Green Mamba
Well-known member
Je hebt je tickets toch al?Dat ik nu al meer dan een maand op deze poster moet kijken als ik met de hond ga wandelen. Verschrikkelijke James Cooke vibes met die glimlach.
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt je tickets toch al?Dat ik nu al meer dan een maand op deze poster moet kijken als ik met de hond ga wandelen. Verschrikkelijke James Cooke vibes met die glimlach.
![]()

Tijd om een snorretje of zwarte tand te tekenen.Dat ik nu al meer dan een maand op deze poster moet kijken als ik met de hond ga wandelen. Verschrikkelijke James Cooke vibes met die glimlach.
![]()
Wall of text incoming:
Mijn vrouw heeft enkele jaren geleden een zware burn-out gehad. Ze is dan heel goed geholpen geweest door een psychologe die jammer genoeg gestopt is net iets te vroeg voor m'n vrouw om er volledig vanaf te geraken. Dus dat is steeds licht blijven sluimeren.
Paar maand geleden begon m'n vrouw almaar meer en meer hoofdpijn te krijgen. Tot op het punt dat ze dagelijks barstende hoofdpijn had. Tegelijk liep ze ook enorm moe. Ze sliep slecht en begon overdag dutjes te doen, wat ze eigenlijk haat. Ze begon ook meer en meer gepikeerd en kortaf te lopen.
Half Juli familieweekend gehad. Supertof maar met veel eten en drank, verschrikkelijk warm en superdruk. (30 man in een vakantiehuis). Zij heeft daar meer dan een week van moeten bekomen. Het enige dat ze deed was (thuis)werken, slapen en eten. Ik moest me bezig houden met de kindjes stil te houden en als ik moest gaan werken moesten de kindjes weg.
Begin Augustus gingen we normaal samen naar Rammstein in Oostende. Een paar dagen ervoor gaf ze aan dat ze het eigenlijk niet zag zitten. Ze wou doodgraag gaan, maar ze vroeg me of ik iemand kon vinden om in haar plaats mee te gaan. Vrij snel een collega gevonden.
Paar dagen erna gingen we samen naar de Lokerse Feesten (Heideroosjes, Flogging Molly,..). Daar is ze wel mee naartoe geweest en ze heeft haar daar zichtbaar geamuseerd. Dag erna is ze niet uit haar bed geraakt.
Die avond gingen we normaal naar Stahlzeit, een Rammstein coverband op de (gratis) Fonnefeesten. Maar dat zag ze ook niet meer zitten.
De dagen/weken erna ging het steeds erger met haar. Meer hoofdpijn, moe lopen,...
Ze had zelfs 2 weken verlof genomen, puur daardoor. Terwijl ze volledig van thuis uit kan werken en het super rustig was op het werk.
In die 2 weken betere het totaal niet dus heb ik haar verplicht om naar de huisarts te gaan.
Die heeft haar direct nog 2 weken thuisgezet en gezegd dat ze niet terug mocht beginnen werken voor nog eens langs te komen.
Natuurlijk beter de het totaal niet en als ze terugging hebben we gevraagd om haar bloed eens te controleren.
Ergens rond die periode hebben we toevallig gehoord dat haar moeder hervallen was. Die heeft diabetes gehad en na een maagverkleining, medicatie en whatever was ze er vanaf geraakt. Maar sinds kort dus hervallen. Aangezien m'n vrouw haar nonkel ook diabetes heeft en dat erfelijk is/kan zijn had ze gevraagd aan de huisarts om daar ook zeker op te controleren.
Enkele dagen later kijken we eens op Cozo en zien we de resultaten al.
Heel hoge waarden die op diabetes wijzen.
Direct naar de huisarts gebeld en we mochten de dag erna al langskomen. Daar heeft die bevestigd dat ze inderdaad diabetes heeft.
Huisarts durfde zelf geen medicatie voor te schrijven omdat de waarden echt enorm hoog lagen. (Bloedsuikerwaarde nuchter was 9,7. Moet normaal onder de 6,5 liggen)
Huisarts direct gebeld naar de endocrinoloog gebeld en we mochten de dag erna al langsgaan (nadat secretariaat pas binnen 3 maand een afspraak kon geven heeft de huisarts rechtstreeks naar de endocrinoloog gebeld).
Dat was vorige donderdag. Daar direct een paar serieuze kloppen gekregen.
Het eerste wat de endocrinoloog zei was ook dat ze serieus zal moeten afvallen. Ze weet dat ze overgewicht heeft maar dit was de schop in haar kont die ze nodig heeft.
We moesten daar ook direct bij de diëtiste en die heeft al enkele papieren meegegeven met tips en te vermijden dingen zodat ze nu al op haar eten moet letten.
Ze moet komende maandag een weekje in het ziekenhuis verblijven om allerhande testen te ondergaan. Om op te sporen welk type, of er niets anders mis is,...
Ze is hier bloednerveus voor. 9 jaar geleden heeft ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en na de operatie is er inwendig iets terug losgekomen waardoor ze inwendige bloedingen had. Ze heeft toen een week op intensieve gelegen. Het scheelde niks of ze was toen gestorven. Ze heeft dus een heilige schrik van ziekenhuizen.
Ik probeer haar op alle vlakken te steunen voor zover ik kan. Maar het is toch verdomd moeilijk.
Elke maaltijd moeten we eerst kijken wat wel of niet mag, we moeten ons eetgewoontes enorm aanpassen. Uiteraard "dieet" ik mee met haar. Anders moeten we elke keer 4 gerechten klaarmaken. (We maken nu al aangepaste dingen wegens allergieën bij onze jongste zoon).
Ik heb nu, uit pure noodzaak, aan de huisarts gevraagd om mij volgende week thuis te zetten met sociaal verlof. Ik zie niet hoe ik het anders kan bolwerken. Mijn ouders werken beide full-time, bij m'n schoonouders ligt de straat volledig open en m'n schoonpa heeft sinds een maand een "nieuwe schouder" (prothese).
Hierover volgt straks een post in ergernissen op het werk.
Maar ook mentaal is het enorm lastig. Het is nu al 4 maand of zo dat alles op mijn schouders rust. Quasi alle huishoudelijke taken, winkelen, koken, voor de kinderen zorgen, opvang regelen,... En daarbovenop moet ik nog gaan werken ook. Ik wil niets laten merken thuis, maar mijn batterij is serieus leeg aan het geraken. Ik val ook maar tegen 3u in slaap omdat ik constant over vanalles lig te piekeren en ik sowieso slecht slaap door de warmte, en om 7u moet ik er steeds weer uit.
Gelukkig is het schooljaar terug begonnen zodat ik overdag wat meer rust heb.
IVM de huishoudelijke taken. Begin van de vakantie het lumineuze idee gehad om onze jongsten zijn kleerkast eens uit te mesten. Dus al zijn kleren uit de kast gehaald en in wasmanden gestoken. Maar door m'n uitstelgedrag en vermoedelijke ADHD (vandaag testen gedaan bij neuropsycholoog) is da weer een projectje dat op de lange baan geschoven werd.
Vorige week, knal in de diabetes golf merkt m'n vrouw dat onze binnenkat vlooien heeft. wss doorgekregen van onze buitenkant (ze zien elkaar dikwijls aan ons raam, met muggengaas tussen). Beide katten krijgen maandelijks een pipetje tegen vlooien in hun nek, maar we hadden een ander (goedkoper) merk gekocht.
Die binnenkat komt soms boven en we zagen ook wat vlooien rondspringen in ons slaapkamers.
Ik ben nu al ruim een week bezig, bovenop al de rest, met alle kleren te wassen, drogen, plooien en strijken. (De mevrouw die onze strijk deed is en paar maand geleden overleden). Daarbovenop ook 2x per dag gans ons huis stofzuigen en met de stomer op onze zetels.
Tldr; m'n vrouw heeft diabetes.
van mijn zelfgemaakte val gingen de ratten er direct aan.Muis bleef leven. Fuck. Muis niet dood maar minstens zo kreupel als iets. (noot, geen zin in een GAIA verhaal, die muis moest mijn huis uit en ik ga er van uit dat zelfs de grootse dierenvriend niet zit te wachten op een muis in zijn/haar huis) Muis gedood, wat op zich ook al vrij bizar was.
Muis dood, probleem opgelost.
Een half uur terug naar de berging gewandeld.
Muis 2 maakte zijn opwachting met een gelijkaardige passage.
Ik.heb.hier.geen.zin.in.

Ik zie vaak van die filpmjes op YT. Vooral In Azië zijn ze bedreven in emmers uitrusten met allerhande toestanden om ratten en muizen te vangen.van mijn zelfgemaakte val gingen de ratten er direct aan.
hier gewoon een simpele emmer gezet met een loopplankje naar de rand, met een wipplankje erop om in te vallen.
Op de bodem lag er een ontblote stroomkabel in cirkelvorm. Als tlicht uitging in huis wist ik dat ik prijs had

Een kat doet dat omdat die denkt dat je een slechte jager bent.Ons kat is ook eens, door ons open raam, een gevangen levende muis in onze slaapkamer komen droppen, "hier baasjes, cadeautje voor jullie" ... om fucking 2u snachts.
Toen ook snel een val gemaakt met een "loopplank" die in een hoge bak viel. Na een uur slapen opeens, BOF.
Ik voelde me zo slim
Met mijne slaapkop zeker 5min onsuccesvol aan het grabbelen geweest in die bak maar dat beest maar niet vastkrijgen, om dan eindelijk te beseffen "ahja just ik kan die bak ook gewoon omkiepen in de tuin".
Ik voelde me minder slim![]()
Ik kan ze absoluut geen ongelijk geven.Een kat doet dat omdat die denkt dat je een slechte jager bent.
En met die actie is ze er nu wel vrij zeker van.
Drop jij anders eens een pakje hesp van den delais voor haar neus, power shift, wie is nu de slechte jager!Ik kan ze absoluut geen ongelijk geven.
Daarom dat ik blij ben dat het nu terug school is. Nu heb ik af en toe de kans om overdag wat bij te slapen.Je hebt waarschijnlijk geen nood aan advies van vreemden maar mijn oog viel op wat je schreef over dat slapengaan. Je weet het natuurlijk zelf ook wel. Maar met zo'n tekorten kan je nog de sterkste rots in de branding zijn; dat trek je gewoon niet.
Meer slapen was het eerste wat bij mij het tij heeft doen keren.
Als je hoopt op de rilatine om je daarbij te helpen: die mag net niet 's avonds genomen worden omdat die de slaap kan verstoren. Naast het feit dat die bij 30% van de patiënten niet helpt.Nu, ik ben volop in het proces om een eventuele diagnose ADHD te krijgen. En moeilijk in slaap geraken/ constant wakker worden is een van de symptomen..
Dus hopelijk is dat slecht slapen binnenkort gedaan.

Worden daar geen afspraken rond gemaakt dat leerkrachten geen zo'n berichten mogen sturen buiten schooltijd? 95% van de leerlingen gaat dat toch niet mee hebben?Ergernis van zondag:
Om 19u24 een bericht via Smartschool krijgen dat er voor de volgende les van meneer X (maandag!) nog wat extra materiaal nodig is:
Bepaald type lat, bepaald type vulpotlood,..... dus niet dingen die je toevallig in huis hebt liggen.
Mijn grote ergernis is dat ze daarmee de krant halen. Alsof dat nu zo'n unicum is."Vroeger was het sparen om een verre reis te maken, en nu zijn we aan het sparen om de premie van onze schuldsaldoverzekering te betalen.”
https://www.hln.be/geld/ook-tom-en-...open-kraan-toe-inzepen-en-afspoelen~ad9eb94c/
4720€ per maand en dan nog komen "klagen" in de krant. Sommige mensen zijn ook nie snel beschaamd precies.
Misschien ook doorverwijzen naar het topic "kleine besparingen"Mijn grote ergernis is dat ze daarmee de krant halen. Alsof dat nu zo'n unicum is.
Leraar in kwestie was vorige week nog afwezig (studie in de plaats gehad).Worden daar geen afspraken rond gemaakt dat leerkrachten geen zo'n berichten mogen sturen buiten schooltijd? 95% van de leerlingen gaat dat toch niet mee hebben?
Tenzij het als reminder is van iets wat in de klas is gezegd, dat is iets anders.
When I was younger, my daddy told me I would never
Never amount to nothing special
He'd come at me from every angle
He'd say, you're the last thing I wanted
The last thing I need
How am I gonna answer when my friends tell me
My son was kissing boys in the street?
My son was kissing boys in the street
Tried to change me
Say I'm embarrassing my country
How could I do this to my family?
Do I wanna grow up being lonely?
He'd say, we've worked for our money, we put you in school
Is this how you repay us? Do you think this is cool?
My son, stop kissing boys in the street
Now that I'm older
My daddy's heart's a little warmer
But he still won't hold me like my brother
And he still won't kiss me like my mother
He'd say, you're a part of this family, I made you myself
But the way that you act isn't good for your health
My daddy's dying
And he's finally realized I'm not lying
We sit in silence but we're smiling
Because for once we are not fighting
He'd say, there was no way of knowing 'cause all I was taught
Is men only love women, but now I'm not sure
My son, keep kissing boys in the street
My son, keep kissing boys in the street
And when I'm gone, keep kissing boys in the street
Tegenwoordig haalt alles de krant dat ook maar een beetje kliks kan genereren.Mijn grote ergernis is dat ze daarmee de krant halen. Alsof dat nu zo'n unicum is.