Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
slachtoffer van Itsme-fraude

Dit is wel erg ongelukkig. In deze fraude trap ik zelf dan wel niet in (ik had onlangs exact hetzelfde voor gehad als deze vrouw, ook ingelogd op de overheidssite met itsme en ineens (itsme) bericht dat ik geblokkeerd was), het blijft kut.

Wel erg dat ze de zwakkere uit de maatschappij zo bestelen. :frown: :angry:
Nogmaals een waarschuwing mensen: LET OP!

Dit is wel erg ongelukkig. In deze fraude trap ik zelf dan wel niet in (ik had onlangs exact hetzelfde voor gehad als deze vrouw, ook ingelogd op de overheidssite met itsme en ineens (itsme) bericht dat ik geblokkeerd was), het blijft kut.

Het is erg natuurlijk, zeker als het net zo'n alleenstaande moeder is. Maar ik snap echt niet dat mensen nog steeds gewoon hun bankgegevens ergens ingeven. Daar is nu toch al meer dan genoeg sensibilisering rond geweest?

Laatst bewerkt:
Het is erg natuurlijk, zeker als het weet net zo'n alleenstaande moeder is. Maar ik snap echt niet dat mensen nog steeds gewoon hun bankgegevens ergens ingeven. Daar is nu toch al meer dan genoeg sensibilisering rond geweest?
1 van de weinige type fraudes waar ik zou kunnen intrappen is deze
Skimmen

Ik kan me toestanden bedenken waarbij je dit niet zou opmerken. Voorbeeld een betaling in een kledingwinkel waarbij het apparaat bewerkt is. Mijn bankkaarten bevatten allemaal nog een magneetstrip. Die kan perfekt gekopieerd worden en aan de hand van de camera hebben ze ook uw pincode dan. (tenzij je steeds je hand ervoor houdt, bij een ATM doe ik dit altijd, bij een winkel niet altijd - dat moet ik toegeven)

Maar ik vraag mij af: Als dit jou voorvalt, is dit dan niet de winkel die verantwoordelijk is hiervoor (als dit bewezen kan worden)? Als klant kan je nooit zien of weten dat er geknoeid is met het betaalapparaat hé.

Een diesel zal daar wel vlot onder zitten. Een benzine ben ik nog niet zo zeker van.

Ik vergelijk idd nog met een goed jaar geleden, toen heb ik nog getankt aan 1,2 of 1,3 denk ik
Mijn diesel verbruikt 8 a 9 liter en de benzine van mijn vriendin amper 5. :unsure:

Nu, in een diesel kunt ge rode doen, scheelt ook. :unsure:

Maar als je er elke keer zou moeten tanken ist wel een ergernis 🙂
Had het mss eerder in het WTF topic gezet
Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen als het nog maar enkel een ergernis is. Ik zie de prijzen evolueren naar niveau's waardoor autorijden quasi onbetaalbaar wordt.

Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen als het nog maar enkel een ergernis is. Ik zie de prijzen evolueren naar niveau's waardoor autorijden quasi onbetaalbaar wordt.
Idd. Waarom stijgen en dalen verplaatsingsvergoedingen van uw werkgever eigenlijk niet mee met die prijzen?
Ik mag niet klagen met €48 per maand voor 24km heen en terug, maar vriendin heeft nu al 5jr lang €33 voor 27km enkel. Terwijl ze voor haar benzine nu 1.65-1.75 betaalt ten opzichte van een 1.20-1.30 toen ze daar begon.

Idd. Waarom stijgen en dalen verplaatsingsvergoedingen van uw werkgever eigenlijk niet mee met die prijzen?
Ik mag niet klagen met €48 per maand voor 24km heen en terug, maar vriendin heeft nu al 5jr lang €33 voor 27km enkel. Terwijl ze voor haar benzine nu 1.65-1.75 betaalt ten opzichte van een 1.20-1.30 toen ze daar begon.
Is dat niet omdat die prijzen in de index zitten en het dan gewoon de index volgt.

Is dat niet omdat die prijzen in de index zitten en het dan gewoon de index volgt.
Waarschijnlijk wel, maar ergens vind ik het niet logisch.
Vind het ook niet logisch dat zoiets van sector afhangt. Vriendin werkt in dienstensector en ik in de chemie, en ik krijg veel meer voor minder km's. Of mijn baas betaalt teveel, of de logica is zoek.

Waarschijnlijk wel, maar ergens vind ik het niet logisch.
Vind het ook niet logisch dat zoiets van sector afhangt. Vriendin werkt in dienstensector en ik in de chemie, en ik krijg veel meer voor minder km's. Of mijn baas betaalt teveel, of de logica is zoek.
Ik stel me ook wel vragen bij die regelingen hoor. Net zoals bij mijn vrouw die verpleegster is, bij gesplitste diensten krijg je toch maar dezelfde kilometervergoeding als een gewone dag terwijl daar soms 5 uur tussen zit.

Ik stel me ook wel vragen bij die regelingen hoor. Net zoals bij mijn vrouw die verpleegster is, bij gesplitste diensten krijg je toch maar dezelfde kilometervergoeding als een gewone dag terwijl daar soms 5 uur tussen zit.
Die gesplitste uren zijn inderdaad ook iets waar men van mij gerust iets meer mag voor geven.
Mijn vriendin werkt gewoon in een kledingzaak en die krijgt premies als ze een schema krijgt waarin ze meer dan 8u op een dag moet werken (geen idee of dit CAO is of werkgever eerlijk gezegd), in de zorg is dat niet gebruikelijk om een of andere reden.

Die gesplitste uren zijn inderdaad ook iets waar men van mij gerust iets meer mag voor geven.
Ja, ik snap niet dat iemand ooit gedacht heeft dat ze dan maar 5 uur zullen zitten wachten op een bankje. Maar zolang de high rollers natuurlijk maar hun bedrijfswagentje hebben en wat kunnen regelen via idiote constructies is dat allemaal geen probleem.

Ja, ik snap niet dat iemand ooit gedacht heeft dat ze dan maar 5 uur zullen zitten wachten op een bankje. Maar zolang de high rollers natuurlijk maar hun bedrijfswagentje hebben en wat kunnen regelen via idiote constructies is dat allemaal geen probleem.
high rollers hebben geen bedrijfswagentje... Mijn definitie van een high roller is wat anders als een loonslaaf die pakweg een Audi A4 ter beschikking krijgt. De high roller kan zelf beslissen welke (bedrijfs)wagen hij neemt en zal eerder met een Porsche of Maserati rondkarren.

high rollers hebben geen bedrijfswagentje... Mijn definitie van een high roller is wat anders als een loonslaaf die pakweg een Audi A4 ter beschikking krijgt. De high roller kan zelf beslissen welke (bedrijfs)wagen hij neemt en zal eerder met een Porsche of Maserati rondkarren.
Als ge een semantische discussie wilt gaan we wel naar pol en actua.

bevriend koppel ook het meegemaakt. Net ingelogd en dan de sms. Ik vermoed toch iets van tracking op pc.

Brandstofprijzen zitten volgens mij niet in de index
ge hebt gelijk:

Sinds 1994 wordt niet langer de waarde van de hele consumptieindex als waarde genomen om pensioenen, sociale uitkeringen, lonen en huurprijzen te indexeren. Toen werd de gezondheidsindex ingevoerd, een soort index light, waar de prijzen van transportbrandstoffen, tabaks- en alcoholproducten waren uitgelicht. Huisbrandstoffen, gas en elektriciteit worden wél in de gezondheidsindex opgenomen, die dus gevoelig blijft voor de schommelingen van de prijzen op de internationale oliemarkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan