Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dan toch eerder in het schap met artikelen die afgeprijsd zijn wegens "bijna vervallen". :unsure:

Gohja, op een bepaald moment haalt de tijd je in natuurlijk. Minder collageen in het gezicht, eventueel gecombineerd met dat krampachtig proberen tegen te houden met allerhande ingrepen die je er weinig natuurlijk laten uitzien. Ik kan mij inbeelden dat bij iemand die toch voor een groot deel van haar succes op haar uiterlijk rekent zo'n zaken hard aankomen.

"Lekker spuit gezicht" :laugh:

Ze is op zich mijn type niet (botox & duckface zijn mijn ding niet), maar het blijft wel een vrouw met een uitstraling. Ilse Demeulemeester is er ook zo eentje.
Van Ilse heb je wel het voordeel dat er een stap-voor-stap gids in de gazet staat van hoe je toch minstens op haar sofa kan geraken.

"Lekker spuit gezicht" :laugh:

Ze is op zich mijn type niet (botox & duckface zijn mijn ding niet), maar het blijft wel een vrouw met een uitstraling. Ilse Demeulemeester is er ook zo eentje.
Welja, ik denk er hetzelfde van. Maar ik denk dat je los van al de zaken die persoonlijke smaak zijn je wel enkele objectieve* schoonheidskenmerken kan definiëren waar zo'n dames goed op scoren. Ik vind van die "internetreacties" die je soms leest, zie bv. 9gag, zo het type "mij zou je moeten betalen om daarmee buiten te komen" altijd wel tragikomisch.

*objectief klopt niet besef ik, aangezien de "eeuwige 20s-look met zandloperfiguur" wel iets cultureel is.

@ discussie hierboven.

Ik kan mij voorstellen dat er een hoop onzekerheid komt als vrouw (of man) eens ge een bepaalde leeftijd hebt bereikt en daardoor ingrepen zult willen doen.

Allee, lachen met dikkertjes mag niet want ocharme dit of dat, "die kunnen daar niet aan doen".
Maar mensen die misschien ook vanuit onzekerheden (die we niet kennen) handelen of gewoon bekend zijn en ouder worden daar is het bon ton om publiekelijk mee te lachen.
Ik bedoel dat niet als persoonlijk verwijt specifiek hier. Maar ik vind de dubbele standaard in het "publieke debat" for lack of a better word toch wel doorgeslagen.
Enfin, van mij mag er met alles en iedereen gelachen worden (heel graag zelfs) maar laat de regels dan ook hetzelfde zijn.

Nu, dat gezegd zijnde zou ik dat gilf'ke wel doen eerlijk gezegd :unsure:
Al blijft Sandra Bullock voor mij toch wel de ultieme gilf :love:

57 jaar, I mean.

@ discussie hierboven.

Ik kan mij voorstellen dat er een hoop onzekerheid komt als vrouw (of man) eens ge een bepaalde leeftijd hebt bereikt en daardoor ingrepen zult willen doen.

Allee, lachen met dikkertjes mag niet want ocharme dit of dat, "die kunnen daar niet aan doen".
Maar mensen die misschien ook vanuit onzekerheden (die we niet kennen) handelen of gewoon bekend zijn en ouder worden daar is het bon ton om publiekelijk mee te lachen.
Ik bedoel dat niet als persoonlijk verwijt specifiek hier. Maar ik vind de dubbele standaard in het "publieke debat" for lack of a better word toch wel doorgeslagen.
Enfin, van mij mag er met alles en iedereen gelachen worden (heel graag zelfs) maar laat de regels dan ook hetzelfde zijn.

57 jaar, I mean.
sorry maar mij zou je toch moeten betalen om daar mee buiten te komen :unsure:

@ discussie hierboven.

57 jaar, I mean.

Ik snap uw punt ergens wel, maar anderzijds is er natuurlijk een verschil tussen die dikkertjes die er niet om gevraagd hebben om in de belangstelling te staan omwille van hun uiterlijk, en personen wiens succes voor een groot deel gebaseerd is op het uitspelen van hun uiterlijk.
Niet dat die personen daarom totaal de grond ingeboord moeten worden, maar ze zouden imo toch wel ietwat in staat moeten zijn om dan ook om te gaan met negatieve reacties. Net zoals iemand die bv dag in dag uit bezig is met muziek en optreden, ook moet kunnen verdragen dat mensen eens zeggen dat het niét goed was.

Ik snap uw punt ergens wel, maar anderzijds is er natuurlijk een verschil tussen die dikkertjes die er niet om gevraagd hebben om in de belangstelling te staan omwille van hun uiterlijk, en personen wiens succes voor een groot deel gebaseerd is op het uitspelen van hun uiterlijk.
Niet dat die personen daarom totaal de grond ingeboord moeten worden, maar ze zouden imo toch wel ietwat in staat moeten zijn om dan ook om te gaan met negatieve reacties. Net zoals iemand die bv dag in dag uit bezig is met muziek en optreden, ook moet kunnen verdragen dat mensen eens zeggen dat het niét goed was.
Er is ook het aspect leedvermaak, zo een klein kantje van de mens. Ik denk dat er wel wat mensen graag eens zo'n beroemd schoonheidsicoon onderuit zien gaan. Meer specifiek in deze discussie, zien dat iemand die jaren een sekssymbool is geweest uiteindelijk ook niet aan de tand des tijds kan ontsnappen.

Er is ook het aspect leedvermaak, zo een klein kantje van de mens. Ik denk dat er wel wat mensen graag eens zo'n beroemd schoonheidsicoon onderuit zien gaan. Meer specifiek in deze discussie, zien dat iemand die jaren een sekssymbool is geweest uiteindelijk ook niet aan de tand des tijds kan ontsnappen.
Mensen zien graag miserie op een ander.

Als ze nu eens al die domme programma's zouden combineren tot één programma?

Ruth Beeckmans en co die hun stoel omdraaien en afdrukken omdat Junior aan het poepen is met een puzzelende Anouk Maton terwijl Luk Alloo kordaat over het podium marcheert met z'n cameraploeg om alles live te verspreiden.
Ik vraag mij vooral af wanneer ze eindelijk gaan doorhebben dat de "normale" Vlaming al die programma's niet meer pikt. Ik overweeg echt enorm om mijn digitale tv stop te zetten. Ik kijk bijna uitsluitend nog netflix of via streaming (vrtnu,...). Het enige waar ik mijn normale digitale tv nog voor aanzet is sport en als mijn dochter ketnet wil zien.

Ik vraag mij vooral af wanneer ze eindelijk gaan doorhebben dat de "normale" Vlaming al die programma's niet meer pikt. Ik overweeg echt enorm om mijn digitale tv stop te zetten. Ik kijk bijna uitsluitend nog netflix of via streaming (vrtnu,...). Het enige waar ik mijn normale digitale tv nog voor aanzet is sport en als mijn dochter ketnet wil zien.
Ik denk dat je daar wel eens verkeerd zou kunnen zijn. Het doelpubliek zijn ook mensen die dat allemaal niet doen hé.

Er zal genoeg volk naar kijken als ze het blijven uitzenden. Zeer goedkoop om te maken en vrijwel gegarandeerde kijkcijfers.

De normale vlaming slikt dit met veel plezier, zoveel is duidelijk als ge het aanbod op TV ziet.

Alhoewel ik er hier al wel een beetje mee gelachen heb, moet ik zeggen dat ik het niveau van televisie de laatste jaren toch "hoogstaander" (duidelijk tussen aanhalingstekens dus wel ;) ) vind dan pakweg 10-15 jaar geleden toen ge veel meer sensatie- en uitlachtelevisie had.

Alhoewel ik er hier al wel een beetje mee gelachen heb, moet ik zeggen dat ik het niveau van televisie de laatste jaren toch "hoogstaander" (duidelijk tussen aanhalingstekens dus wel ;) ) vind dan pakweg 10-15 jaar geleden toen ge veel meer sensatie- en uitlachtelevisie had.
Zou het niet eerder zijn dat zenders zichzelf meer splitsen en door de streamings dat je veel meer ‘zelf’ je kijkavond samenstelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan