Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
den hertog is ook lekker idd den andere ken ik niet :) .

Ja ik ben nogal nen beruchte veelvraat (niet zwaarlijvig gewoon nogal nen eter :unsure: ) en ik vind dat toch ook ruim genoeg. Vorige keer ne maat van +-1m95 en +-110 kg toch ook zen tanden op zien stukbijten :laugh:.
Wat is dat wel 'postgras'? Nog nooit van gehoord. Gefrituurde fijne frieten?

Wat is dat wel 'postgras'? Nog nooit van gehoord. Gefrituurde fijne frieten?
Steppegras

Voordat ik samen was met mijn vrouw ook nog nooit van gehoord.
Het best gekend in de Kempen.

Hoe eten: neem uw vlees, verzuip het in saus en leg er dan een berg steppegras over dat je nooit opkrijgt.

Postgras/Hanengras/etc. zijn allemaal eigen namen omdat de originele naam een beschermd merk is.
/EDIT: evenals de saus - nog maar 1 keer de echte saus gegeten en dat was in Lommel op de markt - erg lekker!

/EDIT 2:

Steppegras-enige-echte.jpg

Is 't rattentijd ofzo? Na die zwarte gigant in mijn tuinberging, heb ik de honden vandaag voor de tweede keer op jacht gestuurd. Ditmaal een kleiner exemplaar, wel weer een zwarte, die in het kippenhok zat. Wel handig dat de honden de kippen zien als vriendjes (vorig jaar eens een vos in het kippenhok gehad en ook opgelost met doggypowers), en dus rat nummer twee onschadelijk hebben gemaakt. :unsure:

Ik weet dat zwarte ratten veel voorkomen in varkensstallen, maar de stallen staan 500m van onze woning, het is ook het eerste jaar dat ze effectief in onze tuin komen. Vuile beesten. :puke:

Bijkomend zijn in een straal van 1km blijkbaar in 2 nachten tijd nu alle kippen doodgebeten of verdwenen door vossen. De onze zijn tot nu toe de enige overlevenden. Mijn noendjes doen toch duidelijk hun werk :love: Wel raar dat we bij de honden nog niets merken van nervositeit, normaal als er een vos rond de hof komt zijn ze vrij nerveus en agressief, nu nog totaal niet. Benieuwd wat komende nachten gaan geven. :unsure:

Steppegras

Voordat ik samen was met mijn vrouw ook nog nooit van gehoord.
Het best gekend in de Kempen.

Hoe eten: neem uw vlees, verzuip het in saus en leg er dan een berg steppegras over dat je nooit opkrijgt.

Postgras/Hanengras/etc. zijn allemaal eigen namen omdat de originele naam een beschermd merk is.
/EDIT: evenals de saus - nog maar 1 keer de echte saus gegeten en dat was in Lommel op de markt - erg lekker!

/EDIT 2:

Steppegras-enige-echte.jpg
Ik had daar nu ook nog nooit van gehoord (Vlaams-Brabant).

Als ge met de motor aan het rijden zijt en iemand stopt gewoon in het midden van de weg om een fietser over te laten steken.
En ja, ik weet, ge moet afstand houden, dat deed ik ook. Anders had ik er zeker tegen gezeten, maar schrok mij evengoed een ongeluk.
Zo'n mensen moeten ze hun rijbewijs gewoon afnemen.

Is 't rattentijd ofzo? Na die zwarte gigant in mijn tuinberging, heb ik de honden vandaag voor de tweede keer op jacht gestuurd. Ditmaal een kleiner exemplaar, wel weer een zwarte, die in het kippenhok zat. Wel handig dat de honden de kippen zien als vriendjes (vorig jaar eens een vos in het kippenhok gehad en ook opgelost met doggypowers), en dus rat nummer twee onschadelijk hebben gemaakt. :unsure:

Ik weet dat zwarte ratten veel voorkomen in varkensstallen, maar de stallen staan 500m van onze woning, het is ook het eerste jaar dat ze effectief in onze tuin komen. Vuile beesten. :puke:

Bijkomend zijn in een straal van 1km blijkbaar in 2 nachten tijd nu alle kippen doodgebeten of verdwenen door vossen. De onze zijn tot nu toe de enige overlevenden. Mijn noendjes doen toch duidelijk hun werk :love: Wel raar dat we bij de honden nog niets merken van nervositeit, normaal als er een vos rond de hof komt zijn ze vrij nerveus en agressief, nu nog totaal niet. Benieuwd wat komende nachten gaan geven. :unsure:
Hier is’t dan weer kattentijd. Precies huilende baby’s met momenten.

Kan me voorstellen dat die ook liever uit de buurt blijven van uw viervoeters👍
Op twee tamme katten zonder thuis komt er hier idd weinig op hun territorium. Die twee krijgen hier ook altijd wat brokjes en pakken hier muizen. De honden laten die dus echt gewoon doen he. Da's precies alsof die dat ook zien als hulpjes om het hier proper te houden. :lol:

Dat is gewoon steppegras. Maar dat is een merknaam en mag dus niet door andere zaken gebruikt worden.

Je hebt niet geleefd als je nog nooit een steppegras met steak en peperroomsaus hebt gegeten.
Ik hou mijn sauzen gescheiden van mijn frieten, dus ik ben niet meteen overtuigd. :unsure:

Voor zij die denken aan hun wagen te verkopen, ziehier:

Mensen op 2dehands die afspraken maken maar niet komen opdagen.
50% bieden van de vraagprijs.
Eindelijk een deftige persoon aan de lijn en dan JA MAAR HIJ IS TOCH EURO ZOVEEL HEEEEE?! (neen.)

:help:

Is toch logisch? Als ik nu een wagen koop dan koop ik ook gene euro 3, 4 5 of 6 meer want dan mag ik die buitenkegelen binnen 5 jaar. Wegens de regels van de LEZ.

Maakte mij die bedenking gisteren dat mocht ik nog in Brussel werken zoals 10 jaar geleden dat ik ne hoop weggooide.
Verbinding Leopoldsburg - Brussel is hopeloos met openbaar vervoer.
Dus moest toen met de auto. Dat was 180km per dag. Pak nog dat ge ne zuinige diesel hebt met een reeël verbruik van 6.5 liter. Dat is 11.7 liter per dag x 2.2 euro per liter = 25.74 euro
23 werkdagen per maand pakt 23 * 25.74 euro= 592 euro diesel nog zonder onderhoud geteld.
Als ge dan leest dat ge tegenwoordig al snel 300-800 euro gas verbruikt per maand, dan is er toch voor veel mensen in die situatie amper geld over om nog iets te doen....

Mja, je kiest natuurlijk wel zelf om te gaan wonen in Leopoldsburg natuurlijk.
Voor de rest valt dat nog mee hoor. Je bent uiteindelijk maar 30 minuten langer onderweg dan van hasselt naar Brussel. Aangezien bij mijn weten die aansluiting van de train naar hasselt vanuit Leopoldsburg een reserve heeft van 15 minuten voor de overstap. Dus zo erg veel vertraging ga je er normaal gezien niet op hebben.

Bij mij was het origineel 2.5 uur met uitschieters van 3.5 uur op de terugweg als ik mijn bus voor mijn ogen zag wegrijden.
Als dat alle dagen is, dan gaat dat na een tijd wel wegen. Maar tegenwoordig met telewerk, zou ik nog durven zeggen dat het wel ok is.

Tis gezellig bij ons schietstand weg afgebrand hopen voertuigen weg munitiebunker weg, munitie ontploft, ... .
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220310_94916520

Munitiebunker was toch niet weg. Stond duidelijk in de berichtgeving dat die gevrijwaard waren.
Wapens waren normaal gezien ook gevrijwaard.

Mja...vorige werkgever deed ook onderhoud bij PLOT (politieschool), denk dat wij elke 3 weken wel nieuwe opbouwstopcontacten langs de schietbaan mochten gaan zetten omdat ze weer "gemist" hadden....
Opbouwstopcontacten langs de schietbaan... eh... waarom hebben ze daar stopcontacten nodig?

Dat is gewoon steppegras. Maar dat is een merknaam en mag dus niet door andere zaken gebruikt worden.

Je hebt niet geleefd als je nog nooit een steppegras met steak en peperroomsaus hebt gegeten.
Ik lees op Wikipedia net dat de authentieke steppegras wordt geserveerd met een saus op basis van paprika, augurk en zilveruitjes.
Wat jij beschrijft lijkt me gewoon een ordinaire (maar ongetwijfeld lekkere) biefstuk-friet.

Als zelfs de lokale bevolking het al niet meer weet, zal het wel zo spectaculair niet zijn.

Schoonbroer die naar Zweden is op een huis te kopen. Het avontuur heeft welgeteld 5 minuten geduurd na zijn aankomst in Zweden. Het huis was verkocht.

Ge zou denken dat hij meer huizen gaat bekijken ofzo, maar nee 1 huis en hij gaat nu de rest van het weekend daar wat zitten mokken en ranten in de familie WhatsApp groep (waar ik gelukkig niet inzit).

Maar dan moet de vrouw natuurlijk wel elke rant komen vertellen en moet ik er nog naar luisteren.

Ik lees op Wikipedia net dat de authentieke steppegras wordt geserveerd met een saus op basis van paprika, augurk en zilveruitjes.
Wat jij beschrijft lijkt me gewoon een ordinaire (maar ongetwijfeld lekkere) biefstuk-friet.

Als zelfs de lokale bevolking het al niet meer weet, zal het wel zo spectaculair niet zijn.

Euh steppegras komt uit Leopoldsburg. Wij weten dat zeker wel!
Is toch logisch? Als ik nu een wagen koop dan koop ik ook gene euro 3, 4 5 of 6 meer want dan mag ik die buitenkegelen binnen 5 jaar. Wegens de regels van de LEZ.

Mja, je kiest natuurlijk wel zelf om te gaan wonen in Leopoldsburg natuurlijk.
Voor de rest valt dat nog mee hoor. Je bent uiteindelijk maar 30 minuten langer onderweg dan van hasselt naar Brussel. Aangezien bij mijn weten die aansluiting van de train naar hasselt vanuit Leopoldsburg een reserve heeft van 15 minuten voor de overstap. Dus zo erg veel vertraging ga je er normaal gezien niet op hebben.

Bij mij was het origineel 2.5 uur met uitschieters van 3.5 uur op de terugweg als ik mijn bus voor mijn ogen zag wegrijden.
Als dat alle dagen is, dan gaat dat na een tijd wel wegen. Maar tegenwoordig met telewerk, zou ik nog durven zeggen dat het wel ok is.

Munitiebunker was toch niet weg. Stond duidelijk in de berichtgeving dat die gevrijwaard waren.
Wapens waren normaal gezien ook gevrijwaard.

Opbouwstopcontacten langs de schietbaan... eh... waarom hebben ze daar stopcontacten nodig?

Goh ik spreek nu van 10 jaar geleden. Ik ken de exact schemas niet meer maar moest toen om 8u30 op het Schumanplein zijn en vertrok daar rond 18u. Denk dat mij dat toch 2-3 uur extra tijd kostte per dag (ruw geschat).
Ik woonde eerst in Molenbeek omdat dat betaalbaar was mja heeft ni lang geduurd :unsure:

Goh ik spreek nu van 10 jaar geleden. Ik ken de exact schemas niet meer maar moest toen om 8u30 op het Schumanplein zijn en vertrok daar rond 18u. Denk dat mij dat toch 2-3 uur extra tijd kostte per dag (ruw geschat).
Ik woonde eerst in Molenbeek omdat dat betaalbaar was mja heeft ni lang geduurd :unsure:
Mja 2 - 3 uur extra tijd per dag is nu eenmaal niet zo uitzonderlijk als je naar Brussel gaat.

Heck zelfs met de moto duurde het mij 1h20m deur tot deur voor ik op mijn werk destijds aankwam. Kennissen die het met de auto deden die vertrokken al om 5-6h om voor de file daar te zijn, omdat ze anders 2h-2h30 deden over hetzelfde traject opnieuw enkel.

Dan acht ik 1h50 enkel waar ik mij gewoon op mijn lui gat moet zetten nog altijd aanvaardbaar.

Plezant is anders natuurlijk... maar daarom dat je dan ook verhuisd naar een omgeving die het wel praktischer haalbaar maakt als je in brussel werkt.

Mja 2 - 3 uur extra tijd per dag is nu eenmaal niet zo uitzonderlijk als je naar Brussel gaat.

Heck zelfs met de moto duurde het mij 1h20m deur tot deur voor ik op mijn werk destijds aankwam. Kennissen die het met de auto deden die vertrokken al om 5-6h om voor de file daar te zijn, omdat ze anders 2h-2h30 deden over hetzelfde traject opnieuw enkel.

Dan acht ik 1h50 enkel waar ik mij gewoon op mijn lui gat moet zetten nog altijd aanvaardbaar.

Plezant is anders natuurlijk... maar daarom dat je dan ook verhuisd naar een omgeving die het wel praktischer haalbaar maakt als je in brussel werkt.

Oh akkoord se. Nu moet ik maar de trap naar beneden en ik ben op kantoor. Quasi verplaatsingen voor het werk zijn per fiets/step.Maar ben er mij ook van bewust dat niet iedereen dat kan en vooral dat (noord) - Limburg een redelijke hellhole is voor OV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan