Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop dat je op de vraag 'Waarom gaan jullie nu al weg' duidelijk hebt aangegeven dat dat was omdat ze continue dialect spraken?
Uiteraard heb ik dat gezegd. Toen repliceerden ze met, maar allee we hebben har toch in mooi nederlands gevraagd of ze hier graag is en hoe het gaat op haar school en werk?

Ik zei, ja dank u wel voor je barmhartige 3 zinnen. Maar voor de rest van de avond mocht of moest ze niet deelnemen in de gesprekken?
Dan werd het muis stil.

Ach ik heb het een kans gegeven en ze hebben die verprutst. Nu hoef ik me zeker niet meer schuldig te voelen ALLE toekomstige kerst avonden in het buitenland met haar te spenderen.
Familie was me al niet zo veel waard, en na vanavond eigenlijk nog veel minden.

Maar mij niet gelaten. Het is met mijn vriendin dat ik mijn leven moet spenderen en niet met hen.

Sterkste man van België, maar blijkbaar toch een klein verstand. En dan zijn vrouw die nog durft zeggen dat het iets anders was ... Domme koe.

IT shit

Doe je een online betaling voor een ticket.

Een bizarre fout na de betaling, leidend tot precies een html 1 pagina met een hoop vreemde knopjes.

Zucht.

Maar geld toch van de rekening.

Hmm, geen berichtje in de inbox, aha mss eens bij ongewenste mails kijken, voila.

Haha. Voor mij nu geen ramp.
Maar voor leken snap ik toch dat het vaak tot uiterste frustraties leidt.

Sterkste man van België, maar blijkbaar toch een klein verstand. En dan zijn vrouw die nog durft zeggen dat het iets anders was ... Domme koe.
dat soort gebrek aan basisintellect bij sommige mensen is idd helaas een van de redenen dat we nog met hetzelfde probleem zitten.

En dan de te verwachten reactie, dat het weeral fake news is :rofl:

Ik heb dat nog nooit gevierd, hier thuis met de ouders wel. Maar thats it, en ook niet veel bij voorstellen; iets afhalen bij de traiteur.

Zoals ik zoveel zie op IG en tv, nog nooit meegemaakt een Kerstdiner met vrienden,
Je ook niet teveel spiegelen aan die foto’s.
Ik vier kerst ook bij mijn ouders en vind dat helemaal niet erg.

Hij ziet er op het eerste zicht niet bang uit van een spuitje of twee.

Dit dus, de kerel staat waarschijnlijk stijf van de doping, maar een vaccin?
Sterkste man van België, maar Darwin was sterker
Kans is ook groot dat dat rechtstreeks mee aan de oorzaak ligt dat hij eraan gestorven is. Anders moet je als 40-jarige sporten met een goede gezondheid en conditie al heel veel pech hebben.

Thx
Moet echt frustrerend zijn dat je na een half jaar zo je best doen, geen 2 zinnen conversatie kàn begrijpen omdat iedereen plat west Vlaams praat.
Heb haar uitgelegd dat dat absoluut niet aan haar ligt.
Thuis haar nog es goe gepakt voor de kerstboom om haar toch een leuke avond af te sluiten.😁
Dat is de algemene frustratie van iedereen die Nederlands leert om hier te komen wonen denk ik. West-Vlaams is misschien nog iets extremer, maar iedereen gebruikt hier bijna een soort tussentaal die afwijkt van AN. Andere woorden zijn zo niet het probleem, maar al die klankwissels maken het anderstaligen gewoon moeilijk. Je moet al richting C1 gaan van niveau om dat te begrijpen volgens mij.

Nu, met opzet zal het waarschijnlijk niet geweest zijn. Bij mijn vrouw en mijn vrienden was dat ook zo, in het begin twee woorden Engels om dan Nederlands te praten, en nu heeft ze nog moeite met een vriendin te begrijpen die enkele duidelijke Oost-Vlaamse klanken gebruikt.

Trump, zeg tegen uw vriendin dat ze de steun heeft van een hoop onbekenden op een forum.
Zal ik doen. Hartverwarmend! Thx
Ze vroeg haar al veel af wat ik steeds op de computer deed, posten onder de naam van Trump. Ze zei , dat mag toch niet. Hij mag niets meer op social media posten 😁

Wel, als ik me niet vergist deden mods altijd een namechange actie in januari, als ze dat nog steeds doen, waag uw kans? :unsure:

Zal ik doen. Hartverwarmend! Thx
Ze vroeg haar al veel af wat ik steeds op de computer deed, posten onder de naam van Trump. Ze zei , dat mag toch niet. Hij mag niets meer op social media posten 😁
Mijn madam is van ovl, na 12 jaar heeft ze nog altijd met moeite met in een bende van meer dan 5 met 75+ familie mensen... Maar begrijp jullie reactie wel. Zou het zelf ook doen.

Mijn vader was Roeselare, moeder Gent en ik ben opgevoed in AN. Tot vandaag kan ik voor geen meter ‘echt’ iets van West-Vlaams dialect behalve wat algemene zaken.
De enige oom en tante zijn van Roeselare naar de rand van Brussel getrokken, die kinderen zijn ook AN opgevoed. Ik vind het een beter richtingsverkeer om AN te nemen en dialect er bij te doen (want dat vind ik ook heel belangrijk, die mogen niet verloren gaan) dan om alles dialect te doen en AN te houden ‘voor wanneer nodig’.

Saai kerstfeest nr 2. Ondertussen al koppijn en moe van het ene glas wijn na het andere binnen te gieten om het een beetje te overleven. 🤮🤮🤮🤮
Pro-tip: nog meer drinken, tot het terug eruit komt, bij voorkeur over de ingedekte kersttafel. Instant vrijstelling voor de rest van de festiviteiten....mogelijks zelfs voor enkele jaren!

Saai kerstfeest nr 2. Ondertussen al koppijn en moe van het ene glas wijn na het andere binnen te gieten om het een beetje te overleven. 🤮🤮🤮🤮
Aangezien ge nog in staat zijt om dit te posten heb je nog niet genoeg gedronken. Blijven hijsen! Komaan!

Edit : we rekenen dan wel op een verslag in de "stomme stoten-thread" de komende dagen eh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan