Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zus zit deze week op haar buitenverblijf in Zuid-Frankrijk. Stuurde vandaag een What'sapp-je door.
Gegeten voor 15 EUR (in een bistro dus):
  • slaatje met ham en meloen
  • kip met risotto
  • koffie met bol ijs, cake, appeltaartje en crème brulée
Mja is niet fair, die betalen geen Belgische belastingen.

M'n vrouw, moeder, schoonmoeder, schoonzus en collega drinken geen bier. Neem 20 man die bier drinkt. Dat zijn 15 pinten per man en dan nog wat Omer, Cornet en La Trappe.

Shit, hopelijk kom ik toe.

O, en voor de laatste 5 survivors doe ik m'n barkast open. Die staat vol gin, whisky, rum, enz.

Nu nog de buren op de hoogte brengen en een berichtje sturen naar de weergoden and I'm all set.

En dan zijn er mensen die klagen over hun maandelijkse gasfactuur... deze factuur zal er ook niet voor onderdoen...

Absolute baaldag

Zijn er hier ook soms mensen die zo dagen hebben waar gelijk alles 'gescript' is die dag om u elk uur of half uur te irriteren gelijk zot? Natuurlijk, na zo een paar irritaties loop je meer prikkelbaar... Alsof iemand van bovenaf u dag dwarsboomt? Afijn ik zie het zo niet letterlijk natuurlijk, ben niet psychotisch. Kwestie m'n baaldag te omschrijven.
Ik heb soms van die dagen waarop ik 20+ telefoons krijg. Je krijgt werkelijk niks gedaan van je eigen werk dan

Ik heb soms van die dagen waarop ik 20+ telefoons krijg. Je krijgt werkelijk niks gedaan van je eigen werk dan
Dat was eigen aan m'n job: IT helpdesk. Mails, telefoons, mensen in bureau, tickets ... en dat goed door elkaar sommige dagen.
Als het teveel was, was het natuurlijk altijd, ticket maken aub. Op verkeerde momenten is dat idd zeer irritant.

Afijn ik was een gezegde vergeten:

Murphy's law, murphy's day dan voor me. Mijn dag was simpelweg murphy's law toegepast op 1 dag.

Da gasfactuur, das gewoon 'murphy's gas' vantegenwoordig. (and it smells)

Dat was eigen aan m'n job: IT helpdesk. Mails, telefoons, mensen in bureau, tickets ... en dat goed door elkaar sommige dagen.
Als het teveel was, was het natuurlijk altijd, ticket maken aub. Op verkeerde momenten is dat idd zeer irritant.

Afijn ik was een gezegde vergeten:

Murphy's law, murphy's day dan voor me. Mijn dag was simpelweg murphy's law toegepast op 1 dag.

Da gasfactuur, das gewoon 'murphy's gas' vantegenwoordig. (and it smells)
Het zou mij een pak minder storen mochten er niet een paar zijn die er een sport van maken u 3 keer lastig te vallen op een week. Terwijl je zelf zegt dat je bij meer nieuws zelf wel zal bellen of mailen.

Het moment dat de barkast open gaat als wij zo een avondje hebben besef ik dat het niet meer goed komt.
Haha, echt é.

Gelukkige verjaardag @Mr.Anderson
Waar is mijn uitnodiging?
Dank u wel! Waarschijnlijk verloren gegaan bij de post. Klootzakken.

En dan zijn er mensen die klagen over hun maandelijkse gasfactuur... deze factuur zal er ook niet voor onderdoen...
Zwijgt. Door dat kutweer mag ik nog kijken voor tenten en mijne loungewarmer zetten. 't Is al €50 euro voor een gasfles.

Aaahaaa nog eens een product van de vuilbakopleiding die journalistiek is. Heerlijk.

Voelt er zich niemand geroepen om een boek te schrijven '50 paar tetten later'? Ze vervolgens bijnamen geven als verschrompelde meloenen en kikkererwten met een tepel.

In juli een verkeersboete gekregen en die netjes betaald. Krijg ik nu een rappel binnen dat die niet betaald zou zijn.
Ander PV nummer, andere gestructureerde mededeling, maar wel zelfde plaats/tijdstip/snelheid.

Dus, proberen betwisten online. Eerste vraag "betwist u dat u deze overtreding begaan heeft" --> nee = uit het systeem gesmeten.
Dan maar bellen "ah ja meneer, ik kan dat hier inderdaad zien dat die al betaald is, dat is geen probleem."

Ik content "Mag ik dat dan gewoon als gesloten beschouwen en kunt u mij hiervan een bevestiging verzenden via mail of brief?"

"Ah nee meneer, ik zal u een papieren betwistingsformulier toesturen dat u dan terug kunt sturen" :wallbash:

Wat een efficiëntie :unsure: Mag ik der weer zelf gaan achterlopen terwijl het blijkbaar gewoon gekend is bij hun intern. :angry:

Luminus.. Ik haat ze. Ik ben sinds december 2021 klant. In februari 2022 kreeg ik een afrekening van de maanden september, oktober, november 2021. Een periode waar ik dus niet klant was bij hen en ik ook nog niet in mijn huur appartement woonde.

Ik heb sindsdien (februari tot nu) al 15 keer gebeld met hen. Telkens kreeg ik na 17 doorverbindingen de melding dat het in orde is en dat ik niet dien te betalen. Het bedrag staat nog wel open in my Luminus met het resultaat dat ik mijn voorschot niet meer kan aanpassen of bekijken of ik nog goed zit met mijn voorschotten.

Toch prachtig die kut bedrijven...
Ook heerlijk dat je telkens 15 minuten kwijt bent om heel het verhaal opnieuw te vertellen 🙄

In juli een verkeersboete gekregen en die netjes betaald. Krijg ik nu een rappel binnen dat die niet betaald zou zijn.
Ander PV nummer, andere gestructureerde mededeling, maar wel zelfde plaats/tijdstip/snelheid.

Dus, proberen betwisten online. Eerste vraag "betwist u dat u deze overtreding begaan heeft" --> nee = uit het systeem gesmeten.
Dan maar bellen "ah ja meneer, ik kan dat hier inderdaad zien dat die al betaald is, dat is geen probleem."

Ik content "Mag ik dat dan gewoon als gesloten beschouwen en kunt u mij hiervan een bevestiging verzenden via mail of brief?"

"Ah nee meneer, ik zal u een papieren betwistingsformulier toesturen dat u dan terug kunt sturen" :wallbash:

Wat een efficiëntie :unsure: Mag ik der weer zelf gaan achterlopen terwijl het blijkbaar gewoon gekend is bij hun intern. :angry:

Is toch een beetje logisch ? Anders kan iemand dat eventjes zonder traceerbare gegevens uit het systeem verwijderen.
Dus eigenlijk het principe van vroeger dat boetes verscheurd werden als je maar de correcte gegevens had.

Ik zie daar enkel verandering in mogelijk als men een mogelijkheid heeft dat je dat protest online zou kunnen doen via dan een digitale handtekening of zo.

Zit er geen antwoordformulier bij dat pv dat je gewoon kan invullen en eventueel doormailen?

Ik snap het niet :unsure:
Anders moet je nu eens in de feedbackthread gaan kijken. "Pol en actua, daar kom ik niet meer hoor, daar trekken ze alles op flessen en houden ze semantische discussies en gebruiken ze drogredenen om toch maar hun gelijk te halen" Juist ja, echt enkel het probleem van pol en actua :sarcastic:

Anders moet je nu eens in de feedbackthread gaan kijken. "Pol en actua, daar kom ik niet meer hoor, daar trekken ze alles op flessen en houden ze semantische discussies en gebruiken ze drogredenen om toch maar hun gelijk te halen" Juist ja, echt enkel het probleem van pol en actua :sarcastic:
Iemand heeft ooit eens gezegd in de aard van "peren aan een perenboom" ofzo.

Maar die thread lijkt wel een beetje een soort van Pol&Actua thread over gender of woke ofzo, maar dan met nog meer gelul.

Is toch een beetje logisch ? Anders kan iemand dat eventjes zonder traceerbare gegevens uit het systeem verwijderen.
Dus eigenlijk het principe van vroeger dat boetes verscheurd werden als je maar de correcte gegevens had.

Ik zie daar enkel verandering in mogelijk als men een mogelijkheid heeft dat je dat protest online zou kunnen doen via dan een digitale handtekening of zo.
Goh, als het eerste dat ze zeggen is dat ze kunnen zien dat het al betaald is had ik toch gehoopt dat ik niet al te veel moeite meer zou moeten doen.

De emotionele rollercoaster van (is dit het juiste woord, @recipe4hate ?) mij helemaal klaar te voelen om een job te zoeken in de sector waarvoor ik de voorbije bijna twee jaar keihard heb gewerkt en mij totaal niet klaar voelen en bang zijn dat ik er nooit ga geraken. (een ergernis van de voorbije maanden maar dus vandaag included.) Dat en het feit dat er in België quasi geen jobs zijn wat de zoektocht niet makkelijker maakt (maar dat wist ik op voorhand.)

Ik kan de mediageilheid van Laurents ouders niet aan en wil uit principe die documentaire niet bekijken, maar tegelijk ben ik wel benieuwd.

Ik dacht al dat ik geen merels meer zag of hoorde:

Die zitten tegenwoordig in een klaslokaal :s

Als heel het huishouden ziek is en je zo zit te wachten tot je het zelf vlaggen hebt. Vandaag heb ik het zelf vlaggen. Als dat meekomt uit school is het toch altijd een smerig beestje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan