Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis toch stevig allemaal :/ Die van mij onderaan zitten nog onder mn tandvlees maar wel scheef precies... In ieder geval iets waar ik echt totaal nie zit op te wachten, die wijsheidstanden laten trekken.... Ale, ik heb daar echt 0 last van ook (voorlopig)...
Ik heb die van mij laten trekken bij dezelfde als m’n zus en verliep probleemloos 😇 (statistisch leek de kans klein dat die zoiets twee keer aan de hand had 🤓)

moet er ook wel bijzeggen dat mijn kaak + gebit al een stevige medische geschiedenis hebben. Kaak is eigenlijk bijna volledig gereconstrueerd geweest in mijn jonge jaren, een aantal tanden zijn ontzenuwd en er zit ergens nog een metalen plaatje. Ze wisten dus goed waaraan ze begonnen toen het bij mij moest gebeuren. Heeft ook beetje impact gehad op geluids- en geurperceptie, neus-keel-oor ontstekingen en zelfs zicht.

Om maar te zeggen, zulke dingen verschillen sterk van persoon tot persoon ;-) . Veel plezier ermee :unsure:

We weten ondertussen dat QE dood is, en dat ze begraven wordt, dat King Charles III de nieuwe koning is. Kunnen we nu gewoon zwijgen over die Royals in 't nieuws?

Tis toch stevig allemaal :/ Die van mij onderaan zitten nog onder mn tandvlees maar wel scheef precies... In ieder geval iets waar ik echt totaal nie zit op te wachten, die wijsheidstanden laten trekken.... Ale, ik heb daar echt 0 last van ook (voorlopig)...
Gewoon in het ziekenhuis laten doen. In slaap vallen en 45 minuten later wakker worden met 4 tanden minder.

Gewoon in het ziekenhuis laten doen. In slaap vallen en 45 minuten later wakker worden met 4 tanden minder.
Hmm, verwijderen ze wijsheidstanden nog wel onder volledige narcose? Ik herinner me dat mijn arts nog zei dat ik op tijd was voor volledige. Nu doen ze enkel nog onder plaatselinge?

edit: Zo te zien zijn er inderdaad nog ziekenhuizen waar ze nog wel met volledige narcose werken. Aanrader!

Hmm, verwijderen ze wijsheidstanden nog wel onder volledige narcose? Ik herinner me dat mijn arts nog zei dat ik op tijd was voor volledige. Nu doen ze enkel nog onder plaatselinge?
Die van mij hebben ze eind 2019 toch gewoon onder narcose getrokken. Geen idee waarom dat niet meer onder volledige zou gebeuren?

Zeker als ze alle 4 getrokken moeten worden is dat toch ook voor de arts makkelijker. Gewoon kunnen doortrekken zonder u iets aan te moeten trekken van da patiënt.

Eigenlijk voelt ge dat niet echt, laten trekken onder plaatselijke verdoving. Narcose vind ik te voos. En dat waren twee geïmpacteerde tanden van de onderkaak,dan snijden ze in uw tandvlees. Als ge plaatselijk doet, moet het wel in twee keren, anders is uw tong lam en kunt ge slikproblemen hebben. Pijn is vooral de force van den tandarts op uw kaakbeen dat ge achteraf voelt. Ik had wel bij de rechter een dry socket achteraf. Soep gegeten, maar dan kan het beschermende laagje bloed waar normaal den tand zat weggezogen worden en zit ge op het bot en dat geeft ontsteking. Dafalgan met codeïne moeten pakken en antibiotica en spoelen met chloorhexidine. Ook veel icepacks. Jaja, de rechtse weet ik nog goed. Geen soep eten!

Nu weet ik precies ni goe meer waarom ze de bovenste ook niet weggehaald hebben, die gaven wel geen problemen.🤔

Narcose vind ik te voos.
Wat is dat voor een belachelijk statement?

Ik vind Narcose (volledig) juist zalig (toch zeker als jonge knaap, het risico om niet meer te ontwaken is quasi onbestaande).

Alléé zeg nu zelf, ge voelt en ZIET helemaal niets, lekker slaapje doen, en na ontwaken is alles achter de rug. ook ongelofelijk zalig ontwaken. Je zweeft precies tussen de wolken, voelt u zo high als kweetnie wat. damn ketamine, i love you.

Ik weet nog , bij mijn ontwaken na narcose, van het trekken van 4 wijsheids tanden, heb ik blijkbaar beginnen zingen in de recovery, omdat ik zo high was :D
(ok achteraf lichtjes beginnen blozen toen ik dit hoorde van de verpleegster, maar soit. give me that feeling anytime)

Laatst bewerkt door een moderator:
ja. En dan wakker worden. Volledig buiten adem, 8 nierbekkens bloedmilkshake uit uw longen duwen terwijl uw hartslag 200bpm is en er 7 dokters rond u staan te gapen....

Doe maar plaatselijk.. Narcose kan gevaarlijk zijn.

ja. En dan wakker worden. Volledig buiten adem, 8 nierbekkens bloedmilkshake uit uw longen duwen terwijl uw hartslag 200bpm is en er 7 dokters rond u staan te gapen....

Doe maar plaatselijk.. Narcose kan gevaarlijk zijn.

Waren ze te diep gegaan met de "prostaatoefening onder narcose" voor de artsenopleiding?

Ik vind Narcose (volledig) juist zalig (toch zeker als jonge knaap, het risico om niet meer te ontwaken is quasi onbestaande).

Alléé zeg nu zelf, ge voelt en ZIET helemaal niets, lekker slaapje doen, en het ontwaken is alles achter de rug. ook ongelofelijk zalig ontwaken. Je zweeft precies tussen de wolken bij het ontwaken, voelt u zo high als kweetnie wa. damn ketamine, i love you.

Ik weet nog , mij mij ontwaken na narcose van het trekken van 4 wijsheids tanden, heb ik blijkbaar beginnen zingen in de recovery, omdat ik zo high was :D
(ok achteraf lichtjes beginnen blozen toen ik dit hoorde van de verpleegster, maar soit. give me that feeling anytime)
Hier ook een fan van narcose. Eerst tellen tot 10 en denken: "dat marcheert hier niet zene" om dan bij 5 in de beste slaap ooit te vallen.

Alléé zeg nu zelf, ge voelt en ZIET helemaal niets, lekker slaapje doen, en het ontwaken is alles achter de rug. ook ongelofelijk zalig ontwaken. Je zweeft precies tussen de wolken bij het ontwaken, voelt u zo high als kweetnie wa. damn ketamine, i love you.

Ik weet nog , mij mij ontwaken na narcose van het trekken van 4 wijsheids tanden, heb ik blijkbaar beginnen zingen in de recovery, omdat ik zo high was :D
Hypochonders hebben dat niet graag, want die 0.001% kans dat het fout loopt is genoeg. Plus, ge zit met anticipatieangst. Dat was wel voor iets anders dan wijsheidstanden, maar eigenlijk ook maar een hele kleine ingreep.Ik vroeg nog of het niet lokaal ging, maar nee.
Zenuwachtig gedoe in de wachtruimte, dat eigenlijk ook de recovery was, wegens gescheiden met een gordijn. Dat wachten deed er ook geen goed aan, was dacht ik den eerste dag dat ze normale operaties deden na COVID, dus extra veel chaos. In den OK kreeg ge een voos masker op uw kop, dat inhaleren van dat gas prikte ook te nijg naar mijn goesting. Wakker worden met nen droge mond en een zeer keel van den intubatietube, wederom zenuwachtig gedoe in de recovery. Dan kreeg ik een stomme ijslolly van 1cm, alsof dat uw dorst kan lessen. Ik was niet mottig ofzo, maar dat zenuwachtig gedoe was er teveel aan. Dan na een uur was ik volledig wakker, kon ik drinken en rechtstaan, en naar het wc gaan, maar moest ik nog 3 uur wachten op 2 boterhammen, want ze wouden zien of ik kon eten. Wat een gedoe. Als ik de keuze heb en al zeker voor wijsheidstanden kies ik voor lokale verdoving.

Laatst bewerkt:
Ben ik de enigste die liever geen verdoving at all heeft en uit ziekenhuizen weg blijft?

Na een zware of middelzware operatie word je niet zingend wakker hoor in de recovery.
Toch groot verschil met korte verdoving voor onderzoek of kleine ingreep. Ook logisch natuurlijk, tand trekken of je buik of borst open voor aan organen te werken etc. Ver van hetzelfde. ... en waren er complicaties bij of na de operatie ....

Een chirurg vertelde me dat de narcose van de 50's je echt met een heel zware kater opzadelde, echt geen pretje. En we vandaag vrij blij mogen zijn met de vooruitgang hierin. Los van dat sommigen vandaag de dag toch soms nog misselijk of zwakker zijn dan normaal na narcose. Lange narcoses zijn ook ander producten etc. dacht ik.
Lange narcose ervaarde ik ook niet als leuke slaap ... Eerder compleet weg zijn en wakker worden van wtf happened, dat was een diep zwart gat van niets, hoe lang was ik out? Gans anders dan na lange slaap ontwaken.

Laatst bewerkt:
1 keer onder volledige narcose geweest en dat viel best wel mee. Geen last van misselijkheid, eerder het gevoel dat ik diep heb geslapen en het even duurt voor ik "opgestart" was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan