Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
:D

Maar ge hoort uw boodschappen af te sluiten met dat balkje zodat de persoon achter u weet dat die zijn boodschappen kan neerplaatsen. Als ge het doet op de persoon die voor u, komt dat aggressief over imo. Dat niet doen is zeggen da ge geen moer aantrekt van de persoon achter u.

Heb ne keer gehad dat de persoon voor mij me zat te vertellen dat ik een balkje tussen ons hoor te leggen en ik toonde triomfankelijk het balkje achter mijn boodschappen "zeker heb ik dat balkje geplaatst madam, hier waar het hoort".

En ja die dag was al mijn beste dag niet. :angry:
Ik weet niet waar jullie winkelen, maar ik leg het balkje toch ook altijd achter de boodschappen van mijn voorganger. Vaak is die legband niet groot genoeg om al mijn boodschappen al te plaatsen en dus kan er nog geen balkje gelegd worden en dus idem voor mijn voorganger. Heb daar nog letterlijk nooit iemand moeilijk horen over doen, want voor zover ik weet ging het al altijd zo?

Ik weet niet waar jullie winkelen, maar ik leg het balkje toch ook altijd achter de boodschappen van mijn voorganger. Vaak is die legband niet groot genoeg om al mijn boodschappen al te plaatsen en dus kan er nog geen balkje gelegd worden en dus idem voor mijn voorganger. Heb daar nog letterlijk nooit iemand moeilijk horen over doen, want voor zover ik weet ging het al altijd zo?
Ik vind dat zelfs logisch. Ge legt een balkje als ge weet dat het nodig is. Wanneer zijt ge daar zeker van? Als GIJ uw spul op een band legt creëert ge een nood aan scheiding met de vorige. De vorige weet toch niet wat achter hem gaat gebeuren en/of er een balkje moet staan?

Dat gezegd zijnde is het imo maar heel theoretisch geneuzel van mijn kant, en heel hard moeite doen om er een ergernis van te maken. Legt gewoon een balkje waar en wanneer het nodig is 🤷‍♂️.

Laatst bewerkt:
Ik weet ook wel dat zo'n balkje leggen ne gepeuzel van niks is, het gaat meer om het principe. Stel:

- Ge denkt dat uw voorganger al gedaan heeft met boodschappen leggen, wat eigenlijk moeilijk is als die persoon voor zijn/haar karreke staat waardoor ge niet ziet hoeveel boodschappen er nog in zitten. Maar ge vergist u en ziet dat pas in als ge dat balkje al neergelegd heb, waardoor je een indruk creeërt van "ge hebt gedaan en dat toon ik aan met dat balkje neer te zetten". Komt passief-aggressief over.
- Met die laatste zin zou je ook opzettelijk aggressief overkomen door je niks aan te trekken of je voorganger nog bezig is met boodschappen op de band te leggen. Ge legt dat balkje neer en zet uw eigen boodschappen erop.

Als ge uw boodschappen op de band legt en daarna een balkje achter, toont ge zo aan dat ge klaar zijt en dat de persoon achter u diens boodschappen op de band kan leggen. Zo houdt ge rekening met de mensen achter u en komt ge niet asociaal over.

En uiteraard hou ik ook wel rekening met mensen die fysiek niet in staat zijn die balkjes te pakken. Van oude mensen, zichtbaar gehandicapt of single parent met een kind bij verwacht ik niet dat ze dat kunnen of eraan denken. En dan leg ik wel zo'n balkje tussen onze boodschappen. En anders laat ik gewoon voldoende ruimte voor het geval ze toch nog boodschappen hebben en anders kan de kassierster wel zien dat het aparte boodschappen zijn.

Nogmaals dat balkje zelf is gepeuzel van niks maar juist daarom vind ik het ergerlijk dat voorgangers niet eens dat beetje fatsoen hebben. En het gaat om het principe nondedju!

Damn heb ik nu een hele essay geschreven over het gebruik van het balkje in de supermarkt. :unsure: Nog maar 36 en al een verzuurde norse vent. :(

Ik stel een "waar leg jij je balkje in de supermarkt?" Topic voor!

Ervoor
Erachter
Ik leg geen balkjes!
Je vergeet de optie:
ervoor, erachter, ernaast, waar ge maar wilt gezien ik toch maar sta te wachten en ik geen verrekking krijg van een balkje te heffen.

Ik stel een "waar leg jij je balkje in de supermarkt?" Topic voor!

Ervoor
Erachter
Ik leg geen balkjes!
En 20 paginas discussiëren om te beseffen dat het enige juiste antwoord is "Balkje? Waar de fuck hebt gullie het eigenlijk over? Ge weet toch dat er ne self scan is" .

En 20 paginas discussiëren om te beseffen dat het enige juiste antwoord is "Balkje? Waar de fuck hebt gullie het eigenlijk over? Ge weet toch dat er ne self scan is" .
Bij de Delhaize helaas niet! Of toch niet de Delhaize waar ik altijd naartoe ga.

Powerline adapters gekocht voor mijn ouders. Een vrij constante snelheid van +- 300 mbps maar heel soms zit er een gigantische drop van een twintigtal seconden in naar hoop en al 12 mbps waardoor vlotte videostreaming onmogelijk is.

Gebeurt willekeurig, zo der dat er andere toestellen plots inschakelen ofzo.

Ik probeer als het kan altijd het rode balkje , andere kassa aub, te leggen.
Meestal ziede die mensen wel gans geshockeerd staan :unsure:

Powerline adapters gekocht voor mijn ouders. Een vrij constante snelheid van +- 300 mbps maar heel soms zit er een gigantische drop van een twintigtal seconden in naar hoop en al 12 mbps waardoor vlotte videostreaming onmogelijk is.

Gebeurt willekeurig, zo der dat er andere toestellen plots inschakelen ofzo.
Welk merk? Ik had dezelfde issue met TP-Link, maar sinds ik overgestapt ben op Devolo is dat probleem opgelost.

TP-Link inderdaad.
Kan je die terug brengen / sturen naar de winkel? Die rommel komt hier nooit meer binnen. Niks als miserie, met verschillende setjes. Uiteindelijk ben ik toch maar overstag gegaan voor de duurdere Devolo's en daar heb ik na grofweg 4 jaar nog geen enkel probleem mee gehad.

Evelyn Vermont (48) en Kristof Naessens (47) zitten in zak en as. Normaal hadden ze nu op huwelijksreis moeten zijn in Bali, maar doordat ze naar eigen zeggen niet op de hoogte waren dat ze een reispas nodig hadden en daardoor zowel de heen- en terugvlucht geannuleerd werd, zitten ze gewoon thuis.
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20221009_92757202

Hoe kunt ge nu niet weten dat ge een reispas nodig hebt ?!
Met welk idee boekt ge dan zo'n reis ? Ge zou überhaupt toch denken dat die 1x "reizen naar Bali" in Google hebben ingegeven en dan zal je toch met 99% zekerheid dat wel tegenkomen.

Volgens het TUI-kantoor in De Haan werd echter wel meegedeeld dat de klanten een reispas nodig hadden.
Woord tegen woord natuurlijk.
Maar ik begrijp het niet zo heel goed, ik boek telkens in hetzelfde reisbureau, die vragen voor verre reizen ook naar het nr van je reispas om in te geven

Evelyn Vermont (48) en Kristof Naessens (47) zitten in zak en as. Normaal hadden ze nu op huwelijksreis moeten zijn in Bali, maar doordat ze naar eigen zeggen niet op de hoogte waren dat ze een reispas nodig hadden en daardoor zowel de heen- en terugvlucht geannuleerd werd, zitten ze gewoon thuis.

Met welk idee boekt ge dan zo'n reis ? Ge zou überhaupt toch denken dat die 1x "reizen naar Bali" in Google hebben ingegeven en dan zal je toch met 99% zekerheid dat wel tegenkomen.

Maar ik begrijp het niet zo heel goed, ik boek telkens in hetzelfde reisbureau, die vragen voor verre reizen ook naar het nr van je reispas om in te geven
Met zoiets moet ik altijd lachen.
Mensen die van toeten of blazen weten en dan nog in de media komen met hunne kop.

Als je naar zo een land gaat dan kijk je toch minstens eens op de site van buitenlandse zaken omtrent de voorwaarden voor inreis? Zeker met de huidig situatie van de laatste jaren omtrent covid want in het ene land negatieve pcr-test nodig, het andere niet. Vaccinatie nodig of niet? Aleja ik zou toch minstens die pagina eens bekijken, zeker omdat je naar een land gaat dat je totaal niet kent. Kan je nog wat zien omtrent veiligheid, regio's die te ontwijken zijn etc... En dan nog met enige argwaan, want de site van onze buitenlandse zaken is ook niet de meest snelle in updaten.

boeking betaald via booking app & paypal.
de betaling is bevestigd, maar de boeking verdwenen.
Hotel weet ook van niks.

gereclameerd, curieus wat paypal ermee gaat doen.
Als ex-receptionist: Booking is de slechts mogelijke manier van boeken. De cancellation policies zijn belachelijk, 48u is in geen enkel hotel direct nog een ding en ze verkopen je info en masse door. Boek direct bij je hotel en bespaar jezelf de koppijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan