Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou eventueel kunnen helpen, maar het is niet echt pijn dat ik heb, eerder ongemak. Ik heb dat overdag al m'n hele leven, ik kan geen half uur in dezelfde postie zitten zonder dat het irritant/ongemakkelijk/pijnlijk begint te worden.

Ik heb het zowel in ons eigen bed (nieuwe matras sinds een paar maand) als in ons logeerbed.
Als ik overdag in de zetel in slaap val in de meest oncomfortabele posities, kan ik uren aan een stuk slapen.

Ik heb wel een zwaar vermoeden in welke richting het probleem ligt.
M'n vrouw heeft me de laatste maanden geregeld wakker geschud omdat ik (naar haar zeggen) al een minuut niet meer ademde. Ik snurk ook opvallend luider de laatste tijd.

Best eens een bezoekje aan de slaapkliniek brengen denk ik...
Bel vandaag maar om een afspraak te boeken, in covid tijden is 2-3 maand wachttijd geen uitzondering. En soms moet je eerst nog langs de pneumoloog vooraleer die je wil inplannen voor een slaaponderzoek. 🙈

Hij kan niets laten bezinken op de moment, veel te veel stress voor Oudejaar met de capricen van zijn copains (dat doet hij zichzelf nu aan, ik kan er weinig aan inbrengen) dus staat hij anders binnen het half uur in de Mediamarkt om een nieuwe tablet. Hetgeen we niet kunnen betalen, ook helemaal niet nodig is maar ik zeg het, zijn brein is wat aan het kortsluiten.
Ik heb half zin Covid te gaan vangen om van vrijdagavond af te zijn.
Geen idee of je er op kan gamen of niet, maar voor de dochter heb ik gewoon een tablet van 120 euro besteld op Amazon.
Is nog steeds wel wat geld, maar toch een pak minder dan een Ipad.

En idd, volgende week kan je het ook nog zeggen, komt hopelijk goed! 👍

Dat kinderen tegenwoordig allemaal al nen individuele ipad hebben.
En als die kapot is, dan maar op de laptop gaan spelen.

Ik had turtles, gi-joes en vriendjes (ok da laatste is met corona wa moeilijker) en dacht niet aan een computer.
Ik erger mij ook wel aan ipads, maar eigenlijk enkel als het als vervanging wordt gebruikt voor deftige opvoeding in het openbaar. Ik zie vooral dat het gebruikt wordt om in de pollen van de kleine te duwen bij eender welke gelegenheid, zoals op restaurant, bij familie, wachten bij de dokter/tandarts/..., in de kledingwinkel. Ik voel mij dan precies al zo een "in mijnen tijd hé"-mens, maar eigenlijk gast, wij hadden geen ipad nodig om ons te gedragen in het openbaar, als het niet in orde was ging je het wel weten. Als je aan uw 3-jarig neefje vraagt "wat wil je van de Sint" en dan is het "een tablet" dan vind ik dat zo... triestig. Zeker als die peuters dat dan nog krijgen ook.

Heeft toch gelijk? :unsure:
Die van mij gaat mijn, tegen dan, oldskool PS4 mogen gebruiken om fifa 17 op te spelen tegen mij. :cool:

Uw eerste was op komst dacht ik?
Wij gingen ook voor hun 4e geen tv opzetten en voor hun 10e geen tablet kopen.
Oudste is 5 en heeft ook een tab7, krijgt ze wel enkel als we verre autoritten maken en heel uitzonderlijk eens thuis.
Maar de ps4 kunnen ze al goed bedienen en kijken ze met 2 youtube op.

Hij kan niets laten bezinken op de moment, veel te veel stress voor Oudejaar met de capricen van zijn copains (dat doet hij zichzelf nu aan, ik kan er weinig aan inbrengen) dus staat hij anders binnen het half uur in de Mediamarkt om een nieuwe tablet. Hetgeen we niet kunnen betalen, ook helemaal niet nodig is maar ik zeg het, zijn brein is wat aan het kortsluiten.
Je hebt inderdaad al veel goedkopere modellen die ook het meeste aankunnen.

Uw eerste was op komst dacht ik?
Wij gingen ook voor hun 4e geen tv opzetten en voor hun 10e geen tablet kopen.
Oudste is 5 en heeft ook een tab7, krijgt ze wel enkel als we verre autoritten maken en heel uitzonderlijk eens thuis.
Maar de ps4 kunnen ze al goed bedienen en kijken ze met 2 youtube op.
Idd op weg. TV opzetten heb ik niet per se iets tegen, hoewel ik me rot erger aan die Hollandse (gedubde) flitsende en luidruchtige onzin die ze voor jonge kinderen tonen tegenwoordig. Dat kan toch om geen enkele reden positief zijn voor een kind? Niet leerrijk, niet rustgevend, maar gewoon luid en druk. Nee, dat ga ik sowieso vermijden. De meeste zaken uit Studio 100 kunnen voor mij dan wel weer.
Bepaalde zaken, onder toezicht, bekijken op youtube en dat zelf opzoeken vind ik ook alleen maar positief.
Qua speelgoed gaan we ook wel vrij oldskool gaan: zaken uit onze eigen kindertijd en qua nieuwe dingen kijken naar speelgoed dat toch wat toegevoegde waarde heeft op zijn leervermogen. Dat er een leeftijd komt dat we toch eens zullen moeten meegaan met de zever van nu, weten we ook, maar dat stellen we zo lang mogelijk uit, want zoals ik al zei, zie ik daar geen enkele meerwaarde in, integendeel.

Je hebt inderdaad al veel goedkopere modellen die ook het meeste aankunnen.
Ik zou ze een weekje willen laten ‘voelen’ zodat ze wat minder wild zijn met hun gerief. Onder normale omstandigheden de papa ook maar die zal tot Oudejaar niet normaal kunnen denken dus … Maar ik vind het beter dat ze efkes ervaren dat er gevolgen zijn aan onvoorzichtig zijn.

Ik zou ze een weekje willen laten ‘voelen’ zodat ze wat minder wild zijn met hun gerief. Onder normale omstandigheden de papa ook maar die zal tot Oudejaar niet normaal kunnen denken dus … Maar ik vind het beter dat ze efkes ervaren dat er gevolgen zijn aan onvoorzichtig zijn.
Ik wil me zeker niet mengen in de opvoeding, het is al moeilijk genoeg, maar zolang hij hetzelfde verder kan doen op de laptop zal het niet al te erg zijn (zou voor mij toch weinig verschil maken).

Ik wil me zeker niet mengen in de opvoeding, het is al moeilijk genoeg, maar zolang hij hetzelfde verder kan doen op de laptop zal het niet al te erg zijn (zou voor mij toch weinig verschil maken).
Idd, hij blijft een content kind. Het zijn die knee-slides waar ik groen van zie, hij heeft normaal mijn laptop niet vast maar soms… alé ja hij is en blijft 7 natuurlijk… 😰😰

Heb het gevoel dat ik lag heb met 't verwerken van prikkels + gevangen in m'n hoofd (random gedachten en muziek door m'n hoofd spoken).

Merkte al moeilijkheden met zwemmen vandaag en moet extreem goed opletten met wat ik zeg tegen iemand, wat ik neig dingen te vergeten.

Jup, ik heb gedronken van 23ste tot 25ste, maar nu nog altijd :unsure: ...

Als ze hier hun tablet kapot maken is het dikke pech en wachten tot ze geld gespaard hebben.

De kleinste maakt er ook een sport van om alles kapot te krijgen maar dan moet hij maar op de blaren zitten.

De ipad van kind 1 is op de ipad van kind 2 gevallen. Bijgevolg is er een versplinterde ster in die ipad. En het is *echt* de moment niet om dat door te geven aan de papa. Dus zit kind 2 nu op mijn laptop en ik met den bibber want het is niet de meest ‘zachte’ kleinen.
Ster in het scherm? Kunt ge dat scherm niet gewoon laten vervangen?

Mijn eerdere glimlach krijgt een vervolg hier:
Kaartje in de brievenbus gekregen van onze heel introverte buurman. Heeft echt mijn dag gemaakt.
Ik had deze ochtend om 05:30 een kaartje terug ingestoken bij hem in de brievenbus (een gleuf in de voordeur), maar het was nog heel donker en ik had geen lampje mee, dus ik was nogal lawaaierig eerst een paar keer tegen de klapper gestoten. Ik had toen al schrik dat ik hem had wakker gemaakt, want ik zag vlak daarna een licht aangaan op de bovenverdieping en had het dan maar op een lopen gezet.

Nu stond de buurman net aan de voordeur omdat hij zeker wou zijn dat ik dat lawaai had gemaakt deze ochtend. Die mens was al een hele dag half in paniek omdat ze ooit al eens bij hem hebben binnengebroken. 😩

Ik had deze ochtend om 05:30 een kaartje terug ingestoken bij hem in de brievenbus (een gleuf in de voordeur), maar het was nog heel donker en ik had geen lampje mee, dus ik was nogal lawaaierig eerst een paar keer tegen de klapper gestoten. Ik had toen al schrik dat ik hem had wakker gemaakt, want ik zag vlak daarna een licht aangaan op de bovenverdieping en had het dan maar op een lopen gezet.

Nu stond de buurman net aan de voordeur omdat hij zeker wou zijn dat ik dat lawaai had gemaakt deze ochtend. Die mens was al een hele dag half in paniek omdat ze ooit al eens bij hem hebben binnengebroken. 😩
Dit is triestig voor de buurman, maar het beeld is wel hilarisch. Merry christmas, ik ben geen inbreker.

goed gedaan Coldplayke, nog een trauma voor de introverte buurman :rofl:

VTM nieuws dat begint met "uw film van het jaar - de weduwe van Jurgen coninckx getuigt voor het eerst"

Als ik het nieuws opzet wil ik nieuws zien, geen 5 minuten herhaling als hoofditem.

mijn cassoulet is op en ik heb nog goesting/honger, maar ik had maar 1 blik :cry:

ik ga mij moeten troosten met de zak krakelingen die ik net ontdekt heb in de kast (ja, heb ze zelf gekocht deze week, maar was het al vergeten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan