Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het moeten "verantwoorden" als ge geen alcohol wilt drinken.
Ik ben nu enkele weken terug stevig op mijn eten (en bijgevolg drinken) aan het letten. Vandaag organiseerde één van de vrienden dan een feestje en dan begint het

"Hoezo, geen pintje? Ziek ofwa?"
Dan naar mijn vriendin "Zeg, mag hm niet ofwat?"
Ik schenk er geen aandacht aan want ik heb me nie te verantwoorden maar dan opeens "Hier ik heb u toch maar n pintje meegebracht, ge gaat hm toch niet laten staan hè"

Echt jongens stop daar gewoon mee, zijt geen 18 meer.

Zouden ze daarvoor boete kunnen krijgen moest ik nu een melding maken bij de FOD economie (bij het meldpunt)? Het staat letterlijk op mijn factuur, die voorwaarde.
Geen idee, maar ze mogen dat niet eisen in ieder geval.
Wat wel zo is, is dat bij nieuwe wagens (of tweedehands soms ook) verlengde garantie wordt aangeboden, maar dan moet je wel verplicht op onderhoud gaan bij een officiële dealer (dus zelfs niet de specifieke garage dacht ik).
Maar daar teken je ook wel voor.
Als je dat niet gedaan hebt hebben ze geen poot om op te staan.
Als je een mankement zou krijgen door normaal gebruik moeten ze dat gewoon onder garantie herstellen.

Oei, mag je die dingen niet vertrouwen dan?

Tenzij je zo 1 hebt zal het wel te vertrouwen zijn. :p

Hehe. Een microgolf die zich identificeert als stoomoven. We zijn ondertussen 2022, moet kunnen he.

Tstond blijkbaar toch wat te warm. 5 minuten eerder gaan zien en de kaas was al goed bruin

En heb je daar problemen mee? Sorry maar het is niet omdat je in het keurslijf van combi microgolf gemaakt zijt dat je je daarom niet meer kan identificeren met een stoomoven he.

Dan probeer ik daar iets anders op te zetten qua tekst.
Waarom zou je dat doen? Dan ben je de clou kwijt over klimaatactivisten op een wielerwedstrijd.

Langs na kant heeft die vent wel een punt. Hoeveel motards van de flikken ik ni heb zien voorbijstuiven om het parcours te checken... heen en terug... en opnieuw. En vervolgens 2 teamwagens en 3 cameramoto's per renner of zo.

Zo herkenbaar.
Zo was mijn vorige wagen een Audi A4 die ik tweedehands had gekocht en voor had gespaard zoals mensen wel eens doen.
Wat een reacties dat ik op die wagen kreeg was echt om achterover te vallen.
Een assortiment:
Zoals Green Mamba zegt, een instant klassieker die de overbuur maakte: "De lotto gewonnen zeker".
Ne collega vroeg of ik em tweedehands gekocht had en toen ik "ja" zei antwoordde hij met "dat dacht ik al".
Een kameraad van mij negeerde zelfs echt gewoon het feit dat ik een nieuwe auto had gekocht terwijl je meestal toch wel eens uit fatsoen er iets over zegt ofzo...
En dan zwijg ik nog over de non-verbale reacties die ik van sommigen overduidelijk kreeg.

Het grappige van al is dat de meeste van die mensen dan met hun nieuwe Opel 5 jaar reden en dan weer ne nieuwe kochten.
Die waren uiteindelijk dus een pak geld meer kwijt dan mij die 10 jaar met zijn tweedehandse Audi rondreed.
(Ik heb niets tegen Opel voor alle duidelijkheid ;))
Toen ik nog in Wallonië werkte ben ik, toen ik met een nieuwe BMW 5 Touring reed, meerdere keren aangesproken door mensen, die me vroegen hoeveel die wagen wel niet koste (antwoord : "ga ik niet aan uw neus hangen") waarna die mensen dus vroegen of ik vond dat het normaal was dat ik met zo'n dure wagen rondreed terwijl zij amper rondkwamen met hun loon/uitkering.
Nu ik op beyondgaming zit weet ik dat ik gewoon had moeten antwoorden dat wanneer ze dat echt wilden, ze een nog veel duurdere wagen zouden kunnen kopen.

Die firmawagens zijn een godsgeschenk voor werkgevers die een bepaald profiel willen houden zonder teveel geld tegenaan te gooien. Ik hoor kameraden af en toe zeggen, ik zou daar kunnen beginnen voor een hoger loon, maarja de wagen is een klasse lager..
Ik kan je verzekeren, er zijn er die veranderen van werk omdat ze ergens anders grotere velgen mogen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan