Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind heel dat MC gedoe een vergiftigd geschenk... vooral voor de mensen die achter u aan de kassa staan. Hoe vaak ik al niet heb staan zuchten omdat ze eerst een deel willen afrekenen met het resterend saldo op die kaart, en dan 30 euro cash, en dan de resterende 15 euro met de kaart maar daar moet dan 50 euro bij want ze hebben anders gene cash meer. Of ze hebben ook de kaart bij van hun partner die in héél dat proces ook nog gebruikt moet worden.

*DRAAIT GEWELDADIG MET DE OGEN*

ik vind heel dat MC gedoe een vergiftigd geschenk... vooral voor de mensen die achter u aan de kassa staan. Hoe vaak ik al niet heb staan zuchten omdat ze eerst een deel willen afrekenen met het resterend saldo op die kaart, en dan 30 euro cash, en dan de resterende 15 euro met de kaart maar daar moet dan 50 euro bij want ze hebben anders gene cash meer. Of ze hebben ook de kaart bij van hun partner die in héél dat proces ook nog gebruikt moet worden.

Dat geklommel ligt dan eerder aan die mensen voor u dan aan de MC-kaart. Als ze geen MC hadden dan zouden die wellicht ook liggen treuzelen met bonnekes, gepast kleingeld zoeken, zoeken naar hun klantenkaart, ...

Als wij gaan winkelen dan weten we wel ongeveer wat er op staat en is dat vlug betalen met MC en daarna nog vlug Bancontact kaart contactloos langs het apparaat houden.

Dat heeft vrij weinig met de MC te maken eh, eerder met het manneke dat de kaart gebruikt :unsure: PEBTAM (Problem exists between Tomski and maaltijdchequekaart)

Ik weet altijd voor ik ga winkelen of ik genoeg heb. En als ik niet genoeg erop heb staan heb ik altijd mijn bankkaart al bij de hand.

Mijn ergernis van de dag is: te goed geslapen en de eerste (werk) mail die ik lees verplciht me al direct om na te denken en echt wakker te worden, eerst een koffie want ik ben nog niet in de mood ;)

Ligt idd aan de persoon en niet aan de kaart, want bij de meeste winkels pakt die gewoon al automatisch enkel wat er nog beschikbaar is op de MC-kaart en geeft dan aan hoeveel je nog met de gewone kaart moet betalen!

Kinesitherapie voorgeschreven gekregen en een MRI scan.

Bel ik voor MRI scan, stellen ze een datum en uur voor: kwart na zeven zegt ze.
Ik wat in de war want, is dat nu in de ochtend of in de avond?
Ochtend.
Zeg ik, das vroeg.
kwart na zes?, zegt ze dan (om te lachen)
Nee dank.

WTF, zijn die mensen echt al vanaf kwart na zes bezig met die scans?

Ochtend.
Zeg ik, das vroeg.
Nee dank.

euh, da's 24/7 hoor.

Amaai ik heb het tegenovergestelde, McDo ligt nu eens nooit (lang) op mijne maag. Dat loopt precies gewoon door mij. Ik kan echt veel McDo eten, en 2u a 3u later zit ik gewoon op de pot en is alles ok.
Het blijft natuurlijk rotzooi :tongue:.
Als ik McDo eet zit ik vrij snel vol. Maar na een half uur of zo kan ik weer 2 menu's binnenspelen...

Dat is erg jammer, die reis van een laatste jaar smeed banden die fantastisch zijn. Maar mits alle hens aan dek kan je misschien toch nog iets uit de brand slepen? Wij hadden een weekje Dublin en Ierland is - dacht ik - nog een mogelijkheid.
Hier kan je elk land checken.
Wij gingen 5 dagen naar Barcelona. Allez ja, 3 eigenlijk, want het was met de bus... 24h rijden enkel. Nooit meer in mijn leven.

Een paar jaar geleden toevallig gelezen dat ze een week naar Canada gingen dat jaar. Ik ben precies te vroeg geboren.

Ochtend.
Zeg ik, das vroeg.
Nee dank.

Enkel met contrastvloeistof laten ze meestal overdag doorgaan omdat ze daar een dokter bij nodig hebben.
Voor de rest is dat idd 24/7, vorige maand nog een vriendin die om 2.15u 's nachts mocht gaan.

9u30 vanmorgen: heel langgerekt op de bel geduwd, daarna kloppen en daarna echt beginnen slaan op die deur.
Ik zat helemaal boven dus het duurt een minuut eer ik aan die deur ben maar ondertussen dus echt ‘boenk boenk’ op die deur.
Blijkt ene van DHL voor mijn handtekening dat ik ergens in december een pakje ontvangen heb voor iemand die hier niet woont. Nee dus, want die woont hier niet.
Ik begrijp dat een koerier op timing staat maar zo agressief met dat bellen en slaan, ik ben mij het apenzuur geschrokken. Echt niet ok.

Enkel met contrastvloeistof laten ze meestal overdag doorgaan omdat ze daar een dokter bij nodig hebben.
Voor de rest is dat idd 24/7, vorige maand nog een vriendin die om 2.15u 's nachts mocht gaan.
makes sense, dat machine moet opbrengen zeker.
eerlijk, ik zou 2u15 in de nacht gemakkelijker vinden dan 7u15 in de ochtend.
verschilt uiteraard per persoon.

Ik heb dat nu nog nooit meegemaakt. Dat ze EN een deel cash ertussen betalen EN nog eens cash bijvragen na het resterende af te rekenen met BC.

Ik doe dat ook soms, beide kaarten in de aanslag. Eerst MC en de rest met BC, gefixt in een wip.

for the record, ik heb zo geen kaart hé
Ah, 't komt uit.

makes sense, dat machine moet opbrengen zeker.
eerlijk, ik zou 2u15 in de nacht gemakkelijker vinden dan 7u15 in de ochtend.
verschilt uiteraard per persoon.
Goh, 't is niet perse een kwestie van "opbrengen". De wachtlijsten voor afspraken betreffende MRI scans zijn gewoon gigantisch hoog. Denk dat het gemiddelde op 6 weken ligt ofzo. Tel daar nog eens de spoedonderzoeken bij... Er zijn dus ook idd ziekenhuizen die 24/24 draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan