Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahja, nog altijd een slecht humeur dus mijn gezaag gaat nog wel efkes duren. Het plan is alvast zo min mogelijk werk te verrichten op het werk vandaag. :unsure:

De laatste week verlof die gestart is dit weekend met een keelontsteking, en intussen overgegaan is in sinusitis. En rust nemen kan niet, we zijn m'n tuinhuis aan het zetten & iemand moet op het dak kruipen 😥

Omdat in deze tijd een str8 man zijn net geen misdaad is, dus moeten vrouwelijke figuren en superhelden voor ons ongemanierde mannen een rolmodel zijn.

In het verlengde hiervan: ik zag op Linkedin een of ander mens neuten op de pagina of een post van Volvo dat hun logo het symbool voor mannen is en dat ze dat moesten veranderen.
Kheb dringend een reactie-emoji nodig die met zijn ogen rolt

(Die vrouwelijke superhelden bestaan allemaal al lang in de comics en nee dat is niet om ongemanierde mannen een rolmodel te geven. Maar goed, blijf uzelf dat verhaal vertellen. Alles in de wereld draait om mannen, toch?)

Kheb dringend een reactie-emoji nodig die met zijn ogen rolt

(Die vrouwelijke superhelden bestaan allemaal al lang in de comics en nee dat is niet om ongemanierde mannen een rolmodel te geven. Maar goed, blijf uzelf dat verhaal vertellen. Alles in de wereld draait om mannen, toch?)
:sarcastic:

snel genoeg?

Ze hebben eens nekeer spiderman in de cinema gezien en denken nu dat ze ne marvel afficionado zijn. Die gaat nog verschieten als ze de kast met vrouwelijke tegenhangers van de gekende superhelden verder opentrekken :rofl:

Dat zeg ik nu ook niet hè.

Maar je voorkomt toch geen ongeval door daar 3x in de week te staan flitsen.
Voor jou als lokal wel, maar als ik er 1x eens voorbij kom kan ik nog 90 rijden en iemand aanrijden, bij een aanpassing van de infrastructuur niet.

Maar ja ik woon in Bilzen. Hier werken we samen met een privé firma voor trajectcontrole en die wouden alle verkeersremmers weg. Go veiligheid!
Dat kost geld ipv op te brengen he, ook al kunnen ze met die verkeersremmers levens redden.

De laatste keer dat ik geflitst ben was het ook op een lege straat (@ 52 km/u waar je vroeger 70 mocht). Toegegeven : er is een klein schooltje op die baan, maar om 5u10 is het daar nog héél rustig. Enkel mensen die vroeg naar hun werk moeten vertrekken passeren daar ... En de flikken.

Dochtertje wordt vandaag geopereerd (neusamandelen)

Gisteren gebeld voor het exacte uur van de ingreep: 9u aanwezig zijn

Kwart voor 9 aangekomen, kamer gekregen, omgekleed met zo een operatiekleedje etc..

Komt er een verpleegster binnen. 'tiens al zo vroeg hier? De ingreep staat pas om 11u gepland'

Fijn zo 2 uren zitten wachten met een al zeer zenuwachtig/bang kind :angry:

Dochtertje wordt vandaag geopereerd (neusamandelen)

Gisteren gebeld voor het exacte uur van de ingreep: 9u aanwezig zijn

Kwart voor 9 aangekomen, kamer gekregen, omgekleed met zo een operatiekleedje etc..

Komt er een verpleegster binnen. 'tiens al zo vroeg hier? De ingreep staat pas om 11u gepland'

Fijn zo 2 uren zitten wachten met een al zeer zenuwachtig/bang kind :angry:
Is normaal dat je 1 a 2u op voorhand er al moet zijn hoor, ook bij kindjes. Als er iemand niet op komt dagen, schuif je vroeger door en moet niemand wachten, als ze iets dringend tussen komt voor de verpleegkundigen op pediatrie moet de kno-arts niet wachten,...

Misschien het geld van de geïnde boetes gebeuren daarvoor gebruiken ?
Maar dan kan je erna natuurlijk niemeer flitsen en geld binnenhalen
Het zal je misschien verbazen, maar het probleem is niet zozeer geld voor infrastructuuraanpassingen, maar capaciteit. Werken groot en klein vragen een leidend ambtenaar, mobiliteitsmedewerkers, ontwerpers, financieel-administratief personeel, werfopzichters en dan natuurlijk firma's die de werken kunnen uitvoeren.
Vaak zit de planning bij gemeenten gewoon voor jaren vol. Structureel meer doen = structureel meer personeel aantrekken wat natuurlijk heel wat meer voeten in de aarde heeft dan wat extra investeren in straatstenen of -meubilair. Om maar te zwijgen over de reacties over te vette (lokale) overheden hier en elders. ;)

Is normaal dat je 1 a 2u op voorhand er al moet zijn hoor, ook bij kindjes. Als er iemand niet op komt dagen, schuif je vroeger door en moet niemand wachten, als ze iets dringend tussen komt voor de verpleegkundigen op pediatrie moet de kno-arts niet wachten,...
Nee dat is niet normaal, ze zeiden zelf dat het helemaal was foutgelopen.

Nog iets van gehoord?
Kreeg al 2 maand geen mails meer van facturen - wat ergens wel kan kloppen want onze voorschotten bedragen 90 EUR per maand ongeveer en ik wist dat er een cheque was van de overheid van 100 EUR die een maand zou overbruggen. In mijn energiedesk zie ik nu ook een annulatiefactuur van 426,34 EUR.

Verder geen communicatie gehad.

In februari wel van Fluvius mail gehad dat mijn zonnepanelen eindelijk geregistreerd zijn bij hen - maar die liggen er al 2j. Kan dat prosumententarief zijn (met terugwerkende kracht)?
Want bij mijn contractgegevens zie ik wel nog altijd "Easy (vaste prijs) voor 1 jaar" (maw: niet omgezet ofzo).
Er is een herberekening gebeurd, idd omwille van het prosumententarief. Bij de klantendienst gaf men wel toe dat dit geen propere manier van werken was, en ook in reactie op een klacht die ik via Testaankoop had ingediend stelde men dat "omwille van een technisch probleem er niet onmiddellijk en automatisch een herstelfactuur werd opgemaakt". Van de 722,39 euro kreeg ik dan uiteindelijk nog 557,37 euro terug.

Op aanraden van de klantendienst heb ik de domiciliëring beëindigd.

Wij trouwen zaterdag en ze geven al bijna iedere dag een graad meer, intussen zitten we al aan 36 graden 🥵 Voor de ceremonie buiten hebben we dan maar nog een tent besteld voor wat schaduw te hebben. Maar het wordt sowieso puffen 🫠

UPS...
van alle pakjesdiensten is dat de enige die er in slaagt om nooit te leveren bij mij.
zat deze namiddag thuis, aan het werk op de oprit en verwacht een paket. krijg ik plots mail dat ik niet thuis was, en dat het leverpunt ook niet open was en ze morgen opnieuw proberen. ik heb zelfs geen wagen van ups gezien in mijn straat, en het leverpunt was ook open, heb die gebeld om zeker te zijn...
betaal je daar dan leverkosten voor? wat een bende sukkels...

Wij trouwen zaterdag en ze geven al bijna iedere dag een graad meer, intussen zitten we al aan 36 graden 🥵 Voor de ceremonie buiten hebben we dan maar nog een tent besteld voor wat schaduw te hebben. Maar het wordt sowieso puffen 🫠
Collega had 2 jaar geleden zijn trouwfeest toe het zo warm was. Heeft heel de dag in zijn kostuum buiten gelopen.

Heeft de dagen erna een heel week in bed gelegen met een zonneklop.

Lekje aan de boiler en gisteren een loodgieter gebeld.
"ahja, ik kan morgen tussen 8 en 10 wel iemand langs sturen" ...gans de dag thuis gebleven en niemand gezien of gehoord natuurlijk.
Jammer dat ik mijn uren niet kan factureren aan zo'n figuren.

Lekje aan de boiler en gisteren een loodgieter gebeld.
"ahja, ik kan morgen tussen 8 en 10 wel iemand langs sturen" ...gans de dag thuis gebleven en niemand gezien of gehoord natuurlijk.
Jammer dat ik mijn uren niet kan factureren aan zo'n figuren.
Volgende keer een lekje aan de loodgieter, dan komt hij misschien wel :unsure:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan