Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs al ben je (misplaatst) overtuigd dat je eigen hond altijd naar je zal luisteren, dan nog zou ik nooit het risico nemen om mijn hond los te laten lopen, want je weet inderdaad niet hoe andere honden of mensen erop zullen reageren. Als je met je brave kleuter gaat wandelen, zorg je toch ook dat je ten allen tijde kan ingrijpen indien nodig.

Een paar maanden geleden toen ik in een bos was gaan wandelen met onze hond kwam er een loslopende hond op hem af, geen baasje in de buurt. Het was een heel enthousiast én wild hondje dat gewoon eens goeiedag wou komen zeggen, maar mijn hond werd er echt nerveus van, en het hielp niet dat hij aan de leiband hing en die andere hond niet (dan is het geen level playing field en creëer je bij voorbaat al een situatie waarbij de loslopende hond dominanter kan zijn). Na een paar minuten kwam de eigenaar dan op zijn gemakje afgeslofd, maar daarvoor dacht ik dat het een ontsnapte hond was en stond ik op het punt om de ordediensten te bellen.

Hier in de buurt laat iemand zijn hond loslopen voor hun huis, zonder toezicht of omheining. Heel braaf en sociaal beestje, maar ik snap niet dat die mensen nooit bezorgd zijn dat bijvoorbeeld iemand hun hond zou stelen? In de buurt van mijn ouderlijk huis is er zo'n geval geweest van een hond die uit een omheinde tuin werd gepikt (werd tijdig opgemerkt door een buur).

Los van t feit dat ik wel alles mooi heb achtergelaten zaterdag zaten de vuilnisbakken ook gewoon op een enkele uitzondering na overvol in Antwerpen afgelopen zaterdag. Dat mensen dan hun afval rond de vuilbak zetten begrijp ik nog wel dan.

Diegene die gewoon in t park waar ze zaten alle vuiligheid achterlaten uiteraard volledig fout... .
Als je dat op een deftige manier kunt achterlaten zodat het achteraf niet rond gaat beginnen vliegen kan ik daar nog enigszins mee akkoord gaan. Maar toch beter niet.
Zo erg is het toch ook niet om dat gewoon mee te nemen en bij je thuis (of ergens waar er wel een vuilbak is die nog niet overvol is) weg te gooien.

Man wat ben ik blij dat ik niet in Belgie woon.

Hier gaat mijn hond gewoon overal onaangelijnd mee. Op restaurant, in stad, marktjes, als ik wandel in mijn big5 reserve loopt zij gewoon naast mij zonder lijn.

Kinderen en ouders hebben hier eigenlijk ook geen schrik van honden. Die komen eigenlijk naar haar gelopen dan mijn hond naar mensen.

@Mulan is uw hond eigenlijk een pure Mechelaar want met wat ik toe nu gelezen heb van uw hond is die precies het omgekeerde van een Mechelaar.

Man wat ben ik blij dat ik niet in Belgie woon.

Hier gaat mijn hond gewoon overal onaangelijnd mee. Op restaurant, in stad, marktjes, als ik wandel in mijn big5 reserve loopt zij gewoon naast mij zonder lijn.

Kinderen en ouders hebben hier eigenlijk ook geen schrik van honden. Die komen eigenlijk naar haar gelopen dan mijn hond naar mensen.

@Mulan is uw hond eigenlijk een pure Mechelaar want met wat ik toe nu gelezen heb van uw hond is die precies het omgekeerde van een Mechelaar.
Maar ik vermoed dat in Zuid-Afrika (tenzij je echt in de stad woont <-> reserve) de bevolkingsdichtheid ook lager gaat zijn? Je kan dat regelitis vinden maar gohja uiteindelijk is dat hier volgens mij wel de oplossing om conflicten te vermijden. Veel plaatsen hebben nu hondenweides zodat die beesten kunnen loslopen.

Anders is er nog de tuin of ja het is België ook hé, geen Stasi-DDR, als jij jouw hond ergens op een veld of in een bos laat rondlopen is het risico eerder klein.

Mijn vrouw vindt het ook absurd hoe wij hier met dieren omgaan, maar daar is dat gewoon geen prioriteit, aangezien er nog kinderen op straat leven. Beestje loopt verloren? Spijtig. Beestje aggressief? Spijtig, de kogel of het spuitje. Beestje ziek? Spijtig, de kogel of het spuitje. En zo verder hé. Daar lopen die beesten ook vrij rond maar als je er eentje aanrijdt of afmaakt omdat het je niet aanstaat wat hij doet, #care.

Goh ik zou perfect in knokke of in de meir met mijn hond kunnen lopen zonder lijn en die gaat perfect naast mij lopen voor de hele tijd.

Er is gewoon een verschil in mentaliteit waar ik woon en in Belgie. Als ik bvb dit Zou doen op de Meir dan ga je meer achterdochtige blikken hebben mij de Belgen terwijl hier dat dood normaal is.
Dat is gewoon een mentaliteit verschil, idem hoe uw vrouwt kijken naar dieren.

Andere land, andere cultuur andere mentaliteit.

Maar ik snap volledig natuurlijk wel waarom er regels zijn. En een ongetrainde hond ben ik ook bvb minder fan van. Al mijn vrienden hebben minstens 2 honden en ik vind dat ook ergelijk als je daar dan toekomt en stomme keffers zoals Jack Russell's staan dan daar te springen en blaffen. Maar ik leer mijn zoon om geen schrik te hebben en daar mee om te gaan.

Goh ik zou perfect in knokke of in de meir met mijn hond kunnen lopen zonder lijn en die gaat perfect naast mij lopen voor de hele tijd.

Er is gewoon een verschil in mentaliteit waar ik woon en in Belgie. Als ik bvb dit Zou doen op de Meir dan ga je meer achterdochtige blikken hebben mij de Belgen terwijl hier dat dood normaal is.
Dat is gewoon een mentaliteit verschil, idem hoe uw vrouwt kijken naar dieren.

Andere land, andere cultuur andere mentaliteit.

Maar ik snap volledig natuurlijk wel waarom er regels zijn. En een ongetrainde hond ben ik ook bvb minder fan van. Al mijn vrienden hebben minstens 2 honden en ik vind dat ook ergelijk als je daar dan toekomt en stomme keffers zoals Jack Russell's staan dan daar te springen en blaffen. Maar ik leer mijn zoon om geen schrik te hebben en daar mee om te gaan.
Onze tolerantie voor "als het eens fout loopt" is denk ik gewoon kleiner. Niemand heeft 100% controle over zijn hond 100% van de tijd, maar ik wil geloven dat jij dat benadert. Het probleem wordt dan mensen die dat van zichzelf ook denken en met een nerveus dier zonder leiband op stap gaan zeker.

Ja toleratie klopt wss wel. Ik denk ook dat de gemiddelde Belg ook wel rapper schrik heeft wat wss ook meedraagt.

En ja dingen kunnen verkeerd gaan met dieren. Ik ben zo ook een hond kwijt gespeeld. Was ah tracken op de Olifants river, aangezien er voetstappen waren op de zandbak die we wilden onderzoeken. Dan is er plots een croc uit water gesprongen en mijn pup genomen.

Denk dat wij (ik en de mensen in de bush) gewoon anders omgaan met risicos

Godverdomme, dat is vandaag al de derde week op rij dat er hier een dag geen krant word ingestoken.
Drie weken geleden op maandag 08/02/2021 was de eerste keer, vorige week was het op dinsdag 16/02/2021 en vandaag 22/02/2021 de derde keer.
Die berg afval die ze hebben achtergelaten op de openbare pleinen! SCHANDE
Misschien vind je uw kranten daar ergens tussen. Buurman deed zich voor als de eigenaar van uw woonst; heeft ze gelezen en dumpte ze bij een hoop afval, want waarom ook niet?

En ja dingen kunnen verkeerd gaan met dieren. Ik ben zo ook een hond kwijt gespeeld. Was ah tracken op de Olifants river, aangezien er voetstappen waren op de zandbak die we wilden onderzoeken. Dan is er plots een croc uit water gesprongen en mijn pup genomen.

Denk dat wij (ik en de mensen in de bush) gewoon anders omgaan met risicos
Dees krijgt wel de eerste prijs voor "farce bericht, casual delivery" zeg :o.

Dees krijgt wel de eerste prijs voor "farce bericht, casual delivery" zeg :eek:.
Maar ik begrijp het wel, mijn vrouw komt uit Mexico, waar ze zeker niet bij de armen hoorde, maar het kan er gewoon sneller verkeren. Geen opvangnet dus job verliezen is rechtstreeks naar de armoede. Medische zorgen zijn niet altijd betaalbaar. Op een dag krijg je Dengue. Mensen worden ontvoerd. Misschien ben je in de buurt als de kartels oorlog voeren (in het Noorden vooral).

Haar neef kwam voor de coronasituatie logeren. Die komt uit Matamoros, dat is een van slechtste plaatsen waar je daar kan wonen. Had op zijn 22ste al een bijna-ontvoering meegemaakt, overval met pistool, vuurwapengevecht tussen voor- en achterligger terwijl ze aan het rijden waren. De vriend van zijn zus zat op de bus en kreeg een verdwaalde kogel in het lichaam, op slag dood.

😆 Je reactie versta ik volledig!

Het is er zelfs eentje met een stamboom uit een sportlijn, maar qua karakter... 🤷‍♀️

Probleem is dat hij op 18 maand door ons uit het asiel gehaald is en hij zijn eigen naam niet kende, geen enkel commando, ondervoed,... Dus iemand heeft daar geld neergeteld om vervolgens een doodbraaf beest te negeren.
Met als gevolg dat hij heel onzeker was toen hij bij ons kwam. Hij is heel atypisch rustig. Springt niet, is geen adhd-bom,...
Toen we hem een jaar hadden, zijn we in Frankrijk op een losloopstrand aangevallen door een Mastiff. De onze heeft zich relatief snel overgegeven (plat gaan liggen en niet terugvechten) maar de ander wou nog steeds niet lossen. Die heeft mijn ex er letterlijk vanaf moeten kloppen.
We zijn snel weggegaan maar de Mastiff wou zijn kans nog eens wagen en ik ben er toen tussen gekomen. Ik was toen zwanger en ook bijtwonden aan overgehouden. Dat heeft ervoor gezorgd dat hij totaal niet meer met andere honden om kon (gelukkig veel verbeterd al) én hij EXTREEM waaks is naar mij en de dochter toe. Op dat vlak is hij dan wel pure mechelaar geworden. En dan ook énkel op dat vlak 😆

Wa
Dees krijgt wel de eerste prijs voor "farce bericht, casual delivery" zeg :eek:.

Waarom farce? Casual, sjah uiteindelijk ook maar beschreven wat er gebeurd is. Is ook bijna 2j geleden.

Maar ik woon dan ook in een regio waar het wildlife iets anders is. Een vriend van mij heeft zijn husky verloren aan een pride of leeuwen. Een APU vriend van mij was op patrouille snachts en luipaard spring uit boom en nam zijn hond. Slangen zijn wss nog het grootste gevaar, python, black mamba, Mozambique spitting cobra, snouted cobra, boomslang, puff adder. Allemaal gevaar voor uw honden en buiten de Python eigenlijk ook Allemaal potentieel dodelijk voor ons.

Waarom farce? Casual, sjah uiteindelijk ook maar beschreven wat er gebeurd is. Is ook bijna 2j geleden.
Toont voor mij exact het mentaliteitsverschil aan :)

Hier is alles rond de dood en risico veel meer taboe (living on easy difficulty, om een meme te citeren). Als mijn vrouw de eerste keer zoiets vertelde aan mijn vrienden (die nooit uit hun dorp komen), vielen ze bijna van hun stoel. Gewoon een andere definitie van normaal.

Godverdomme, dat is vandaag al de derde week op rij dat er hier een dag geen krant word ingestoken.
Drie weken geleden op maandag 08/02/2021 was de eerste keer, vorige week was het op dinsdag 16/02/2021 en vandaag 22/02/2021 de derde keer.

Melden aan de klantendienst van uw krant. Dan krijg je normaalgezien extra dagen bij uw abonnement, en zij contacteren dan Bpost hierover indien het meerdere keren is gebeurd, wat bij u dus het geval is.
Of zo was het toch bij kranten van het Mediahuis 1,5 jaar geleden. Ik neem aan dat het nog altijd zo werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan