DiffieHM
Well-known member
Ja dat klopt, je hoort inderdaad enkel mijn versie van de feiten. Maar de realiteit is dat ik gelijkaardige dossiers heb zien passeren in minder dan 1 jaar tijd. Dus het kan blijkbaar perfect.Klinkt voor mij toch eerder als een geval "maar de helft van het verhaal".
Een ambtenaar die iets bewust tegenhoudt, is ook iets anders dan een luie of slecht functionerende ambtenaar. Ik ken de exacte context niet, maar je suggereert toch dat het over een behoorlijk groot dossier gaat. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets wordt tegengewerkt zonder dekking van het management en hoogstwaarschijnlijk ook de politiek. Dat de politiek zich verschuilt achter een "onwillige" ambtenaar, tja, daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten.
Wij hadden ons dossier met experten voorbereid voor we ermee naar RO zijn gestapt. Dit werd om zeer onnozele redenen afgeketst. Vervolgens zijn we door verschillende iteraties gegaan waar er telkens enorm veel tijd werd genomen om het nieuwe voorstel te behandelen.
En om u een idee te geven, het dossier is nu eindelijk goedgekeurd en in uitvoering, en de keuze is gevallen op het allereerste voorstel dat we hebben binnengebracht. Men is dus verschillende keren van mening veranderd om de meest vage redenen om dan uiteindelijk toch het allereerste voorstel te aanvaarden.
Bwa, uiteindelijk is het dossier wel in beweging gekomen doordat we de politieke poot erbij betrokken hebben, maar het was toch zeer duidelijk dat deze geen absolute bevoegdheid heeft over de diensten alhoewel ze er wel eindverantwoordelijke voor zijn. Zeer vreemde situatie.Indien er echt iets van aan is, is er ofwel sprake van een groot conflict tussen bestuur en administratie ofwel een onbekwaam bestuur (of wellicht beide).