Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoontjes hebben ASS, voor mij ligt dat nu eenmaal gevoelig. Omdat ik hen zie en niet een of andere randdebiel die mij op de zenuwen werkt, als dat een beetje logisch is? Ik neem het ook niet als kwaadwilligheid maar mijn beschermendheid naar hen komt dan boven.
Vind ik maar onnozel eigenlijk. Vooral omdat je het nu zelf vergelijkt met een randdebiel die op je zenuwen werkt.

Een maat van me zei vroeger ook tegen iedereen mongool en nu hij zelf een kind heeft met het syndroom van down staat hij op zijn achterste poten wanneer iemand het woord mongool gebruikt.

Mijn kinderen hebben ook autisme (zal wel heel miniem zijn, want ik merk daar eigenlijk totaal niks van buiten dat ze wat nerveus zijn als er schoolreis is ofzo). Maar mij kan dat nu eigenlijk echt geen bal schelen als er iemand een ander voor autist verwijt.

Vind ik maar onnozel eigenlijk. Vooral omdat je het nu zelf vergelijkt met een randdebiel die op je zenuwen werkt.

Een maat van me zei vroeger ook tegen iedereen mongool en nu hij zelf een kind heeft met het syndroom van down staat hij op zijn achterste poten wanneer iemand het woord mongool gebruikt.

Mijn kinderen hebben ook autisme (zal wel heel miniem zijn, want ik merk daar eigenlijk totaal niks van buiten dat ze wat nerveus zijn als er schoolreis is ofzo). Maar mij kan dat nu eigenlijk echt geen bal schelen als er iemand een ander voor autist verwijt.
Mij dus wel. Het is misschien niet correct dat iemand het pas verkeerd begint op te nemen wanneer ze zelf in de situatie zit, het is een beetje hypocriet want ja, ik gebruik natuurlijk ook wel verwijten en die zullen ook wel kwetsend zijn. Bij mijn weten is ‘randdebiel’ echter nog altijd geen officiële medische toestand. Er zijn andere woorden die hetzelfde sentiment overbrengen. Ik kan zeggen dat een man op een bonenstaak valt of dat hij op anorexia valt. Het eerste is bitchy, het tweede is giftig. (Ik bedoel nu niet jou, was het eerste waar ik aan dacht)

Mij dus wel. Het is misschien niet correct dat iemand het pas verkeerd begint op te nemen wanneer ze zelf in de situatie zit, het is een beetje hypocriet want ja, ik gebruik natuurlijk ook wel verwijten en die zullen ook wel kwetsend zijn. Bij mijn weten is ‘randdebiel’ echter nog altijd geen officiële medische toestand. Er zijn andere woorden die hetzelfde sentiment overbrengen. Ik kan zeggen dat een man op een bonenstaak valt of dat hij op anorexia valt. Het eerste is bitchy, het tweede is giftig. (Ik bedoel nu niet jou, was het eerste waar ik aan dacht)
En wat is het verschil tussen bitchy en giftig hier juist? Lijkt me alle twee toch gewoon onder 'ongewenst gedrag' te vallen?

En wat is het verschil tussen bitchy en giftig hier juist? Lijkt me alle twee toch gewoon onder 'ongewenst gedrag' te vallen?
Bitchy is een eigen onzekerheid ventileren, giftig is datzelfde doen met intentie tot echt kwetsen. Verschil tussen zeggen ‘ah, goed gegeten precies over de feesten’ en ‘ah, daarmee dat uw vent weg is’

Bitchy is een eigen onzekerheid ventileren, giftig is datzelfde doen met intentie tot echt kwetsen. Verschil tussen zeggen ‘ah, goed gegeten precies over de feesten’ en ‘ah, daarmee dat uw vent weg is’
Denk dat beide slecht kunnen overkomen bij de ontvanger die waarschijnlijk geen boodschap heeft aan uw intentie.

'een eigen onzekerheid ventileren' klinkt sterk als 'pestkoppen voelen zich eigenlijk slecht in hun vel'. Mogelijks, maar who cares.

Denk dat beide slecht kunnen overkomen bij de ontvanger die waarschijnlijk geen boodschap heeft aan uw intentie.

'een eigen onzekerheid ventileren' klinkt sterk als 'pestkoppen voelen zich eigenlijk slecht in hun vel'. Mogelijks, maar who cares.
Letterlijk het enige wat ik zei was mijn ergernis over het gebruik van autist als scheldwoord. Dat was het. Nu zit ik tot aan mijn oren in de semantiek van bitches, krengen en pestkoppen. Gebruik welk woord dan ook, heb al spijt dat ik het überhaupt gezegd heb. Autist er maar op los.

Even terzijde, scheldwoorden zoals (rand)debiel, imbeciel, en idioot komen wel van wat ooit medische termen waren.

Niet echt een ergernis maar net gelezen dat een kerel die bij mij in de klas zat in het middelbaar is gestorven. Hij was 35 en dus een jaartje ouder dan mij. Ik had die sinds het middelbaar niet meer gezien of gehoord maar het doet toch altijd raar om dan te zien dat iemand op zo'n jonge leeftijd al komt te sterven :confused2:.

30 jarige ton / openluchtfuif hier op de parking van de zaal

3 geburen in de Whatsapp die klagen over nachtlawaai (het staat idd wel luid - goeie muziek maar de bassen staan te zwaar), maar niks durven ondernemen precies
En een 4e die stuurt "geen politie bellen, ik ben ook aanwezig" :rofl:

Laatst bewerkt:
Mensen die met hun mond open eten :angry: Ik snap niet dat ge als volwassen mens ni met uwe mond toe kunt eten, bah.

Lits van de hond die breekt terwijl we aan het wandelen waren omdat hij altijd zo trekt. Chance dat hij het zelf nog niet doorhad en ik direct zijn harnas vast had. Nu wel fameus last van mijn rug door die reflex beweging om hem snel vast te hebben.

30 jarige ton / openluchtfuif hier op de parking van de zaal

3 geburen in de Whatsapp die klagen over nachtlawaai (het staat idd wel luid - goeie muziek maar de bassen staan te zwaar), maar niks durven ondernemen precies
En een 4e die stuurt "geen politie bellen, ik ben ook aanwezig" :rofl:
Blijkbaar compleet uit de hand gelopen.
Om kwart na 2 is de politie 1e keer ter plaatse geweest om het stiller te zetten. Om 3u is men terug gegaan om de boel stil te leggen wegens terug luider gezet en meerdere meldingen.

Organisator/jarige heeft dan nog een gas-boete gekregen. Sommige aanwezige zijn wat vervelend/aggressief gaan doen waardoor een 2e ploeg is moeten komen.

Op de koop toe heeft de politie dan niet beter gevonden om iets verder een alcoholcontrole op te zetten waardoor er meerdere ook nog eens positief geblazen hebben toen ze vertrokken.

Een verjaardag om nie snel te vergeten precies :rofl:

Mensen die met hun mond open eten :angry: Ik snap niet dat ge als volwassen mens ni met uwe mond toe kunt eten, bah.
Asserting dominance.

Michael-Jackson-Popcorn-GIF.webp

30-plussers die nog steeds edgy quotes bovenop een zwart wit foto van Peeky Blinders of Liam Neeson posten. Ja, iedereen mag doen wat ‘m wilt, maar er zijn grenzen eh. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan