Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergernisje omdat ik niet weet of het over mij gaat of ne andere apartementbewoner.

Ne brief van de wijkagent in mijn postbus (zo eentje netjes getypt) met de vraag van luide muziek zachter te zetten. Nu ben ik er ene die wel met regelmaat naar muziek luister, maar ik doe dat nooit luider dan nodig en 'savonds/snachts zet ik het zo stil mogelijk. Maar omdat ik zwaar slechthorend ben, en een gehoorapparaat gebruik, weet ik natuurlijk niet hoe luid dit nog altijd is voor een normaal horende persoon.

En eigenlijk is het een dubbele ergernis want ik woon hier al 10 jaar en mijn muziek heeft nooit luider of stiller gestaan, dus als dat over mij gaat heb ik dus al 10 jaar hetgene gedaan dat ik absoluut wou vermijden: mijn buren overlast bezorgen. :angry:

Kwil weten of dat van mij kwam of ne andere bewoner gvd!

Mail teruggekregen van wijkagent: "U hoeft zich geen zorgen te maken, het ging niet over uw persoon."

OEF, pak van mijn hart. Brief was niet alleen voor alle bewoners van mijn apartementsgebouw maar ook voor het gebouw dat schuin tegenover de mijne staat (zijn allebei sociale apartementen van Vivendo).

Mail teruggekregen van wijkagent: "U hoeft zich geen zorgen te maken, het ging niet over uw persoon."

OEF, pak van mijn hart. Brief was niet alleen voor alle bewoners van mijn apartementsgebouw maar ook voor het gebouw dat schuin tegenover de mijne staat (zijn allebei sociale apartementen van Vivendo).
Smijt maar een plaat op!

Vrouw heeft Corona in huis gebracht. NIet haar schuld. Wel van een kalle (waarschijnlijk) die eerst met haar een uur in haar bureau zit en dan op het einde zegt "ah ja mijn moeder heeft Corona". Kleine ook ziek sinds maandag maar gelukkig al beter.

gisteren los door mijn wekker geslapen, oververmoeid vermoedelijk.
En vandaag tijdens de nacht mijn linkerarm plots compleet lam en niet meer 'wakker' te krijgen.
Het heeft mij moeite gekost om die linker arm terug functionerend te krijgen.

Niet over uw persoon maar misschien wel je installatie 😱 :fingerguns:

Mijn ma gevallen op slechte knie en rechter elleboog bont en blauw gisteren avond.
Haar zus woont tov haar, belt mij dak asap van moet komen want geen tijd.

Ze maar gebracht naar spoed en gebroken.
Soms vloek ik wel dat ik op een uur rijden woon, mijn ma is alleen.

Mijn ma gevallen op slechte knie en rechter elleboog bont en blauw gisteren avond.
Haar zus woont tov haar, belt mij dak asap van moet komen want geen tijd.

Ze maar gebracht naar spoed en gebroken.
Soms vloek ik wel dat ik op een uur rijden woon, mijn ma is alleen.
Het nadeel ver van de oudjes te gaan wonen.

Ooit wreekt dat zich.

Als je nog een auto hebt, ça va.

Ik ken er in die situatie, zonder auto.
Hoe die dat ooit geregeld en geflikt gaan krijgen....

Het nadeel ver van de oudjes te gaan wonen.

Ooit wreekt dat zich.

Als je nog een auto hebt, ça va.

Ik ken er in die situatie, zonder auto.
Hoe die dat ooit geregeld en geflikt gaan krijgen....
Zijn dat dan niet vaak diegene die hun ouders richting een rusthuis pushen?

Voor zo'n dingen als een zware val met blijkbaar breuken, heb je natuurlijk ook nog de ambulance.

Niet over uw persoon maar misschien wel je installatie 😱 :fingerguns:

batman-bitch-slap-opp.jpg

Voor zo'n dingen als een zware val met blijkbaar breuken, heb je natuurlijk ook nog de ambulance.
Welja, ben ook niet blijven wachten in spoed, ging 3u duren. Ben terug aan zee, straks eens bellen naar spoed.
Kan wel vant weekend boodschappen nog doen en familiehulp regelen, of hoe dat dat noemt...

Vraag me af hoeveel mensen er dicht bij hun familie blijven wonen als 'binnen een drie kwartier'.

Ja, maar die moeten nog willen.

Later dan dat ouderlijk huis leegmaken etc. Komt er ook nog bij kijken.

Krijg het maar geregeld, ver wonend, geen auto.

Ene die regelmatig ver mag rijden, telkens een uur ook.
Moeder: arm gebroken, revalidatie. Voor de rest nog goed, zeker mentaal.
Pa: boomer, doet niets in het huishouden. Op zich nog helemaal ok.

Als die geen auto zou hebben...

Welja, ben ook niet blijven wachten in spoed, ging 3u duren. Ben terug aan zee, straks eens bellen naar spoed.
Kan wel vant weekend boodschappen nog doen en familiehulp regelen, of hoe dat dat noemt...

Vraag me af hoeveel mensen er dicht bij hun familie blijven wonen als 'binnen een drie kwartier'.
Mijn zus toen ze hoorde dat ik na de scheiding een huis had gekocht (zij woont 50km verder) letterlijk "om het hoekje" van mijn ouders: "Yessss, jij bent van dienst als ze oud zijn!"
teruggeantwoord: "yesss, gratis onbeperkte babysit!"

Wij hebben het hier al over gehad met hen. Let wel, het zijn gelukkig getrouwde, relatief gezonde midden zestigers nu.
Ik heb gezegd dat ik VEEL wil doen als ze hulpbehoevender worden, maar absoluut niet alles. Ik ga niet komen poetsen, elke dag koken,... Daar zijn instanties voor.
Maar hen helpen met de computer, administratie, doktersafspraken, Medicatie,... Dat doe ik nu al voor een klein deel.
Recent zijn ze op bezoek geweest bij een vriendin die terminale kanker heeft en in een assistentieflat woont: complex met supermartktje in, kapper en pedicure die wekelijks langskomen, de mogelijkheid om in te schrijven op maaltijd-, was- en poetsservice,... En beiden zeiden dat ze dat - enkel omdat ze het gezien hebben nu, anders zou daar geen sprake van zijn! - nu ook als een volwaardige optie zien "mocht het wat te moeilijk worden."

Ik hoop vooral dat het niet nodig zal zijn. Dat ze gezellig oud mogen worden en met beperkte hulp zelfstandig kunnen blijven leven.

Als ik zie hoe in onze maatschappij het vaak praktisch niet mogelijk is om zelf als kind voor ouders te zorgen, en het WZC kampt met personeelstekort langs elke kant + in veel gevallen een onderneming is die winst moet maken, geeft me dat toch het idee dat wij onze oude dag misschien beter niet in België beleven. Niets is uiteraard zeker, maar als we beiden oud mogen worden en van financiële tegenslagen gespaard blijven, denk ik dat het nog goedkoper zal zijn om in Mexico een flat/klein huis te bewonen en een inwonende verpleegster te betalen, dan hier een WZC te betalen en te hopen dat de ene zorgkundige die kwam opdagen die zondag je komt helpen.

Als ik zie hoe in onze maatschappij het vaak praktisch niet mogelijk is om zelf als kind voor ouders te zorgen, en het WZC kampt met personeelstekort langs elke kant + in veel gevallen een onderneming is die winst moet maken, geeft me dat toch het idee dat wij onze oude dag misschien beter niet in België beleven. Niets is uiteraard zeker, maar als we beiden oud mogen worden en van financiële tegenslagen gespaard blijven, denk ik dat het nog goedkoper zal zijn om in Mexico een flat/klein huis te bewonen en een inwonende verpleegster te betalen, dan hier een WZC te betalen en te hopen dat de ene zorgkundige die kwam opdagen die zondag je komt helpen.
Mijn ouders hebben ook al gepraat om hun oude dag permanent in het buitenland te gaan wonen.
Ik snap het wel maar ik kan niet elke week of zelfs elke maand naar hun toe vliegen om op bezoek te gaan. En de band met de kleinkinderen zal daar ook wel wat onder lijden denk ik.

Mijn ouders hebben ook al gepraat om hun oude dag permanent in het buitenland te gaan wonen.
Ik snap het wel maar ik kan niet elke week of zelfs elke maand naar hun toe vliegen om op bezoek te gaan. En de band met de kleinkinderen zal daar ook wel wat onder lijden denk ik.
Ja, ik zeg het nu natuurlijk, maar het leven zal lopen zoals het loopt. Feit is dat de familie van mijn vrouw zowat over heel de wereld zit, waardoor we daar wat minder bij stilstaan. Maar stel dat onze dochter ooit kinderen heeft (in België) is het natuurlijk nog te zien of je dan gewoon "ciao" zegt en zelf de oceaan oversteekt.

Ergernis van vandaag.. vermoedelijk een wesp.
Gevallen met de e-step maar de manier waarop

Enorm beest achter brilglas gevlogen Dat niet weggeraakte .... u raad het al ... wat is de normale reactie ... paniek en direct naar u gezicht grijpen

Met de fiets had ik er ook 100% ook gelegen

Verdict
-gestoken boven het oog
- pols verstuikt
-verder wat schrammen maar niks erg
🤬

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan