Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar iets in een verkeerd vakje gezet in mijn belastingsaangifte (het was ingewikkeld deze keer, want in 2021 gedeeltelijk in het buitenland gewerkt). Ik had al mijn hele bereking incl. al mijn loonfiches als bijlage doorgegeven.
Nu krijg ik een aangetekende brief dat het gewijzigd wordt, met een uitleg (waar ik weinig van begrijp eerlijk gezegd), en de vraag of ik akkoord ga of niet.

Ok, op zich totaal geen probleem, maar dan staat er een zinnetje bij "we zullen een belastingverhoging van 10% toepassen om de volgende reden: onvolledige of onjuiste aangifte zonder het opzet de belasting te ontduiken - 1ste overtreding".

Ik haat dit land :headshake:
Als je kan aangeven dat het bv niet moedwillig was, dan kunnen ze die 10% laten vallen. Uiteraard volledig afhankelijk van de ambtenaar in kwestie.

Hm ja maar veel games zijn dezer dagen allemaal hetzelfde.

- Open World
- 1000000 collectibles
- Copy/Paste quests/activities
- Talent Tree
- Perks

De meeste games hebben dat echt totaal niet nodig en dan krijg ik zo open world fatigue.

Er is ook gewoon een overaanbod van games die je nu, onmiddellijk, direct, kan spelen. Vroeger moest je wachten tot uw mama naar de winkel wou rijden, hopen dat het spel er nog was, dan hopen dat uw mama geen accident zou doen op de weg terug naar huis, spel in de PC, hopen dat uw cpu, hd, ram & videokaart, in samenwerking met de stand van de zon en de sterren, zin hadden om die dag het spel te draaien om dan 4 uur te installeren om dan uw spel te kunnen opstarten.

Nu kunt ge vanuit uw luie zetel 20 miljoen games opstarten. Als ge het niet goed vindt, zet ge na 1 minuut een ander op. Hoort natuurlijk wat bij de wegwerpmaatschappij van vandaag.

Ik heb daar gewoon de tijd niet meer voor.
Ik heb wel de chance dat ik geen kinderen etc heb. Maar sinds ik terug een relatie heb is het ook wel al minder.

Er is ook gewoon een overaanbod van games die je nu kan spelen. Vroeger moest je wachten tot uw mama naar de winkel wou rijden, hopen dat het spel er nog was, dan hopen dat uw mama geen accident zou doen op de weg terug naar huis, spel in de PC, hopen dat uw cpu, hd, ram & videokaart, in samenwerking met de stand van de zon en de sterren, zin hadden om die dag het spel te draaien om dan 4 uur te installeren om dan uw spel te kunnen opstarten.

Nu kunt ge vanuit uw luie zetel 20 miljoen games opstarten. Als ge het niet goed vindt, zet ge na 1 minuut een ander op. Hoort natuurlijk wat bij de wegwerpmaatschappij van vandaag.
Ja klopt, ik heb nu 500 games op Steam en door teveel keuze te hebben zie ik me ook soms geen man op iets. Heel vreemd eigenlijk.

Er is ook gewoon een overaanbod van games die je nu, onmiddellijk, direct, kan spelen. Vroeger moest je wachten tot uw mama naar de winkel wou rijden, hopen dat het spel er nog was, dan hopen dat uw mama geen accident zou doen op de weg terug naar huis, spel in de PC, hopen dat uw cpu, hd, ram & videokaart, in samenwerking met de stand van de zon en de sterren, zin hadden om die dag het spel te draaien om dan 4 uur te installeren om dan uw spel te kunnen opstarten.

Maanden op voorhand maakte ik een lijstje van 5 games voor het komende jaar. Gebaseerd op de reviews die ik las in de PC Gameplay.

Good times.

Ik merk wel als een game mij echt boeit ik 25 uur op een week kan spelen. Dus misschien ligt het gewoon aan het gebrek aan goede/vernieuwende games.

Bij mij loopt dat ook echt in pieken en dalen. Deze zomer ook heel weinig gegamed, niet onlogisch ook wel gezien de kinderen, vakantie en het mooie weer.

Maar vaak kan ik een game dagelijks nog een uurtje 's avonds spelen als het mij echt boeit, even vaak zit ik een periode dat ik eigenlijk geen boeiende game voorhanden heb en er soms één opstart waarbij ik na enkele uren denk "meh, niet voor mij".

Heb nu zo een beetje dat gevoel, ik ben vandaag thuis, heb niet teveel werk dus kan mijn PS eens opstarten, maar het steekt mij precies op de moeite, omdat het ook al zo lang geleden is.. Heb nog Cyberpunk staan waar ik een uur of 4 ver zit maar het boeit me niet en heb nog RDR2 staan waar ik aan 60% zit maar waar ik door de open wereld te traag in vorder. Dus dan zou ik iets nieuws moeten zoeken, maar dan steekt het mij vaak op de moeite om echt te starten en erin te komen. Hoewel ik, eens vertrokken en wanneer het mij boeit, zoals gezegd wel er vlot door kan gaan (oa TLOUII, Days Gone, God of War en Far Cry 5 zo vrij snel doorgespeeld de laatste jaren).

Maar het klopt ook wel dat teveel open world games mij ook vaak afschrikken, een goed lineair verhaal zoals TLOUII vind ik vaak gewoon leuker en vlotter spelen.

Maanden op voorhand maakte ik een lijstje van 5 games voor het komende jaar. Gebaseerd op de reviews die ik las in de PC Gameplay.

Good times.

PC Gameplay, Xbox Magazine en Power Unlimited lezen :love:
Mis ik ook wel, alle info is nu overal zo easy verkrijgbaar :(

Ik ging gewoon naar de Fnac, PC games zaten toen nog in een grote kartonnen doos, las de tekst en bekeek de foto's op de achterzijde en koos op basis daarvan vaak een game. Man dat waren spannende tijden, en tijdens het installeren de manuels vol info die erbij zaten nog lezen. Spreek nu wel over (begin) de jaren 90, dus echt in de prehistorie wat games betreft.

Ik ging gewoon naar de Fnac, PC games zaten toen nog in een grote kartonnen doos, las de tekst en bekeek de foto's op de achterzijde en koos op basis daarvan vaak een game. Man dat waren spannende tijden, en tijdens het installeren de manuels vol info die erbij zaten nog lezen. Spreek nu wel over (begin) de jaren 90, dus echt in de prehistorie wat games betreft.
En demo's spelen die op de CD/DVD disks bij de PC Gameplay zaten.

Hm ja maar veel games zijn dezer dagen allemaal hetzelfde.

- Open World
- 1000000 collectibles
- Copy/Paste quests/activities
- Talent Tree
- Perks

De meeste games hebben dat echt totaal niet nodig en dan krijg ik zo open world fatigue.

Wel, dat had ik dus ook na zoveel AC, horizon, ghost of tsushima te spelen.

Onlangs COD WWII nog es beginnen spelen, gewoon een lineaire fps shooter die een verhaal volgt.. heerlijk, heb voor het eerste nog es een paar uur aan de console kunnen zitten.

Ik heb pas games gekocht toen ik werkte. Ik was het gewoon om illegale kopieën te hebben via via.
15j later (vrouw, kinderen, huis, werk,...) game ik nog bijna dagelijks een uur of 2.
Het laatste jaar eigenlijk alleen Battlefield V, uitgezonderd een kleine Tropico 6-fase.
Ook heel veel Heroes & Generals (>1000u) gespeeld en daarvoor AC.

PC Gameplay, Xbox Magazine en Power Unlimited lezen :love:
Mis ik ook wel, alle info is nu overal zo easy verkrijgbaar :(

En je kan het spel 3 dagen na releasedatum in z'n geheel als walkthrough bekijken op youtube :(

en je gaat dan wel es rap kijken hoe de gameplay is... en dan blijf je kijken en heb je het eigenlijk als grotendeels in je hoofd gespeeld, weg fun.

Hier loopt het ook met pieken en dalen.

Momenteel al 3 maand zo goed als niet meer gegamed.
Ik heb er de tijd gewoon niet voor. Thuis is het qua opruimen, kuisen, wassen, koken,... dweilen met de kraan open. Ik kan het niet bijhouden.

De weinige momenten dat ik dan zou kunnen gamen spendeer ik dan liever aan een film of serie bekijken..

Dat zijn hier precies allemaal oude zakken. oi22
Bij mij wisselt dat wat af, ik speel nog ongeveer een uurtje per dag. Wel altijd hetzelfde (League Of Legends).

Ik merk wel dat mijn reflexen wat minderen met de leeftijd (53). De tijd dat ik de records van de speelautomaten in het stamcafé wegspeelde, is voorbij vrees ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan