Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vriendin gaat naar de winkel, neemt niet-rijpe avocado's, dure charcuterie, fancy tonicjes en 1 (!) maaltijd voor vanavond mee... 50 euro kost die grap.. Ja ik zie ze heel graag, maar in deze aankomende recessie vind ik dit er toch los over. Dan ga ik liever op restaurant waar ik mij er minder druk over maak. We hebben niets tekort, maar zo'n dingen storen me enorm. Kan ik ook een avond lang over piekeren dat ik de enige ben die bezig is met geldzaken en inflatie...

Vriendin gaat naar de winkel, neemt niet-rijpe avocado's, dure charcuterie, fancy tonicjes en 1 (!) maaltijd voor vanavond mee... 50 euro kost die grap.. Ja ik zie ze heel graag, maar in deze aankomende recessie vind ik dit er toch los over. Dan ga ik liever op restaurant waar ik mij er minder druk over maak. We hebben niets tekort, maar zo'n dingen storen me enorm. Kan ik ook een avond lang over piekeren dat ik de enige ben die bezig is met geldzaken en inflatie...
Hier is dat vooral met fruit. 10kg fruit meenemen, helft raakt niet op en gaat naar de kippen. Week er op hetzelfde. :unsure:

Hier is dat vooral met fruit. 10kg fruit meenemen, helft raakt niet op en gaat naar de kippen. Week er op hetzelfde. :unsure:
Same here. Dochter 'besteld' aardbeien , groene bananen en bosbessen.
De papa brengt alles mee om 3 dagen nadien te zien dat er niets van gegeten is.
Uitleg dochter : bananen te geel , bosbessen te plat en de aardbeien wou ze in witte chocolade soppen maar de witte chocolade was nergens te vinden.
Uitleg papa : vanaf heden enkel nog appelen , peren en een sporadische paarse pruim.

Verwende jeugd. :shutup:

Zo duur is fruit nu toch ook niet ivm de totale kost van de boodschappen.

Van die dure hapjes en drankjes maken de rekening vooral

Dat verhaal van dat Colombiaans koppel op die bus.

Pas, op hun rondreis, zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en dan samen op de bus iets erna stappen.
Hij dood en zij gewond.
Het leven kan toch plots zo omslaan.

Dat verhaal van dat Colombiaans koppel op die bus.

Pas, op hun rondreis, zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en dan samen op de bus iets erna stappen.
Hij dood en zij gewond.
Het leven kan toch plots zo omslaan.
Indien de chauffeur positief bevonden wordt op drugs is levenslang toch wel de enige passende straf in deze situatie.

Laptop vind alle wifi netwerken van heel het straat,maar die van in huis wil ie niet zien. Zelfs de mobiele hotspot van de gsm verschijnt niet. :wtf:

Ook als er minder inflatie is, koop ik aarbeien, frambozen, blauwe bessen etc. toch maar heel uitzonderlijk als er eens een speciale gelegenheid is of zo. Dat is gewoon duur in vergelijking met ander fruit dat ik minstens even graag eet. :p

Sinds vorig jaar hebben we ook wel wat fruitplantjes in de tuin.

Ook als er minder inflatie is, koop ik aarbeien, frambozen, blauwe bessen etc. toch maar heel uitzonderlijk als er eens een speciale gelegenheid is of zo. Dat is gewoon duur in vergelijking met ander fruit dat ik minstens even graag eet. :p

Sinds vorig jaar hebben we ook wel wat fruitplantjes in de tuin.
Bloedsinaasappels dan? :unsure:

Misschien seizoensfruit kopen.
Zeg dat tegen Greny zijn dochter he!

Als die van mij duur fruit krijgt, haalt dat bakje de voordeur zelfs nog niet, die fret dat in de auto leeg en is wel zo slim om me eentje aan te bieden terwijl ik rij zodat ze nadien kan zeggen dat "wij" dat leeg hebben gegeten en ze wél gedeeld heeft hè!

De aardbeien vallen nog wel mee, maar hoe snel is een framboos wel niet slechts ség. Dat zijn ook bakjes om per direct te consumeren.
De reden dat bessen en dergelijke duur zijn is ook gewoon omdat het zacht fruit is dat makkelijk gekneusd raakt en begint te rotten. Daardoor is oogsten en transport gewoon duur. Dat terwijl een framboos in de tuin een gemakkelijke plant is om te houden.

Je kan bij fruit nu wel van goedkoop (seizoensfruit van hier) naar duur (bessen, gele kiwi's) gaan. Maar besparen op voedsel is voor mij wel ongeveer het laatste.

Oplossing: koop een blow up doll. Daar heb jij de inflatie én deflatie volledig onder controle. Eet op restaurant ook meestal niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan