Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh. Ja en neen zeker? In Frankrijk komt men daarvoor op straat. Wij brave Vlamingen? Mopperen... maar dan gewoon braaf dokken.
In Frankrijk kwam men op straat tegen accijnsverhogingen, niet tegen de stijging van de brandstofprijzen op de internationale markten om correct te zijn.

Ik heb er van D cure, 25 000 units. Is bedoeling van 1 per maand te nemen met zo'n dosis. Zeker niet meer dan elke 14 dagen.
Mn vorig huisarts raadde me wel drupjes elke dag aan, monsterdosis neemt m'n niet zo efficient of goed op.
50 000 en 100 000 unit pilelkes bvb zijn meer voor ouw menskes een super boost te geven. In ziekenhuzien geeft m'n dat soms met een spuitje in de aders aan oudjes.

Dit is ook een goeie voor dagelijks te gebruiken in de wintermaanden

Ooit van dat "ixx" merk magnesium gehad, was maar laxerende brol. Dus geen fan van Magnixx of D ixx. D neem je best bij goeie maaltijd. Vit D is vet gebonden

Nutrisan vindt ik een kwaliteitsmerk voor veel supplementen (k heb geen aandelen, neen).

Veel D geeft de zon nu niet meer, en zeker als je goed gekleed bent.

.
met dat het er twaalf waren, dacht ik al dat het maandelijks ging zijn. thanks
Bij licht tekort: 1x per maand, bij zwaar tekort 1x per 2 weken. Ken je toevallig het getal op je bloedanalyse?
15.5
referentiewaarden zijn blijkbaar 20-60.
eentje per maand zal wel oke zijn dan, denk ik.

met dat het er twaalf waren, dacht ik al dat het maandelijks ging zijn. thanks

15.5
referentiewaarden zijn blijkbaar 20-60.
eentje per maand zal wel oke zijn dan, denk ik.

Ja, ik zou dan 1 per maand nemen, is ook bedoeling van 25 000(of meer) units meestal
Eerste maand zou je er 2 kunnen nemen (zei mevrouw in apotheek tegen me) en dan mooi 1tje per maand.

Ja begrijpt toch het punt dat ik wil maken. We laten ons als Vlamingen en Belgen gewoon te hard rollen.

Afgeschaft in 2012.
Gelukkig maar dat men dat afgeschaft heeft, het was verdorie te pervers voor woorden, bij stijging ging de prijs inderdaad minder snel naar omhoog maar bij daling kwam er iedere keer maar weer wat extra taxen bij.

Net even in Maastricht geweest. Euro 95: 1,999€
Euro 98 boven de 2€ voor een liter

Dat is toch ook niemeer normaal en bijna onbetaalbaar
Juist terug van Roermond en daar stond de 98 op sommige plekken aan 2.225€
Dan naar Maaastricht en van daar via Smeermaas terug België in.
Net over de grens toch serieus lange files (minstens 15 auto's per pomp) hollanders die kwamen tanken.
Die pompuitbaters hun jaar kan niet meer stuk denk ik.

Vertraging van corona tracing ( risico contact van de maandag, klein uurtje mee buiten gewandeld ) , vandaag om 18u code en melding gekregen.
Zelftest negatief en geen symptomen.
Had morgen en zondag plannen bij de familie. Heel den boel annuleren en maar een test te pakken krijgen zondagavond.
Fucking great weekend.

Juist terug van Roermond en daar stond de 98 op sommige plekken aan 2.225€
Dan naar Maaastricht en van daar via Smeermaas terug België in.
Net over de grens toch serieus lange files (minstens 15 auto's per pomp) hollanders die kwamen tanken.
Die pompuitbaters hun jaar kan niet meer stuk denk ik.
Ja want die pomphouder kan natuurlijk 1.5 euro per liter in zijn zak draaien :unsure:

het leven kan toch zijn ironische kantjes hebben: vliegt ge succesvol naar de ruimte om dan later met een gewoon vliegtuigje neer te storten.

Nooit meer een appartement. Dit is nu al het 3de weekend op rij dat wij 's nachts worden wakker gemaakt door vrienden van onze onderbuur die het nodig vinden om minutenlang zijn deurbel te laten afgaan en op zijn voordeur te zitten boenken. De onderbuur zelf vindt het zelf nog grappig ook.
Ik vrees als ik de politie ga bellen dat we dan vertrokken zijn voor dagen/nachten vol pesterijen...

Ik zag gisteren dat Nutroma zijn glazen flesjes vervangen heeft door plastic flesjes, dat terwijl ze altijd zitten te zeggen dan glazen flessen beter zijn voor het milieu :wtf:

Ik zag gisteren dat Nutroma zijn glazen flesjes vervangen heeft door plastic flesjes, dat terwijl ze altijd zitten te zeggen dan glazen flessen beter zijn voor het milieu :wtf:
De flessen op zich wel, maar het transport daarom niet, van de lege flessen.

Daarnaast is het nog maar enkele jaren dat er massaal plastieken flessen worden gebruikt die tot 80% uit gerecycleerd materiaal bestaan.

Dus de verhouding dat glas ecologischer is dan plastiek is verschoven en niet zo duidelijk meer.

Als dat gerecycleerd plastic achteraf ergens in de natuur terecht komt is het daarvoor nog altijd even slecht als niet gerecycleerd plastic.
De enige plastiek die niet slecht is voor het milieu is deze gemaakt van zetmeel, maar dat is ook niet goed, want dan word zetmeel gebruikt die normaal gezien voor voedingsstoffen gebruikt worden (zelfde probleem als bij biobrandstof).

Als dat gerecycleerd plastic achteraf ergens in de natuur terecht komt is het daarvoor nog altijd even slecht als niet gerecycleerd plastic.
De enige plastiek die niet slecht is voor het milieu is deze gemaakt van zetmeel, maar dat is ook niet goed, want dan word zetmeel gebruikt die normaal gezien voor voedingsstoffen gebruikt worden (zelfde probleem als bij biobrandstof).
Tja, als dat glas weggesmeten wordt, wordt het ook niet gerecycleerd he. 🤷🏼
Daarom ook pro statiegeld!

Tja, als dat glas weggesmeten wordt, wordt het ook niet gerecycleerd he. 🤷🏼
Daarom ook pro statiegeld!
Als het glas weggesmeten wordt zoals het hoort, in de glasbol, of buiten zetten voor ophalen in de gemeenten waar ze dat doen, dan is er geen probleem. Dat glas word dan gerecycleerd zoals het hoort. En dat word over het algemeen ook wel goed gedaan met glas waar geen statiegeld op zit.
Dus ik zie niet in waarom dat ook niet met plastieken flessen en blikjes zou kunnen.

Ik heb een aantal jaar het zwerfvuil op de gewestwegen rond Hasselt helpen rapen en om eerlijk te zijn valt het aandeel plastic flessen heel goed mee, dat is heel wat minder dan je zou denken.

Nooit meer een appartement. Dit is nu al het 3de weekend op rij dat wij 's nachts worden wakker gemaakt door vrienden van onze onderbuur die het nodig vinden om minutenlang zijn deurbel te laten afgaan en op zijn voordeur te zitten boenken. De onderbuur zelf vindt het zelf nog grappig ook.
Ik vrees als ik de politie ga bellen dat we dan vertrokken zijn voor dagen/nachten vol pesterijen...
Waarom politie? Spreek hem er op een normale manier over aan. Hij gaat daar meer respect voor hebben dan een anoniem telefoontje naar de politie.

Beetje het probleem van de huidige maatschappij. Dat mensen niet meer spreken met elkaar.

Waarom politie? Spreek hem er op een normale manier over aan. Hij gaat daar meer respect voor hebben dan een anoniem telefoontje naar de politie.

Beetje het probleem van de huidige maatschappij. Dat mensen niet meer spreken met elkaar.
@Elosopardo Ik zou die ook gewoon op vriendelijke manier uitleggen, en indien hij daar slecht op reageert aangeven dat je de volgende keer gewoon de politie opbelt om aangifte te doen van nachtlawaai. En dan ook zonder enige twijfel onmiddellijk de politie bellen wanneer dat nog eens gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan