Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik zie hoe in onze maatschappij het vaak praktisch niet mogelijk is om zelf als kind voor ouders te zorgen, en het WZC kampt met personeelstekort langs elke kant + in veel gevallen een onderneming is die winst moet maken, geeft me dat toch het idee dat wij onze oude dag misschien beter niet in België beleven. Niets is uiteraard zeker, maar als we beiden oud mogen worden en van financiële tegenslagen gespaard blijven, denk ik dat het nog goedkoper zal zijn om in Mexico een flat/klein huis te bewonen en een inwonende verpleegster te betalen, dan hier een WZC te betalen en te hopen dat de ene zorgkundige die kwam opdagen die zondag je komt helpen.
Misschien wel, maar als er dan echt eens iets aan de hand is? Gezondheidszorg is in Zuid-Amerika is nu niet bepaald om over naar huis te schrijven...

Misschien wel, maar als er dan echt eens iets aan de hand is? Gezondheidszorg is in Zuid-Amerika is nu niet bepaald om over naar huis te schrijven...
Hangt af van het budget, privéziekenhuizen zijn wel goed maar uiteraard duur. De publieke ziekenhuizen, daar blijf je vaak liever uit weg.
En als ik tegen mijn vrouw zeg dat Mexico Zuid-Amerika is, heb ik ambras ;)

Hangt af van het budget, privéziekenhuizen zijn wel goed maar uiteraard duur. De publieke ziekenhuizen, daar blijf je vaak liever uit weg.
En als ik tegen mijn vrouw zeg dat Mexico Zuid-Amerika is, heb ik ambras ;)
Ja, ik weet dat het nog geen Zuid-Amerika is, maar het praatte gemakkelijker omdat ik het over Mexico + heel dat continent had.
De toestanden in die openbare ziekenhuizen zijn mij ook niet onbekend. Ik heb mijn Braziliaanse ex daar nog nooit een positief woord over horen zeggen inderdaad...

Laatst bewerkt door een moderator:
Zenuwen aan het krijgen omdat de verkopers op FB marketplace niet reageren, ofwel doe ik iets mis ofwel willen ze geen geld verdienen

Zenuwen aan het krijgen omdat de verkopers op FB marketplace niet reageren, ofwel doe ik iets mis ofwel willen ze geen geld verdienen
FBMP is verschrikkelijk. Een antwoord eens hun ad 10 minuten online staat, is bijna onbestaand. Wat wel veel voorkomt is dat je indien geen friend een bericht stuurt, messenger dat als request zet en velen dat niet weten en dus niet of veel te laat zien. Maar zelfs met dat percentage meegerekend is MP verschrikkelijk.

Welja, ben ook niet blijven wachten in spoed, ging 3u duren. Ben terug aan zee, straks eens bellen naar spoed.
Kan wel vant weekend boodschappen nog doen en familiehulp regelen, of hoe dat dat noemt...

Vraag me af hoeveel mensen er dicht bij hun familie blijven wonen als 'binnen een drie kwartier'.
Mijn ouders en schoonouders wonen een 10 minuten van ons. Mijn oudste zus ook. Jongste zus op nog geen 5 minuten.
Schoonbroers beiden ook op 5 a 10 minuten.

Van onze dichte familie (dus mijn grootouders en hun kinderen/kleinkinderen/achterkleinkinderen) woont de verste op een 20-tal minuten van ons.

Mijn ouders beiden hun schup afgekuist voor ze echt hulp nodig hadden maar had moeder éérst gegaan, ging vader een issue geweest zijn. De schoonouders zitten allebei op een aftakelpad maar aan verschillende snelheid. Daar best ook mevrouw eerst want als zij alleen achterblijft gaat die pertinent hulp weigeren van buiten en mag Mr S draven (ver bóven het redelijke bedoel ik).

Wel nog een minimieme-maar-toch ergernis: haarbandjes gekocht. Gisteren eerste keer rond staart in twee draaien, tegen vandaag al vijf keer mogen ronddoen eer het vast zat. Ok, was maar €4.99 H&M maar een elastiek kunnen ze nu toch wel suboord maken.

Ergernis van vandaag.. vermoedelijk een wesp.
Gevallen met de e-step maar de manier waarop

Enorm beest achter brilglas gevlogen Dat niet weggeraakte .... u raad het al ... wat is de normale reactie ... paniek en direct naar u gezicht grijpen

Met de fiets had ik er ook 100% ook gelegen

Verdict
-gestoken boven het oog
- pols verstuikt
-verder wat schrammen maar niks erg
🤬

Ook al gehad en in mijn helm, maar mijn reactie is toch eerst om zo rap mogelijk te stoppen en dan alles af te gooien.

Een van mijn ergernissen ook . Staat wel achter pay-wall, maar de boodschap is sowieso duidelijk: waarom zijn de kindergerechten in de horeca altijd junkfood?
Let wel, indien ik eens ga eten heb ik er echt geen probleem mee dat mijn kinderen een vol-au-vent met frietjes eten, maar we hebben ook al meegemaakt dat we een korte vakantie in de BeNeLux met halfpension boekten en dat onze kinderen dan iedere avond mochten kiezen tussen een curryworst of kipfilet.
Op onze jaarlijkse vakantie in de alpen kregen de kinderen wél fatsoenlijk eten (gewoon een kleine portie van één van de menu's

Ja, ik weet dat het nog geen Zuid-Amerika is, maar het praatte gemakkelijker omdat ik het over Mexico + heel dat continent had.
De toestanden in die openbare ziekenhuizen zijn mij ook niet onbekend. Ik heb mijn Braziliaanse ex daar nog nooit een positief woord over horen zeggen inderdaad...
*latijns amerika

Gisteren (middernacht) een lichte moto zien staan op 2dehands, stond net te koop, meteen gestuurd dat ik hem vanavond wil komen bekijken/ophalen.
Is al weg…

Een van mijn ergernissen ook . Staat wel achter pay-wall, maar de boodschap is sowieso duidelijk: waarom zijn de kindergerechten in de horeca altijd junkfood?
Let wel, indien ik eens ga eten heb ik er echt geen probleem mee dat mijn kinderen een vol-au-vent met frietjes eten, maar we hebben ook al meegemaakt dat we een korte vakantie in de BeNeLux met halfpension boekten en dat onze kinderen dan iedere avond mochten kiezen tussen een curryworst of kipfilet.
Op onze jaarlijkse vakantie in de alpen kregen de kinderen wél fatsoenlijk eten (gewoon een kleine portie van één van de menu's
Echt he, ik word er ook zot van.

Op onze alpentrip binnenkort eten ze gelukkig ook normaal eten, in kleinere portie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan