Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar de nabestaanden.
Ook naar degenen, die je jarenlang niet meer hebt gezien, omdat je vervreemdt bent geraakt?
Leuk om te horen dat een neef zichzelf van kant heeft gemaakt, na jarenlange afwezigheid omdat die jou in het ziekenhuis heeft geslagen en jij de dichtste in lijn bent en mag betalen :crazy:.

Ook naar degenen, die je jarenlang niet meer hebt gezien, omdat je vervreemdt bent geraakt?
Leuk om te horen dat een neef zichzelf van kant heeft gemaakt, na jarenlange afwezigheid omdat die jou in het ziekenhuis heeft geslagen en jij de dichtste in lijn bent en mag betalen :crazy:.
Volgens mij valt dat dan onder de nalatenschap, die je ook kan weigeren?

Het is niet altijd meteen hoor. De NMBS bekijkt geval per geval of een terugvordering opportuun is. Vaak gaat dat via de familiale verzekering en/of de erfenis en loopt dat via een notaris. De kans is klein dat jij plots een factuur in de bus krijgt. Vroeger stuurde de NMBS wel degelijk iemand naar de familie, maar daar is al snel veel kritiek op gekomen en dat doen ze niet meer. :D

Blijkbaar zonet de wijkagent aan de deur gehad. Geen flauw idee waarom.
Steekt er een briefje in de brievenbus : gelieve te bellen op ... (Blanco)
Ja dan ist moeilijk he, kantoor dan maar opgebeld om te horen hoe en wat

"Die is er niet mijnheer, die is op de baan"
Ja dat weet ik, ze is just blijkbaar aan men deur geweest

"Ik zal haar bellen om te zeggen dat gij gebeld hebt en dan zal ze ofwel langskomen ofwel belt ze u even op"

Aahja en ik moet hier nu zitten koekeloeren ofwat om te zien of die van zinnes is terug te komen ? :wallbash:

Ik ben n brave jongen dus ik zou nie weten vwa die zou langskomen, maar nu ben ik wel nieuwsgierig. En als ik het nu nie weet is het wss pas maandag eer ik die opnieuw hoor
Zonet terug telefoon gekregen.
Blijkbaar gaat het dus over het perceel grond naast ons.
Andere (achter)buren hebben een melding gemaakt bij de politie over het onkruid dat weer meer dan anderhalve meter hoog staat en door hun draad en haag groeit.

Nu belt de politie dus naar mij om te vragen of ik weet van wie het perceel is en hun adres heb :thumb: :crazy:

Zelf heb ik 2meter breed worteldoek liggen en om de x aantal tijd doe ik de volgende 2meter weg met de bosmaaier, maar ik ga uiteraard nie heel dat perceel onderhouden

Ik ken die kerel, kort lontje en vrij aggressief en de kans is dus vrij groot dat die eerst aan mijn deur gaat staan omdat ik de buur erlangs ben :wallbash:

+/- 3 uur gefietst en 4 keer op het nippertje vermeden dat ik onderuit werd gereden, ik rij alleen en steeds op het fietspad maar wagens die rechtsaf gaan is het steeds oppassen, warmte tast blijkbaar de autorij capaciteit sterk aan (3 keer een vrouw 1 keer een man).…

🤔 🤔
En dan zijn er anderen die adressen opzoeken in het rijksregister om geboortekaartjes te versturen 😂
Inderdaad ja :wallbash: :rofl:
Ge zou toch denken dat een agent dat soort gegevens mag opzoeken ?

Nu ik heb de naam, adres, telefoonnr nog van met onze bouw en de aanleg van de tuin omdat we toen hun perceel mochten gebruiken dus het stoort mij niet om dat door te geven.
Maar ik voel hier al miserie van komen

Inderdaad ja :wallbash: :rofl:
Ge zou toch denken dat een agent dat soort gegevens mag opzoeken ?

Nu ik heb de naam, adres, telefoonnr nog van met onze bouw en de aanleg van de tuin omdat we toen hun perceel mochten gebruiken dus het stoort mij niet om dat door te geven.
Maar ik voel hier al miserie van komen
Als die aan de deur staat gewoon verwijzen naar de andere buren he, jij hebt er toch geen probleem van gemaakt :)

Oh en een ergernis, 't zal hier wel al ergens staan. Maar het wordt ene dag 35 graden en ze doen alsof de wereld gaat vergaan. Rioolgazetten gvd.

Fijn pintjes drinken aan het zwembad onder men parasolleke ja!

Als die aan de deur staat gewoon verwijzen naar de andere buren he, jij hebt er toch geen probleem van gemaakt :)
Ja heb ik vorige keer al gedaan.
Alleen, tis nie de man van de conversatie of iemand die luistert naar argumenten..

Vorige keer was HIJ aan het klagen dat er nogal veel afval op zijn perceel lag. Ook hem, zijn pa en de wijkagent aan mijn deur gehad
Ook doorverwezen naar de achterburen, ik had gelukkig foto's van hoe zij hun rotzooi daar wegsmeten. Anders kreeg ik het op mijn neus want ik had gebouwd en zijn stuk gebruikt dus het moest bijgevolg van mij zijn. Het was niet het meest aangename gesprek

En er zijn meerdere achterburen bij hem dus ik weet ook niet wie er heeft geklaagd

Ja heb ik vorige keer al gedaan.
Alleen, tis nie de man van de conversatie of iemand die luistert naar argumenten..

Vorige keer was HIJ aan het klagen dat er nogal veel afval op zijn perceel lag. Ook hem, zijn pa en de wijkagent aan mijn deur gehad
Ook doorverwezen naar de achterburen, ik had gelukkig foto's van hoe zij hun rotzooi daar wegsmeten. Anders kreeg ik het op mijn neus want ik had gebouwd en zijn stuk gebruikt dus het moest bijgevolg van mij zijn. Het was niet het meest aangename gesprek

En er zijn meerdere achterburen bij hem dus ik weet ook niet wie er heeft geklaagd
Gezellig buurtje! :D

Gezellig buurtje! :D
Verschrikkelijk eigenlijk.
Onze straat heeft een hele goeie verstandhouding, straat BBQ, altijd vriendelijk.

Maar sinds ze hierachter een wijk hebben neergepoot - die allemaal veel te kort op elkaar wonen - gaat het drastisch berg af.
Ik merk zelf ook dat ik veel en veel minder van dat volk kan verdragen :sop:
Dat perceel langs mij is dat nog van een "buitenstaander"/ geen inwoner van het dorp/gemeente dus die heeft het bij die nieuwelingen helemaal verkorven.

(Bij mij wel ook een heel klein beetje want hij wilt niet verkopen :frown:)

Ik vroeg me nu zonet af, naar aanleiding van al die mensen die het fijn vinden om zich voor een trein te gooien.

Naar wie gaat de rekening?
Ik moet zeggen, er was een tijd dat ik ook wel vond dat mijn zelfgekozen einde een maximum aan chaos mocht veroorzaken. ‘Laat ze maar zien hoeveel pijn het doen’ en zo maar dat was op mijn ietwat grimmiger momenten. Nu vind ik het vaak ook maar asociaal.

u voor de trein gooien is imo een minor inconvenience voor treinreizigers als ik.
tussen Diest en Hasselt is er een hot spot ( bij Kermt denk ik).
daar al vaak op moeten wachten en daar is weinig chaos aan, een dag later bent ge vergeten.
er zijn betere manieren om chaos te vieren, ik zou gta v stijl mij vol drugs gooien en naakt op de meir wat granaten ontsteken en wat mensen met messen begooien. (zou he)

Ik ga voor het gemak van de ergernis even logistiek en logica langs de kant gooien. Vind het ergerlijk dat er om mensen deftig op hun werk en thuis te krijgen geen geld of personeel is maar voor een dag pootjebaden hupla tien treinen extra op geen tijd.

Gisteren na lange tijd nog eens een echt slechte ervaring gehad in Kinepolis. Ik was om 17:30 naar Jurassic World gaan kijken, maar damn wat heb ik mij geërgerd.

Achter mij een rij van 3 klein mannekes en een van hun moeders. Die hebben dus gene seconde hun kwijk gehouden. Kijk, geen probleem dat zo'n kleine enthousiast wordt als hij de T-Rex ziet ofzo. Maar die bleven non stop ambetant doen. Op een gegeven moment aan de moeder gevraagd of ze wat rustiger zouden kunnen zijn, maar buiten een blik gelijkend op die van een koe die naar een voorbijrijdende trein kijkt kreeg ik niet veel respons terug.

Dan links en rechts van mij mensen die continu op hun gsm keken en in mijn rechter ooghoek dan iemand die zelfs nog niet de moeite deed om zijn/haar helderheid af te zetten. Ik ga echt nooit snappen dat je bijna 16 euro uitgeeft aan een film om dan 2 uur op uw gsm te tokkelen.

Ik had een ideale plaats, recht in het midden achter de tafel van zo'n cosy seat dus niemand voor mij. Maar ik heb mij na de pauze gewoon ergens rechts tegen de muur gezet. Ik zit nog liever op een slechtere plaats maar dat ik op zijn minst van de film kan genieten dan dat ik mij continu zit te ergeren.

En dan zwijg ik nog over hoe bagger de film was.
1 van de redenen dat ik niet meer graag naar de film ga.

Ik ga voor het gemak van de ergernis even logistiek en logica langs de kant gooien. Vind het ergerlijk dat er om mensen deftig op hun werk en thuis te krijgen geen geld of personeel is maar voor een dag pootjebaden hupla tien treinen extra op geen tijd.
Is dat ook niet omdat tijdens het week-end men die piekuurtreinen die men anders inlegt om mensen naar hun werk te krijgen, normaliter niet meer dient in te leggen, en deze dus op "overschot" heeft om dan in te leggen voor te kunnen pootjesbaden ?

Is dat ook niet omdat tijdens het week-end men die piekuurtreinen die men anders inlegt om mensen naar hun werk te krijgen, normaliter niet meer dient in te leggen, en deze dus op "overschot" heeft om dan in te leggen voor te kunnen pootjesbaden ?
Ja klinkt logisch. Maar ik zei wel dat ik logica achterwege wou laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan