Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er geen huisartsen-wachtpost in de buurt?

Hier is er eentje in de regio in de week van 18u-8u en van vrijdag 19u tot maandag 8u.
Kan je altijd wel redelijk snel bij (binnen aantal uur).

Extra pluspunt is dat je er enkel je remgeld betaald, dus voor een paar euro ben je geholpen.

Jou probleem al een paar keer gehad.
Dit met het verschil dat ze wel een briefje voor werk willen schrijven tot ik er bij kan. (omdat ze na al die jaren wel weten dat ik niet thuisblijf indien niet nodig)
Maar meestal zijn het prullen waar ik perfect mee kan gaan werken, dus geen briefje nodig, maar medicatie:rolleyes:

Er is wel een wachtpost in de buurt, maar dat vind ik toch niet zo evident. Ik heb een lange geschiedenis van mentale moeilijkheden en dat is ook de reden waarom ik deze week thuis zit. Het is niet makkelijk om een vreemde arts mijn hele verhaal te vertellen...

Brussels Airlines die misschien gaat staken..

3 jaar niet op reis geweest door Corona, nu een vliegtuigreis geboekt om 06/07 te vertrekken. Het is maar eind juni dat ze normaal staken, maar ik voel de bui precies al hangen.

Altijd zijn het degene die er niks aan kunnen doen die de dupe moeten zijn als er werknemers ergens ontevreden zijn.

Brussels Airlines die misschien gaat staken..

3 jaar niet op reis geweest door Corona, nu een vliegtuigreis geboekt om 06/07 te vertrekken. Het is maar eind juni dat ze normaal staken, maar ik voel de bui precies al hangen.

Altijd zijn het degene die er niks aan kunnen doen die de dupe moeten zijn als er werknemers ergens ontevreden zijn.
Begint dat daar ook geen jaarlijkse gewoonte te worden? Zijn het de piloten niet, dan is het de bagageafhandeling.

Afspraak bij de huisarts willen maken omdat ik inschat dat ik de rest van de week best thuis kan blijven van het werk... "Sorry meneer, de eerst volgende afspraak is maandag". :wallbash:
Nu dus eigenlijk onwettig afwezig en hopen dat de huisarts een briefje met terugwerkende kracht wil schrijven.
Hier ongeveer hetzelfde aan de hand, zoontje had vorige week woensdag en donderdag buikpijn.
Vrijdag was het beter, maar nog niet echt over. In t weekend weinig over gezegd, maar gisteren kloeg hij opnieuw.
Gisteravond wou ik een afspraak maken bij onze huisarts om op veilig te spelen, eerstvolgende afspraak die ik kon nemen was vrijdagavond.

Ofwel is het tegen dan volledig over ofwel is het tegen dan geëscaleerd...

Afspraak is geboekt, we zullen wel zien zeker. :unsure:

Bedankt huisartsentekort en numerusclaususbeginsel! :tongue:

Begint dat daar ook geen jaarlijkse gewoonte te worden? Zijn het de piloten niet, dan is het de bagageafhandeling.
Ik hoor er idd al veel die om die reden niet meer vanuit België willen vertrekken. Ze zijn goed bezig dan.. Als iedereen zo gaat beginnen reageren kunnen ze gaan doppen ipv te staken.

Ik weet niet of het onder "ouder worden" valt of dat het gelinkt is met COVID (want toen is het begonnen), maar ik word soms gewoon moe wakker. Iedereen heeft dat wel eens, maar het valt me nu gewoon meer op. Tijdens de dag ben ik dan wel ok, maar 's avonds minder. Het lijkt wel of ik van avondmens naar ochtendmens ben gegaan ofzo.
Ik heb altijd een grondige hekel gehad aan overdag slapen, dat was voor 's nachts. Gisteren rond 18u heb ik gewoon in de zetel even mijn ogen gesloten en een klein uur geslapen. WTF.
Wacht, gij werd effectief quasi elke dag uitgerust wakker? Dat lijkt mij hemels. Hier duurt het standaard 1u voor die staat is bereikt na het opstaan. Elke rode maan stond ik mss eens uitgeslapen op. Of was het sarcasm? :unsure:

En hoezo bent ge dan van avondmens naar ochtendmens gegaan?

Wacht, gij werd effectief quasi elke dag uitgerust wakker? Dat lijkt mij hemels. Hier duurt het standaard 1u voor die staat is bereikt na het opstaan. Elke rode maan stond ik mss eens uitgeslapen op. Of was het sarcasm? :unsure:

En hoezo bent ge dan van avondmens naar ochtendmens gegaan?
Ja, het merendeel van mijn dagen wel eigenlijk, ik word wakker en kan direct "functioneren". Dat was niet elke dag zo, maar dan snapte ik wel waarom (niet kunnen inslapen ofzo), nu lijkt dat zonder reden te zijn. Als kind veel slaapproblemen gehad, maar de laatste jaren door wat meer slaaphygiëne en ook me er minder in op te winden, slaap ik meestal wel tussen de 7 en 8 uur en ben ik redelijk uitgeslapen.

Vroeger bleef ik lang op, sliep ik dan goed tot vrij laat, and all was well. Als ik nu lang opblijf wordt ik toch vroeger wakker, ben ik even brak, en dan normaliseert dat. Enfin ja, ik kan het niet goed beschrijven maar iets is anders.

Laatst bewerkt:
Ene ‘Greet Kookt’ die duidelijk beter ‘Greet Leert Parkeren’ zou zijn, zo goed als diagonaal op de parking zodat je zelfs niet langst naar het ander stuk parking kon.

studeren op latere leeftijd als je fulltime job hebt, kinderen (en gezinsleven tout court) die tot 8-9u 's avonds al je energie uitzuigen. Niet evident.

gelukkig is het maar 1 examen.
Pfff. Ik heb er 3 en hopelijk haal ik het, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te studeren. Heb voor volgend jaar al educatief verlof aangevraagd, maar nu zijn het dus verlofdagen. Ik heb dus normaal morgen een verlofdag aangevraagd om te studeren, maar nu willen ze toch dat ik kom werken omdat er veel werk is. Nochtans is het werk die vroeg om een extra opleiding te volgen.

Daarnaast heb ik het echt moeilijk met mensen die precies niet begrijpen hoe zwaar een opleiding in het avondonderwijs kan zijn in combinatie met werk. Dan hebt ge nog mensen die vragen om in het weekend enkele uren mee te gaan op café of om op zondagvoormiddag te gaan voetballen. Ik snap niet dat die mensen niet doorhebben dat daar gewoon geen tijd voor is in een examenperiode.

Die zien dat da bij de NMBS allemaal pakt, en bij De Lijn ook.
Dus waarom zij dan niet?

arm België...

En ik zit weer met een dikke wang, waarschijnlijk ontsteking van de sinussen.
Vroeger nooit last van gehad en sinds de laatste 5 jaar of zo heb ik er geregeld last van, soms zelfs een paar keer per jaar.
Gelukkig vanavond nog een afspraak kunnen vastleggen bij de huisarts.

Duivenstront op mijn fiets deze ochtend:angry::angry:
Neem ik ipv een vod, een stoffen boodschappentas uit mijn fietstas om dit af te kuisen.
Kan weeral de was in. Gvdse duiven.

Mijn ouders! 🤬🤬🤬🤬

Doodbrave mensen hè, maar waarschijnlijk herkenbaar voor sommigen hier.

Vorige maand mijn ma: "ja, en toen viel ik achterover he. Zware buil op mijn hoofd en last van mijne rug, niet normaal!" -> onder haar voeten gegeven dat er veel aan de hand kan zijn, zoals een kleine bloeding in de hersenen, fractuurtje in hare rug,.. en dat ze verdorie geen 3x7 meer is die daar rap van herstelt! "Ja, als het volgende week nog zo is, maak jij dan een afspraak bij de huisarts?"
(Huisarts gebeld en gezegd dat ze mijn ouders onder hun voeten moet geven, haar vader is ook zo ne koppige steenezel dus ik weet dat ze precies snapt wat ik bedoel!)

Vandaag mijn pa: "zegeuhm... Van welke oogarts was jij content? Zie al efkes wazig met 1 oog..."
Blijkt sinds vorige week begonnen te zijn en sinds gisteren steeds erger te worden. Gebeld naar de huisarts en hij wordt er vanmiddag tussen genomen zodat die direct met de oogarts of spoed contact op kunnen nemen indien nodig...

Combinatie van "de overbezette dokters niet willen storen voor een prutske" en simpelweg niet kunnen inschatten dat op hun leeftijd een klein symptoom kan wijzen op zware stront aan de knikker. 🙈
Haha, ik ben ook zo.

Mijn been mag er letterlijk af hangen en nog ga ik denken "beetje rusten en da komt wel goed".

Mijn vrouw moet mij steeds dwingen om naar de dokter te gaan. (En onze huisarts is dan nog familie).

Al dikwijls bij hem gestaan "Aah ja, ge hebt idd een keelontsteking gehad, te laat voor medicatie nu".

Ja, het merendeel van mijn dagen wel eigenlijk, ik word wakker en kan direct "functioneren". Dat was niet elke dag zo, maar dan snapte ik wel waarom (niet kunnen inslapen ofzo), nu lijkt dat zonder reden te zijn. Als kind veel slaapproblemen gehad, maar de laatste jaren door wat meer slaaphygiëne en ook me er minder in op te winden, slaap ik meestal wel tussen de 7 en 8 uur en ben ik redelijk uitgeslapen.

Vroeger bleef ik lang op, sliep ik dan goed tot vrij laat, and all was well. Als ik nu lang opblijf wordt ik toch vroeger wakker, ben ik even brak, en dan normaliseert dat. Enfin ja, ik kan het niet goed beschrijven maar iets is anders.
Het is een enorm cliché, maar een uur voor het slapen gaan geen schermen meer bekijken helpt echt goed. Ik val gemakkelijker in slaap, slaap een stuk dieper en voel me ook veel uitgeruster terwijl ik nooit meer dan 7 uur slaap haal. Als ik eens door omstandigheden minder heb geslapen, blijf ik wel gewoon op hetzelfde uur opstaan en dan normaliseert zich dat tegen de volgende nacht vanzelf weer.

Afgelopen Donderdag raam in de wagen stuk ( het mechanisme ) 340 Euro.

Vrijdag bij de dokter " ja dat lijkt op een keelinfectie ik schrijf u antibiotica voor " verlengd weekend om zeep.

Vanochtend maak ik me klaar in de badkamer en valt op dat ik mijn haarwax niet ruik ( ruikt beetje fruit achtig normaal ) en voor de droge humor zeg ik tegen mezelf " kheb nog 1 zelftest van bij kerst liggen " en ja hoor hier zitten we met Covid ( eigenlijk symptoomvrij buiten niets ruiken )

Aan de upside kan ik nu wel 7 dagen chillen thuis en raak ik vrijdag vanonder ne trouw uit en bijhorende kosten van een cadeau :unsure:

En ik zit weer met een dikke wang, waarschijnlijk ontsteking van de sinussen.
Vroeger nooit last van gehad en sinds de laatste 5 jaar of zo heb ik er geregeld last van, soms zelfs een paar keer per jaar.
Gelukkig vanavond nog een afspraak kunnen vastleggen bij de huisarts.
Volgens de huisdokter ligt het aan mijn tanden ....
Ik heb hier nu al zo lang geregeld last van en van mijn tanden zijn al meermaals foto's gemaakt door de tandarts en daarop is nooit iets te zien van problemen met de tanden.
Heb hem dat ook gezegd, maar volgens hem ligt het toch aan mijn tanden.

Gisteren na lange tijd nog eens een echt slechte ervaring gehad in Kinepolis. Ik was om 17:30 naar Jurassic World gaan kijken, maar damn wat heb ik mij geërgerd.

Achter mij een rij van 3 klein mannekes en een van hun moeders. Die hebben dus gene seconde hun kwijk gehouden. Kijk, geen probleem dat zo'n kleine enthousiast wordt als hij de T-Rex ziet ofzo. Maar die bleven non stop ambetant doen. Op een gegeven moment aan de moeder gevraagd of ze wat rustiger zouden kunnen zijn, maar buiten een blik gelijkend op die van een koe die naar een voorbijrijdende trein kijkt kreeg ik niet veel respons terug.

Dan links en rechts van mij mensen die continu op hun gsm keken en in mijn rechter ooghoek dan iemand die zelfs nog niet de moeite deed om zijn/haar helderheid af te zetten. Ik ga echt nooit snappen dat je bijna 16 euro uitgeeft aan een film om dan 2 uur op uw gsm te tokkelen.

Ik had een ideale plaats, recht in het midden achter de tafel van zo'n cosy seat dus niemand voor mij. Maar ik heb mij na de pauze gewoon ergens rechts tegen de muur gezet. Ik zit nog liever op een slechtere plaats maar dat ik op zijn minst van de film kan genieten dan dat ik mij continu zit te ergeren.

En dan zwijg ik nog over hoe bagger de film was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan