Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De harde tijden sijpelen hier ook wel door. Ik denk dat het daaraan ligt dat er al sneller mensen weg gaan recent. Die hardere tijden die zich in sommige topics ook reflecteren in soms hardere discussie. Niet iedereen is daar inderdaad immuun aan.

Laatst bewerkt:
We zijn ook met een iets kleinere groep 'core' posters dan vroeger, dus het valt meer op zeker wanneer mensen weggaan? Maar accounts laten verwijderen is zo ... drastisch. Zeer jammer in elk geval.

Het is alleszins opvallend, zo hadden we ook puni tijdens de lockdown.
Corona was natuurlijk niet de meest zonnige periode voor het mentale, gevolgd door een oorlog aan de achterdeur van europa en donkere economische vooruitzichten. Dan kan er bij veel mensen natuurlijk niet veel meer bij.

Laatst bewerkt:
We zijn ook met een iets kleinere groep 'core' posters dan vroeger, dus het valt meer op zeker wanneer mensen weggaan? Maar accounts laten verwijderen is zo ... drastisch. Zeer jammer in elk geval.
Denk dat vooral het aantal actieve posters beperkt is want ik zie elke dag nieuwe leden registreren. Richting de 5000, wat nog altijd peanuts is met de hoogdagen van 9lives.

Groeien doen we in elk geval wel, maar het heeft ook allemaal tijd nodig.

Maar Jonas is wel een verlies ja, erg spijtig. Ik hoop dat hij zijn weg vindt.

het is half 7 op de trein, het is muisstil en ineens begint daar een ouw taart te facetimen op volle geluid voor 30 min.

HALF 7 en ik moest al gezaag aanhoren

Denk dat vooral het aantal actieve posters beperkt is want ik zie elke dag nieuwe leden registreren. Richting de 5000, wat nog altijd peanuts is met de hoogdagen van 9lives.

Groeien doen we in elk geval wel, maar het heeft ook allemaal tijd nodig.

Maar Jonas is wel een verlies ja, erg spijtig. Ik hoop dat hij zijn weg vindt.
Dit is het wel, hoor. We gaan in overduidelijk stijgende lijn, niet dalende. Er zijn een paar bekende namen vertrokken de laatste maanden, en dat is nu wat zichtbaarder oa door de GDPR-regeling, ook al bij 9lives (ironisch genoeg, want vaak zorgt die dus net voor meer aandacht ipv minder). En ook gewoon door toeval omdat het een paar veelposters na elkaar zijn.

Gelukkig mogen we de meeste van die vertrekkers na een tijdje ook terug verwelkomen, al dan niet onder dezelfde naam, dus dat vind ik wel fijn. Een pauze kan iedereen weleens gebruiken!

Het is alleszins opvallend, zo hadden we ook puni tijdens de lockdown.
Maar dat is nog een geval apart vind ik. Puni werd op een gegeven moment echt persoonlijk aangevallen. Al vind ik een account verwijderen dan nog altijd wat drastisch.

In het geval van Jonas was het vrij duidelijk dat er meer speelde dan gewoon geen lief vinden. Al mag het ook wel gezegd worden dat veel mensen hem hier weldegelijk zeer goed advies hebben gegeven, maar dat hij zich nogal snel aangevallen voelde als er eens een kwinkslag gegeven werd. Of eens een iets hardere mening, die in mijn ogen net zo goed gegeven mag worden. Soms dringt het bij mensen pas echt door als je gewoon zegt waar het op staat.

Al blijft een account verwijderen toch ook een vrij extreme oplossing in mijn ogen.

Maar dat is nog een geval apart vind ik. Puni werd op een gegeven moment echt persoonlijk aangevallen. Al vind ik een account verwijderen dan nog altijd wat drastisch.

In het geval van Jonas was het vrij duidelijk dat er meer speelde dan gewoon geen lief vinden. Al mag het ook wel gezegd worden dat veel mensen hem hier weldegelijk zeer goed advies hebben gegeven, maar dat hij zich nogal snel aangevallen voelde als er eens een kwinkslag gegeven werd. Of eens een iets hardere mening, die in mijn ogen net zo goed gegeven mag worden. Soms dringt het bij mensen pas echt door als je gewoon zegt waar het op staat.

Al blijft een account verwijderen toch ook een vrij extreme oplossing in mijn ogen.
Ik denk dat bij Jonas die persoonlijke situatie helemaal niet speelde, zelfs. Integendeel. Hij zat net op een heel goede plek op dat vlak en zag op die manier dat interesses kunnen veranderen. Verder ga ik er niet op in, want het blijft een persoonlijke kwestie en hij heeft ervoor gekozen om daar niet over uit te wijden, dus dat wil ik respecteren en ik ga niet voor hem proberen te spreken. Dat heeft hij toch wel verdiend, zeker. Maar de datingthread en het advies daar zit er voor niet veel tussen, zeker weten.

(Technisch: Een account laten verwijderen kan niet. GDPR kan uiteraard, maar om de juiste redenen.)

Nog nooit een blikske gehad dat spontaan openbarstte. Nu al 2x op 2 weken tijd. Eerste keer een pak cola zero, ik zet dat op de band aan de kassa in de winkel, ineens PPSSSSSSSSSHHHHHHHTTTTTT alles vol cola daar, die madam half onder gespoten. Nu deze morgen doe ik bij ons de kast open voor een nieuw bus melk te pakken, ineens zie ik dat heel die kast vol pepsi hangt, dus weer een kapot blikske dat voor een groot deel leeg gelopen is.

Zijn ze aant besparen op den aluminium ofzo 🤡

Ik snap die mening van "account verwijderen is zo extreem" niet goed (bvb @Carrion zegt dat hierboven, maar ook anderen).
Wat is daar extreem aan?
Allez, het is maar een internetforum hé mensen. Als iemand zijn account wil verwijderen, voor welke reden dan ook, dan is dat toch gewoon ok? Ook al was het ne toffe pé, goede discussieerder, veelposter, meerwaarde voor het forum,...

Dat is voor mij gelijk als een andere stamgast in mijn stamcafé, die ik niet echt ken maar nu en dan eens mee zeverde, opeens niet meer komt en zijn openstaande rekening sluit.
Dan 🤷‍♂️ ik eens, ben benieuwd waarom, en bestel nog iets.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan