Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idem maandag. Maar bij mij waren het 4 pubers. Plots hadden ze er niet beter op gevonden om met lege flessen te slaan naar elkaar. Lang proberen te negeren, maar uiteindelijk de ambetantste clown met mijn voet een tik tegen zijn hoofd gegeven (ze zaten voor me). Het had wel effect en met grote dank van de collega filmkijkers.
Ooit tijdens een schoolreis naar London iets soortgelijks meegemaakt, met enkele Engelse jongeren achter ons. Onze leraar heeft zich - na meerdere keren te vragen om wat stiller te zijn - omgedraaid en twee jongeren achter een heel erg flinke tik gegeven. Die leraar was stevig gebouwd, daarna kunnen genieten van de film. Wel een stichtend voorbeeld voor de leerlingen,

Pfff. Ik heb er 3 en hopelijk haal ik het, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te studeren. Heb voor volgend jaar al educatief verlof aangevraagd, maar nu zijn het dus verlofdagen. Ik heb dus normaal morgen een verlofdag aangevraagd om te studeren, maar nu willen ze toch dat ik kom werken omdat er veel werk is. Nochtans is het werk die vroeg om een extra opleiding te volgen.

Daarnaast heb ik het echt moeilijk met mensen die precies niet begrijpen hoe zwaar een opleiding in het avondonderwijs kan zijn in combinatie met werk. Dan hebt ge nog mensen die vragen om in het weekend enkele uren mee te gaan op café of om op zondagvoormiddag te gaan voetballen. Ik snap niet dat die mensen niet doorhebben dat daar gewoon geen tijd voor is in een examenperiode.

Ik deel die frustratie wel, niemand snapt hoe zwaar zoiets is (hier is het een bachelor in afstandsonderwijs) maar het feit dat ze je meevragen is natuurlijk wel positief. Ik heb al veel getwijfeld om gwn mijn ontslag te geven en hier en daar een flexijob te doen maar financieel is dat niet haalbaar. Ik heb sinds dit jaar educatief verlof (of om de juiste term te gebruiken: Vlaams opleidingsverlof) en tis toch een mooie extra. In zet dat telkens de week voor de examens in en enkele donderdagen (hele kalme dag bij ons) in het jaar om aan groepswerken te kunnen werken of al een beetje te studeren. Naar volgend schooljaar toe ga ik nog 32u werken (4 x 8u) ipv full time (5 x7-8u) om toch nog net iets meer studietijd te hebben.

Vandaag na meer dan één maand nog eens gaan tanken, zat boven de 100 euro voor een volle tank :eek:
Laatste keer dat ik getankt had was dat aan 1,799 per liter, deze keer 2,088.

Vandaag na meer dan één maand nog eens gaan tanken, zat boven de 100 euro voor een volle tank :eek:
Laatste keer dat ik getankt had was dat aan 1,799 per liter, deze keer 2,088.
Wees blij dat je niet in Nederland woont. Vorige week naar De Efteling geweest en heb onder weg -langs de autostrade- prijzen gezien tot 2,4 per liter. :eek:

Wees blij dat je niet in Nederland woont. Vorige week naar De Efteling geweest en heb onder weg -langs de autostrade- prijzen gezien tot 2,4 per liter. :eek:
En binnen een jaar passeren we aan een pomp waar een prijs van 2,30 genoteerd staat en roepen we: 'wauw, zo goedkoop hier!'. Terwijl de prijzen rond de 3 euro schommelen.

Ik heb het zo een beetje gehad met sommige webshops en hun return policies. Laatst een ventilator gekocht voor in de badkamer, wij wilden een stil model dus op basis van naam en technische specs bij de S&P Silent serie uitgekomen. Geadverteerde dB is 35. Na aansluiten op de correcte en meest ideale manier maakte deze echt een herrie, bij nameten op 3m afstand nog steeds een 55 dB. Dus ventilator terug gestuurd met de opmerking dat deze niet voldoet aan de technische specs zoals geadverteerd. Nu moeten we zogezegd 30% laten vallen omdat de ventilator reeds gebruikt is, wtf !! Ben het zo moe om weer een ingebrekestelling te versturen en alle shit wat er weer bij komt kijken.

Dan nog een toiletbril besteld bij een andere shop, doos wordt geopend, bril lag er los in zonder ook maar enige bescherming en blijkt dat er een stukje aan de voorkant van de bril beschadigd was. Dus wij gevraagd om hem retour te sturen. Krijgen we zo een antwoord:

Goedemiddag bedankt voor uw mail, graag ontvangen we nog een overzichtelijke foto van de toilet bril die niet gemonteerd is, ook is de vraag of het stukje wat is afgebroken nog in de doos zit of dat u dit los kunt fotograferen en ons toezenden zodat we een duidelijk beeld hebben dat dit niet tijdens de montage van dit product is gebeurd, maar dat dus blijkt dat dit defect geleverd is aan u, met een kort verhaal er bij dat u dit zo uit de doos heeft gehaald neemt de leverancier geen genoegen, wij kunnen immers nauwelijks beoordelen of dit zo geleverd is of dat dit dus is gebeurd tijdens de montage, graag ontvangen we ook een kort verhaal per mail hoe achter het feit kwam dat deze beschadig is geleverd aan u.

Ter informatie, de leverancier heeft deze persoonlijk bij u thuis gebracht en de schade kan dus moeilijk ontstaan zijn door transport schade.

• Overzichtelijke foto waar duidelijk de toilet bril te zien is.
  • Overzichtelijke foto van de verpakking.
  • Detail foto van de defecte toiletbril.
  • Detail foto van het stukje wat is afgebroken.

In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:

En binnen een jaar passeren we aan een pomp waar een prijs van 2,30 genoteerd staat en roepen we: 'wauw, zo goedkoop hier!'. Terwijl de prijzen rond de 3 euro schommelen.
Het word hoog tijd dat de Navo en Europa eens tonen dat ze kloten aan hun lijf hebben en Rusland een stevig pak rammel verkopen dat ze terug in het stenen tijdperk belanden!
Alle prijzen zouden snel terug op een normaal niveau terecht komen.

Is het niet zo dat het ene daar duurder is en het ander goedkoper? (Weet nu wel niet of het diesel of benzine is die daar duurder is).

Hiernet toch ook de 98 zien staan op 2.34.

Het word hoog tijd dat de Navo en Europa eens tonen dat ze kloten aan hun lijf hebben en Rusland een stevig pak rammel verkopen dat ze terug in het stenen tijdperk belanden!
Alle prijzen zouden snel terug op een normaal niveau terecht komen.

kans bestaat dat de overlevenden van die nucleaire oorlog wel weer in zo een tijdperkje gaan terechtkomen.

Je kan ze uiteraard niet verwijten dat ze je meevragen. Ik doe zelf ook een masteropleiding in avondonderwijs en 't is inderdaad pittig, ik werk ook voltijds. Neem je veel studiepunten op? Met je educatief verlof alleen kom je er wss ook niet... Veel bijhouden doorheen het jaar en je weekends opofferen.
Ik mag blij zijn dat mensen mij meevragen om iets te gaan doen. Dat zeker. Het gaat er meer om dat ik al duidelijk heb aangegeven dat ik een tijdje niet buitenkom om te studeren, want die weekends en avonden zijn nodig in combinatie met het werk. Dan is ieder uurtje cruciaal.

Ik deel die frustratie wel, niemand snapt hoe zwaar zoiets is (hier is het een bachelor in afstandsonderwijs) maar het feit dat ze je meevragen is natuurlijk wel positief. Ik heb al veel getwijfeld om gwn mijn ontslag te geven en hier en daar een flexijob te doen maar financieel is dat niet haalbaar. Ik heb sinds dit jaar educatief verlof (of om de juiste term te gebruiken: Vlaams opleidingsverlof) en tis toch een mooie extra. In zet dat telkens de week voor de examens in en enkele donderdagen (hele kalme dag bij ons) in het jaar om aan groepswerken te kunnen werken of al een beetje te studeren. Naar volgend schooljaar toe ga ik nog 32u werken (4 x 8u) ipv full time (5 x7-8u) om toch nog net iets meer studietijd te hebben.
Werk blijft natuurlijk de basis. Dat moet ge dus niet opgeven.

Ik werk zelf 40 uren per week in de IT-sector en heb daarnaast nog een flexi-job in de horeca in het weekend. Dan is studeren daarnaast natuurlijk iets dat veel tijd in beslag neemt.

En op zich maakt mij dat niet uit. Ik ben graag bezig met mijn job en studie. Het is alleen de vrije tijd en de momenten waarop ik slaap dat ik nog steeds bezig ben met mijn werk, studie en bijvoorbeeld een huis kopen. I.p.v. dan te ontspannen lig ik daar weer over te piekeren. De afgelopen weken ook wat op 'kraken' gestaan, maar sinds deze week het leren relativeren. De vakken die ik slaag kan ik achter mij laten. De avondschool stopt toch in de zomer en van die avonden kan ik gebruik maken om eventuele herexamens te studeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan