Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is echt miserie zo een mensen. En die kunnen u echt lang het leven zuur maken.
Heel moeilijk om tegen op te treden zoals ge al aanhaalt.
Politie kan PV opmaken maar als die daar hun voeten aan vegen of inderdaad dan stil zijn...
Best zo veel mogelijk PVs proberen te verzamelen als 't de spuigaten uitloopt dan kunt ge naar de vrederechter.
Buurtbemiddeling kan ook soms helpen. Al hangt dat van de goodwill van de buur af.

Klopt, aan bemiddeling doet die niet mee. Enige voor wie de deur opengaat, is de OCMW-medewerker (ahja, zijn inkomstenbron).

Voor ons als bewoners is het kut. Was hier een leuke, rustige appartementenblok — goed gelegen en niet te duur (just wat klein).

Maar wij kunnen verhuizen. Iets anders zoeken, of onze bouw-/koopplannen wat versnellen. Zij [huisbazin, nvdr] zit ermee, gaan misschien het kot 'verbouwen' en blijven overlast veroorzaken, huurders wegjagen.

Laatst bewerkt:
Was berichten op eerste pagina van de smiley pagina aan het liken. Had dus niet door dat ik niet naar het laatste bericht was gegaan, maar naar de eerste pagina. :unsure: 🤦‍♂️

Nieuwe bovenbuur. Vond 23u een goed moment om z'n verhuis te beginnen. Eerste week continu overlast; meubels schuiven, luid praten en lachen tot een stuk in de nacht, muziek, met schoeisel onnodig hard over de vloer lopen, bezoekers die alle bellen afgaan (ja, ook 's nachts).

Toch geprobeerd vriendelijk aan te kaarten. Sorry, bedankt om te laten weten, we letten er op etc. Overlast bleef duren, herhaalde pogingen hem er op aan te spreken door de volledige blok halen niets uit. "Koopt u ne koptelefoon dan kunde stoppen met zagen." Telewerken, ontspannen, in slaap vallen... Allemaal gestoord. Begin last te krijgen van continue stress en slaapgebrek.

Blijkt te gaan om een werkloze OCMW'er, appartement staat op naam van iemand anders. Politie bellen haalt weinig uit; ze zijn slim genoeg om niet te lang furore te maken want dan kan de politie vaststellingen doen. OCMW medewerker komt langs, krokodillentraantjes en loze beloftes en de volgende dag krijgen we als 'straf' een concert mannen die de vloer kapot springen.

Hem er uit krijgen is bijna onmogelijk — geluidsopnames zijn geen 'bewijs', hen op heterdaad betrappen is moeilijk want zo slim zijn ze nog. Ze wisselen gewoon doorheen de dag continu van welk appartement ze onveilig maken.

Ik snap die mensen niet. Andere mensen hun leven zuur maken want "het is mijn kot en ik doe wat ik wil". Alleszins wel duidelijk waarom die kerel geen job kan houden.
Bovenburen zijn de reden waarom ik van een appartement naar een huis ben verhuisd.

Oei, ik heb er momenteel nog geen last van, ik hoop dat ik dat nog een tijdje zo ga kunnen houden.
En rond 17u nog eentje moeten pakken... Het belooft dus terug een gezellig jaartje te worden op dat vlak!

Enkele maanden geleden immunotherapie besproken met de allergoloog maar daarvoor moet je eerst minimum 4 dagen medicatievrij zijn om alle testen te doen om te kijken of het kan opgestart worden. 4 dagen zonder medicatie lukt wel in de winter maar niet in combi met zoveel weken wachten eer je een afspraak hebt 😓

Hmm Ik heb hier sinutab genomen voor mijn neus maar mss heb ik gewoon last van de pollen aangezien ik daar ook altijd last van heb.

Vond het gewoon niet echt logisch zo vroeg op het jaar.

Dat is echt miserie zo een mensen. En die kunnen u echt lang het leven zuur maken.
Het is tenminste wel ne slimme buurman.

Ooit ene gehad, ..

Ik ging melden (bij de buurman) dat ik maden in mijn groene bak had. (En meteen excuses erbij aanbieden hé) Dan diende die annozelaar klacht in. Als ze dan langs kwamen om de klacht te constateren, dan blonk mijn groene bak (in properheid). Ze hadden nog nooit zo'n propere bak gezien!

Nog wat later, gemeld dat ik mijn grijze bak tijdelijk aan zijn kant van zijn balkon zou plaatsen. De volgende dag kwamen ze dan langs om de klacht te bekijken. Natuurlijk stond die grijze bak daar dan niet (meer) hé.

Die buurman begreep dan nooit waarom zijn klachten één voor één geseponeerd werden. :D
Hij was dan ook nog ne stotteraar ... ik had echt nooit zin om ermee te praten want één zin duurde een half uur ...

Laatst bewerkt:
In slaap vallen in de zetel, naar bed gaan en dan wakker liggen en piekeren. Fuck you hersenen
Zet u recht in de zetel. Ik weet het , liggen is veel aangenamer maar ik val ook al af en toe eens in slaap en als je dan naar je nest gaat heb je het vlaggen.
Mijn vriendin ligt iedere avond in slaap in de zetel en die krijg je met geen stokken rechtgezet of naar boven. Maar wel iedere dag memmen dat ze slecht slaapt en lang wakker ligt. Daar is al ruzie over geweest, ge hebt geen idee.

Corona regels en m'n buren: constant dagelijkse bezoeken van kinders kleinkinders acherkleinkinders... een bubbel of 4 ... Dat is dan een risico groep van 2 oudjes !
Corona bestaat blijkbaar niet meer en zo ook bepaalde regels, sinds begin november al blijkbaar voor hen.
Hoe braaf menskes toch ergens zwaar corona recidivist kunnen zijn uit puur eigenbelang (die 'recidivist' is een beetje ironisch bedoeld)
En hier zit ik dan die zelden nog m'n weinige familie zie :(
Hier hetzelfde.

Ik wil niet onverdraagzaam zijn en iedereen zondigt al eens tegen een regel, al dan niet vanuit een zekere noodzaak. Maar is het nu echt nodig om elke dag 6 andere mensen uit te nodigen voor pure ontspanning alsof er niets aan de hand is, zoals die tweedeverblijvers naast ons? En niet gehinderd door enige vorm van gêne hé. Wat staan roepen op de gang, luide muziek 's nachts, met hun zatte botten wat staan meekwijlen, ... Hoe Corona? Wat Corona? Waar Corona?
Deze corona-crisis heeft de tweedeverblijvers echt wel ontmaskerd als dé eikels van onze samenleving. Terwijl families zaten weg te kwijnen in kleine appartementen moesten hun first-world problems prioritair aangepakt worden. En als ze dan hun goesting krijgen, zitten ze hier nog schaamteloos lockdown-feestjes te organiseren.

Op den duur begin je je zo'n ongelofelijk naïeve kloot te voelen dat jij je braaf aan de regels houdt en de curve helpt beheersen, terwijl je elke dag de "feestjes" van uw buren moet aanhoren. Maar wat moet je doen? Klagen en in de memoires komen van kay-gell? Neen, dan nog liever mijn kas opfretten.

Deze ochtend een verloren gereden vrachtwagen chauffeur proberen te helpen.
Proberen wel te verstaan, mens sprak enkel Pools en had zich bijna vast gereden kilometers van zijn bestemming af.
Ik kreeg er echt medelijden mee, zo ver van huis en dan niet verstaanbaar zijn, politie mocht het dan afhandelen.

En ten tweede, dat je hier in mijn regio nergens direct bij een EMDR therapeut(e) terecht kan.
Oftewel moet ik naar Antwerpen, daar zijn er genoeg. Oost Vlaanderen is soms echt een rotte nachtmerrie, en het Waasland al zeker.
Hopelijk kan ik toch in Bornem terecht.

De lift-sage continues.
Onze kantoren zijn tot 16u telefonisch bereikbaar en daarbuiten is er een noodnummer voor noodgevallen.
Eén van die eigenaars heeft dus via-via mijn gsm en zo is die dus al heel de blok rond gegaan.

Om 16u05 eerste telefoon. Ik duw af.
Op een periode van 15 minuten heeft die mens mij 11 keer gebeld en een sms gestuurd met de vraag terug te bellen

Ik antwoord: dat zal niet meer voor vandaag zijn tenzij het dringend is.
Hij: dan snap ik er niets van.

Ik: ik heb nog een leven buiten mijn werk ook. Dit is mijn privé-nummer en dat dient niet voor mijn werk. Als er iets dringends is wil ik helpen maar ik ben nu bij een ziek familielid en kan niet opnemen.
Hij: je had mij ook kunnen bellen namiddag zoals afgesproken.

Dat heb ik dus nergens gezegd. Ten andere heb ik die de voorbije dagen al in het weekend gebeld, gemaild,...

Ik: bij deze is uw nummer geblokkeerd. Ik help u 's avonds, in het weekend en dit soort reactie pik ik niet meer. Hier is de lijn en je bent er al ver genoeg over.

Belt em mijne baas :ROFLMAO:
Maar ja die kent em en ik had die al de screenshots van die berichten gestuurd, die heeft er ook es goed mee gelachen.
Echt waar, als er ergens een lift kapot is, brand, een lek,... ik vind het allemaal niet erg.

Maar niet 5 minuten na sluiting bellen om uw beklag te doen over hoe de techniekers van Schindler 120 euro per uur durven vragen.

Moeder met drie kinderen die doodleuk in de supermarkt rondwandelen met elk een kar. Wat kopen ze? Eén zespak halveliterflesjes water.
Kassierster wijst die moeder erop dat dat niet mag. Moeder gebaart van krommenaas want ze kan geen Nederlands. Daarop vertaalt het oudste kind -die overigens wel perfect Nederlands kan- het voor de moeder.

Stom mens. Wij zullen wel in de rij aanschuiven tot er een kar beschikbaar is. Wij zullen wel braaf alleen gaan winkelen. Wij zullen ons wel aan de regels houden zodat gij met heel uw gezin en drie karretjes achter ZES FOKKING FLESKES water kunt gaan. Kalf! :wallbash:

Moeder met drie kinderen die doodleuk in de supermarkt rondwandelen met elk een kar. Wat kopen ze? Eén zespak halveliterflesjes water.
Kassierster wijst die moeder erop dat dat niet mag. Moeder gebaart van krommenaas want ze kan geen Nederlands. Daarop vertaalt het oudste kind -die overigens wel perfect Nederlands kan- het voor de moeder.

Stom mens. Wij zullen wel in de rij aanschuiven tot er een kar beschikbaar is. Wij zullen wel braaf alleen gaan winkelen. Wij zullen ons wel aan de regels houden zodat gij met heel uw gezin en drie karretjes achter ZES FOKKING FLESKES water kunt gaan. Kalf! :wallbash:
Bij ons in de supermarkt moet iedereen verplicht een kar pakken. Is dat bij jullie dan niet zo? Kinderen kan je niet noodzakelijk alleen thuislaten natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan