Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
WEERAL bericht gekregen van een data breach. Krijg ik net 2 berichten dat iemand van Rusland en oekraïne heeft ingelogd in mijn account.

Op mijn iPhone staat dat ik 128 sites heb met dezelfde paswoord. Als ik mijn jongere zelf een pak slaag kon geven ....

Oudste zoon gisteren getest op Covid. Heeft gans weekend lichte hoest gehad, en dan mag hij niet naar school dus doktersattest nodig. Dokter acht de kans heel klein, maar heeft toch getest "ge weet maar nooit".

Nog steeds geen mail gekregen met het resultaat dus dacht ik eens op Cozo te kijken. (Enkele weken terug bij onze jongste hadden we resultaat om 1u30 de dag nadien)

Ik wil inloggen (via Itsme) als ouder, maar moet m'n zoon nog registreren en dat kan enkel met eID lezer.
Al een geluk dat we zo een onding hebben liggen, kheb da ooit eens ergens gratis gekregen.
Dus dat ding gaan zoeken op de zolder, wonder boven wonder lukt da installeren direct zonder problemen.

Maar als ik m'n zoon zijn eID erin ram weigert hij verder te gaan "ID EXPIRED", nu mag ik godverdomme nog naar een fotograaf en stadhuis gaan om een nieuw passpoort voor ons kindjes te gaan halen om aan hun dossier te geraken. Iets dat ik sowieso maar na Covid ga doen. In de 5 jaar dat die hun eID hebben nog maar 1x nodig gehad.

Waarom kan da niet standaard gelinked zijn dat ik als ouder mijn kinderen hun dossier automatisch kan inkijken. De overheid weet goed genoeg dat dat mijn kinderen zijn (erkend bij geboorte, geboorteattest, kindergeld, ...)
Was dat niet gewoon te doen met itsme?

Die 'influencer' in dat nieuwe programma Costa Belgica. Jongens wat een blaaskaak is me dat zeg. Nuja het zal wel de leeftijd zijn, maar ik snap het jeugdig gedweep met dat influencersgedoe niet.
Wat zo'n jong knap smoeltje al niet te weeg kan brengen tegenwoordig. 🧐. Aan 21 jaar al op zoek gaan naar 2 huizen voor elk 600k? Il faut le faire. Spijtig dat hij al een vriendin heeft 😋

"Je pakje is geleverd in het afhaalpunt"

Ik betaal wel voor shipping tot aan mijn deur hé. Bende kloothommels bij bpost.

Niet normaal inderdaad laatste tijd.

zeg nu nog eens dat het grondwater niet aangevuld wordt.

Buiten voelt het trouwens meer aan als herfst.
Erge is dan nog, laten we even het weer checken : oh donderdag en vrijdag terug droog.
Dag ervoor ineens volledig omgeslagen.
Fuck de planning

Erge is dan nog, laten we even het weer checken : oh donderdag en vrijdag terug droog.
Dag ervoor ineens volledig omgeslagen.
Fuck de planning

Ofwel zoals dit weekend sneeuw beloven.
Ik die zondagmorgen opsta vol zin om in de sneeuw wat te gaan joggen om dan te zien dat het wéér aan het regen is;

Niet normaal inderdaad laatste tijd.

zeg nu nog eens dat het grondwater niet aangevuld wordt.

Buiten voelt het trouwens meer aan als herfst.
Het grondwater wordt niet aangevuld. ;-)

Met zo een continue miezer regen wordt je nog niet eens nat als je er een half uur in gaat wandelen; laat staan dat dit de grond in trekt;
Deprimerend snap ik, al vind ik het 'knus'.

Het grondwater wordt niet aangevuld. ;-)

Met zo een continue miezer regen wordt je nog niet eens nat als je er een half uur in gaat wandelen; laat staan dat dit de grond in trekt;
Deprimerend snap ik, al vind ik het 'knus'.
Het is hier nu wel meer aan het doen dan miezeren. Ik vermoed dat zo'n langere periode met regen toch wel een positieve invloed heeft op het grondwater, ik zie toch plassen genoeg op de velden. Maar je ziet ook het effect van alles te verharden natuurlijk, het riool draait overuren.

Nuja we moeten kunnen zagen zeker, mij maakt dat dus echt niet uit, ik zet gewoon mijn kap op als ik ga wandelen.

Oudste zoon gisteren getest op Covid. Heeft gans weekend lichte hoest gehad, en dan mag hij niet naar school dus doktersattest nodig. Dokter acht de kans heel klein, maar heeft toch getest "ge weet maar nooit".

Nog steeds geen mail gekregen met het resultaat dus dacht ik eens op Cozo te kijken. (Enkele weken terug bij onze jongste hadden we resultaat om 1u30 de dag nadien)

Ik wil inloggen (via Itsme) als ouder, maar moet m'n zoon nog registreren en dat kan enkel met eID lezer.
Al een geluk dat we zo een onding hebben liggen, kheb da ooit eens ergens gratis gekregen.
Dus dat ding gaan zoeken op de zolder, wonder boven wonder lukt da installeren direct zonder problemen.

Maar als ik m'n zoon zijn eID erin ram weigert hij verder te gaan "ID EXPIRED", nu mag ik godverdomme nog naar een fotograaf en stadhuis gaan om een nieuw passpoort voor ons kindjes te gaan halen om aan hun dossier te geraken. Iets dat ik sowieso maar na Covid ga doen. In de 5 jaar dat die hun eID hebben nog maar 1x nodig gehad.

Waarom kan da niet standaard gelinked zijn dat ik als ouder mijn kinderen hun dossier automatisch kan inkijken. De overheid weet goed genoeg dat dat mijn kinderen zijn (erkend bij geboorte, geboorteattest, kindergeld, ...)
Same shit gehad. Echt frustrerend dit. Ik heb het ook gewoon opgegeven.

Beweren op het werk dat ik zelden iets vergeet, 5 minuten later aanzetten achter mijn broodje en mijn gsm vergeten op mijn bureau. Ik betaal met payconic dus mocht ik terugkeren en de vraag verwachten zijn: "ben je iets vergeten?"

Dubbele ergernis dus.

Na 1 maand wachten eindelijk een telefoontje kunnen vastkrijgen bij HVW en dan vaststellen dat mijn dossier gewoon geweigerd werd bij de RVA en ze gewoon mijn oude dossier ( ondertussen al verandert van werkgever ) terug zenden naar daar. Een mens wachten nu al zeker 3 maanden op z'n uitkering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan