Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn cassoulet is op en ik heb nog goesting/honger, maar ik had maar 1 blik :cry:

ik ga mij moeten troosten met de zak krakelingen die ik net ontdekt heb in de kast (ja, heb ze zelf gekocht deze week, maar was het al vergeten)
Ik neem aan dat ze daar wel nog zo'n blik voor je hebben.

Ik wou deze morgen een afspraak maken met de huisdokter om langs te gaan voor bloedcontrole, griepvaccin laten zetten, voorschriften,...
Blijkt dat die deze week met verlof is, terwijl dat daarvan vorige week niks vermeld stond op de site van de groepspraktijk.

Laatst bewerkt:
mijn cassoulet is op en ik heb nog goesting/honger, maar ik had maar 1 blik :cry:

ik ga mij moeten troosten met de zak krakelingen die ik net ontdekt heb in de kast (ja, heb ze zelf gekocht deze week, maar was het al vergeten)
Dat is het voordeel van aardappelen of spaghetti in huis te hebben.

Is relatief snel klaar en aardappelen met wat groentjes of hell een perzikkenblik en wat mayonaise voor de aardappelen s dan iets dat je maag snel vult. Met de pasta gebruik je dan gewoon 1 van de pastasauspotten of currysauspotten of zo.

Is gezonder dan te grijpen naar snoep of chips of dergelijke zaken.

Al blijft het niet goed voor de lijn...

Alternatief dat ik dan wel eens doe is zo een roycosoepje met wat korstjes of een beschuit. En is klaar op 2 minuten en vullender als krakelingen.

Komt precies altijd in golven, neemt dan weer af en totaal onverwacht komt er dan plots een nieuwe golf. ('t is precies het coronavirus :p )
Het was een paar maanden heel rustig, maar van de tweede helft van vorige week is dat plots weer serieus beginnen stijgen.
En deze golf blijft aanhouden, vandaag al meer dan 40 spam mails en het is nog geen middernacht. Dat mag toch wel eens gaan ophouden.

Is relatief snel klaar en aardappelen met wat groentjes of hell een perzikkenblik en wat mayonaise voor de aardappelen s dan iets dat je maag snel vult. Met de pasta gebruik je dan gewoon 1 van de pastasauspotten of currysauspotten of zo.

Alternatief dat ik dan wel eens doe is zo een roycosoepje met wat korstjes of een beschuit. En is klaar op 2 minuten en vullender als krakelingen.
En pasta is ook nog een super goedkoop.
Ik durf dat ook vaak doen, wat pasta koken, vaak zonder saus.

hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik heb 4 emailadressen - 2 voor belangrijkere zaken, de andere voor sites die ik eenmalig gebruik. Op 2 ervan krijg ik zo af en toe eens 1 of 2 spammails.

spaghetti (en spirelli) genoeg in huis hoor, want dat eet ik meestal gewoon bij mijn vlees aangezien ik geen gekookte patattenliefhebber ben. Maar de krakelingen waren ook goed als oplossing.

En pasta is ook nog een super goedkoop.
Ik durf dat ook vaak doen, wat pasta koken, vaak zonder saus.

Mja, het is gewoon zoveel te appetijtelijker met wat saus dan zonder.
Heck daarvoor alleen heb ik dit in huis : https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/assortiment/everyday-italiaanse-schotel-blik-400g
Gewoon de helft daarvan gebruiken als saus en dan aanvullen met pasta. Strooi er wat kruiden over (https://productzoeker.colruytgroup....l/13642-spaghettikruiden-620-g-boni-selection). En je bent gesteld.

spaghetti (en spirelli) genoeg in huis hoor, want dat eet ik meestal gewoon bij mijn vlees aangezien ik geen gekookte patattenliefhebber ben. Maar de krakelingen waren ook goed als oplossing.
Ik vind aardappelen wel ok. Maar er is gewoon enorm veel verschil in smaak bij de aardappelen. Niet elke aardappel smaakt even goed. Al zorgt mayonaise of heck zelfs curry ketchup ervoor dat dat eigenlijk allemaal zeer goed meevalt.
Of gewoon uw aardappelen koken, wat platduwen en er dan wat mayonaise in verwerken zoals je bij puree normaal gezien boter, ei (soms zelfs room) en kruiden zou indoen. Mayonaise heeft een gelijkaardig effect, maar natuurlijk gewoon minder kwalitatief. Maar in een pinch, is dat een alternatief.

Maar zoals gezegd, voor de kleine hongertjes maak ik meestal een roycosoepje. Dat helpt ook al zeer veel.

Krakelingen, daar kun je mij niet mee plezieren. Ik moet al serieus een paar dagen niet gegeten hebben voor ik dat zou nuttigen... En zelfs dan zou ik nog twijfelen of er echt niets anders is...

Hoor daarnet een schreeuw in onze straat. Genre ‘moord maar geen brand’ maja tegen dat ge uw hoofd door het raam steekt niks te zien natuurlijk. Omdat onze straat echt massa’s rustig is, deed toch raar. Ik neem nu wel aan dat het zatte studentinnen waren (de ergernis) maar ergens denk je toch altijd even aan alle Netflix crimes die je al gezien hebt.

hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik heb 4 emailadressen - 2 voor belangrijkere zaken, de andere voor sites die ik eenmalig gebruik. Op 2 ervan krijg ik zo af en toe eens 1 of 2 spammails.
Ik heb momenteel nog 3 email adressen, 1 telenet (waar ook nog een alias bij zit), 1 gmail en 1 hotmail.
Mijn telenet is voor de belangrijke zaken, maar het is ook net dat adres waar al die spammails op toekomen.

Hoor daarnet een schreeuw in onze straat. Genre ‘moord maar geen brand’ maja tegen dat ge uw hoofd door het raam steekt niks te zien natuurlijk. Omdat onze straat echt massa’s rustig is, deed toch raar. Ik neem nu wel aan dat het zatte studentinnen waren (de ergernis) maar ergens denk je toch altijd even aan alle Netflix crimes die je al gezien hebt.
massa's rustig bestaat niet squid, gelieve het correcte bijvoeglijke naamwoord te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan