Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg zonet een advertentie van Vlaams belang te zien, waar enkele bejaarden komen zeiken over 't feit dat de benzineprijzen te hoog zijn. "Dat ze er maar wat minder belastingen op heffen".

Natuurlijk, laat ons de generatie die rijk geworden is door de staatsschuld te laten ontsporen en die heel de openbare ruimte naar de kloten heeft geholpen en veel te vroeg op pensioen is gegaan nog wat sparen.
Laat ons de staatsschuld nog wat verder aangroeien, en dus ook die kost maar naar één van de volgende generaties doorduwen.

Niveau in het topic over de Oekraine-Rusland oorlog is de laatste dagen echt gigantisch gezakt. Weinig nuttige informatie nog te rapen en voornamelijk idiote, hypothetische discussies over het nut van NAVO en wat als Putin dit en dat en zus en zo.
De posts op de laatste 5 pagina's die effectief over gebeurtenissen in Oekraine gaan, kunt ge op 1 hand tellen denk ik.

Als je in de eerste week een aantal uur of een dag het nieuws niet hebt kunnen volgen, kon je door het topic gaan en had je alles wat je nodig had om bij te zijn. Nu lees je 10 pagina's en het merendeel is gevuld met onzin waar je niets aan hebt, maar je blijft toch verder lezen want wie weet is de volgende post wel nuttig of relevant. Meestal echter niet...

Al dat geween over de stijgende benzine/dieselprijzen, neem gewoon de trein/tram/bus/fiets of ga gewoon eens te voet.
Jesus Christ, wat een lui volk zijn we geworden.
Spijtige genoeg kan niet iedereen zomaar die keuze maken, openbaar vervoer is op meer plaatsen niet beschikbaar dan wel en dat aanbod is de laatste jaren alleen maar slechter geworden ipv beter.
En te voet of met de fiets is ook iets dat niet voor iedereen zomaar makkelijk te doen valt. Dat heeft totaal niks met lui zijn te maken.
Was het maar zo simpel voor iedereen ja.
Inderdaad
Krijg zonet een advertentie van Vlaams belang te zien, waar enkele bejaarden komen zeiken over 't feit dat de benzineprijzen te hoog zijn. "Dat ze er maar wat minder belastingen op heffen".

Natuurlijk, laat ons de generatie die rijk geworden is door de staatsschuld te laten ontsporen en die heel de openbare ruimte naar de kloten heeft geholpen en veel te vroeg op pensioen is gegaan nog wat sparen.
Laat ons de staatsschuld nog wat verder aangroeien, en dus ook die kost maar naar één van de volgende generaties doorduwen.
Dat filmpje van het Vlaams Belang ben ik nog niet tegen gekomen.
Maar of dat nu bejaarden zijn die dat zeggen, of jongeren, ze hebben wel een punt uiteraard, de huidige prijzen zijn gewoon overdreven hoog.

De enige die rijk geworden zijn (of eerder nog rijker) zijn de mensen die al veel geld hadden, de gewone man is echt niet rijker geworden aan het feit dat een hoop incompetente politici de staatsschuld hebben laten ontsporen. Het grote probleem is dat we ook nu nog altijd met een stel incompetente politici zitten, te lomp om te doen wat goed is voor het land en haar inwoners.
De staatsschuld is nu na heel het corona gedoe ook al helemaal om zeep geholpen door de slechte beslissingen van dat zootje incompetentie in Brussel.

Niveau in het topic over de Oekraine-Rusland oorlog is de laatste dagen echt gigantisch gezakt. Weinig nuttige informatie nog te rapen en voornamelijk idiote, hypothetische discussies over het nut van NAVO en wat als Putin dit en dat en zus en zo.
De posts op de laatste 5 pagina's die effectief over gebeurtenissen in Oekraine gaan, kunt ge op 1 hand tellen denk ik.

Als je in de eerste week een aantal uur of een dag het nieuws niet hebt kunnen volgen, kon je door het topic gaan en had je alles wat je nodig had om bij te zijn. Nu lees je 10 pagina's en het merendeel is gevuld met onzin waar je niets aan hebt, maar je blijft toch verder lezen want wie weet is de volgende post wel nuttig of relevant. Meestal echter niet..
Ik kwam er om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws daar, maar aangezien de helft van het topic gaat over hun fantasie over atoombommen en wat ze dan gaan doen moet HLN er niet meer voor onder doen.

Ik kwam er om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws daar, maar aangezien de helft van het topic gaat over hun fantasie over atoombommen en wat ze dan gaan doen moet HLN er niet meer voor onder doen.
Het is nu eenmaal een discussietopic. Bij de familie ging het er ook over, en het ging ook al snel over een atoombom. Tja. Voor puur nieuws was je daarvoor ook al beter af op vrt of bbc, dan op die Twitter/Facebook-links.

Als je in de eerste week een aantal uur of een dag het nieuws niet hebt kunnen volgen, kon je door het topic gaan en had je alles wat je nodig had om bij te zijn. Nu lees je 10 pagina's en het merendeel is gevuld met onzin waar je niets aan hebt, maar je blijft toch verder lezen want wie weet is de volgende post wel nuttig of relevant. Meestal echter niet...
Er is ook niet echt veel 'nieuw' meer natuurlijk. K, er is oorlog daar. De rus smijt bommen, de oekraïner steelt een tank en maakt wat leuke social media filmpjes. Dus wat doet men dan? Discussie over 'mogelijks, misschien en wat als'

Er is ook niet echt veel 'nieuw' meer natuurlijk. K, er is oorlog daar. De rus smijt bommen, de oekraïner steelt een tank en maakt wat leuke social media filmpjes. Dus wat doet men dan? Discussie over 'mogelijks, misschien en wat als'
tjah, dat zou ik nog niet durven zeggen. Zo is er maar bitter weinig aandacht geweest in dat topic over de vredesgesprekken, het staakt het vuren of de europese plannen om de vluchtelingencrisis op te vangen. Het blijft vooral over doom and gloom gaan.

tjah, dat zou ik nog niet durven zeggen. Zo is er maar bitter weinig aandacht geweest in dat topic over de vredesgesprekken, het staakt het vuren of de europese plannen om de vluchtelingencrisis op te vangen. Het blijft vooral over doom and gloom gaan.
Het topic doet me denken aan een stukje tekst van Only Happy When It Rains van Garbage

You know I love it when the news is bad
And why it feels so good to feel so sad

Vredesbesprekingen die niets uitgehaald hebben, logisch de Russen doen dit enkel om de schijn hoog te houden dat ze iets goed aan het doen zijn.
Staakt het vuren, dat er amper of niet geweest is, want de Russen zijn blijkbaar blijven doorschieten.

Laatst bewerkt:
Klopt niet, dan koopt ge andere producten. Of andere verpakkingen (lees kleinere)

Ja sowieso andere merken. Maar ook bij colruyt koop ik vaak de huismerken, boni of everyday. En ook bij Aldi koop ik de merken die ze nu ook in het gamma hebben, cola, heinz,....

Aldi-producten blijken uit onderzoek vergelijkbaar met A-merken en Boni/Delhaize qua kwaliteit en smaak. Zie Test Aankoop e.d.
Qua prijs is Aldi echter vergelijkbaar met Everyday/365.

Helaas. Een keuze moeten maken tussen HDR en surround. Doordat de receiver geen 2.0 hdmi doorstuurt en de arc geen surround sound geeft, zal het surround over HDR worden. Jammer.

Laatst bewerkt:
Vredesbesprekingen die niets uitgehaald hebben, logisch de Russen doen dit enkel op de schijnhoig te houden dat ze iets goed aan het doen zijn.
Staakt het vuren, dat er amper of niet geweest is, want de Russen zijn blijkbaar blijven doorschieten.
Wat juist in het nadeel is van Rusland. Ze hebben er alle belang bij dat de burgers geëvacueerd worden zodat ze de stad sneller kunnen innemen (strategisch zéér belangrijk). Als de burgers die weg willen, effectief weg zijn dan kan men de stad platbombarderen en kan Poetin dit gemakkelijker verkopen, wanneer er dan achteraf alsnog een bloedbad ontstaat.

Dus dat ze bleven schieten was zeker niet de bedoeling. Want nu loopt de volledige inname van de stad nét vertraging op.
Ik vermoed dat er een paar Russen ne serieuse uitbrander hebben gekregen gisteren.

Vandaag is er een nieuwe poging tot staak het vuren, ik ben benieuwd.

Ik trek hier de zak kippeneten open die in de buitenberging staat en daar zit een gigantische, levende, zwarte rat in. Het wereldtijdsrecord "terug naar buiten gaan" is bij deze verbroken.
Heb dan in alle heldhaftigheid de honden erbij gehaald, probleem is opgelost. :unsure:

Ik trek hier de zak kippeneten open die in de buitenberging staat en daar zit een gigantische, levende, zwarte rat in. Het wereldtijdsrecord "terug naar buiten gaan" is bij deze verbroken.
Heb dan in alle heldhaftigheid de honden erbij gehaald, probleem is opgelost. :unsure:
Mietje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan