Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ergernis is toch wel dat we vanavond binnengaan in het ziekenhuis om mijn vrouw haar bevalling in te leiden. Uiteraard al een nacht slecht geslapen (weten het van gisterenavond), vandaag heel de dag onze kas opfretten, en vannacht is de kans groot dat het ook vooral wachten is (en de kans op een keizersnede is uiteindelijk groot).
Bij ons is de bevalling ook ingeleid en ik vond dat eigenlijk wel aangenaam omdat je dan op voorhand weet wanneer je naar het ziekenhuis moet. Op het gemakje de valiezen klaarmaken en inladen, nog even een hapje eten en dan naar het ziekenhuis vertrekken. In het ziekenhuis de ballon ingebracht en dan naar de kamer voor de nacht, de dag erna naar het verloskwartier waar ze dan nog wat weeënopwekkers gaven en enkele uren later was ze er.

Ok er was wat spanning en gezonde zenuwen, maar op die manier valt wel de onzekerheid weg van wanneer gaat dat hier beginnen en eventuele paniek wanneer het water breekt.

We zijn eigenlijk wat te vroeg, ze is uitgerekend voor volgende week vrijdag. Maar haar leverwaarden zijn te hoog, wat een indicatie is van mogelijke problemen (zwangerschapsvergiftiging, pre-eclampsie, cholestase, ...). Momenteel heeft ze nog geen symptomen en lijkt alles ok, maar de dokter wil het risico niet nemen om nog een week te wachten aangezien die leverwaarden wel zijn gestegen sinds vorige week.

De baby is ook nog niet helemaal ingedaald, en al de zussen van mijn vrouw sukkelden met natuurlijk bevallen, dus de kans is zeer groot dat het een keizersnede wordt op woensdag. In vele landen zou men gewoon de keizersnede inplannen, maar hier wil men toch een kans geven om natuurlijk te bevallen.
Succes!!!!

Gisteren oudercontact gehad op school. De kleuterjuf mag vanaf dit jaar niet meer de liedjesteksten (en zelfs niet meer de titels) meegeven van de liedjes die de kinderen in de klas zingen. Ze zijn namelijk op de vingers getikt door Sabam.

Sabam is bij deze bij mij ook gezakt van: een bende verzuurde pretbedervers naar iets wat nog zieliger is dan een bende verzuurde pretbedervers. Ik vind er niet echt een term voor hoe laag ik die organisatie inschat op mijn inwendige: "nuttig voor de maatschappij" schaal.

Even een vraag voor moest hier iemand toevallig bij Sabam werken: is dat iets waar jullie voor staan, dat ouders hun kleuters niet meer kunnen helpen met liedjes zingen?

Een vraag voor de muzikanten hier: zit er eigenlijk iemand mee in dat een liedjestekst wordt meegegeven met de ouders van kinderen in de kleuterklas?

Dit is toch gewoon een totaal doorgedreven ondoordacht toepassen van regeltjes? Ik ben al content dat ze hier onze oudere dochter nooit in de boeien zijn komen slaan omdat die hier liedjes aan 't zingen was terwijl wij konden helpen met de blijkbaar illegale teksten. Volgens mij hebben ze aan de deur bij Sabam een rek staan. Alle medewerkers moeten daar 's ochtends bij het binnenkomen hun gezond verstand in leggen, en mogen het 's avonds bij het naar huis gaan weer terugnemen.
Doet me denken aan die aflevering van Basta over Sabam met die niet bestaande artiesten waarvoor ze dan toch moesten betalen. :crazy:

Bij ons is de bevalling ook ingeleid en ik vond dat eigenlijk wel aangenaam omdat je dan op voorhand weet wanneer je naar het ziekenhuis moet. Op het gemakje de valiezen klaarmaken en inladen, nog even een hapje eten en dan naar het ziekenhuis vertrekken. In het ziekenhuis de ballon ingebracht en dan naar de kamer voor de nacht, de dag erna naar het verloskwartier waar ze dan nog wat weeënopwekkers gaven en enkele uren later was ze er.

Ok er was wat spanning en gezonde zenuwen, maar op die manier valt wel de onzekerheid weg van wanneer gaat dat hier beginnen en eventuele paniek wanneer het water breekt.

Hier heeft het ondanks inleiding toch lang geduurd. We moesten ons op maandagochtend 7u aanmelden en hij is pas op dinsdagochtend 6u30 ter wereld gekomen waarvan enkel de laatste uren dan wat "spannend" waren. Was vooral een heel saaie en lange dag, tevens de dag dat ik koffie heb leren drinken :D

Darkspace! :thumb: Ideale muziek op heel veel vlakken, lange autoritten, werken in de tuin,... Zeker album III-I.
Ook een aanrader in hetzelfde genre: Forteresse. Mensen verklaren mij gek dat ik dat rustgevend vind.

Om on-topic te blijven: ergernis dat ik sommige van die groepen pas na 10 jaar ontdek, terwijl ik zoveel middelmatige dingen tegenkom :tongue:
Ik deel de ergernis.

Van zowel Darkspace als Forteresse nog nooit gehoord.

Hier voor "in-slaap-val-scenarios" meestal Veldes, None of Drudkh.

Gisteren huisarts. Uit EKG blijkt dus inderdaad dat ik extrasystolen doe. Zowel PVC's als PAC's.
Huisarts zendt mij weg met advies: stoppen met koffie drinken. Hij zegt dat m'n hart gezond en sterk is zonder beperkingen maar dat het gevoelig reageert op cafeïne.

Ik drink 2 tassen per dag, al jaren.

Maar goed, geen koffie meer. Klachten blijven aanhouden. Pijn in borststreek, lichte hoofdpijn + lichte waas. Extrasystolen blijven aanhouden, ongeveer een stuk of 5 per minuut. Dat zagen we ook op het cardiogram.

Ik bel daarstraks terug om een doorverwijzing naar een cardioloog. 'Voor extrasystolen doen we dat niet, 't is niet dringend'.

Ik bel zelf naar cardioloog. Eerste afspraak: 2 december.

Google doe ik niet meer want daaruit blijkt dat je een veel hogere kans hebt op cardiac arrest als die PVC's meer dan 12 keer per dag gebeuren. Ik heb er 5 per minuut en voel ze allemaal. Dat bleek uit het feit dat ik gisteren netjes kon aangeven wanneer de arts een piek zou zien op het cardiogram.

Leuk.

Vandaag voor het eerst in, denk ik, anderhalf jaar nog eens fysiek een teamvergadering gehad op het werk met iedereen. Ik was al vergeten dat dat voor mij toch echt voor veel meer prikkels zorgt en veel vermoeiender is. Ik ben dan maar naar huis gegaan om daar nog wat verder te werken, waar jammer genoeg de groendienst voor mijn deur begon te werken met het nodige lawaai. Wanneer die klaar waren vond de hond van de buren het weer nodig om non-stop te blaffen op een koppeltje dat op een bankje zat.
Gestopt met werken (ja, ik doe aan quiet quitting) en geprobeerd om een dutje te doen om wat te bekomen, maar de hitte in huis zorgt er dan weer voor dat dit niet lukt en ik enkel nog maar meer overprikkeld raak. :shutup:

Gisteren huisarts. Uit EKG blijkt dus inderdaad dat ik extrasystolen doe. Zowel PVC's als PAC's.
Huisarts zendt mij weg met advies: stoppen met koffie drinken. Hij zegt dat m'n hart gezond en sterk is zonder beperkingen maar dat het gevoelig reageert op cafeïne.

Ik drink 2 tassen per dag, al jaren.

Maar goed, geen koffie meer. Klachten blijven aanhouden. Pijn in borststreek, lichte hoofdpijn + lichte waas. Extrasystolen blijven aanhouden, ongeveer een stuk of 5 per minuut. Dat zagen we ook op het cardiogram.

Ik bel daarstraks terug om een doorverwijzing naar een cardioloog. 'Voor extrasystolen doen we dat niet, 't is niet dringend'.

Ik bel zelf naar cardioloog. Eerste afspraak: 2 december.

Google doe ik niet meer want daaruit blijkt dat je een veel hogere kans hebt op cardiac arrest als die PVC's meer dan 12 keer per dag gebeuren. Ik heb er 5 per minuut en voel ze allemaal. Dat bleek uit het feit dat ik gisteren netjes kon aangeven wanneer de arts een piek zou zien op het cardiogram.

Leuk.

Kan de dokter dan eens niet proberen van een bètablokker voor te schrijven?

Probeer je er ook eens niet teveel op te concentreren of je er druk in te maken want daar krijg je het ook wel meer van.

Vandaag voor het eerst in, denk ik, anderhalf jaar nog eens fysiek een teamvergadering gehad op het werk met iedereen. Ik was al vergeten dat dat voor mij toch echt voor veel meer prikkels zorgt en veel vermoeiender is. Ik ben dan maar naar huis gegaan om daar nog wat verder te werken, waar jammer genoeg de groendienst voor mijn deur begon te werken met het nodige lawaai. Wanneer die klaar waren vond de hond van de buren het weer nodig om non-stop te blaffen op een koppeltje dat op een bankje zat.
Gestopt met werken (ja, ik doe aan quiet quitting) en geprobeerd om een dutje te doen om wat te bekomen, maar de hitte in huis zorgt er dan weer voor dat dit niet lukt en ik enkel nog maar meer overprikkeld raak. :shutup:

Sebiet moogt ge nick -7 doen.

Herkenbaar.
Ik ben op zich niet iemand die problemen heeft met te veel prikkels, vroeger had ik daar dus geen last van maar na twee (we naderen zelfs al stilaan de drie) jaar quasi fulltime thuiswerken merk ik dat ik na een sporadische "team dag" op kantoor ik mentaal 's avonds ook echt wel moe ben. Ik denk dat ik oprecht minder gelukkig in mijn job zou worden als ik nu plots terug voornamelijk op kantoor zou moeten gaan werken, ook al heb ik gewoon toffe en gezellige collega's.

Toch erg om zoiets te horen dat hardwerkende mensen in problemen beginnen te geraken.
Ondertussen zegt Bartje de Wever dat hij nu 1300€/maand aan elektriciteit betaalt maar dat het geen probleem is door zijn hoog loon. Man teenkrullend.

Kan de dokter dan eens niet proberen van een bètablokker voor te schrijven?

Probeer je er ook eens niet teveel op te concentreren of je er druk in te maken want daar krijg je het ook wel meer van.
Hij heeft nu een voorschrift op mijn pas gezet voor pillen die de bloeddruk doen verminderen, zijn dat bètablokkers?

Een bevriende spoedverpleegkundige zei me dat veel mensen meer last krijgen na een doktersbezoek, door exact de reden die jij aanhaalt. Psychisch heeft het dus ook een serieuze invloed. Stress, vermoeidheid,... ook.

Merci alleszins. 't Zou u nog staan hoor, Dokter Straight.

Ik deel de ergernis.

Van zowel Darkspace als Forteresse nog nooit gehoord.

Hier voor "in-slaap-val-scenarios" meestal Veldes, None of Drudkh.
Ik ken enkel Drudkh. Niet echt mijn type in-slaap-vallen muziek, maar wel heel goed.
Het mag gerust eentoniger van mij. Hypothermia, Plague Organ of Paysage d'Hiver doen het hier wel, hoewel ze onderling enorm verschillen.

Aanvullende ergernis, met een 3 weken oude kleine ga ik mijn slaapdeuntjes toch een tijdje mogen inruilen voor de pabobo muziekster.
Ik word altijd zo melancholisch van die babymuziekjes, vermoedelijk het slaaptekort dat opspeelt.

Hij heeft nu een voorschrift op mijn pas gezet voor pillen die de bloeddruk doen verminderen, zijn dat bètablokkers?

Een bevriende spoedverpleegkundige zei me dat veel mensen meer last krijgen na een doktersbezoek, door exact de reden die jij aanhaalt. Psychisch heeft het dus ook een serieuze invloed. Stress, vermoeidheid,... ook.

Merci alleszins. 't Zou u nog staan hoor, Dokter Straight.

Ja dat zijn bètablokkers. Schrijven ze meestal voor bij zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan