Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin echt een haat te krijgen tegen mensen te krijgen als ik zo’n artikels lees.
Beschaamd man te zijn

Studente Romi (25) lastiggevallen door meerdere mannen tijdens treinrit: “Voor een vrouw is indommelen op de trein met de koptelefoon onmogelijk geworden”

En zondag waarschijnlijk mee gaan betogen want het is een ander zijn schuld dat de entertainement sector aan het kapot gaan is.
Nee dat zijn marginalen.

Nu wel een herstelcertificaat van een vriendin gebruiken zodat ze overal binnen kan want de uitbaters mogen haar identiteit toch niet controleren.. Want elke klant is nu welkom voor de horeca.
Edit: Aahja wel gene booster willen want ze is zwanger en we kennen de risico's niet van een spuit

Nee dat zijn marginalen.

Nu wel een herstelcertificaat van een vriendin gebruiken zodat ze overal binnen kan want de uitbaters mogen haar identiteit toch niet controleren.. Want elke klant is nu welkom voor de horeca.
Edit: Aahja wel gene booster willen want ze is zwanger en we kennen de risico's niet van een spuit
Is dat wel zo? Ik dacht dat ze uw pas mochten vragen om te zien of de naam past bij het certificaat?

Is dat wel zo? Ik dacht dat ze uw pas mochten vragen om te zien of de naam past bij het certificaat?
Volgens mij mogen ze het vragen, maar ben jij niet verplicht die te tonen omdat zij eigenlijk die bevoegdheid niet hebben. Enkel een agent (of enkele andere controle diensten mogen je identiteit controleren)
Natuurlijk mogen zij jou wel de toegang tot hun pand weigeren als je niet wilt.. Maar gelijk ze zegt, hoeveel horeca uitbaters gaan dat doen..

Wraakroepend en ze zou tegen de lamp moeten lopen, maar wat is de kans

Tuurlijk, maar het is niet aan u of hun om te bepalen of ge andere mensen moet "in gevaar" brengen.
Ge kunt trouwens op voorhand onmogelijk weten welke variant ge hebt.

Nuja er zijn altijd wel genoeg excuses en zever waarom het niet telt voor die persoon. Het zal wel aan mij liggen

Dat én zelfs los van of het corona is.

Of ge nu diarree, griep,... whatever hebt dan weet ge toch dat ge besmettelijk kunt zijn en blijft ge van ander mensen weg om hun dat te besparen.
Beetje aan uwe medemens denken gewoon.

Of ge nu diarree, griep,... whatever hebt dan weet ge toch dat ge besmettelijk kunt zijn en blijft ge van ander mensen weg om hun dat te besparen.
Ik wil ni pessimistisch zijn maar mensen zijn de laatste 2 jaar sowieso egoïstischer geworden.
Dat terzijde was (zeker op de werkvloer) het voor Corona voor één of andere reden ook doodnormaal om ziek te gaan werken voor velen, because reasons :sarcastic:.

Ik wil ni pessimistisch zijn maar mensen zijn de laatste 2 jaar sowieso egoïstischer geworden.
Dat terzijde was (zeker op de werkvloer) het voor Corona voor één of andere reden ook doodnormaal om ziek te gaan werken voor velen, because reasons :sarcastic:.
Nu nog. Vorige week een bij ons komen werken die ziek was, maar negatief getest. Deze week 4 man uit door toevallig exact dezelfde symptomen. Die kerel aanspreken er op gaan ze nooit doen natuurlijk, en ondertussen vindt hij zichzelf een held want was de enige die ziek is komen werken, de rest waren mietjes.

Nu nog. Vorige week een bij ons komen werken die ziek was, maar negatief getest. Deze week 4 man uit door toevallig exact dezelfde symptomen. Die kerel aanspreken er op gaan ze nooit doen natuurlijk, en ondertussen vindt hij zichzelf een held want was de enige die ziek is komen werken, de rest waren mietjes.
Zucht.
Ook eens gehad bij een klant, enen ziek komen werken, in de 2 weken daarna iedereen van het team thuis gezeten, wie denken die daar een plezier mee te doen? Enkel hun ego (op 1 of andere bizarre manier).

Voordien was het ook wel anders vond ik.
Met een sinusites of beginnende verkoudheid ging ik ook wel naar kantoor (voor thuiswerk ingeburgerd was hè).
Dat voelde ook niet "ziek". Tegenwoordig heb je - met een bureaujob - geen excuus meer. Mailtje naar de baas "voel me niet goed, ik werk thuis tot het beter is"

@Remake wat kan je er op zeggen? De week voor ik positief teste ben ik enkel op kantoor geweest en in een elektro winkel met mondmasker en plexiglas tussen. Maar op het werk wist natuurlijk niemand van niks..

Ge moogt egoïstisch zijn met uw eigen gezondheid en weigeren naar een dokter te gaan, nie mijn probleem.
Maar als er daar straks ene op dat personeelsfeest staat of komende week een vriend(in) die een risico patiënt in huis heeft en die geeft het door. Ja proficiat dan.
Kunt ge zelfs geen vrienden noemen dan als ze dat voor u verzwijgen, maarja egoïsme

@Remake wat kan je er op zeggen? De week voor ik positief teste ben ik enkel op kantoor geweest en in een elektro winkel met mondmasker en plexiglas tussen. Maar op het werk wist natuurlijk niemand van niks..
Die moest letterlijk elk half uur gaan overgeven en stond in tshirt te werken hoewel het 8 graden was want te warm door zijn koorts. Dat de week er op 4 mensen uitvallen omdat die asociaal (en tis ook altijd dezelfde die zo'n dingen doet) zo komt werken, mag best wel eens vermeld worden imo. Nu hebben ze 20 ziektedagen mogen betalen ipv 1 of 2.
Maarja, die wordt enorm agressief zodra hij op iets gewezen wordt en blijkbaar lopen de grote bazen ook op hun tenen als ze hem iets moeten zeggen. 't Zijn maar de collega's er rond die zijn muil meer dan beu zijn die hem continue op zijn plek durven zetten.

De typische West-Vlaamse KMO mentaliteit: 'zolang je geen koorts doet, kan je toch komen werken?'.

Crazy.
En als ge u ziek meldt, moet je u nog kunnen verantwoorden ook. Ik zit al te lang op de arbeidsmarkt om daar nog in te lopen eerlijk gezegd. Als het me niet gaat, dan blijf ik thuis en heb ik een doktersbriefje. Stellen ze zich vragen, kunnen ze zich richten tot de dokter (die ook niets zal loslaten).

Die moest letterlijk elk half uur gaan overgeven en stond in tshirt te werken hoewel het 8 graden was want te warm door zijn koorts. Dat de week er op 4 mensen uitvallen omdat die asociaal (en tis ook altijd dezelfde die zo'n dingen doet) zo komt werken, mag best wel eens vermeld worden imo. Nu hebben ze 20 ziektedagen mogen betalen ipv 1 of 2.
Maarja, die wordt enorm agressief zodra hij op iets gewezen wordt en blijkbaar lopen de grote bazen ook op hun tenen als ze hem iets moeten zeggen. 't Zijn maar de collega's er rond die zijn muil meer dan beu zijn die hem continue op zijn plek durven zetten.

Zeer ergerlijk!
"Ja sinds ik hier 10 jaar geleden startte met werken ben ik nog nooit ziek geweest!", Neen nog nooit thuisgebleven toen je ziek was, dat klopt. (terwijl de werkgever zegt om thuis te blijven indien ziek, je besmet enkel de anderen en de producten, alhoewel ze nadien ook klagen dat er veel zieken zijn ;)).
Zucht.
Ook eens gehad bij een klant, enen ziek komen werken, in de 2 weken daarna iedereen van het team thuis gezeten, wie denken die daar een plezier mee te doen? Enkel hun ego (op 1 of andere bizarre manier).
En vaak is de baas er ook nog blij om, want dat is toch een doorzetter die met de firma inzit!

Moet zeggen dat ik de laatste jaren daar toch ook heb afgeleerd om nog te blijven komen werken. Daarvoor bij een verkoudheid ging ik nog wel werken en met wat aspirine of Dafalgan kwam ik de dag wel door.

Maar zoals ik zeg sinds de laatste jaren is het precies altijd een keelontsteking i.p.v. een 'gewone verkoudheid' en heb ik er veel meer last van. En ik weet zo wanneer het gaat beginnen bij een bepaald ambetant gevoel in mijn keel. Sindsdien gewoon naar de dokter en doktersbriefje voor enkele dagen.

Je kan toch niet voor iedereen goed doen. De ene zal zeggen 'blijf je daarvoor thuis'. De andere zegt 'blijf thuis als je ziek bent'.

Moet zeggen dat ik de laatste jaren daar toch ook heb afgeleerd om nog te blijven komen werken. Daarvoor bij een verkoudheid ging ik nog wel werken en met wat aspirine of Dafalgan kwam ik de dag wel door.

Maar zoals ik zeg sinds de laatste jaren is het precies altijd een keelontsteking i.p.v. een 'gewone verkoudheid' en heb ik er veel meer last van. En ik weet zo wanneer het gaat beginnen bij een bepaald ambetant gevoel in mijn keel. Sindsdien gewoon naar de dokter en doktersbriefje voor enkele dagen.

Je kan toch niet voor iedereen goed doen. De ene zal zeggen 'blijf je daarvoor thuis'. De andere zegt 'blijf thuis als je ziek bent'.
Collega die thuis zat verwoordde het wel goed deze week. Hij kwam vroeger ook werken met een valling of als hij zich niet goed voelde. Hij vroeg of ik ooit een bedanking of erkenning kreeg om zo te gaan werken. En of ik ooit opmerkingen kreeg als ik het niet deed. Dat vatte het voor mij mooi samen eigenlijk. Dat eerste heb ik idd nog nooit meegemaakt en als ze met het tweede afkomen, ga ik toch ook niet zwijgen.

Zeer ergerlijk!
"Ja sinds ik hier 10 jaar geleden startte met werken ben ik nog nooit ziek geweest!", Neen nog nooit thuisgebleven toen je ziek was, dat klopt. (terwijl de werkgever zegt om thuis te blijven indien ziek, je besmet enkel de anderen en de producten, alhoewel ze nadien ook klagen dat er veel zieken zijn ;)).

En vaak is de baas er ook nog blij om, want dat is toch een doorzetter die met de firma inzit!

1e man die ziek thuis zit en doorbetaald wordt, dat ziet den baas.
10 collega's besmet door diene ene die ziek doorwerken aan 50% efficiëntie (dwz het equivalent van 5 zieken), dat staat daarentegen niet in zijn Excelleke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan