Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe onnozel is dees discussie... dat hangt er toch gigantisch vanaf hoe groot uw kot en uw tuin is, en of ge gewoon een biljart laken gras hebt of...

Misschien kan de pers eens stoppen met de miserie van iemand die twintig (!!!) jaar geleden een rol pop TV heeft gespeeld nagenoeg elk half jaar opnieuw weer publiek te maken.

Ik ben 'em in Kessel-Lo eens tegen het lijf gelopen nabij het provinciaal domein. Die mens zit duidelijk aan de grond.
Ze hebben hem nochtans meermaals hulp en woningen aangeboden.
Maar telkens ging hij de confrontatie aan met andere buurtbewoners, brak hij de boel af of stond hij wiet te paffen/verkopen met minderjarigen.
Er zijn ergens grenzen he, er zijn ook mensen die niet willen geholpen worden en de boel verzieken voor zichzelf en anderen.
Dat de media daar dan met uithaalt heb ik eerlijk gezegd geen enkele emotie bij.

Welk gras??? 🤪
Ik was effe compleet in de war toen ik die link open deed met mijn telefoon

1odlnF8.jpg

In Makila zijn geval, niet het jouwe.
Wat ik opsom is wel niet alles dat ik doe sé. Ik ga géén volledig lijstje posten want dan staat de hele pagina vol. :tongue:
Trust me, 50% is het misschien wel niet, maar 10%? Ik doe echt méér dan dat. ;)

Maar voor het overige -zoals ik al zei- het maakt niet echt uit hoeveel het exacte % is in mijn geval. Vrouwlief gaat niet werken, dus dan mag dat gerust 90% zijn.

Laatst bewerkt:
Jij beweert dat ik niet kan inschatten hoeveel werk er buiten komt kijken. Ik ben het daar niet mee eens. 🤷🏼
Naar de winkel gaan is bijvoorbeeld ook 'buiten'. En dat duurt langer dan je soms denkt.
Het aanschuiven aan de kassa alleen al, is regelmatig een drama. OK echt werken doe ik dan niet, maar ik sta daar wel te 'niksen'. :frown:

Zeker als jij (Mulan) 5 minuten moet liggen zoeken achter je bankkaart (waar ergens in mijn handtas heb ik die weer gestoken ??), dan merkt dat je poogt te betalen met de kaart van de cinema, waarna het wéér 5 minuten duurt voor de echte bankkaart is gevonden, dan blijkt daar géén geld meer op te staan en is het zoeken achter de reserve bankkaart .. om daarna nog een kwartiertje te liggen babbelen met de mooie man aan de kassa die dan echt moet pushen om je van zijn lijf te krijgen.

Opmerking: Als je denkt dat ik overdrijf, ik heb bovenstaande al (een paar keer) effectief meegemaakt. Ik moet mij dan soms inhouden of ik ontplof. (Vervang jij - Mulan wél door iemand anders, dat is natuurlijk wel een grapje ;))

Géén idee of dit typisch iets is voor de locatie waar ik woon, maar van die mensen aan de kassa die géén rekening houden met de rij achter hun, daar krijg ik het schijt van.

Opmerking: Als je denkt dat ik overdrijf, ik heb bovenstaande al een paar keer effectief meegemaakt.
Wacht, dus gij hebt al meegemaakt dat ge erbij staat als uw vrouw "een kwartiertje te liggen babbelen met de mooie man aan de kassa die dan echt moet pushen om haar van zijn lijf te krijgen"?

Naar de winkel gaan is bijvoorbeeld ook 'buiten'. En dat duurt langer dan je soms denkt.
Het aanschuiven aan de kassa alleen al, is regelmatig een drama. OK echt werken doe ik dan niet, maar ik sta daar wel te 'niksen'. :frown:

Zeker als jij (Mulan) 5 minuten moet liggen zoeken achter je bankkaart (waar ergens in mijn handtas heb ik die weer gestoken ??), dan merkt dat je poogt te betalen met de kaart van de cinema, waarna het wéér 5 minuten duurt voor de echte bankkaart is gevonden, dan blijkt daar géén geld meer op te staan en is het zoeken achter de reserve bankkaart .. om daarna nog een kwartiertje te liggen babbelen met de mooie man aan de kassa die dan echt moet pushen om je van zijn lijf te krijgen.

Opmerking: Als je denkt dat ik overdrijf, ik heb bovenstaande al (een paar keer) effectief meegemaakt. Ik moet mij dan soms inhouden of ik ontplof. (Vervang jij - Mulan wél door iemand anders, dat is natuurlijk wel een grapje ;))
Bankaart zit in mijn gsm hoesje, en met dat ding ben ik vergroeid! 🤪🤣

geen commentaar op het staan babbelen, al dan niet met (mooie) mannen. 😉

Net even in Maastricht geweest. Euro 95: 1,999€
Euro 98 boven de 2€ voor een liter

Dat is toch ook niemeer normaal en bijna onbetaalbaar

Net even in Maastricht geweest. Euro 95: 1,999€
Euro 98 boven de 2€ voor een liter

Dat is toch ook niemeer normaal en bijna onbetaalbaar
Aan 7 liter per 100 km (waar een typische moderne wagen toch wel onder zit denk ik), is dat € 14 om 100 km te rijden. Dat is nog altijd veel goedkoper dan de trein nemen in veel gevallen, vanaf je met meer dan 1 in de wagen zit zeker.

Het is duur in vergelijking met vroeger, maar op absolute schaal is met +1000 kg voertuig met verbrandingsmotor rondrijden niet zo duur vind ik. Wat niet wil zeggen dat ik met plezier ga tanken uiteraard.

Laatst bewerkt:
Aan 7 liter per 100 km (waar een typische moderne wagen toch wel onder zit denk ik), is dat € 14 om100 km te rijden. Dat is nog altijd veel goedkoper dan de trein nemen in veel gevallen, vanaf je met meer dan 1 in de wagen zit zeker.

Het is duur in vergelijking met vroeger, maar op absolute schaal is met +1000 kg voertuig met verbrandingsmotor rondrijden niet zo duur vind ik. Wat niet wil zeggen dat ik met plezier ga tanken uiteraard.
Das ook niet echt correct.
Als je 12500 km per jaar doet (woon werk verkeer) aan dit tarief ben je 1750 euro kwijt.
een jaarabonnement met de trein voor dit kost ongeveer 1000 a 1200 euro.
Akkoord met 2 kan je quasi de kosten halveren maar aankoop wagen, verzekeringen en taxen zouden in theorie ook in de vergelijking mogen alsook verdere busritten om effectief op locatie te komen.
Ik neig toch naar dat de trein nog altijd goedkoper is

Aan 7 liter per 100 km (waar een typische moderne wagen toch wel onder zit denk ik), is dat € 14 om 100 km te rijden. Dat is nog altijd veel goedkoper dan de trein nemen in veel gevallen, vanaf je met meer dan 1 in de wagen zit zeker.

Een diesel zal daar wel vlot onder zitten. Een benzine ben ik nog niet zo zeker van.

Ik vergelijk idd nog met een goed jaar geleden, toen heb ik nog getankt aan 1,2 of 1,3 denk ik

Als je 12500 km per jaar doet (woon werk verkeer) aan dit tarief ben je 1750 euro kwijt.
Daar vergelijk je natuurlijk de optimale situatie voor de trein met toch redelijk wat kilometers voor woon-werkverkeer. Maar dan vind ik die meerprijs nog altijd best ok voor de absolute vrijheid om die 12500 km af te leggen waar en hoe ik wil hoor.

Ik ga er ook vanuit dat heel wat van de mensen die in de file staan weldegelijk een alternatief hebben, maar dat zal dan minder comfortabel zijn/langer duren dan de eigen wagen. Wat ook logisch is, wat is nu ook efficiënter voor het individu dan een eigen wagen? Maar ja, daar betaal je dan voor.
Een diesel zal daar wel vlot onder zitten. Een benzine ben ik nog niet zo zeker van.

Ik vergelijk idd nog met een goed jaar geleden, toen heb ik nog getankt aan 1,2 of 1,3 denk ik
Ik rij nu rond met een 1.5 turbobenzine en ik zit toch makkelijk onder de 7 liter. Daarvoor was dat een 1.3 atmosferische benzine van 2007 en dan zal het wel 7 liter geweest zijn.

Het kan uiteraard wel meer zijn voor meer cilinderinhoud. Maar de pijnlijke waarheid is dan toch eigenlijk dat amper iemand zoveel vermogen nodig heeft? Allez ik snap het wel hoor, ik vind het ook leuk, maar ik denk dat op vlak van wagens we echt uit een "droomsituatie" komen en we nog barre tijden tegemoet gaan. En wie dan gezien is, is de persoon die aan een vrij laag loon ergens aan niet 9 to 5 uren moet werken. Mijn vrouw werkt in de horeca, moest die niet bij de deur werken was dat hét voorbeeld daarvan: pover loon en 's nachts geen openbaar vervoer meer.

Ik vind dit trouwens ook allemaal niet leuk hoor, maar ik denk dat het de richting is die we uitgaan.

Laatst bewerkt:
Akkoord met 2 kan je quasi de kosten halveren maar aankoop wagen, verzekeringen en taxen zouden in theorie ook in de vergelijking mogen alsook verdere busritten om effectief op locatie te komen.
Ik neig toch naar dat de trein nog altijd goedkoper is
Met een jaarabonnement van de nmbs kan je wel enkel eenzelfde traject afleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan