Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe moeders op sociale media zoals Instagram, verschrikkelijk.

Een foto van hun kleine om 13:00 posten en dan eentje om 13:05 met daarbij: DE TIJD GAAT TE SNEL!!!

Een foto van hun kleine die gewoon slaapt: Omg, I just can't 😔

En doen alsof ze hun keuzes voor alles en iedereen moeten verantwoorden, terwijl werkelijk niemand ook maar iets boeit of je uw kleine borstvoeding geeft of niet.

Let op, ik klaag niet dat ze foto's ofzo posten eh. Dat snap ik volledig. Maar stop aub met te doen alsof je iets extreems unieks hebt gedaan dat nog nooit eerder in de geschiedenis is gebeurd. Nee, je bent niet de eerste die een kleine krijgt. Nee, je bent niet de eerste die wel/geen borstvoeding geeft.

Nee, niemand oordeelt over u omdat je een navy blauwe ipv zeeblauwe buggy hebt gekocht.

Laatst bewerkt:
En Latijnse termen in Pol & Actua. Gebruik gewoon eens Nederlands ipv speciaal te willen doen. Je komt er heus niet slimmer door over.

Alvast een welgemeende F-you naar iedereen die mijn post nu gaat quoten om er met een of andere Latijnse term op te reageren!

En Latijnse termen in Pol & Actua. Gebruik gewoon eens Nederlands ipv speciaal te willen doen. Je komt er heus niet slimmer door over.

Alvast een welgemeende F-you naar iedereen die mijn post nu gaat quoten om er met een of andere Latijnse term op te reageren!
1660030924837.png

Ik zal het ook nooit leren hé. Altijd veel te braaf. Hoe is dat toch mogelijk?
Of de variant: Anderen zullen het ook nooit leren hé. De arrogantie waarmee zij in het leven staan. Hoe is dat toch mogelijk?

Nu op korte termijn 2 Doodles gehad:
1) In de ene doodle was er discussie over de plaats van afspreken. Iedereen is afkomstig van de regio Gent, we kennen elkaar van in Gent. Normaal spreek je dan af... in Gent. Dat zou ook het handigste zijn omdat wij maar 1 auto hebben en ik sowieso alles liever met de fiets doe. Maar ik wou mezelf en mijn levenswijze niet opdringen en heb gezegd dat het allemaal gelijk is. Arrogante kloot van de groep, tevens een laag IQ en conspiracy-believer: "Ergens goed bereikbaar met de auto, dus overal behalve in Gent!". Ik rol met mijn ogen voor die leugen. Maar zoals altijd in onze maatschappij wordt er toegegeven aan diegene met de grootste bek en het meeste arrogantie. Maar ondanks de afstand van 10 km van Gent, ga ik alsnog met de fiets om een statement te maken. Kom ik daar toe in dat boerengat helemaal in het zweet: die kerel heeft afgezegd. :laugh: Uiteraard jongen, zeg jij maar vanuit uw zetel waar WIJ moeten afspreken. :sarcastic:
2) In de andere doodle was er discussie over de datums:
- Ik vul alles in met de mentaliteit: Alleen "niet" invullen wanneer het écht niet lukt. En dan vul ik "misschien" in bij weekends waar we met veel organisatie en geregel toch nog iets kan geforceerd worden. Ik had één dergelijk weekend ingevuld.
- Resultaat: "Ja, mac-bc, kun je van die "misschien" nog een "Ja" maken?"
Wat bleek nu? Er had ene een ganse maand als "Niet" ingevuld omdat ze "ergens in die periode" een weekje op reis willen gaan maar ze weten nog niet precies wanneer. En om zichzelf van alle keuzevrijheid te kunnen blijven bedienen, had hij maar direct de ganse maand als "niet" ingevuld. :wtf: :wtf: Ah ja, natuurlijk.
Een normale mens zou dat allemaal als Groen invullen, en zijn reisdatum vervolgens aanpassen aan de uitkomst van de Doodle volgens de First Come First Serve policy. Of desnoods nog vlug even overleggen met zijn madam en een keuze maken voor hun reis, waarna hij dan correct de Doodle kan invullen. Maar neen hoor. Alles in 't rood zegt hij. En dan wordt er gekeken naar mij om mijn "misschien" met veel moeite en organisatie te proberen omgooien naar een "Ja". :laugh: Allez gast, serieus. No fucking way. Ik heb gevraagd aan die arrogante of hij niet gewoon zijn verlof al kan inplannen.

Les weer geleerd. Volgende Doodle:
- "Neen" blijft "Neen".
- "Misschien" invullen als "Neen".
- "Ja" invullen als "Misschien".

En het gekke van de situatie is: als je het op die arrogante manier doet, en men vraagt je om een "misschien" naar een "Ja" te veranderen, dan ben je waarschijnlijk nog de goede jongen die zich "aangepast" heeft. Terwijl ik nu waarschijnlijk als de ambetanterik zal gepercipieerd worden die "niet flexibel" is. Voor de kortzichtigen dan.

Alius aliud dicit

Slecht geslapen vriend?

Vannacht met alle ramen groot open geslapen, zowel boven als beneden het schuifraam groot open (tegen de wil van de vriendin) zodat het kon afkoelen binnen.

Geen idee om hoelaat het was deze nacht, maar zowel de vriendin als de hond wakker omdat ze "iets" gehoord hadden buiten.
Hond aan het blaffen en vriendin stond aan het raam te kijken naar de tuin, daar maken ze mij dan voor wakker.

Bon, ik toch maar naar beneden. Uiteraard niks te zien, nie binnen en nie buiten.
2x raden wie erna nog goed geslapen heeft en wie toch nog wat wakker gelegen heeft :cry:

Een normale mens zou dat allemaal als Groen invullen, en zijn reisdatum vervolgens aanpassen aan de uitkomst van de Doodle volgens de First Come First Serve policy. Of desnoods nog vlug even overleggen met zijn madam en een keuze maken voor hun reis, waarna hij dan correct de Doodle kan invullen. Maar neen hoor. Alles in 't rood zegt hij. En dan wordt er gekeken naar mij om mijn "misschien" met veel moeite en organisatie te proberen omgooien naar een "Ja". :laugh: Allez gast, serieus. No fucking way. Ik heb gevraagd aan die arrogante of hij niet gewoon zijn verlof al kan inplannen.

Euh

@mac-bc Dan moet je maar geen “misschien” invullen als je blijkbaar hemel en aarde moet verzetten om het te doen lukken?

Toch simpel?
Nee = nee
Misschien (met veel moeite) = nee
Misschien (met mini moeite) = misschien
Ja = ja

Ik heb de indruk dat jij het jezelf graag moeilijk maakt, om nadien dan je beklag te doen dat de rest van de wereld jouw visie niet volgt.

@mac-bc Dan moet je maar geen “misschien” invullen als je blijkbaar hemel en aarde moet verzetten om het te doen lukken?

Toch simpel?
Nee = nee
Misschien (met veel moeite) = nee
Misschien (met mini moeite) = misschien

Ja = ja

Ik heb de indruk dat jij het jezelf graag moeilijk maakt, om nadien dan je beklag te doen dat de rest van de wereld jouw visie niet volgt.

In welk handboek van het leven staat dat?

Ik ben blijkbaar te loyaal. Ik heb vaak het gevoel dat mijn standaarden in het leven gewoon veel hoger liggen dan "de anderen". Als ik dan zie hoe laag sommige anderen hun standaarden leggen, dan ik mij wel eens ergeren ja.

Zo'n Doodle heeft alleen waarde als er bij elke "misschien" en bij elke "neen" ook een duidelijke reden vermeld staat:
- Een "Neen" betekent voor de één: mijn moeder is gestorven en wordt op dat moment begraven.
- Een "Neen" betekent voor de ander: dat is het moment waarop ik traditioneel mijn gras maai.

Terwijl beide neen's in een Doodle evenveel gewicht in de schaal werpen. Absurd. Ook in chatgroepen krijg ik het schijt wanneer mensen zeggen "Ik kan dan niet" zonder reden erbij te vermelden. Altijd verdacht. Wat scheelt er? Wordt uw moeder begraven of moet je uw gras maaien? In dat eerste geval: ok, we zoeken een andere datum. In dat laatste geval: Fuck off, dan gaan wij wel apart zonder jou als je het toch niet belangrijk vindt. Een wereld van verschil. Een klein beetje moeite doen voor de ander (in veel gevallen is dat dan zelfs nog de initiatiefnemer), is dat zoveel gevraagd misschien?
Ik heb altijd de natuurlijke reflex om er direct (uitgebreid) de reden bij te vertellen. Dat is duidelijk, helder, transparant en respectvol naar de andere toe.

Laatst bewerkt:
Zo'n Doodle heeft alleen waarde als er bij elke "misschien" en bij elke "neen" ook een duidelijke reden vermeld staat:
- Een "Neen" betekent voor de één: mijn moeder is gestorven en wordt op dat moment begraven.
- Een "Neen" betekent voor de ander: dat is het moment waarop ik traditioneel mijn gras maai.
Een “neen” betekent dat ik die dag niet beschikbaar ben en het zijn uw zaken niet waarom, oh koning Mac.

autisme is geen scheldwoord dat je zomaar rondstrooit
Een “neen” betekent dat ik die dag niet beschikbaar ben en het zijn uw zaken niet waarom, oh koning Mac.

Lol. Met respect communiceren = "koning mac"?! Uw gedrag neigt veel meer naar koning-allures hoor.

Ooit al eens bij stilgestaan dat jouw superieure (en blijkbaar verborgen) agenda ook impact heeft op anderen hun inferieure agenda, oh koning recipe4hate?! Ik ga mij niet in 5 bochten wringen omdat koning Recipe4hate de autist wil uithangen om uw grasje te maaien op een vast tijdstip hoor.

Je hebt exact mijn punt bewezen van hoe laag sommigen hun standaarden leggen. Uw manier van communiceren is een recept voor haat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan