Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terwijl ik mijn boodschappen aan het inladen ben word ik in gebroken Engels aangesproken door een (ik denk Oekraïense) vrouw. Ik versta enkel 'help' en 'bus' en op de smartphone die ze onder mijn neus duwt zie ik door de lichtinval ook niet veel dus ik vraag haar - in het Engels - waar ze precies hulp voor wil. Zonder me verder nog aan te kijken mompelt ze 'Ik ask someone else' en wendt zich tot de twee tienermeisjes die net voorbij komen gewandeld.
Nu voel ik me een klootzak en ik weet eigenlijk niet eens waarom...:sop:

Gisteren druppels in de ogen die het accommodatievermogen volledig uitschakelen. Duurt 12 uur tegen het hersteld.
Ik zie nog steeds niet scherp en kan geen zonlicht verdragen. Mijn iris is bijna niet te zien, pupillen staan volledig open.

En 't is net een zonnige dag. Kan het nu serieus niet bewolkt zijn zoals gisteren.
Ik mag er donderdag ook om voor een oogonderzoek.

Audible here i come.

Speciaal een ezelsbruggetje voor u verzonnen se:

AN gaat NU LEREN
An moet het ni leren, Kay gaat nu leren.

On topic, den auto van de madam een rode kaart op de keuring. Hoewel het wel terecht is en een probleem da we zelf nog nooit opgemerkt hadden. Achterremmen slepen hard genoeg om de wielen niet gemakkelijk met de hand te kunnen verdraaien, maar niet hard genoeg om het echt te voelen als je rijdt. Hopelijk niet te veel kosten.

Eerste dag van de week terugrit 30 min vertraging. Krijg je te horen «Deze trein stopt in hasselt en rijd niet meer verder naar tongeren »

« Mensen die naar tongeren willen gaat kunnen om 17u07 de volgende trein nemen »

Wanneer die da zei was het 16h48 en we waren nog niet eens aangekomen in aarschot. :rofl:

Echt NMBS …
Dus je zat 30 min extra in Brussel te wachten?

This will be fun..

Op zich niet een ergernis van vandaag, maar ik besef nu dat mensen vermoeiend kunnen zijn, en ja ik kon ook wel eens vermoeiend zijn :unsure:

Gingen eerst met ouders en zus op citytrip ter ere van moeders verjaardag. Moeder in de wolken natuurlijk en zegt dat tegen vriendin X. Vriendin X staat ervoor gekend om zichzelf uit te nodigen om mee te mogen, nooit gezien ma bon.

Haar man is een toffe op zich, maar gewoon een klein kind. Constant maar constant grappen willen maken (waar die zelf mee lacht). Stilte kent hij niet, zoals in het Vaticaanmuseum de nood hebben om constant luidruchtig te zijn. En altijd over seks, wat marginaal wordt.

Ja, gezelschap kan een trip maken of kraken.

Sinds vorige week foutmeldingen op mijn dashboard (elektronische handrem laten controleren, stuurbekrachtiging viel soms uit bij achteruit indraaien, …)
Steek die gisterenavond binnen bij Ciac Gent om te laten uitlezen. Vanmiddag 11:30 een bericht dat ik hem mag komen ophalen.

“Testjes gedaan, updates uitgevoerd en een testrit gedaan. Dat is dan 260€ alstublieft.

Oja, opmerking erbij: verder op te volgen.

What the actual f*ck. Bijna 3 werkuren om updates uit te voeren. Ik hoef toch ook niet naar mijn zandloperke te blijven staren als mijn laptop moet updaten. :angry:

Het ergste aan garages vind ik dat je altijd moet betalen ook als is het niet altijd opgelost.

Heb al tijdje storing ABS. Doe hem binnen, "ja we hebben dit en dat gedaan als het terugkomt moeten we dit en dat doen".

Ja het is terug... MAarja die eerste interventie betaal je en dan moet je maar opnieuw betalen terwijl zij rustig zoeken.

Als ik hier wat verkeerd doe in mijn zaak of er was iets niet tip top in orde dan fix ik dat gratis :p

Het ergste aan garages vind ik dat je altijd moet betalen ook als is het niet altijd opgelost.

Heb al tijdje storing ABS. Doe hem binnen, "ja we hebben dit en dat gedaan als het terugkomt moeten we dit en dat doen".

Ja het is terug... MAarja die eerste interventie betaal je en dan moet je maar opnieuw betalen terwijl zij rustig zoeken.

Als ik hier wat verkeerd doe in mijn zaak of er was iets niet tip top in orde dan fix ik dat gratis :p
Inderdaad. Ik toonde alleszins mijn ongenoegen en dan vroeg ze ietwat geschrokken: "had je verwacht dat je niet moest betalen?" Ik zei nee, maar toch geen 260€ voor wat updates!

Dat is nu eens een woord dat ik altijd onlogisch gevonden heb. “Iets aflassen” klinkt toch veel logischer dan “iets afgelasten”. Welke hollander heeft dat verzonnen?

Ik heb dat met "niet weerhouden" zijn bij een sollicitatie :lol:

weerhouden = tegenhouden
niet weerhouden zijn = niet geselecteerd

whut? :lol:

Zo, daarna is alles mooi afgelast.
Afhankelijk van de context kan die zin dus twee dingen betekenen he. Het voltooid deelwoord van zowel 'aflassen' (=het lassen voltooien) als 'afgelasten' (= beslissen dat iets niet doorgaat), is 'afgelast'.

En zo wordt iemands ergernis mijn glimlach van de dag :unsure:.

Mijn GSM begon gisterennamiddag te flippen, continu opnieuw opstarten uit zichzelf
Maar hoe hulpeloos zijn wij zonder zo'n ding ?

'S middags gaan eten.. Cash ? Heb ik niet bij, bankcontact dan maar. Dat hebben ze niet, wel Payconiq dus een collega heeft mogen voorschieten.
Naar huis rijden met de navigatie van de auto ipv waze, 2x in wegenwerken terecht gekomen en extra km en tijd gemaakt

'S avonds thuis dan na heel lang proberen eindelijk een hard reset kunnen doen, alle apps stonden nog in een back-up, maar uiteraard de log-ins niet meer.
Hoeveel verschillende log-ins heeft een mens eigenlijk tegenwoordig ?!

Intussen werkt mijn Its me nog steeds niet
Dan de banking app & payconiq, opnieuw inloggen, maar daarvoor heb je de digipass/kaske nodig van de bank
Zoeken waar dat ligt, tot de conclusie komen dat die batterij plat is. Wij hebben uiteraard zo geen batterij meer reserve in huis.
Naar mijn ouders, batterij eruit prutsen, nieuwe erin. Wat zegt dat ding ? LOCK!
Bank bellen, "aah ja das normaal, ge moogt dat niet zelf opendraaien, kom maar langs dan krijgt ge een nieuw"

Ik heb zin om alles aan het raam uit te smijten, maar ge hebt het zo vaak nodig :cry::cry::cry:

Laatst bewerkt:
Strontverkouden, maar toch naar het werk moeten komen want we moeten en zullen drie dagen naar kantoor gaan.
Als volgende week de helft van mijn team ziek is moeten ze het maar zelf weten. :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan