Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkte bij Swarovski. Had Angina en was écht ziek. Collega was aan de laatste dag van haar vakantie en weigerde pertinent om in te vallen, ze wou bij haar man zijn. Ik dus gewerkt, elke klant verschoot zich half dood. ‘Maar we gaan dit onthouden, hoor, Squidward, dit komt heel goed over’ alzo sprak het management. 4 maand later ontslagen want collega wou toch fulltime in ‘haar’ winkel staan. En tóch heb ik nog jaren last gehad van ‘ik moet gaan werken, ziek zijn is slecht’

@Squidward ik was ook zo, tot ik uitviel met mijn burn-out: wekenlang gezever: je MOET de leerlingen dossiers nog op orde brengen, je MOET je vervangster komen briefen, je MOET de sleutels persoonlijk komen afgeven,..
En enige reden waarom ze zo deed, was omdat ze wist dat ik zeker als ik ziek was, me door een bullebak liet doen. Maar wie heeft 3 maand mogen wachten eer haar uitkering DOOR DE WERKGEVER in orde was gebracht? Yup...

Sindsdien zeg ik ook: ziek is ziek.
En mijn huidige werkgever heeft daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Want als het razend druk was, deed ik spontaan overuren, als mijn collega ziek was, stelde ik spontaan voor om mijn uren te komen werken op het drukste moment ipv in de namiddag,.. daarmee heb ik veel meer goodwill getoond/verdiend dan doodziek te komen werken.

Ik was een keer 2 weken ziek en moest na 1 week terug naar de dokter om medicatie eventueel bij te schroeven. Dokter wist dat ik ook altijd in zat met de baas, maar vroeg me toen: "En hebben ze uw afwezigheid kunnen oplossen? Ja? Awel, wat is het probleem dan?". Wijze woorden.

Ik was een keer 2 weken ziek en moest na 1 week terug naar de dokter om medicatie eventueel bij te schroeven. Dokter wist dat ik ook altijd in zat met de baas, maar vroeg me toen: "En hebben ze uw afwezigheid kunnen oplossen? Ja? Awel, wat is het probleem dan?". Wijze woorden.
(bijna?) iedereen is vervangbaar!
En heel vaak krijgen de mensen niet het respect dat ze verwachten voor hun geleverde werk omdat die managers/bazen ook enkel maar aan zichzelf denken en hun resultaten, velen beseffen dat te laat (of niet) en blijven ziek werken ed.
Goodwill moet van twee kanten komen.

Guy. :angry:

Ik kwam daarstraks thuis van de winkel en zag hem tot mijn grote vrees ook gelijktijdig zwalpend afkomen gefietst.

"Juffrouw, mag ik u eens iets vragen? De volgende keer dat ge naar de Colruyt gaat, pakt dan eens gelijk 2 grote bussen javel mee."

Waarom?

"Dan zal ik eens uw stoep komen schrobben want hij slaagt groen uit."

Ik kijk eens naar de stoep en zie hier en daar wel wat een groene schijn, maar we gaan hiervoor echt geen javel gebruiken, dat is veel te beschadigend voor het milieu en we zijn van plan om in de lente de voortuin opnieuw aan te planten. Ik heb intussen echter al genoeg interacties gehad met Guy om te weten dat de weg van de minste weerstand de beste keuze is als ik niet nog een halfuur in mijn lunchpauze wil verliezen.

"Ok, ik zal nog wel zien wat wij doen."

"HET IS MAAR VOOR U DAT IK HET DOE HOOR! Zet maar volgende week als ge naar de Colruyt geweest zijt de bussen javel achter mijn hek."

1642784630528.png

Dat je als trouwe (hebben al meer dan 10 jaar een abo) bestaande klant van het Nieuwsblad geen korting kunt krijgen maar dat ze voor nieuwe klanten wel zotte acties kunnen doen:mad:

Ik kwam daarstraks thuis van de winkel en zag hem tot mijn grote vrees ook gelijktijdig zwalpend afkomen gefietst.

"Juffrouw, mag ik u eens iets vragen? De volgende keer dat ge naar de Colruyt gaat, pakt dan eens gelijk 2 grote bussen javel mee."

Waarom?

Ik kijk eens naar de stoep en zie hier en daar wel wat een groene schijn, maar we gaan hiervoor echt geen javel gebruiken, dat is veel te beschadigend voor het milieu en we zijn van plan om in de lente de voortuin opnieuw aan te planten. Ik heb intussen echter al genoeg interacties gehad met Guy om te weten dat de weg van de minste weerstand de beste keuze is als ik niet nog een halfuur in mijn lunchpauze wil verliezen.

"HET IS MAAR VOOR U DAT IK HET DOE HOOR! Zet maar volgende week als ge naar de Colruyt geweest zijt de bussen javel achter mijn hek."

Bekijk bijlage 7090
Het lijkt mij dat een fles cognac met javel op zijn plaats is!

Waarom?

Bekijk bijlage 7090
Zet daar volgende week eens twee bussen melk en zie hoe hij reageert.

Zet daar volgende week eens twee bussen melk en zie hoe hij reageert.
Karnemelk, die wordt wél gebruikt in de tuin! 😇

Edit: volgend "tinternet" verjaagt het mollen als je het in de molshopen giet, verjaagt het vlooien en teken op huisdieren en meeldauw die je moestuin vernietigt.

Laatst bewerkt:
Guy.
:angry:

Waarom?

Bekijk bijlage 7090
"Bedankt voor de hulp en het aanbod Guy, maar dat is echt niet nodig. We zullen ons eigen stuk grond wel verder onderhouden. Dus absoluut niet nodig dat jij hier tijd in steekt. We willen er trouwens iets anders mee doen, en javel is daar heel. slecht voor. OK, bedankt, ik moet door eh, byebye".

Ben 1 keer es geband omdat ik een foto van zwarte piet had gepost
Zwarte Piet... of "ne zwarte piet"?

"Bedankt voor de hulp en het aanbod Guy, maar dat is echt niet nodig. We zullen ons eigen stuk grond wel verder onderhouden. Dus absoluut niet nodig dat jij hier tijd in steekt. We willen er trouwens iets anders mee doen, en javel is daar heel. slecht voor. OK, bedankt, ik moet door eh, byebye".

Zwarte Piet... of "ne zwarte piet"?

Gewoon die met die oude bebaarde man en z'n schimmel.

Dat gesprek volgt nog wel hoor. :p De reden dat we hem tot nu toe wat hebben laten begaan in dat stuk voor ons huis, is omdat hij daar volgens mij wat in vlucht omdat zijn relatie met zijn vrouw niet echt optimaal is voor zover ik dat van hun vele lawaaierige en publieke ruzies kan afleiden.

Maar hij mag nu wel een beetje gaan minderen met de bemoeienissen. Toen we hem voor het eerst ontmoetten, was letterlijk het eerste wat hij zei "hoeveel hebben jullie betaald?" en hij was merkbaar slechtgezind toen ik zijn vraag afwimpelde. Het is dat type persoon dat overal zich in moet mengen en uit het verleden heb ik geleerd dat je daar kordaat maar wel voorzichtig mee moet omgaan, want dat is het type dat uw buurt echt kan verzuren als hij daar zin in heeft.

Alsook moet ik opletten dat ik hem niet echt met "Guy" aanspreek zoals in jouw stukje. 🙈

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan