
Die ochtend op de radio (Nostalgie):

"Ja en het is een speciale dag vandaag, want vandaag gaat *instert artsy fartsy kindernaam* van Astrid Coppens voor het eerst naar school. En we gaan eens horen hé. Astrid goedemorgend, hoe gaat het met jou?"
"Ah goed he, we zijn al van vijf uur op, want artsyfartsykindernaam had gekotst!"
"Wauw super megageweldig Astrid. Astrid. Hoe voel je je nu?"

Zo snel als ik kon de muziek verzet (in dit geval wat dat heel toepasselijk naar Laat het looooooooooooooooooos, laat het loooooooooooooooooooos. Ik hou het echt niet meer uihuihuit van Frozen dat ik deze week nog maar slechts voor de zevenhonderdachtendertigste keer heb moeten aanhoren), maar wat de fok kan mij de eerste schooldag van artsyfartsykindernaam van een z-klasse 'B'V wiens enige echte prestatie is dat ze ooit een tijd samen was met een Mister Proper van den Action en haar pollekes mag kussen dat er zo'n dingen bestaan als Snapstagram, want anders zou ze allang terecht in de vergetelheid gesukkeld zijn, schelen? Héél leuk voor artsyfartsykindernaam dat hij naar school gaat, maar dat boeit mij geen hol.

Krijgen die presentatoren drugs toegediend of zijn die werkelijk half hersendood en debiel? Op MNM en Qmusic is het nog eens twintig keer zo erg. Al dat fake enthousiasme.

Ach, het is mijn eigen fout, dat zal me leren om 's ochtends in de auto nog eens naar de radio te luisteren.

Haha ik kan mezelf daar ook zo in gaan opjagen hé, waarom doen die altijd zo debiel enthousiast over de meest onnozele fkcing dingen....

Mijn vriendin zegt dan altijd dat ik me niet zo in alles mag opjagen :p

Welke regio, daar 6j gewoon en nooit zoiets tegen gekomen met mijn wagen
Oh booboo, da’s elke regio daar tegenwoordig hoor, ik heb kennissen over de hele lap en die zijn ondertussen allemaal al zo’n toeren tegengekomen. De meeste zijn al content als het zonder dat ze er bij waren voorviel, er zijn nogal wat messen op straat.

Tjah (auto)radio, ik luister es een paar liedjes als ik opzij sta ofzo of ergens wacht, anders niet. Teveel radio word je soms snel beu... Maar af en toe eens is het leuk en vooral random. Ik heb zo'n 5 dab zenders die ik gebruik in m'n fav. En beginnen ze te leuteren, ander zender ...
Los van USB en smartphone als bron vind ik daar niks 'speciaal' aan hoor.

Laatst bewerkt:
Alleen draaien die altijd schijtmuziek en moet ik dan zappen.
Ja! Ik ben content dat ik niet de enige ben die dat van Radio 1 denkt. Ik luister - op zich - naar hun gebabbel zonder teveel ergernis maar die muziek is toch vreemd.

Ergernis: Mijzelf. Ik heb de onhebbelijke onbewuste gewoonte om eens mijn vinger geprikt is, die gewoon ‘woosh’ over mijn kleren te vegen, telkens een bloedvlekje dus. Ik probeer daar op te letten maar bijna ieder keer toch weer.

Oh booboo, da’s elke regio daar tegenwoordig hoor, ik heb kennissen over de hele lap en die zijn ondertussen allemaal al zo’n toeren tegengekomen. De meeste zijn al content als het zonder dat ze er bij waren voorviel, er zijn nogal wat messen op straat.
Goh ik 6j daar gewoond he in Londen, dicht bij Blackheath en nooit iets gebeurd met mijn volvo XC90 die elke dag buiten stond.

Ja er zijn messen maar persoonlijk nooit iets gezien en ik was elke dag uit

Gisteren een vriendin van mijn vrouw op bezoek gekregen.
Die heeft gebruik gemaakt van ons toilet beneden. Geen probleem, daarvoor is het er.

Deze ochtend vastgesteld dat de bril er scheef op stond en er nog half aanhing.
Zeg dat dan tenminste! Ik ben nu vooral kwaad omdat ik dat zelf heb moeten vaststellen.
Ook eens meegemaakt.
Snap je toch niet zulk gedrag. Alsof ze denken dat je dat niet gaat zien nadien?

Kunt u ook afvragen hoe ze die bril zou kunnen stukmaken. Met een plof erop?

Goh ik 6j daar gewoond he in Londen, dicht bij Blackheath en nooit iets gebeurd met mijn volvo XC90 die elke dag buiten stond.

Ja er zijn messen maar persoonlijk nooit iets gezien en ik was elke dag uit
Ik ben nu al een paar jaar niet meer terug geweest maar in de laatste vier jaar staat er in elke ‘update’ mail of app wel iets waarvan ik denk ‘damn’. Tassen geript en vandalenstreken maar het zit precies overal ingesijpeld, ik ken er twee met gewelddadige buren (‘am gettin’ a machete, pal’ soort) en andere die in flats wonen waar alles los en vast gestolen wordt. Moet wel zeggen, mijn kennissen daar zijn mensen die receptie, waitressing, winkel etc doen met van die zero hour contracten en die sowieso voor Londen al moeten kiezen voor bepaalde buurten waar het al een aantal jaar lastiger aan het worden is. Maar mijn ene baas die ik nog hoor, en die dan wel weer uitstekend centen verdient, heeft meer beveiliging op zijn huis dan de Nationale Bank en is al drie keer overvallen gewoon in zijn straat. Altijd schoffies maar die zijn net de agressiefste.

In Belgie: slachtoffer van Home jacking, car jacking, inbreken.

Londen: niets. En ik was elke nacht wel uit tot de kleine daar was.

Zuid Afrika: niets en ik loop ook savonds en snachts eond in joburg als ik daar ben. Alleen in Cape Town voel ik mij nooit veilig.

Ach radiostations ... ik zet Radio 1 soms op voor het nieuws en de actuagesprekken, de compromiszender van mijn vrouw en ik is Radio 2 dat soms aanvaardbaar is (Préhistorie of Rat pack) tot een regelrechte abominatie (Vlaamse top 30). Ik zwijg over Q-Music, MNM en Joe want dat is allemaal dezelfde commerciële regenboogschijt. Klara zet ik regelmatig op, dat is meestal zeer aanvaardbaar. Het vaakst gebruik ik Spotify, dan kies ik tenminste zelf wat er op staat.

In Belgie: slachtoffer van Home jacking, car jacking, inbreken.

Londen: niets. En ik was elke nacht wel uit tot de kleine daar was.

Zuid Afrika: niets en ik loop ook savonds en snachts eond in joburg als ik daar ben. Alleen in Cape Town voel ik mij nooit veilig.
Ik denk gewoon dat mijn vrienden daar en jij in nogal andere kringen vertoeven.

Dat élke Facebookpagina over voetbal bomvol zit met Nigerianen die de hele tijd over en weer kwetteren en ruzie maken.
"Us in London..." Honey please, ge woont in Abuja, niks te "us" in Londen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan