Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die me opbellen zonder openingszin of context en verwachten dat ik een glazen bol heb. Ik snap niet hoe mensen geen basis aan communicatieve vaardigheden hebben…

1) wie ben jij?
2) waarom bel je mij?

Begin toch eerst met dat te zeggen, in plaats van direct met de deur in huis te vallen?

Mensen die me opbellen zonder openingszin of context en verwachten dat ik een glazen bol heb. Ik snap niet hoe mensen geen basis aan communicatieve vaardigheden hebben…

1) wie ben jij?
2) waarom bel je mij?

Begin toch eerst met dat te zeggen, in plaats van direct met de deur in huis te vallen?
Wij hebben ook zo chauffeurs.
Zeer irritant inderdaad.
Ze bellen je dan op met de woorden “ Zeg wie gaat er de boete betalen?”

In plaats van goedemorgen en de situatie uit te leggen.

Zoals hier reeds eerder door iemand aangehaald: het nieuwe recept van de nic nacs van Boni trekken op geen hol.

Net een uitgedroogd vitabis koekje
Ben blij dat iemand anders het ook snapt!!!!! Inderdaad, een droog vitabis koekje was ook hetgeen me ineens binnenschoot.
Ik eet ze op autopiloot op, maar volgens mij doneer ik de laatste zak gewoon aan mijn honden, die eten toch vrijwel alles.

Wij hebben ook zo chauffeurs.
Zeer irritant inderdaad.
Ze bellen je dan op met de woorden “ Zeg wie gaat er de boete betalen?”

In plaats van goedemorgen en de situatie uit te leggen.
Bij ons eens een klant gehad die begon met: "En is hij daar al?"

Wie is daar al? Wie ben je zelf? Waarvoor heb je hem nodig? Enfin, uiteindelijk hebben ze er niks aan verkocht. :unsure:

Transporteur die op z'n gemak laat weten dat een transport zo'n twee uur na deadline pas is aangekomen. Geen excuses of zo ook.
Ondertussen heeft de klant op enkele minuten tijd verschillende mails gestuurd (waar ik per direct op had geantwoord dat ik contact ging opnemen met transportbedrijf), en met twee personen ginder reeds naar de project manager en mezelf gebeld. Die kennen gene chill.

1) wie ben jij?
2) waarom bel je mij?

Andersom is ook irritant ze. Bv. als ik naar mijn garage bel voor een onderhoud in te plannen. Die pakken daar steevast op met: "Ja?!"

Ik werd gisteren opgebeld door Proximus, ik vraag me echt af op dat opdringerig zijn opbrengt (moet zijn van wel).

- Hallo, met blabla van Proximus, we bellen even om te vergelijken of mensen wel de goedkoopste formule hebben voor hun producten want blablabla....volgende week woensdag om 14u kunnen we iemand langssturen!
* Euhm neen hoor dat zal niet nodig zijn.
- Misschien past dat moment niet, vrijdag is heel de dag nog mogelijk!
* Neen mevrouw, ik ga hier niet op ingaan hoor, u hoeft niet langst te komen.
- Oh we doen dit omdat we mensen aanraden twee maal per jaar alle de tarieven te bekijken want blablabla...anders de week erop maandag?
* Neen, ik heb geen interesse en ik heb geen afspraak nodig.

^Ik suggereer die mensen altijd vriendelijk dat ze beter een job zouden zoeken die wel toegevoegde waarde heeft. Eén keer begon die sukkelaar terug te discussiëren en hij probeerde mij te overtuigen dat hij echt voldoening kreeg van zijn job omdat hij mensen kon helpen aan een goedkoper tarief :rolleyes:

1) wie ben jij?
2) waarom bel je mij?

Of van die figuren die dit doen:

"Ja, seg tis hiere met dé Jef uit Pulderwezel"

Top vriend, ik weet nu direct wie gij zijt en wat uw probleem is. :thumb:

Bij ons eens een klant gehad die begon met: "En is hij daar al?"

Wie is daar al? Wie ben je zelf? Waarvoor heb je hem nodig? Enfin, uiteindelijk hebben ze er niks aan verkocht. :unsure:

Of vroeger toen ik in hotel werkte, gasten die aan de balie kwamen met de melding

"Ja wij zijn het he, ik had afgelopen week nog gebeld voor die reservatie!"

Laatst bewerkt:
Dat doe ik ook, maar volgens mij is Sylverscythe ne vriendelijkere mens dan mij. :unsure:
Wel ja, ik probeer wel beleefd te blijven, ik vermoed dat die mensen ook gewoon die job doen om een inkomen te hebben, en dit niet echt hun droom was als kind.
Maar als zoiets nog eens gebeurt geef ik het wel op eerlijk gezegd, gewoon een neen aanvaarden moeten ze nu ook wel kunnen.

Wel ja, ik probeer wel beleefd te blijven, ik vermoed dat die mensen ook gewoon die job doen om een inkomen te hebben, en dit niet echt hun droom was als kind.
Maar als zoiets nog eens gebeurt geef ik het wel op eerlijk gezegd, gewoon een neen aanvaarden moeten ze nu ook wel kunnen.
Voila, ik laat ze ook gewoon uitspreken en bedank dan vriendelijk. Die mensen doen ook maar gewoon hun job, en wellicht niet met volle plezier, dus ik wil dat niet erger maken met onvriendelijk of bruut af te leggen. (tenzij ze opdringerig blijven, maar dan zoeken ze het zelf).

Soms wordt het wel te ambetant, bijvoorbeeld in Zwitserland werken ze met private ziekteverzekering, en telefoonnummers worden daar verkocht vermoed ik, dus op den duur keeg ik elke 3 dagen telefoon van een andere verzekeraar om naar hun te switchen, ja dat was ik dan wel beu na een tijdje. :p

Ik werd gisteren opgebeld door Proximus, ik vraag me echt af op dat opdringerig zijn opbrengt (moet zijn van wel).

- Hallo, met blabla van Proximus, we bellen even om te vergelijken of mensen wel de goedkoopste formule hebben voor hun producten want blablabla....volgende week woensdag om 14u kunnen we iemand langssturen!
* Euhm neen hoor dat zal niet nodig zijn.
- Misschien past dat moment niet, vrijdag is heel de dag nog mogelijk!
* Neen mevrouw, ik ga hier niet op ingaan hoor, u hoeft niet langst te komen.
- Oh we doen dit omdat we mensen aanraden twee maal per jaar alle de tarieven te bekijken want blablabla...anders de week erop maandag?
* Neen, ik heb geen interesse en ik heb geen afspraak nodig.
Laatste keer dat ze mij gebeld hebben voor ik mij op de bel-mij-niet-meer lijst ingeschreven heb was het gesprek ongeveer gelijkaardig.
Toen voegden ze er nog aan toe: dus u wil liever te veel blijven betalen?
Ik heb dan maar afgelegd: met plezier. 😄

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan