Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn oudste zit op een witte concentratieschool, het meest exotische waar hij mee in aanraking komt is een kind met een duitse moeder. En toch zit hij ook van die taal uit te kramen (vooral als hij fortnite zit te spelen). Ik word er ook onnozel van, maar tegelijk besef ik dat ik gewoon niet meer mee ben (ik draag nochtans sneakers en zo, super trendy).

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211029_94081799

Hier breekt mijn nerd-hartje toch wel.
Da kind zijn kostuum ziet er supercool uit.
Ik begrijp de woede als je kind zo wordt behandeld, maar gooi je geen extra olie op het vuur door je kind zo viraal te laten gaan dat de hele wereld ervan hoort? Ik begrijp het, maar die kleine gaat dat over vijf of tien jaar misschien niet zo plezant vinden dat de hele wereld zijn rotdag kon meemaken.

Tja, die ouders doen dat volgens mij voor de aandacht (en hopen dan wss dat op een dag Robert D. Jr. voor hun deur staat als verrassing).

Tja, die ouders doen dat volgens mij voor de aandacht (en hopen dan wss dat op een dag Robert D. Jr. voor hun deur staat als verrassing).
:rofl:Hi. I am Robert. I read about the article in the NewsPaper. Zijn vast ook van die ouders die elke scheet van hun kleine op de snap zetten die ze al voor hem gemaakt hebben.

Ik begrijp de woede als je kind zo wordt behandeld, maar gooi je geen extra olie op het vuur door je kind zo viraal te laten gaan dat de hele wereld ervan hoort?
Dit is toch ook maar een echte fait divers? Allé, bijna iedereen die ik ken heeft op school vroeg of laat wel eens zoiets voor of komt eens wenend terug naar huis of wordt eens gepest, dat is nu toch echt niet het einde van de wereld?

Dit is toch ook maar een echte fait divers? Allé, bijna iedereen die ik ken heeft op school vroeg of laat wel eens zoiets voor of komt eens wenend terug naar huis of wordt eens gepest, dat is nu toch echt niet het einde van de wereld?
Zoals met alles dat op internet verschijnt kan dit plots viraal worden. Sebiet krijgt die jongen bezoek van Robert Downey Jr. en is dat de gelukkigste dag van zijn leven.

“De make-up was moeilijk, maar het was het waard om zijn glimlach te zien.”

Sorry maar, das gewoon een sneuske en een half baardje...

Ik begrijp de woede als je kind zo wordt behandeld, maar gooi je geen extra olie op het vuur door je kind zo viraal te laten gaan dat de hele wereld ervan hoort? Ik begrijp het, maar die kleine gaat dat over vijf of tien jaar misschien niet zo plezant vinden dat de hele wereld zijn rotdag kon meemaken.

“De make-up was moeilijk, maar het was het waard om zijn glimlach te zien.”

Sorry maar, das gewoon een sneuske en een half baardje...
Het hangt gewoon aan elkaar van die typisch Amerikaanse mentaliteit/uitspraken:
Maar na een goed gesprek besliste Evan om toch terug naar school te gaan. “Hij was eerst wat bang, maar daarna had hij een fantastische dag. En hij was zo trots op zichzelf. Het was een beslissend moment in zijn leven: als hij niet teruggegaan was, had het zijn enthousiasme gebroken.”
Het artikel is ook goed nagelezen:

Trotse mama Jill Struckman uit de Amerikaanse staat Missouri deelde vorige week op Facebook foto’s van haar zoontje Evan, die op het punt stond om verkleed als Tony Stark (Iron Man) uit de ‘Avengers’-films naar school te gaan. his Missouri school.

Ma allee seg. Ik vind da nu echt cool dat da manneke is gegaan voor een Tony Stark outfit en nie de zoveelste duffe spiderman-onesie.
Ik kan die moeder wel begrijpen.
Ik zou het nu nie op social media hebben gedeeld. Ik had eerder een paar van die klein pagadders achter het behang geplakt. Hmmm, misschien maar goed dat ik geen kinderen heb :D

Mijn moeder heeft mijn broer ooit een dag te vroeg in He-Man outfit naar school gestuurd. :unsure:

Sindsdien heeft hij een degout van verkleden. 😄

Laatst bewerkt:
Mojn moeder heeft mijn broer ooit een dag te vroeg in He-Man outfit naar school gestuurd. :unsure:

Sindsdien heeft hij een degout van verkleden. 😄
Mja, als He-man. Da kan wel redelijk tegenvallen als ge zo een opblaas-spierballen-pak moet aandoen en u een bowl-head moet laten knippen. ;)
Skeletor was cooler geweest.

Ik wil zeker niet ontkennen dat er in bepaalde buurten problemen zijn hoor, kan mij inbeelden dat in zo'n stad als (margin)Aalst er zeker achterstandswijken zijn. Maar anderzijds denk ik dat er ook soms wel onredelijk veel angst leeft in mijn soort gemeente voor al wat buitenlander is en niet een 9-5 werkende mens. Natuurlijk, ik ben geen vrouw, dus ik moet minder met de angst rondlopen dat ik in de meeste situaties fysiek zwakker ben.

Ik moet hierbij even spontaan aan deze denken:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan