Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit de laatste dagen weer op een golf van emoties. Het was enkele maanden geleden dat ik er zoveel last van had. Het ging de laatste maanden juist beter met hier en daar een minder dagje. Ik begin dan ook alles in twijfel te trekken en dingen in vraag te stellen. Ik haat dit.
Sinds deze namiddag ook hoofdpijn erbij gekregen, toppie :frown:

Uiteraard is 90 in de bebouwde kom dwaas en not done. Maar 227€ boete voor 55 in een zone 30, waarbij die zone 30 dan ook nog eens echt een uitzondering is op de rest van de wegen in Brussel, ja, dat vind ik er toch net wat over.
Ik heb hier wel begrip voor. Je moet weten hoe hard je moet rijden, maar de vele verschillende limieten op soms erg korte tijd maakt het wel lastig soms.

Voor de volledigheid: er zijn +/- 12.000bekeuringen per dag voor overdreven snelheid in België. Per dag.

Volgend weekend normaal een reünie gepland met mensen die we op vakantie hebben leren kennen. Liggen kijken naar een datum wanneer iedereen kon, dit was er maar eentje en dat was aankomend weekend. Ik moet dan speciaal op voorhand verlof/off vragen ivm weekendwerk en zo. Ondertussen ook nog een drietal andere voorstellen voor komend weekend geweigerd vanwege die reünie.

Gisteren ineens bericht nadat een van men kameraden er achter vroeg: "Ja, we gaan dit weekend al naar - een of andere feesten - in Gemeente X, we wisten niet zeker of de reünie niet ging doorgaan". :unsure: Hoezo weten jullie dit niet? Dit is een maand geleden nog besproken geweest maar soit.

Dat gesprek is mij dan deze morgen onder ogen gekomen en aangezien ik 's morgensvroeg nogal humeurig kan zijn heb ik daar best fel op gereageerd. Ik sta nog wel achter inhoud van mijn reactie, maar ik zou het misschien wel ietsje beleefder/tactvoller hebben aangepakt nu. :biglaugh: Soit, ik denk niet dat we die mensen nog gaan terug zien, maar het zal me worst wezen.

Hier staan ze idd ook wel vaak op een baan van 70 dat ik me af vraag waarom. Maar een maand geleden is daar een maat van me met zijn moto verongelukt en dus dood waardoor ik het nu plots wel snap.

Een hele lange bocht met na die bocht een zijstraat die erop uitkomt. Als je 70 rijdt is die idd niet gevaarlijk. Als je daar 90 rijdt dan heeft de persoon die uit de zijstraat komt de tijd niet om je te zien afkomen.

Dus meestal zit er wel een logica achter waarom ze ergens staan.
Hoezo logica ? Is het dan niet beter de weginfrastructuur aan te pakken ?

Allè je kan ze nu wel flitsen aan 90 maar 100m kunnen ze nog steeds het ongeval veroorzaken. Wat kan je dan zeggen ? "Ja maar hij staat toch maar mooi op foto hè"

Hoezo logica ? Is het dan niet beter de weginfrastructuur aan te pakken ?

Allè je kan ze nu wel flitsen aan 90 maar 100m kunnen ze nog steeds het ongeval veroorzaken. Wat kan je dan zeggen ? "Ja maar hij staat toch maar mooi op foto hè"

Na 100 keer op dezelfde plaats te staan houden ze zich wel automatisch in hoor op die plekken. Op die weg zijn er zo een stuk of 4 plekken dat ze regelmatig staan en daar hou ik ook altijd automatisch in.

Natuurlijk is het beter om de weginfrastructuur aan te pakken, maar daar gaan we nog lang op mogen wachten als de oplossing voor een kapot en levensgevaarlijk fietspad rode lijnen rond de putten trekken is.

Na 100 keer op dezelfde plaats te staan houden ze zich wel automatisch in hoor op die plekken. Op die weg zijn er zo een stuk of 4 plekken dat ze regelmatig staan en daar hou ik ook altijd automatisch in.

Natuurlijk is het beter om de weginfrastructuur aan te pakken, maar daar gaan we nog lang op mogen wachten als de oplossing voor een kapot en levensgevaarlijk fietspad rode lijnen rond de putten trekken is.
Misschien het geld van de geïnde boetes gebeuren daarvoor gebruiken ?
Maar dan kan je erna natuurlijk niemeer flitsen en geld binnenhalen

Vandaag terug blikjes (alternatieve frisdrank dan nog - iets wat ik associeer met mensen die natuur en milieu hoog in het vaandel dragen) uit de weide gaan rapen.

Zwerfvuil op een weide met dieren is levensgevaarlijk: de blikjes worden herleid tot klein schroot bij het fijn maaien van het gras. Dit klein schroot gaan de dieren opeten en de schilfers perforeren de maag - gevolg is de dood van een paard, koe, geit, …

Ik zou schieten op de wegenbelasting die je jaarlijks daarvoor moet betalen. Daar halen ze een pak meer geld uit. Wees maar gerust.
Dat zeg ik nu ook niet hè.

Maar je voorkomt toch geen ongeval door daar 3x in de week te staan flitsen.
Voor jou als lokal wel, maar als ik er 1x eens voorbij kom kan ik nog 90 rijden en iemand aanrijden, bij een aanpassing van de infrastructuur niet.

Maar ja ik woon in Bilzen. Hier werken we samen met een privé firma voor trajectcontrole en die wouden alle verkeersremmers weg. Go veiligheid!

Dat zeg ik nu ook niet hè.

Maar je voorkomt toch geen ongeval door daar 3x in de week te staan flitsen.
Voor jou als lokal wel, maar als ik er 1x eens voorbij kom kan ik nog 90 rijden en iemand aanrijden, bij een aanpassing van de infrastructuur niet.

Maar ja ik woon in Bilzen. Hier werken we samen met een privé firma voor trajectcontrole en die wouden alle verkeersremmers weg. Go veiligheid!

Ja klopt en ik vraag me ook af wat ze in godsnaam allemaal doen met die miljoenen aan belastingen die binnen komen en dus echt dienen daarvoor als je onze wegen bekijkt.

Nu aan de andere kant. Als iedereen zich aan de regels zou houden is er ook geen probleem natuurlijk.

Ik zie nu passeren dat marvel een she Hulk serie gaat maken..

Moet iedere superheld nu tegenwoordig een vrouw zijn? She Hulk, vrouwelijke Thor, miss marvel, superwoman,..

Wees dan op zijn minst nog een beetje creatief en laat de originele in hun waarde en maak dan iets helemaal nieuw. Maar nee, vlug iets in mekaar steken om het wokest vanal te kunnen zijn.
Omdat in deze tijd een str8 man zijn net geen misdaad is, dus moeten vrouwelijke figuren en superhelden voor ons ongemanierde mannen een rolmodel zijn.

In het verlengde hiervan: ik zag op Linkedin een of ander mens neuten op de pagina of een post van Volvo dat hun logo het symbool voor mannen is en dat ze dat moesten veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan