Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai. Dat onderling overseen kkmen had er hier al lang gelegen.
Probleem is met zo veel honden dat ‘op zich is het wel ok’ nog steeds een recept voor een ramp is. Al begrijp ik ook wel dat je geen grote issues met je buren wil en ook niet iemand’s ‘huisdieren’ wil gaan afnemen.

We hadden in het begin ook wat problemen met de onderbuur hier, maar daar zijn we onderling perfect in overeengekomen. Had gehoopt dat met wat redelijkheid dit hier ook het geval zou zijn... Mij geduld raakt helaas wel op.
De ruzie is dan nog één ding, maar die mensen hun dieren afpakken is inderdaad heel sneu :(

We hadden in het begin ook wat problemen met de onderbuur hier, maar daar zijn we onderling perfect in overeengekomen. Had gehoopt dat met wat redelijkheid dit hier ook het geval zou zijn... Mij geduld raakt helaas wel op.
De ruzie is dan nog één ding, maar die mensen hun dieren afpakken is inderdaad heel sneu :(
We moeten vooral denken in termen van redelijkheid. Stel dat ze een opvang hadden en het ging over 20 kinderen tussen baby en 15 jaar, dat is ook niet ok. In een ‘huis’ milieu is er een limiet op wat goed is voor die dieren. Maar dan lost van ze daar weghalen ook nog goede opvang vinden… Nee, ik benijd u dit vraagstuk echt niet.

Iemand met 20 honden is nu niet echt het typevoorbeeld van dierenvriend he.

Iemand met 20 honden is nu niet echt het typevoorbeeld van dierenvriend he.
En toch ga ik nog altijd uit van hun goede intenties. Waarom zou je anders 20 buitenlandse honden opvangen?

Nu ze zijn hier nog maar recent komen wonen en zij beweren dat ze hiervoor op een appartement woonden met die honden. Ocharme die andere mensen in dat appartement. Maar volgens mij hebben ze dat gewoon gezegd als uitdrukking van "Jij moet nog niet te veel klagen over die honden".
Het blijft inderdaad een moeilijk vraagstuk zoals @Squidward reeds aangaf.

En toch ga ik nog altijd uit van hun goede intenties. Waarom zou je anders 20 buitenlandse honden opvangen?

Nu ze zijn hier nog maar recent komen wonen en zij beweren dat ze hiervoor op een appartement woonden met die honden. Ocharme die andere mensen in dat appartement. Maar volgens mij hebben ze dat gewoon gezegd als uitdrukking van "Jij moet nog niet te veel klagen over die honden".
Het blijft inderdaad een moeilijk vraagstuk zoals @Squidward reeds aangaf.
Dat kan wel zijn dat die mensen goede intenties hebben maar daarom is dat nog niet goed voor die honden. Imo kan je als gezin nooit 20 honden verzorgen zoals je die zou moeten verzorgen. Die groep is gewoon te groot. Hoe geef je die 20 dan hun dagelijkse beweging waar een dier echt nood aan heeft?

Dat kan wel zijn dat die mensen goede intenties hebben maar daarom is dat nog niet goed voor die honden. Imo kan je als gezin nooit 20 honden verzorgen zoals je die zou moeten verzorgen. Die groep is gewoon te groot. Hoe geef je die 20 dan hun dagelijkse beweging waar een dier echt nood aan heeft?

Zo dus, maar dan met twee mensen :unsure:
Ben ze al eens tijdens het joggen tegengekomen.

En 3de ergernis van vandaag,deze ochtend naar wetteren gereden over de E40.

Zuinig op cc aan 120 op teller...

Blijkt dus smogalarm te zijn, heb nergens een plakkaat van 90 gezien op de snelweg. Op de terugweg in Erpe Mere stond de eerste aanduiding. Blijkt dus tot voorbij gent 90 te zijn.

En blijkbaar zouden ze trajectcontrole aangepast hebben :millionfacepalm:

Blijkt dus smogalarm te zijn, heb nergens een plakkaat van 90 gezien op de snelweg. Op de terugweg in Erpe Mere stond de eerste aanduiding. Blijkt dus tot voorbij gent 90 te zijn.

Ja? Op e17 en e403 rond Kortrijk misschien 50% die zich aan de snelheid hield..

Ik dacht te zeggen 'het is niet op alle (volledige) snelwegen'.

Maar lettend op je route hang je er toch aan precies .

Join the club. Ik ook vrijdagmorgen op weg naar het werk.
's avonds op de terugweg was ik wel precies de enige die 90 reed.

Ik heb dat altijd op de snelweg/gewestweg/zone 30/elke weg Ik ben precies de enige voor wie de snelheidslimiet niet zomaar een richtlijn is. Sneller dan de limiet is hier gewoon een nationale sport in België.
Naar mijn mening de laatste tijd net het tegenovergestelde.

Iedereen rijdt standaard 10 a 20km/h te traag tegenwoordig. Echt verschrikkelijk.

Einde bord bebouwde kom = 70km/h, en niet 500m voorbij dat bord amper de 60 aantikken...

Toppunt daarnet, een (ok, smal bochtig) baantje waar je 70km/h mag hing in vast achter enen die max 20km/h reed, en geen kans om er voorbij te geraken..

De huisartsen zijn toch ook niet meer wat ze geweest zijn, overal patiëntenstops, terwijl we nooit zoveel huisartsen gehad hebben als nu. Het aantal inwoners per huisarts is dus nu kleiner dan dat et vroeger het geval was en toch kunnen ze het zogezegd niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan