Even een Mac’ske doen:
De pretentie die mijn iPhone heeft om altijd aan te nemen dat ik via de apple oortjes met bluetooth luister.
Nee, apple, ik luister nooit via oortjes. Ik luister via mijn home speakers en in de auto.
Maar toch moet die achterlijke gsm steeds zeggen dat het volume te luid is. Komt van hun niet-verwijderbare ‘health’ app.
En dan zet dat kloteding mn toestel ook nog eens gewoon stiller de volgende keer.
En nu een normale vraag: kan ik dat echt niet uitzetten?
Mijn Android heeft dat ook. Is dacht ik om te voldoen aan de Europese regels ivm gehoorschade.
Wel heel veilig, want ik moet zo geregeld in m'n auto m'n gsm vastnemen om het volume terug normaal te zetten, en de popup weg te klikken.
Want als ik gewoon het volume van de autoradio verhoog en vergeet dat ik dat gedaan heb schiet gans de buurt wakker de volgende keer ik de auto start.
(Ik probeer wel steeds te wachten tot ik ergens stilsta om het te doen)
Nog een serieuze ergernis hier.
We zijn sinds vanmiddag terug van een weekendje weg aan de zee en zeggen tegen ons kindjes dat ze nog eens alles moeten nakijken qua schoolwerk. Of alles zeker in orde is tegen morgen.
Onze oudste zoon was vorige week ziek, en heeft dus 2 weken thuisgezeten. We hebben hem er meermaals op gewezen zijn huiswerk al te doen en evt wat op voorhand te studeren, of bepaalde grotere werken al wat op voorhand te doen.
Hij zit in het eerste middelbaar nu en het is voor hem een immense aanpassing. Hij zit er mentaal volledig door en heeft al uitspraken gedaan en gedrag vertoont dat ons als ouders zorgen maakt. Daarom hebben we ook de stap gezet om met hem naar een kinderpsychologe te gaan. Vorige week hebben we het eerste gesprek gehad. (Daar heeft hij letterlijk gezegd dat hij zoveel gamed, om aan de realiteit van het leven en de stress/piekeren te kunnen ontsnappen)
Hij is ook een ramp in plannen en doet alles op het laatste nippertje, of vergeet het gewoon.
Studeren voor hem is alles eens vluchtig lezen en als hij half begrijpt wat er staat is het al goed genoeg voor hem. Paar weken geleden had hij een enorm slechte toets voor Nederlands (6/15) waarbij hij bvb definities in z'n eigen woorden opschreef. Om hem beter te leren plannen en studeren gaat hij nu elke donderdag na school naar de "huiswerkklas" waar ze hem persoonlijk opvolgen en begeleiden.
Nu kwam hij vanmiddag plots af dat hij tegen morgen een boekbespreking moet maken. Hij heeft een maand geleden een boek moeten kiezen. De slimmerik heeft het laatste boek van Harry Potter gekozen. Hij heeft daar nog geen blad uit gelezen. En om het nog erger te maken, hij heeft nog geen enkele van de voorgaande boeken gelezen. Onbegonnen werk om dat nog in te halen dus.
Hij wist ook totaal niet meer wat de exacte opdracht voor die boekbespreking was.
Na enige tijd en veel paniek de opdracht teruggevonden. Hij moest een maquette/tekening/kunstwerk/... maken en aan de hand daarvan een uitleg doen voor de klas.
We hebben nu een mail gestuurd naar de leerkracht met de uitleg, en de vraag of het mogelijk is om zijn boekbespreking een beetje uit te stellen. De kans is klein natuurlijk, maar wie weet...
Hierdoor ben ik alles beginnen bekijken, en hij heeft nog een paar taken en zo niet gemaakt. Half wenend en in blinde paniek heeft hij die nu allemaal zitten doen.
Ik ben ook al een ganse namiddag aan het kijken wat ik kan doen om hem bij te staan in het vervolg en om alles mee op te volgen. Rekening houdend dat hij uiteraard zelfstandiger moet worden.
Dit terwijl bij mij ook alles al overloopt. Hopelijk valt alles wat snel op z'n plooien, want ik sta volledig op instorten.