Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren gaan eten met de pa en de schoonma. Schoonma anderhalve fles wijn in haar kas en compleet dronken, ambetant dronken dan nog.
Alle vragen heeft ze wel 4x opnieuw gesteld binnen hetzelfde uur denk ik. Opt einde verstond ik er niks meer van.
Dronken gezelschap enerveert mij dus echt enorm hé. Na een pa en lief met 3j alcoholproblemen krijg ik echt een afkeer van da spul met als gevolg dat ik nu mijn gezelschap uit reflex constant int oog aan het houden ben en met stress zit als ze beginnen drinken.

Net 1 jaar geworden.

Ze lag in een hoop bloedkots en ze heeft gekakt terwijl. Overduidelijk vergiftiging
Ik weet niet hoe sterk uw band was met dat dier (aan de hand van uw reactie toch groot genoeg), maar als er ooit een buur mijne hond opzettelijk zou vergiftigen, dan zit ik in de bak vrees ik.

Ik weet niet hoe sterk uw band was met dat dier (aan de hand van uw reactie toch groot genoeg), maar als er ooit een buur mijne hond opzettelijk zou vergiftigen, dan zit ik in de bak vrees ik.
Ik ben opgegroeid in een boerenfamilie, ik bekijk beesten als beesten, en ik hecht me minder rap aan dieren dan de gemiddelde mens.
Maar als iemand opzettelijk 1 van mijn beesten zou vergiftigen, dan sta ik toch ook niet in voor de gevolgen :angry:.

Same ik ben het tegenovergestelde van (fysiek) agressief normaal maar als ze aan mijn huisdieren zouden komen bewust dan zouden ze best een stevig potje kunnen lopen.

Eergisteren lokale scoutsfuif.
Den oudste vertrekt om 18h met wat vrienden naar een vriendin waar ze eerst nog wat gaan bbq-en.
Om 22h30 komen ze aan op die fuif. Halve meter modder , 10€ inkom en 10€ per 5 consumpties.
Belt me om 02h op om em te komen halen.

Vreemd denk ik bij mezelf want normaal bleven ze ook allen in tenten in de tuin van die vriendin slapen.
Is daar blijkbaar weer zo'n bende randdebielen die ambras is komen maken.
Vriend van hem waar ze met 10 man vanachter op z'n hoofd zijn aan't stampen en aan't kloppen. Blijkbaar was daar ene van die groep eikels met vol pinten bier aan't gooien op de dansvloer. Die kerel (mijn zoon z'n kameraad) heeft dan een opmerking gemaakt wat dus genoeg aanleiding was om die in't ziekenhuis te kloppen.
Ene van de security haalt een paar van die klojo's uit de groep en flikkert ze buiten.

Een uurtje later staan daar dus 47 neven en broers die de kerel van security zo goed als lam kloppen.
Kerel ligt nu blijkbaar op intensieve.
En waarom ? Omdat er op sommige hun gedrag wordt gewezen en deze groep zich daar niet wil naar schikken.
Wanneer gaat hier eens iets aan gebeuren ?

Ik vind het vreemd dat hier in de lokale krant zelfs geen artikel staat over de gebeurtenissen.
De rest van security durfde blijkbaar niet tussenbeide komen wegen messen en knuppels die de opgetrommelde neven en broers bij hadden.
Politie was vrij snel ter plaatse maar het kwaad was reeds geschiedt.

Hangt dan camera's en scan de identiteitskaarten van de bezoekers in.
Bij problemen analyseer je de beelden , identificeert de rotte appel(s) en geef ze een zware boete.
Al dan niet te verhalen op de ouders van dat crapuul.

Je moet als ouder maar een telefoontje van een ziekenhuis (of erger) krijgen omdat dat krapuul maar straffeloos kan bezig blijven.
Toen ik daar aankwam zag ik trouwens nog van die groepjes die vertrekkende fietsende fuifgangers lastig vielen.
Toen ik eens claxoneerde kreeg m'n wagen ook een bekertje cola over z'n dak.
Mij viel onmiddellijk op dat die eikeltjes maar 14 of 15 jaar zijn.

Zucht ....
Toen ik naar fuiven ging in de 90's had je veel van die motoclubs die de security verzorgden.
Toen had je toch veel minder problemen met dat crapuul. Omdat ze wisten dat die mannen niet twijfelden om er op te kloppen.
Vroeger toch ook veel mee te maken gehad. En ook al kunnen ze de daders oppakken, justitie is één grote grap. Zo'n zaken zullen blijven bestaan zolang dat niet hard wordt aangepakt.

Er is zo ooit een bende begonnen tegen een vriend van mij. Echt voor de meest onnozele reden met 10 man op 1 gevolgen.
De politie kwam massaal ter plaatse. Zei die ene flik tegen mijne maat: 'als ge zelf geen ruzie zoekt, dan kom je zoiets niet tegen'.

Ik heb die flik dan ook geantwoord dat de tijden serieus verandert zijn, nu ene verkeerd aankijken en ge hebt prijs. En het voorbeeld dat ik aanhaal is al meer dan 10 jaar geleden.

Vroeger toch ook veel mee te maken gehad. En ook al kunnen ze de daders oppakken, justitie is één grote grap. Zo'n zaken zullen blijven bestaan zolang dat niet hard wordt aangepakt.

Er is zo ooit een bende begonnen tegen een vriend van mij. Echt voor de meest onnozele reden met 10 man op 1 gevolgen.
De politie kwam massaal ter plaatse. Zei die ene flik tegen mijne maat: 'als ge zelf geen ruzie zoekt, dan kom je zoiets niet tegen'.

Ik heb die flik dan ook geantwoord dat de tijden serieus verandert zijn, nu ene verkeerd aankijken en ge hebt prijs. En het voorbeeld dat ik aanhaal is al meer dan 10 jaar geleden.
Dan ook niemand verkeerd aankijken he, wat is dat nu. :unsure:

Net 1 jaar geworden.

Ze lag in een hoop bloedkots en ze heeft gekakt terwijl. Overduidelijk vergiftiging
En als je nu eens als bezorgde buur een briefje tikt en in alle bussen van de straat of een paar straten stopt. Van je poes maak je een klein kind (niet overleden natuurlijk) maar echt nipt tegengehouden van zoiets dat in je tuin beland was. Zoiets keert echt wel heel de buurt tegen de gifmenger. Wie weet geeft iemand je zelfs infomatie.
Ik zou niet instaan voor mijzelf mocht het mijn dier zijn maar je kan jammer genoeg niet bij iedereen dezelfde reactie oproepen voor een huisdier. Daarmee dat ik het spel zo zou spelen, al is het smerig.

Ik vind het dubbel.

Als ondernemer is het inderdaad dat je blijft investeren en de regels van de overheid die men je oplegt volgt.

Anderzijds maken die regels ook dat sommige niet meer mee kunnen en stoppen.

Ik vind zo een stem wel nuttig om tegengas te geven. Maar ik besef ook dat het niets uitmaakt, hij zal toch een tablet een smartphone moeten aanschaffen of sluiten.
Tjah, maar er zijn wel zwaardere investeringen dan dit lijkt mij.
Wat gaat hij als alternatief willen hebben dan? Alles op papier en dan zonder enige solide manier controleren of de papieren wel kloppen?

Dan vind ik dit soort dingen veel erger:

Weer zo'n leuk plan dat veel "gewone" burgers niet gaan kunnen betalen.

Ik ben absoluut voor strenge klimaatdoelstellingen, maar dit wordt een fiasco voor velen.
Zeker ook omdat je 2dehands zeer weinig opties gaat hebben en dus gedwongen wordt zeer veel te moeten betalen voor een elektrische wagen.
Iets wat velen niet zullen kunnen.

Ik ben eigenlijk oprecht verbaasd dat ik tot op heden op HLN (toch de roddelkrant bij uitstel) nog nooit gelezen heb dat een peuter doodziek (of worst case zelfs overleden) is aan bijvoorbeeld vergiftigde gehaktballen ..

Want zo'n buurman staat daar niet bij stil, dat een peuter dat ook wel eens zou kunnen opeten.

Neen ik vind vergif leggen echt NOK! Een hond, kat of kind ... ik mag er niet aan denken ..

Prijs voor het doodknuppelen van een das: een paar duizend euro. Kies u eender dier in de natuur en knuppel het dood, zolang ge er een kleine bijdrage voor wil betalen mag het van België. Dierenmishandeling in het algemeen eigenlijk, doe wat je wil want er hangen amper risico’s aan vast. Iedere keer je naar het nieuws kijkt word je toch zot van wat voor lichte ‘dat mag je niet doen hé mensjes’ vingertikjes er komen voor gelijk wat. Wat een apenland is dit toch. Ik zou echter ook geen goede rechter zijn, want van mij zouden dierenmishandelaars gewoon een spuitje krijgen, wegens genoeg verderf aanwezig op deze aardbol.

Prijs voor het doodknuppelen van een das: een paar duizend euro. Kies u eender dier in de natuur en knuppel het dood, zolang ge er een kleine bijdrage voor wil betalen mag het van België. Dierenmishandeling in het algemeen eigenlijk, doe wat je wil want er hangen amper risico’s aan vast. Iedere keer je naar het nieuws kijkt word je toch zot van wat voor lichte ‘dat mag je niet doen hé mensjes’ vingertikjes er komen voor gelijk wat. Wat een apenland is dit toch. Ik zou echter ook geen goede rechter zijn, want van mij zouden dierenmishandelaars gewoon een spuitje krijgen, wegens genoeg verderf aanwezig op deze aardbol.
Een spuitje is mss wel wat erover. Maar idd. De straffen mogen serieus afschrikwekkender zijn.
Mij is altijd gezegd dat psychopaten beginnen met dieren te mishandelen en daarna overschakelen naar mensen, dus …

Een spuitje is mss wel wat erover. Maar idd. De straffen mogen serieus afschrikwekkender zijn.
Mij is altijd gezegd dat psychopaten beginnen met dieren te mishandelen en daarna overschakelen naar mensen, dus …
Misschien bedoelt hij een spuitje tegen hondsdolheid? Zodat ge rustig verder kunt knuppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan