Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben deze middag al warm gegeten. Om één of andere reden wil ik ‘s avonds altijd iets warm, dus de drang om te zondigen is een pak groter.

Mijn zoon die nooit wilt luisteren. Als je zegt dat hij niet in de zetel mag springen, garandeer ik u dat hij het nog een keer of drie doet. Achja, ze zijn waarschijnlijk allemaal hetzelfde.

Het feit dat ik de laatste tijd een erg kort lontje heb. Ik besef achteraf dan altijd dat ik misschien te fel gereageerd heb. Kan op mijn zoon zijn, maar ook richting mijn madam. Heeft waarschijnlijk te maken met Corona-blues, winter-blues, etc, maar is op zich niet ok. Het besef is er, maar toch betrap ik me er steeds op dat het sterker is dan mezelf.

Ons huis dat elke dag een stort is. Met 2 kinderen totaal geen tijd om eens wat structuur te brengen. Als ik dan wat probeer op te ruimen komt mijn madam zagen dat ze het zelf wel zal doen en dat ik met de kinderen moet bezig zijn.

Grmbl grmbl. ‘t Moest er toch eens uit 😬
Ik herken het jong. Allé buiten de zagende madam. Meestal geef ik het zelf op na 5-10 minuten omdat alles wat ik probeer weg te leggen opeens superinteresant speelgoed blijkt te zijn.
Ik maak mezelf wijs dat mijn huis wel weer opgeruimd geraakt van zodra ze op hun kamer beginnen te spelen ...

Ik herken het jong. Allé buiten de zagende madam. Meestal geef ik het zelf op na 5-10 minuten omdat alles wat ik probeer weg te leggen opeens superinteresant speelgoed blijkt te zijn.
Ik maak mezelf wijs dat mijn huis wel weer opgeruimd geraakt van zodra ze op hun kamer beginnen te spelen ...
Dit!

Nu mijn madam nog die het wil inzien. Doet gewoon NIET uit dat je iets probeert op te ruimen met 2 peuters/kleuters in huis

We hebben deze middag al warm gegeten. Om één of andere reden wil ik ‘s avonds altijd iets warm, dus de drang om te zondigen is een pak groter.

Mijn zoon die nooit wilt luisteren. Als je zegt dat hij niet in de zetel mag springen, garandeer ik u dat hij het nog een keer of drie doet. Achja, ze zijn waarschijnlijk allemaal hetzelfde.

Het feit dat ik de laatste tijd een erg kort lontje heb. Ik besef achteraf dan altijd dat ik misschien te fel gereageerd heb. Kan op mijn zoon zijn, maar ook richting mijn madam. Heeft waarschijnlijk te maken met Corona-blues, winter-blues, etc, maar is op zich niet ok. Het besef is er, maar toch betrap ik me er steeds op dat het sterker is dan mezelf.

Ons huis dat elke dag een stort is. Met 2 kinderen totaal geen tijd om eens wat structuur te brengen. Als ik dan wat probeer op te ruimen komt mijn madam zagen dat ze het zelf wel zal doen en dat ik met de kinderen moet bezig zijn.

Herkenbaar. Hier een kort lontje om ons dochtertje in bed te krijgen, dat is elke dag een strijd van een uur om ze rustig te krijgen. Dan moet vriendin ze over pakken of ik smijt ze door het raam.

Ze mogen beiden levenslang geven. Echt waar, er wordt véél te laks omgesprongen met verkeersagressie en verkeersovertredingen. Nul compassie mee.

Ja ik heb ergens nog "begrip".
Ofwel heb ik 't verkeerd verstaan op 't nieuws. Maar den andere zou hem aangereden hebben en dan gevlucht zijn.
Waarop hij die achterna gereden is en de andere hem van de baan geduwd heeft.

Nu, of 't een goed idee is dat te doen en zeker met kinderen is iets anders. Maar ik kan verstaan dat er achter rijden uw eerste reactie is.

Ofwel heb ik 't verkeerd verstaan op 't nieuws. Maar den andere zou hem aangereden hebben en dan gevlucht zijn.

Nu, of 't een goed idee is dat te doen en zeker met kinderen is iets anders. Maar ik kan verstaan dat er achter rijden uw eerste reactie is.

Je hebt het idd juist verstaan. Het is in 'the heat of the moment' en ik durf ook niet met zekerheid zeggen hoe ik zou reageren. Maar wat helpt het uiteindelijk als je erachteraan gaat rijden? Als het niet zo tragisch was afgelopen zou het tot een woordenwisseling gekomen zijn of meer. En zo'n type zal niet blijven staan wachten op de politie of braaf zijn verzekeringspapieren bovenhalen lijkt me.

En als er wordt opgeruimd, vind je niets meer terug...

'Ja, maar gij legt dat op een plaats waar dat niet thuishoort. Dat ligt nu op een logische plaats'

Logische plaats, mijn oor. :cautious:

Hier in de buurt is er eens iemand aangevallen geweest met een bijl door de bestuurder achter hem. De reden? Die mens lette even niet op en had niet gezien dat het al groen was geworden. Daarop werd de bestuurder achter hem ongeduldig, die mens stapte uit en viel aan met een bijl. Ja dit is waanzin maar dit is echt gebeurd! Stel nu dat je hierdoor enorm paniekerig op de gas drukt, die man net met zijn bijl je voorkant aan het bewerken is en die man is als gevolg van je actie meteen morsdood ... ben je dan schuldig? :confused:

Voor zover ik het begrepen heb was de vluchtende bestuurder de grote klootzak. Maar is dat echt zo? We moeten het gerecht zijn werk laten doen, de rest is voer voor speculaties. Maar het is héél erg, voor die kinderen. De kinderen zijn de grootste EN onschuldige slachtoffers van héél dit verhaal.

Je hebt het idd juist verstaan. Het is in 'the heat of the moment' en ik durf ook niet met zekerheid zeggen hoe ik zou reageren. Maar wat helpt het uiteindelijk als je erachteraan gaat rijden? Als het niet zo tragisch was afgelopen zou het tot een woordenwisseling gekomen zijn of meer. En zo'n type zal niet blijven staan wachten op de politie of braaf zijn verzekeringspapieren bovenhalen lijkt me.

Ja het is dat. Ik kan mij verstaan dat als den andere weg rijdt ge daar onmiddellijk achterna gaat en even zwart voor ogen ziet.
Ik denk dat ik 't ook zou doen misschien en dat 't besef van of dat wel nuttig is pas iets later komt, al kan 't dan te laat zijn

Hier in de buurt is er eens iemand aangevallen geweest met een bijl door de bestuurder achter hem. De reden? Die mens lette even niet op en had niet gezien dat het al groen was geworden. Daarop werd de bestuurder achter hem ongeduldig, die mens stapte uit en viel aan met een bijl. Ja dit is waanzin maar dit is echt gebeurd! Stel nu dat je hierdoor enorm paniekerig op de gas drukt, die man net met zijn bijl je voorkant aan het bewerken is en die man is als gevolg van je actie meteen morsdood ... ben je dan schuldig? :confused:

Voor zover ik het begrepen heb was de vluchtende bestuurder de grote klootzak. Maar is dat echt zo? We moeten het gerecht zijn werk laten doen, de rest is voer voor speculaties. Maar het is héél erg, voor die kinderen. De kinderen zijn de grootste EN onschuldige slachtoffers van héél dit verhaal.

Ja idd moeten 't gerecht afwachten. Daarom dat ik ook niet zo snel zou willen oordelen over de man en nog ergens begrip kan opbrengen als 't was zoals ik 't verstaan had.
Al is begrip met zo een tragische uitkomst natuurlijk een woord dat niet geschikt lijkt.

Dan is je huis wel opgeruimt, maar zie je de kinderen enkel nog als ze honger of dorst hebben.

Op zulke momenten denk je niet logisch na. Voor ons is het natuurlijk makkelijk om te zeggen vanuit onze zetel in kalme toestand.

Daarom heb je ook tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid in de rechtbank.

Voor als er iemand bvb je kind iets aandoet en je komt erop en in the heat of the moment doe je hem iets aan. Dan ga je niet zwaar gestraft worden.

Het is vooral heel erg jammer voor iedereen. Niemand heeft dit zo gewild.

Iedere dag eens een wandeling buiten maken. Ook al is het rotweer. Vroeger had ik daar echt enorm veel last van. Sinds ik beginnen fietsen ben en we een hond hebben die buiten moet is dat een pak beter geworden.

Een paar weekends terug kon ik hier ook niet buiten en was ik weer juist hetzelfde. Ik ben daar een totaal ander mens van als ik eens weg geweest ben.

Ik heb daar geen begrip voor. Als er kinderen in uw auto zitten gaat ge geen achtervolging inzetten op iemand waarvan ge al doorhebt dat er niet mee te praten valt.
Ge achtervolgt gewoon niemand als er kinderen in uwen auto zitten.

Daar komt nog eens boven op..

Als je voor een simpel klein accident na een woordenwisseling de achtervolging aan hoge snelheid in zet met uw kinderen op de achterbank, is dat dan

A: om de meneer die u aangereden heeft toch vriendelijk te vragen om het aanrijdingsformulier in te vullen

B: Omdat je een zot met een kort lontje bent die denkt dat hij in GTA figureert.

Ik weet waar ik in dit geval op gok in elk geval. Er zijn 0 excuses voor dit. Wat een banaal zuur ongeval had kunnen zijn is nu een drama omdat een paar alfa's hun temperament niet in check hadden.

3u moeten wachten op ons eten, ik stierf bekan van de honger.

Via Takeaway.com app bestelling geplaatst, blijkbaar had het restaurant het serieus druk en waren ze nog eens saus vergeten bij te geven terwijl dat gewoon besteld was, dus terug gebeld. 30 min. later kwamen ze het brengen. Eten was ondertussen al op. Heb wel een extra potteke saus gekregen 😄.

Alle chance was het maar sushi, dus kouder kon het niet worden 🤣.

Ben ik nu de enige met kroost die overdag "foert" zegt en enkel 's avonds opruimt?
Ongeveer na het avondeten ruimen we samen een deel op en zodra ze in bed ligt, doe ik de rest 🤷‍♀️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan