Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Godsdienst, PAV en Engels

Edit: ze moeten een paar stukken film bekijken van metaalbewerking en nieuwe technieken, om te tonen wat ze zouden kunnen doen ná het 6e jaar om bij te blijven in de sector, dat wordt hun job maar de interesse is 0.0.
En ze moen da een weke kun ontodn? 't Estr over wi da. Menjir vint, ge sla ze wi.

Geen echte ergernis maar het forum heeft ineens een ander kleurenpallet gekregen.

Waar zet ik hem terug in de lichtere kleuren?

Ziek thuis zitten al sinds vorig weekend. Mij ellendig voelen 's morgens.
En dan opstaan en zien dat mijn hond de hele nacht overal overgegeven heeft :sop:
Op alle tapijten, op de vloer, in zijn mand. Kan dat beest niet aan doen maar uuuuuuuuuuugh

Huurappartement waar de gasketel defect is. Gelukkig een nieuwbouw, dus qua isolatie is het nu nog ok.
Defect sinds zaterdag, ze zijn pas vandaag komen zien (mijn "fout", want had een te drukke agenda met het werk). Vandaag blijkt het printplaatje van de ketel gewoon kapot te zijn. Moet besteld worden. Dus we zitten wss nog een week zonder verwarming/warm water.
Oké ja niet leuk, maar ook geen drama hé. Er zijn ergere zaken in het leven.
Huisbaas is het type persoon dat alle kosten op zich neemt, inclusief regulier onderhoud. Wij hebben hier nooit een factuur gezien.

Nu kwam de schoonmoeder zich wat moeien...:oink: "Jaaa, ge moet diene zo snel mogelijk contacteren en zeggen dat het is door gebrekkig onderhoud en dat die ketel op niks trekt (is al de 3de keer op 4-5jr defect) en dat ge eist dat em u korting geeft op de huurprijs"...yeah sure lol :oink:
Die moet zich ook zo overal mee moeien en denkt het beter te weten. Zo'n zuurpruim eerste klasse

Schijt nu toch omhoog. Stad Hasselt heeft me een paar dagen gezegd dat rollen waar al aan begonnen was niet geldig zijn.
Dus ik heb net ne amper gebruikte rol weg gegooid.

Ik versta in de verste verte niet waarom ze gewoon die oude zakken niet laten gebruiken tot ze op waren.

Schijt nu toch omhoog. Stad Hasselt heeft me een paar dagen gezegd dat rollen waar al aan begonnen was niet geldig zijn.

Ik versta in de verste verte niet waarom ze gewoon die oude zakken niet laten gebruiken tot ze op waren.
Ma de vuilkar pakt ze wel niet mee?

Meer dan twee jaar geleden ben ik op de vergadering van mede-eigenaar gevrijwilligerd door mijn buren van het appartementsgebouw als rekencommisaris en voorzitter van de algemene vergadering, omdat al de rest ofwel niet komt opdagen ofwel dit niet ziet zitten.

Door COVID uiteraard al twee jaar geen vergaderingen. Nu een mail binnen of ik even alle facturen en rekeningsafschriften van de voorbije 2 jaar wil controleren tegen 31/01. :wallbash:

@kay-gell , in hoeverre is dat een formaliteit eigenlijk?

Meer dan twee jaar geleden ben ik op de vergadering van mede-eigenaar gevrijwilligerd door mijn buren van het appartementsgebouw als rekencommisaris en voorzitter van de algemene vergadering, omdat al de rest ofwel niet komt opdagen ofwel dit niet ziet zitten.

Door COVID uiteraard al twee jaar geen vergaderingen. Nu een mail binnen of ik even alle facturen en rekeningsafschriften van de voorbije 2 jaar wil controleren tegen 31/01. :wallbash:

@kay-gell , in hoeverre is dat een formaliteit eigenlijk?

Goh, formaliteit.
Het is natuurlijk een verplichte functie die oa dient om de syndicus te controleren.
Nu, normaal ben je hiervoor verzekerd. Zou ik wel even nakijken.

De meeste RC's vertrouwen de syndicus wel (bij ons toch) dus als dat er is (en ge zijt verzekerd) kan je daar al es wat sneller doorgaan.
Maar je moet natuurlijk wel rapporteren dat je het nagegaan hebt. Hoe grondig je dat doet hangt van persoon tot persoon wat af.

Nee idd. Alleen als ge ermee naar 't containerpark gaat.
Ik heb gvd gisteren met Pmd-ophaling ne quasi nieuwe rol meegegeven.
Eerst werden ze nog mee opgehaald tot vorige week, dan weer niet dan nu terug naar het containerpark. Met wie zijn voeten zijn ze aan het spelen...

Waarom weggooien? Het is niet omdat je ze niet meer let pmd buiten mag zette dat je die zakken niet meer kunt gebruiken.
Hier ligt nog anderhalve rol, ze zijn stomweg aan 2 rollen tegelijk begonnen. We hebben nog wel wat zakken verdeeld onder de buren eind vorig jaar. 1 volledig pak ben ik dan bij de gemeente gaan omruilen.
Maar terug over die oude zakken, die gaan we gewoon gebruiken om oude kleding in te steken, uiteraard niet voorophaling door limburg.net, maar wel goed voor in die kledingcontainers te smijten of om mee te geven aan andere organisaties die textiel ophalen.
Heeft te maken met dat Optimo-systeem. Ik heb me laten vertellen dat die niet om kan met dat zwarte lintje.
Dat heeft inderdaad te maken met het optimo systeem, bij dit systeem is het de bedoeling dat de zakken heel blijven in de vrachtwagen om ze achteraf eenvoudig te sorteren. Met de oude zakken lukt dat niet omdat die niet stevig genoeg zijn en bij gevolg nogal snel scheuren.
Dat lintje is gewoon om de zakken makkelijk te herkennen voor de ophalers, het sorteersysteem kijkt naar de kleur van de zak.
Eerst werden ze nog mee opgehaald tot vorige week, dan weer niet dan nu terug naar het containerpark. Met wie zijn voeten zijn ze aan het spelen...
De eerste ophaling van het jaar werden de zakken met zwart lintje nog meegenomen (dat was dus de eerste of 2de week van januari, zeker niet meer vorige week), daarna niet meer.

Nu hebben ze blijkbaar toch beslist om ze in de containerparken nog toe te laten. Wat ook niet zo raar is, want daar heeft pmd zijn eigen container, dus moeten die zakken achteraf niet meer gesorteerd worden.

Laatst bewerkt:
Waarom weggooien? Het is niet omdat je ze niet meer let pmd buiten mag zette dat je die zakken niet meer kunt gebruiken.
Hier ligt nog anderhalve rol, ze zijn stomweg aan 2 rillen tegelijk begonnen. We hebben nog wel wat zakken verdeeld onder de buren eind vorig jaar. 1 volledig pak ben ik dan bij de gemeente gaan omruilen.
Maar terug over die oude zakken, die gaan we gewoon gebruiken om oude kleding in te steken, uiteraard niet voorophaling door limburg.net, maar wel goed voor in die kledingcontainers te smijten of om mee te geven aan andere organisaties die textiel ophalen.

Dat heeft inderdaad te maken met het optimo systeem, bij dit systeem is het de bedoeling dat de zakken heel blijven in de vrachtwagen om ze achteraf eenvoudig te sorteren. Met de oude zakken lukt dat niet omdat die niet stevig genoeg zijn en bij gevolg nogal snel scheuren.
Dat lintje is gewoon om de zakken makkelijk te herkennen voor de ophalers, het sorteersysteem kijkt naar de kleur van de zak.

De eerste ophaling van het jaar werden de zakken met zwart lintje nog meegenomen (dat was dus de eerste of 2de week van januari, zeker niet meer vorige week), daarna niet meer.

Nu hebben ze blijkbaar toch beslist om ze in de containerparken nog toe te laten. Wat ook niet zo raar is, want daar heeft pmd zijn eigen container, dus moeten die zakken achteraf niet meer gesorteerd worden.
Gvd dak daar ni aan gedacht heb :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan