808 State
Well-known member
Het ging over vlees dat al of niet uitgepakt wasErgernis: mensen die in metaforen spreken ipv te zeggen waar het over gaat.
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het ging over vlees dat al of niet uitgepakt wasErgernis: mensen die in metaforen spreken ipv te zeggen waar het over gaat.
![]()

Sinds een paar jaar zijn die de koers echt beginnen hypen, terwijl dat ervoor toch eerder iets was voor de bompa's in de zetel op zondag.Stubru en hun evenepoel fascinatie. Al 2 dagen dat ze belachelijke woorden verzinnen waar vuelta of remco in komt. En nu nog een belachelijk liedje erbij.
Dat hij eerst nog maar heel de week recht blijft want hij is nog lang niet gewonnen.
En dan willen ze dat zo een jonge gast met de voeten op de grond blijft wat dan wel absoluut nodig is.
Sinds een paar jaar zijn die de koers echt beginnen hypen, terwijl dat ervoor toch eerder iets was voor de bompa's in de zetel op zondag.
De mijne ook niet, daarom dat ik deftige speakers gezet heb.Het enige dat me sneller helpt inslapen is muziek. Maar ik ben een zijslaper en dan doen die oortjes verschrikkelijk veel pijn. Als ik ze niet telkens uittrek als ik me verleg. En m'n vrouw apprecieert het niet als ik atmosferische black metal afspeel via de speakers van m'n gsm![]()
![]()
Deze ochtend op de radio in den auto heb ik 6 keer gehoord: 'EN??? HEB JIJ OOK LAST VAN REMKOORTS????' volgende beller: 'EN?? REMCOORTS??'Stubru en hun evenepoel fascinatie. Al 2 dagen dat ze belachelijke woorden verzinnen waar vuelta of remco in komt. En nu nog een belachelijk liedje erbij.
Dat hij eerst nog maar heel de week recht blijft want hij is nog lang niet gewonnen.
En dan willen ze dat zo een jonge gast met de voeten op de grond blijft wat dan wel absoluut nodig is.
De mijne ook niet, daarom dat ik deftige speakers gezet heb.
Maar serieus, die muziek laat me ook in no time slapen. Alle albums van Darkspace in een loop.
Helaas komt de wederhelft er opgefokt van en kan ik dat enkel draaien als ik vroeger ga slapen.

Gisteren oudercontact gehad op school. De kleuterjuf mag vanaf dit jaar niet meer de liedjesteksten (en zelfs niet meer de titels) meegeven van de liedjes die de kinderen in de klas zingen. Ze zijn namelijk op de vingers getikt door Sabam.
Sabam is bij deze bij mij ook gezakt van: een bende verzuurde pretbedervers naar iets wat nog zieliger is dan een bende verzuurde pretbedervers. Ik vind er niet echt een term voor hoe laag ik die organisatie inschat op mijn inwendige: "nuttig voor de maatschappij" schaal.
Even een vraag voor moest hier iemand toevallig bij Sabam werken: is dat iets waar jullie voor staan, dat ouders hun kleuters niet meer kunnen helpen met liedjes zingen?
Een vraag voor de muzikanten hier: zit er eigenlijk iemand mee in dat een liedjestekst wordt meegegeven met de ouders van kinderen in de kleuterklas?
Dit is toch gewoon een totaal doorgedreven ondoordacht toepassen van regeltjes? Ik ben al content dat ze hier onze oudere dochter nooit in de boeien zijn komen slaan omdat die hier liedjes aan 't zingen was terwijl wij konden helpen met de blijkbaar illegale teksten. Volgens mij hebben ze aan de deur bij Sabam een rek staan. Alle medewerkers moeten daar 's ochtends bij het binnenkomen hun gezond verstand in leggen, en mogen het 's avonds bij het naar huis gaan weer terugnemen.
Toch creatieve oplossingen voor? Ze meegeven als een rebus voor de kinderen. Heb je nog wat plezier om de titels te zoeken, de teksten vind je vermoedelijk wel online?Gisteren oudercontact gehad op school. De kleuterjuf mag vanaf dit jaar niet meer de liedjesteksten (en zelfs niet meer de titels) meegeven van de liedjes die de kinderen in de klas zingen. Ze zijn namelijk op de vingers getikt door Sabam.
Sabam is bij deze bij mij ook gezakt van: een bende verzuurde pretbedervers naar iets wat nog zieliger is dan een bende verzuurde pretbedervers. Ik vind er niet echt een term voor hoe laag ik die organisatie inschat op mijn inwendige: "nuttig voor de maatschappij" schaal.
Even een vraag voor moest hier iemand toevallig bij Sabam werken: is dat iets waar jullie voor staan, dat ouders hun kleuters niet meer kunnen helpen met liedjes zingen?
Een vraag voor de muzikanten hier: zit er eigenlijk iemand mee in dat een liedjestekst wordt meegegeven met de ouders van kinderen in de kleuterklas?
Dit is toch gewoon een totaal doorgedreven ondoordacht toepassen van regeltjes? Ik ben al content dat ze hier onze oudere dochter nooit in de boeien zijn komen slaan omdat die hier liedjes aan 't zingen was terwijl wij konden helpen met de blijkbaar illegale teksten. Volgens mij hebben ze aan de deur bij Sabam een rek staan. Alle medewerkers moeten daar 's ochtends bij het binnenkomen hun gezond verstand in leggen, en mogen het 's avonds bij het naar huis gaan weer terugnemen.
Duimen!Mijn ergernis is toch wel dat we vanavond binnengaan in het ziekenhuis om mijn vrouw haar bevalling in te leiden. Uiteraard al een nacht slecht geslapen (weten het van gisterenavond), vandaag heel de dag onze kas opfretten, en vannacht is de kans groot dat het ook vooral wachten is (en de kans op een keizersnede is uiteindelijk groot).
We zijn eigenlijk wat te vroeg, ze is uitgerekend voor volgende week vrijdag. Maar haar leverwaarden zijn te hoog, wat een indicatie is van mogelijke problemen (zwangerschapsvergiftiging, pre-eclampsie, cholestase, ...). Momenteel heeft ze nog geen symptomen en lijkt alles ok, maar de dokter wil het risico niet nemen om nog een week te wachten aangezien die leverwaarden wel zijn gestegen sinds vorige week.Duimen!
Voor ons derde moesten wij ook binnengaan om het in te leiden. Uiteindelijk is het echter spontaan in gang geschoten, toen mijn vrouw te horen kreeg dat ze naar huis moest.
Weet dat jullie niet verplicht zijn om het te laten inleiden hé. Er is best wat meer marge dan de tien dagen die de meeste dokters als harde grens aanhouden
Veel geluk, is het in het OLV of in Jette?Mijn ergernis is toch wel dat we vanavond binnengaan in het ziekenhuis om mijn vrouw haar bevalling in te leiden. Uiteraard al een nacht slecht geslapen (weten het van gisterenavond), vandaag heel de dag onze kas opfretten, en vannacht is de kans groot dat het ook vooral wachten is (en de kans op een keizersnede is uiteindelijk groot).
OLV, ik had het meer voor Jette (groter), maar in onze omgeving toch vooral mensen gehoord die OLV aanraadden.Veel geluk, is het in het OLV of in Jette?
Alé dan zit ge binnenkort met een geboren Oilsjteneer.OLV, ik had het meer voor Jette (groter), maar in onze omgeving toch vooral mensen gehoord die OLV aanraadden.
Hell no, OLV Asse hoorAlé dan zit ge binnenkort met een geboren Oilsjteneer.

Jammer om te lezen, dan lijkt inleiden inderdaad de betere keuze.We zijn eigenlijk wat te vroeg, ze is uitgerekend voor volgende week vrijdag. Maar haar leverwaarden zijn te hoog, wat een indicatie is van mogelijke problemen (zwangerschapsvergiftiging, pre-eclampsie, cholestase, ...). Momenteel heeft ze nog geen symptomen en lijkt alles ok, maar de dokter wil het risico niet nemen om nog een week te wachten aangezien die leverwaarden wel zijn gestegen sinds vorige week.
De baby is ook nog niet helemaal ingedaald, en al de zussen van mijn vrouw sukkelden met natuurlijk bevallen, dus de kans is zeer groot dat het een keizersnede wordt op woensdag. In vele landen zou men gewoon de keizersnede inplannen, maar hier wil men toch een kans geven om natuurlijk te bevallen.
Gisterenavond infoavond eerste leerjaar van mijn oudste zoon. Zitten daar ouders te klagen over de leermethode en dat het vroeger of bij hun ander kind op een andere school anders is (terwijl ze geen hol kennen over les geven), klagen over de uren, klagen over de turnkledij, etc.
Mannekes lief, sommige mensen kunnen toch echt over alles zagen (zonder enige kennis van zaken).

Hahahahahaha. Al die opmerkingen zijn hier ook de revue gapasseerdik heb gisterenavond écht dezelfde klachten gehoord
Opmerking over die graadsklassen
opmerkingen over het ijsbergrekenen
opmerkingen over de leesmethode
opmerkingen over de schrijfmethode
er was zelfs 1 bij die zelf les gaf in het eerste.. waarom neem je je kind dan niet bij jou in de klas???