Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Squidward ik vind net dat we op een zalig moment leven om vlot van carrière te wisselen!
Ik ben van opvoedster naar leerkracht gegaan en van leerkracht naar administratief medewerker op minder dan 15j tijd, allemaal dankzij het afstandsonderwijs en de mogelijkheid tot levenslang leren! Vroeger deed je wat je pa deed. Punt.
Dan koos je en bleef je bij je keuze, tot aan je pensioen (of je huwelijk, als vrouw) maar nu kan een 45- jarige kassierster beslissen om zorgkundige te worden, een ingenieur om zonnepanelen te gaan plaatsen, mijn oom heeft tuinbouwschool gedaan, is in een fabriek gaan werken en als dertiger via avondonderwijs een graduaat in de IT behaald en dankzij vaardigheden, kennis en bluffen zich kunnen opwerken naar manager in een Belgisch bedrijf dat waarschijnlijk wel in de top 100 zal staan van best draaiende bedrijven...

Ik zie het net positief in!

@Squidward ik vind net dat we op een zalig moment leven om vlot van carrière te wisselen!
Ik ben van opvoedster naar leerkracht gegaan en van leerkracht naar administratief medewerker op minder dan 15j tijd, allemaal dankzij het afstandsonderwijs en de mogelijkheid tot levenslang leren! Vroeger deed je wat je pa deed. Punt.
Dan koos je en bleef je bij je keuze, tot aan je pensioen (of je huwelijk, als vrouw) maar nu kan een 45- jarige kassierster beslissen om zorgkundige te worden, een ingenieur om zonnepanelen te gaan plaatsen, mijn oom heeft tuinbouwschool gedaan, is in een fabriek gaan werken en als dertiger via avondonderwijs een graduaat in de IT behaald en dankzij vaardigheden, kennis en bluffen zich kunnen opwerken naar manager in een Belgisch bedrijf dat waarschijnlijk wel in de top 100 zal staan van best draaiende bedrijven...

Ik zie het net positief in!
inderdaad, onze maatschappij geeft toch redelijk wat kansen. Ik ben op mijn achttien afgestudeerd met een a2 toerisme, een nutteloze diploma in mijn geval en ben vrij snel in fabrieken terecht gekomen en 20 jaar van de ene fabriek naar de andere. Dankzij ons systeem heb ik drie-vier jaar geleden eerst geprobeerd om IT te doen, maar dat bleek te chaotisch voor me en nu, als 45 jarige heb ik me weer kunnen omscholen op kosten van de maatschappij naar technisch tekenaar (wat dus de job voor mij blijkt te zijn.)
En in principe kunt ge u bijna eindeloos blijven omscholen tot ge de job vindt die bij u past.

Maar ge moet ook wel eerlijk zijn in de andere richting. Iedereen weet dat bepaalde studies u nu eenmaal voeren naar een krappe arbeidsmarkt. Dan moet ge wel bereid zijn om die droom op te geven.

En als ge in de IT geen job vindt, gaat ge ook moeten erkennen dat het aan u ligt en misschien feedback vragen waarom ge niet zijt aangenomen zodat ge aan die skills kunt werken of uw loonsverwachtingen wat verlagen of zo, want dat is nu toch wel een sector waar ze constant achter goede werknemers zoeken.

Indien je momenteel niet aan het werk bent ligt het toch aan jezelf. Ze smeken bij de meeste bedrijven achter volk.
Ook met (sommige) handicaps kan je weldegelijk werk vinden.
Het is lastig, dat wel . Maar niet onmogelijk.

Zelf ben ik ook zeer vaak tegen de muur gelopen toen ik nog werk zocht, maar de aanhouder wint.

inderdaad, onze maatschappij geeft toch redelijk wat kansen. Ik ben op mijn achttien afgestudeerd met een a2 toerisme, een nutteloze diploma in mijn geval
Ha! Ik heb dezelfde en het ligt niet aan jou, die opleiding was vrij slecht. Plezant en interessant maar achterhaald en weinig toekomstgericht (in Kortrijk toch)

Momenteel is de dierenarts mijn ergernis.

Vorige week woendag langsgegaan met onze hond omdat hij kortademig was. Diagnose : hartruis. (zwaarder woord is hartfalen)
Pilletjes mee om de symptomen te bestrijden.

3x heb ik hem nog teruggebeld. 2x om te zeggen dat hij precies wat opgezet werd. Vandaag terug gegaan, ook voor n röntgenfoto.

Hij ziet de hond "Amai ja hij heeft het inderdaad zwaar om te ademen, goed dat ge komt want dat hartje dat zo moet blijven pompen, dat kan het niet blijven houden, dat had hij vorige week toch niet hè"

Serieus uit mijn krammen geschoten dat ik hem daar intussen al 2x voor heb gebeld!! En in mijn ogen 3dagen verspeeld hebben.

Nu moet hij vochtafdrijvers nemen, die doen wel precies al hun werk, maar toch.
Intussen slaapt mijn madam onder op een opblaasmatras voor moest er iets zijn en hem uit te laten op tijd en stond.

Nu ben ik er natuurlijk niet helemaal gerust in en kan ik er toch niet van slapen. Het manneke is er wel al 14, maar ik zou hem toch niet willen afgeven

Gisteren naar Anouk Matton Privé gekeken. 't Is jullie schuld. Door hier op 't forum mee te lezen was ik benieuwd of het echt zo slecht was als hier gezegd.

Het is nog slechter dan ik mij ooit had kunnen inbeelden. Als je graag een tuttebel zonder inhoud, persoonlijkheid en een kamertemperatuur IQ bezig ziet, dan is het waarschijnlijk een topprogramma.

Ik heb mezelf naar een andere dimensie gecringed.

Oude mensen die persé smalltalk willen voeren in de kleedkamer van de fitness.

"Het zit er weer op se"
"We zullen er eens aan beginnen se"
"Hoho, het is toch afzien eh"
*gaat douchen*
"Aah dees is toch het beste deel van de training se!"

Krijg nu een bericht dat het vandaag geleverd zal worden...
Kan Bpost weinig aan doen natuurlijk als die webshop hun belofte niet nakomt.
En als je dan iets vraagt dan ligt het aan Bpost want die leverden te traag ... 😡
vermoed geen COVID-19, maar ik kan dat ook niet uitsluiten. Ik ga echt geen geld uitgeven aan zo een test waar ik 9 vd 10 kansen het antwoord toch weet, en indien covid-19 ook weet wat ik moet doen. Thuis uitzieken.
Een test is gratis als je symptomen hebt lijkt me. Of is dat opeens veranderd?
Langs de dokter passeren (of bellen) en je zal wel een code krijgen.

Los daarvan, op vlak van al mijn werkervaring heb ik niet het idee dat mijn bijdrages gewaardeerd worden, ook al zet ik me in.
Dat gevoel delen velen met jou, inclusief mezelf.

Gisteren naar Anouk Matton Privé gekeken. 't Is jullie schuld. Door hier op 't forum mee te lezen was ik benieuwd of het echt zo slecht was als hier gezegd.

Het is nog slechter dan ik mij ooit had kunnen inbeelden. Als je graag een tuttebel zonder inhoud, persoonlijkheid en een kamertemperatuur IQ bezig ziet, dan is het waarschijnlijk een topprogramma.

Godverdomme, nu ben ik ook eens gaan kijken. 2 minuten van mijn leven kwijt. Merci ze.

What the fuck is dat?

Alsook, iedere keer zoveel make up opdoen elke dag kan toch niet gezond zijn voor de huid :crazy:

Het mag echter worden gezegd: Veronique De Kock is nog goed gepreserveerd gebleven.

Godverdomme, nu ben ik ook eens gaan kijken. 2 minuten van mijn leven kwijt. Merci ze.

What the fuck is dat?

Alsook, iedere keer zoveel make up opdoen elke dag kan toch niet gezond zijn voor de huid :crazy:
Anouk Matton die wordt gefilmd terwijl ze puzzelt: dat is de peilloos diepe diepte die we met reality-tv aan het verkennen zijn. Als de tv-zenders in een onderzeeboot zouden zitten, zijn ze ondertussen gezakt tot een niveau waarop de naden beginnen te scheuren, de bouten losspringen en het water naar binnen spuit. ‘Soms schaam ik me er een beetje voor’, vertelde Matton. ‘Ik verstop die puzzel als er mensen komen.’ Die moeite kan ze zich besparen nu het op tv is geweest.

Dit vat het wel zo'n beetje samen :rofl:

Anouk Matton die wordt gefilmd terwijl ze puzzelt: dat is de peilloos diepe diepte die we met reality-tv aan het verkennen zijn. Als de tv-zenders in een onderzeeboot zouden zitten, zijn ze ondertussen gezakt tot een niveau waarop de naden beginnen te scheuren, de bouten losspringen en het water naar binnen spuit. ‘Soms schaam ik me er een beetje voor’, vertelde Matton. ‘Ik verstop die puzzel als er mensen komen.’ Die moeite kan ze zich besparen nu het op tv is geweest.

Dit vat het wel zo'n beetje samen :rofl:
Zalig geschreven. Vooral die droge (nul sterren) onderaan.

Het mag echter worden gezegd: Veronique De Kock is nog goed gepreserveerd gebleven.
Klopt, al vraag ik mij af in hoeverre het ook is dat ze een sekssymbool was toen wij tieners waren. Nu is ze dan uiteindelijk nog altijd niet veel ouder dan wij. Bij Hanne Troonbeeckx heb je dat effect ook.

Een komt blijkbaar met het topprogramma “Junior zoekt een lief”, waar de kleinste Planckaert op zoek gaat laar de liefde. Blij dat ons belastinggeld zo goed gespendeerd wordt.

Een komt blijkbaar met het topprogramma “Junior zoekt een lief”, waar de kleinste Planckaert op zoek gaat laar de liefde. Blij dat ons belastinggeld zo goed gespendeerd wordt.

Als ze nu eens al die domme programma's zouden combineren tot één programma?

Ruth Beeckmans en co die hun stoel omdraaien en afdrukken omdat Junior aan het poepen is met een puzzelende Anouk Maton terwijl Luk Alloo kordaat over het podium marcheert met z'n cameraploeg om alles live te verspreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan