Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom doet ze dat dan zelf niet als het zo belangrijk is?
Ondoorgrondelijke wegen..

Nu ik heb op dat vlak wel meer problemen met haar ouders (pa vooral) en ze weet eigenlijk dat zo'n dingen bij mij nie pakken
Hoe vaak al telefoon op een vrijdag/zaterdag "seg wij zitten bij x, komt ge niet af. Kunt ge ene trakteren"
"Het is volgend weekend toch kermis bij u, dan kunt ge toch wel ene trakteren"
"Hoe, hij is jarig en hij vraagt ons nie mee uit eten"

Nu uiteindelijk als ge dan wel gaat, dan zal hij 9 van de 10 altijd betalen.
Maar zo'n onnozeliteiten die pakken gewoon niemeer bij mij en ik ga gewoon niet als ze zoiets vragen of zeggen. Dan kan ze nog steeds zelf kiezen of ze mee iets gaat drinken/eten met hen

Gisteren heb ik me zitten ergeren aan mijn vriendin + schoonma (en zij blijkbaar aan mij)
Waren wat gaan eten met hen en de oma en nadien wou hare pa nog iets gaan drinken op een terras

Oké allemaal gezellig en tof en op het eind vraag ik de rekening en ik neem mijn portefeuille
Schoonpa "Neenee ik betaal vandaag"
Mijn reactie was gewoon "aah oké bedankt dan en ik steek men bankkaart terug weg"

Hij gaat naar binnen om te betalen en mijn vriendin zegt "ga ff mee en vraag om de helft te betalen"
Ik zeg ja maar hij wilt toch niet, ik heb het juist gevraagd

Mijn schoonma "ja maar het gaat om de geste die ge dan doet"
Euhm sorry, maar ik ga niet bedelen om te betalen hé. Hij zegt "ik betaal" dan moet hm dat ook maar doen

Krijg ik daar 2 kwaai gezichten alsof ik iets misdaan heb
Dat zijn de ondoorgrondelijke wegen van het "trakteren" die ik nooit heb begrepen. Dat was bij ons thuis ook altijd zo awkward als we bv. met de buren iets gingen eten. "Ik zal wel betalen ze", "Nee begot ik betaal!", "Neejt gij!!". En uiteindelijk na heel de show over hoe hard ze willen betalen dan niet content zijn...want ze hebben moeten betalen.

Ik ben blij dat bij mijn vrienden het altijd ofwel delen was ofwel duidelijk wie er ging trakteren.

Laatst bewerkt:
Daarom dat ik blij ben dat het nu terug school is. Nu heb ik af en toe de kans om overdag wat bij te slapen.

Ik kruip op tijd in m'n bed. Daarnet om 22u erin gekropen. Lig hier gewoon te draaien en te keren. Zelfs een dubbele dosis melatonine helpt niet.
En eens ik in slaap geraak ben ik na 30-60 minuten weer wakker. Als het stil genoeg is en niet te warm draai ik me om en ben ik weer weg, maar nu lig ik dan weer minstens een half uur wakker.

Het enige dat me sneller helpt inslapen is muziek. Maar ik ben een zijslaper en dan doen die oortjes verschrikkelijk veel pijn. Als ik ze niet telkens uittrek als ik me verleg. En m'n vrouw apprecieert het niet als ik atmosferische black metal afspeel via de speakers van m'n gsm :unsure: :LOL:

Nu, ik ben volop in het proces om een eventuele diagnose ADHD te krijgen. En moeilijk in slaap geraken/ constant wakker worden is een van de symptomen..

Dus hopelijk is dat slecht slapen binnenkort gedaan.
Ik kan je wel zo een hoofdband/hoofdtelefoon aanraden. Toen de jongste nog nachtvoeding moest en ik gewoon wakker bleef was dat erg comfortabel en de geluidskwaliteit was prima in orde voor wat het was.

goed, ziek thuis gezet door de huisarts. zeer goed, ik heb mijn rust nodig.
maar met die medicatie voel ik mij toch net goed genoeg om dingen te beginnen doen in het huis (pas verhuist).
ik moet mij actief tegenhouden om dat te beginnen doen en zou gewoon plat moeten liggen.

Mijn grote ergernis is dat ze daarmee de krant halen. Alsof dat nu zo'n unicum is.
Ik krijg gewoon goesting om ook contact op te nemen met HLN
De clickbait titel die ik dan voor ogen heb zou zijn

Ugar en Ugarine hebben 10.000 euro gezinsbudget, maar voelen de hoge prijzen: “Iedere week gaan eten in 't Hof van Cleve én naar de hoeren gaan, dat kan er nu niet meer van af. Ook wij moeten nu keuzes maken, zelfs na de recente indexaanpassing van 800 EUR per maand..."

Benieuwd naar de reacties

Ugar en Ugarine hebben 10.000 euro gezinsbudget, maar voelen de hoge prijzen: “Iedere week gaan eten in 't Hof van Cleve én naar de hoeren gaan, dat kan er nu niet meer van af. Ook wij moeten nu keuzes maken, zelfs na de recente indexaanpassing van 800 EUR per maand..."

Ik vermoed dat HLN zich in de handen zal wrijven, denkende aan de potentiële clicks & shares op fb.

Prijs van energie is van 20€/mWh gegaan naar 200 (en stijgende) €/mWh.
Ik laat u zelf bepalen of die stijging erg is.

Voor mij is het meh, maar ik heb geen kast van een woning die slecht geïsoleerd is en heb ook geen onnoemelijk groot verbruik desondanks dat ik toch zonnepanelen heb.
Maar kom achteraf niet klagen als je het onderschat hebt, het is voldoende in het nieuws gekomen dat de stijging erg geacht wordt.

Gewoon zeggen : schat jij slaapt op de bank vanavond. Als je mij zo'n blikken geeft dan wil ik u niet meer in ons bed. Je laat maar weten wanneer je van gedachten verandert. (dat gezicht is dan om van te smullen...)

Daarnaast dring ik er in de naam van gendergelijkheid erop aan dat de volgende keer jullie betalen, dan is dit machoprobleem er niet meer.

Je moet dan wel het doorzettingsvermogen hebben om haar op de zetel te laten slapen zolang ze niet zo gereageerd heeft. En denk eraan, als jij eerst toegeeft dan is het game over (om het in mooie termen te zeggen). Dus courage :p.
Ik kan er niks aan doen eh.. Mijn chauffage sta al heel lang af en op 19graden schiet ze pas aan dus nooit met andere woorden aangezien ik in een vrij nieuw huis zit van 2016.
Voor de rest zijn wij met twee volwassenen en 1 peuter, veel verbruiken we op zich niet. (toen 80€/maand) zal wss wel nu pak meer zijn.

Moeilijk te associëren met:

Ik kan er niks aan doen eh.. Mijn chauffage sta al heel lang af en op 19graden schiet ze pas aan dus nooit met andere woorden aangezien ik in een vrij nieuw huis zit van 2016.
Voor de rest zijn wij met twee volwassenen en 1 peuter, veel verbruiken we op zich niet. (toen 80€/maand) zal wss wel nu pak meer zijn.
De vraag is natuurlijk hoeveel is "we verbruiken nie veel" in cijfers

ik eis dat een prijsplafond voor coke komt

Het is in feite jammer dat HLN effectief op bezoek gaat, ze zouden denk ik een moord doen voor zo een verhaal. Wel raar dat al die commentators die geen kredieten en eindeloos spaargeld hebben, nooit deelnemen.

DPD moet toch zowat de slechts mogelijke pakketdienst zijn aller tijden.
Ik laat meestal leveren op het werk omdat er altijd volk aanwezig is, nog nooit problemen mee gehad.
Eerste maal: Fout adres. Terwijl dit wel degelijk juist is.
Tweede maal, Ander adres van het bedrijf genomen (deze heeft 2 ingangen), de hoofdingang deze keer; Opnieuw blijkbaar fout adres :sop:.
Derde maal, parcel pickup point dan maar: Pakket kan niet geleverd worden :wtf:.

Nu niets meer van informatie omtrent mijn pakket, en de enigste mogelijkheid is dan nog om een betaallijn van 0.3c/minuut te bellen.

Ik heb net zo'n administratieve parkeerboete gekregen van de RCA Charleroi. Buiten dat ik nooit in Charleroi kom, had ik die dat op het moment dat ik zogezegd die overtreding heb gemaakt ook gewoon een meeting. WTF. Ik zou zeggen dat het een scam is, maar het ziet er allemaal officieel uit. Ik heb al een "contestation" gestuurd, maar heb niet echt bewijs natuurlijk. Hun vaststelling vermeldt niet het type wagen, wat ik heb aangehaald als iets dat zou kunnen aantonen dat ik het niet was, maar echt veel argumentatiewaarde heeft dat niet.

Dus de kans is groot dat ik die 25 EUR ga moeten betalen vrees ik. Kan dat een valse nummerplaat zijn?

Monsieur,

Votre courrier relatif à la redevance de stationnement référencée xxxx a fait l’objet de toute notre attention.

Après vérification des pièces communiquées et/ou des éléments relatifs à votre dossier, nous avons relevé une dissimilitude entre la lecture du numéro d'immatriculation et le numéro de votre véhicule au moment du constat.

Nous annulons donc votre redevance et vous prions de bien vouloir nous excuser pour les désagréments occasionnés.

Veuillez croire, Monsieur, à l’expression de nos sentiments distingués.
Hoera, steenkolenfrans to the rescue!
Allez goed dat ze nu hebben ontdekt dat het toch mijn nummerplaat niet was...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan