Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allé vooruit, poging om stookoliepremie aan te vragen - inloggen via ITSME wederom een ramp want werkt terug niet, IT'ers moeten toch echt eersteklas idioten zijn om erin te slagen om zoiets dermate slecht te kunnen ontwikkelen, hoeveel van die verificatie zaken bestaan er ondertussen - een triljoen ofzo, en toch moet dat opnieuw en opnieuw en opnieuw geschreven worden en telkens loopt het verkeerd - wanneer gaan ze eindelijk eens werk maken van een schadevergoeding per fout, ik zal elke keer een filmke maken en per postduif opsturen (want hun e-mail zal ook wel niet werken).

is er eigenlijk zo geen dienst waar je alles nog met pen en papier kan regelen want de overheid en digitalisering - dat wordt een gat in de begroting waar het heelal niets tegen is, stel die IT'ers eens verantwoordelijk voor hun belabberd werk.

Nog zoiets: tijdje terug had ik het ook nodig en werkte het wel - rarara wat de eerste vraag is na het inloggen met ITSME: graag u naam en voornaam invullen aub - opnieuw het werk van hoogbegaafde IT'ers zeker, mannekes - ik kan er boeken over schrijven, bouw 1 machine met dergelijke logica en ze vervolgen u voor elke rechtbank ter wereld.

Hier een paar dagen geleden wel goed de premie digitaal kunnen aanvragen.
Let op als je per post zou versturen: ze vereisen een aangetekende zending!

De aanvraag voor die premie kan je nog per post opsturen ook.

Heb zelf nog geen itsme gebruikt. Als ik zulke zaken moet doen, is het met de kaartlezer. Daar nog nooit problemen mee gehad.
Hier een paar dagen geleden wel goed de premie digitaal kunnen aanvragen.
Let op als je per post zou versturen: ze vereisen een aangetekende zending!
Vroeg of laat zal ik in elke krant en in elke nieuwsuitzending te zien zijn, de man die de Belgische staat en 2000 software bedrijven voor de rechter daagde. Zou eigenlijk beter bij een gigant in software gaan werken als diegene die alles test en zijn zegen moet geven, ik kan immers als enige persoon ter wereld de absolute zekerheid bieden - ik trek IT problemen aan, tijdje terug heeft men met man en macht een poging gedaan om een headset aan mijn pc te koppelen - dat is niet gelukt en als bonus is ook mijn geluid verdwenen :ROFLMAO:

al een geluk dat ik, na alles eens te ventileren, ik terug kan relativeren - ik probeer later wel eens.

Vroeg of laat zal ik in elke krant en in elke nieuwsuitzending te zien zijn, de man die de Belgische staat en 2000 software bedrijven voor de rechter daagde. Zou eigenlijk beter bij een gigant in software gaan werken als diegene die alles test en zijn zegen moet geven, ik kan immers als enige persoon ter wereld de absolute zekerheid bieden - ik trek IT problemen aan, tijdje terug heeft men met man en macht een poging gedaan om een headset aan mijn pc te koppelen - dat is niet gelukt en als bonus is ook mijn geluid verdwenen :ROFLMAO:

al een geluk dat ik, na alles eens te ventileren, ik terug kan relativeren - ik probeer later wel eens.
Bwo, je bent lang niet de enige die ik al over itsme heb horen klagen hoor.

Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad met It'sMe.
Ik gebruik het voor zulke overheidsdiensten, maar ook voor Helena en om in te loggen op mijn online banking.

Misschien ergens een fout in jouw profiel, want naam en voornaam zouden ze sowieso in hun database moeten zitten hebben van bij de eerste registratie.

Ik gebruik Itsme al jaren en nog nooit een probleem mee gehad 🤷‍♀️ Voor mij is dat toch een serieuze verbetering geweest tegenover het getsjool met die kaartenlezers vroeger.

Ik vind Itsme ook heel makkelijk, gebruik het wekelijks.

Alleen blokkeert het om de 3 à 4 maanden. Geeft dan aan dat ik de verkeerde inlogcode gebruikte, terwijl ik 100% zeker ben dat het niet zo is.
Itsme heropstarten of de code opnieuw vragen helpt niet.

Erna deblokkeren met digitale paslezer en dan werkt het terug perfect.

Tja. :tongue:

Weet er iemand de betekenis van de nieuwe fb hype bij vrouwen om een zwarte kader met hun naam als omslagfoto te nemen? :unsure:

Heb zelf nog geen itsme gebruikt. Als ik zulke zaken moet doen, is het met de kaartlezer. Daar nog nooit problemen mee gehad.
Raad gevolgd - met kaartlezer geen probleem

Ik vind Itsme ook heel makkelijk, gebruik het wekelijks.

Alleen blokkeert het om de 3 à 4 maanden. Geeft dan aan dat ik de verkeerde inlogcode gebruikte, terwijl ik 100% zeker ben dat het niet zo is.
Itsme heropstarten of de code opnieuw vragen helpt niet.

Erna deblokkeren met digitale paslezer en dan werkt het terug perfect.

Tja. :tongue:
Besluit: dat werkt NIET goed, breng eens een kookpot op de markt die meestal werkt maar alle 3-4 maand niet

Nu we toch bezig zijn over IT'ers:

Je wil een PDF document digitaal ondertekenen - open het bestand, klik op gereedschappen en dan krijg je een aantal knoppen waaronder
  • Invullen en ondertekenen
  • Certificaten
2 keer raden welke knop je moet gebruiken om het document te ondertekenen - juist, certificaten :wallbash:

Welke straf moet je daar aan koppelen, death by hanging?

Nu we toch bezig zijn over IT'ers:

Je wil een PDF document digitaal ondertekenen - open het bestand, klik op gereedschappen en dan krijg je een aantal knoppen waaronder
  • Invullen en ondertekenen
  • Certificaten
2 keer raden welke knop je moet gebruiken om het document te ondertekenen - juist, certificaten :wallbash:

Welke straf moet je daar aan koppelen, death by hanging?
Indeed redelijk verwarrend, maar met "ondertekenen" kunt ge wel degelijk ondertekenen door digitaal uwe krabbel te zetten (muis als pen gebruiken). En een document "digitaal tekenen" met uw ID card, is technisch letterlijk een certificaat toevoegen aan het document.

Duseuh: Technisch gezien is het logisch. Eindgebruiker gezien is het compleet onlogisch indeed.

Tja, software is nooit bugfree of 100% gegarandeerd werkend. Dat faalt soms al op een uniek milieu, bijv. software voor een specifiek merk van tv's, laat staan dat het op alle merken gsm's, tablets en pc's met tig configuraties moet werken.

Indeed redelijk verwarrend, maar met "ondertekenen" kunt ge wel degelijk ondertekenen door digitaal uwe krabbel te zetten (muis als pen gebruiken). En een document "digitaal tekenen" met uw ID card, is technisch letterlijk een certificaat toevoegen aan het document.

Duseuh: Technisch gezien is het logisch. Eindgebruiker gezien is het compleet onlogisch indeed.
Heb het er soms moeilijk mee, die kleine puntjes - maar het gebeurd ook elders: dit weekend een pomp aangesloten, op het meegeleverde schema moet ik bruin-grijs-zwart aansluiten, de kabel die aan de pomp hing is zwart-blauw-rood.

altijd zalig zo een zaken, dan vloek ik eens goed, klief ik vervolgens een boom - en dan neem ik een meter om dat spel uit te meten en aan te sluiten.

Denk dat vooral het aantal actieve posters beperkt is want ik zie elke dag nieuwe leden registreren. Richting de 5000, wat nog altijd peanuts is met de hoogdagen van 9lives.

Groeien doen we in elk geval wel, maar het heeft ook allemaal tijd nodig.

Maar Jonas is wel een verlies ja, erg spijtig. Ik hoop dat hij zijn weg vindt.
Ik zie dit nu pas, maar ik wil hier nog op iets aanvullen.

Tijdens "de hoogtijden van 9Lives" was sociale media nog niet zo groot als het vandaag is. Dat zorgt ervoor dat de meeste forums een neerwaartse trend hebben. Ik denk bij BG dat het groeiende aantal te verklaren is door de "doorstart" die het forum nam, en dat er in de Benelux wel wat ruimte is voor een diepgaander forum. Op sociale media blijft het toch vaak maar oppervlakkig, maar qua interessevelden heb je facebookgroepen of discord bijvoorbeeld. Ik zie veel jeugdigere Belgische types soms terug in enkele discordgroepen waar ik actief op ben. Forums is nog een beetje een restant van de 2000s internetgeneratie en bereikte toen eigenlijk echt de piek, in de late 00s in de Benelux. Maar vandaag is de wereld weer een beetje anders, dat neemt niet weg dat er wel degelijk een vrije plaats of een vrije niche is voor een onafhankelijk forum als dit naast de sociale media giganten / mastodonten.

Mijn elleboog. Al weken last van, en 't wordt erger - en vooral bij het afvegen na een wc-bezoek 😒. Weinig zin in een doktersbezoek, want die gaat 'rust' prediken, en met een nieuwbouw waarbij ik zelf ook af en toe iets moet doen en volleybal als hobby, waarbij aanwezigheid gewenst is om de ploegen niet in de problemen te brengen, komt dat helemaal niet uit 😞.
Dat maakt toch niet uit? Je kan nog altijd die zijn advies negeren. Is exact hetzelfde.
Alleen weet je dan nog beter waar je aan toe bent ipv kop in het zand te steken.

Bwa, ik gok dat 1 van de ploegen waarin ik speel aan zijn laatste seizoen bezig is, dus ik wil dat graag uitdoen + matchen kunnen niet meer verplaatst worden/boetes als de match niet kan doorgaan (door bijv gebrek aan spelers).
En ik heb nu een aantal weken geen match, dus “1 week volledige rust” helpt niet, ontstekingsremmers neem ik sowieso al regelmatig. Kosten kine kan ik er nu, tot ik verhuisd ben, toch niet bijhebben, dus het gaat nog even vloeken zijn - al zal ik de oefeningen die ik online vind wel doen.
Kine kost letterlijk enkele euro's na terugbetaling van de mutualiteit ...
En vaak ook terug betaald binnen de paar dagen.

De zoektocht naar een wintermantel sucks. Ik wil geen donsdeken met mouwen, ik wil er niet uitzien als een suikerstok en het moet een mantel zijn, geen jasje. Er zijn wel een paar merken die mijn mood volgen maar zwart-zwart is ook weer moeilijk met een Golden Retriever, dan lijk ik op een goth-dog. En ik heb mijn vorige mantels buitengebonjourd dus ik ben mantelloos en het is potverdikke fris aan het worden.

Stijfheid over mijn hele lichaam, en een dof gevoel in mijn hoofd.
Rugpijn die maar niet afhoudt, volgende week een eerste facetinfiltratie.
Hopelijk daarna snel beterschap.
En nog steeds last van de lange termijn verschijnselen na een covid besmetting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan