Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je ziet hoe de jeugd van tegenwoordig "skrijft" dan heb ik oprecht schrik voor de toekomst, en meer bepaald voor de opleiding van onze toekomstige artsen en ingenieurs.

"meneer, et spijt me maar u heeft kkr!"

Ik heb goed nieuws voor u want de opleidingen voor artsen en ingenieurs gaan verdwijnen, in de toekomst gebeurt dat gewoon allemaal via filmpjes op Youtube!

Als die het nog veel zo lapt, niet lang meer :angry:.

"collega is aan het typen"

Hoi!

Als je ziet hoe de jeugd van tegenwoordig "skrijft" dan heb ik oprecht schrik voor de toekomst, en meer bepaald voor de opleiding van onze toekomstige artsen en ingenieurs.

Als we een afdelingsvergadering hebben, is het ook altijd tellen hoeveel taalfouten mijn chef per Powerpoint gemaakt heeft. Heeft geen enkel idee hoe hij de dt-regel moet toepassen, maar als kers op de taart gooit hij er altijd wel eens lukraak een "noch" tussen. Gewoon zonder reden, maar omdat het kan gok ik :unsure: . Daarnaast is zijn Engels het typische "make that the cat wise" Engels.

Als we een afdelingsvergadering hebben, is het ook altijd tellen hoeveel taalfouten mijn chef per Powerpoint gemaakt heeft. Heeft geen enkel idee hoe hij de dt-regel moet toepassen, maar als kers op de taart gooit hij er altijd wel eens lukraak een "noch" tussen. Gewoon zonder reden, maar omdat het kan gok ik :unsure: . Daarnaast is zijn Engels het typische "make that the cat wise" Engels.
Nochal een chef dat jij hebt.

Vorig jaar zat ik in de jury van een bachelor proef sociaal werk.

Eerste zit had ik een onvoldoende gegeven omdat zowel de inhoud op niets trok alsook veel te veel spellingsfouten.
Achteraf met de student hierover gepraat en erop gedrukt om haar eindwerk te controleren op spellingsfouten.

Tweede zit geef ik nog een onvoldoende omdat de inhoud beter was, maar de spellingsfouten zaten er nog altijd in. Gewoon mee gekopieerd.

School heeft haar een voldoende gegeven, ze waren mild door Corona.

Ergernis/glimlach maar het valt me toch altijd op hoe duur "casual" uit eten gaan in niet-stedelijk Vlaanderen is. Een hoop brasseries en restaurants in de buurt, waar je in vele gevallen altijd een beetje hetzelfde soort gerechten krijgt (je kent het wel, voorgerecht carpaccio, kaas/garnaalkroketten, ... hoofdgerecht steak of vis, dessert crème brûlée of ijs). Dat is geen slecht eten, maar voor twee man zit je zonder zot te doen al snel richting € 80-100.

Gisteren gaan eten in Brussel, Salvadoraans restaurant. € 40 voor twee personen. Misschien niet vergelijkbaar maar ik zal vol en het was lekker, wat toch wel het belangrijkste is.

Deel gerust het adres, altijd leuk om te ontdekken :).

Kennelijk hebben ze een officiële erkenning door de regering van El Salvador wegens eerste Salvadoraans restaurant in België, of dat heb ik me toch laten vertellen. Ik raad de pupusas aan.
Bedankt voor het adres.
Ben zeer grote fan van Latijns Amerikaans eten.

Ik geef m'n geld veel liever aan zo'n eten, dan aan typische Belgische kost dat toch nooit super lekker is.

Om in dezelfde sfeer te blijven meteen mijn ergernis (niet van vandaag, maar al langer).
The Dirty Rabbit heeft dit weekend hun allerlaatste opening. Daarna gaan de deuren dicht.
Toch wel echt het allerbeste eten dat ik ooit heb gehad. Allesbehalve goedkoop, maar dat was het meer dan waard.

Ook leerkrachten zijn mensen en maken fouten...
Vanmorgen, als ex-leerkracht, ook "wordt ik" getypt, gepost en daarna gecorrigeerd.

En jarenlang voor de klas gestaan en makkelijk 3-5x per jaar aangesproken geweest door een ouder of het kon zijn dat ik iets fout verbeterd had?
Altijd mijn excuses aangeboden voor het ongemak, bedankt om mij erop te wijzen en dat ik dat zeker recht ging zetten op het dagelijks werk!
Gelukkig wél altijd op die manier en nooit:" Zeg, dwaze koe! Dat was wél juist he! Hoe gij ooit aan uw diploma geraakt zijt.. 🙄🙄🙄" 🤷
Tuurlijk maakt iedereen fouten. En een typo maken waar ge u achteraf zelf een klets van rond uw oren moet geven dat kan zeker gebeuren.
Maar echt bewust dt-fouten maken, zeker bij “ik” is echt niet ok.
+ mensen lezen hun teksten ook niet meer na tegenwoordig getuige de vele misbaksels van tijdschrift- en krantenartikels.
Als je dan bij dezelfde auteurs altijd dezelfde fouten ziet weet je dat het niet per ongeluk is, maar dat ze gewoon niet kunnen schreiven ;)

Bedankt voor het adres.
Ben zeer grote fan van Latijns Amerikaans eten.

Ik geef m'n geld veel liever aan zo'n eten, dan aan typische Belgische kost dat toch nooit super lekker is.

Om in dezelfde sfeer te blijven meteen mijn ergernis (niet van vandaag, maar al langer).
The Dirty Rabbit heeft dit weekend hun allerlaatste opening. Daarna gaan de deuren dicht.
Toch wel echt het allerbeste eten dat ik ooit heb gehad. Allesbehalve goedkoop, maar dat was het meer dan waard.
Als je van het Antwerpse bent (The Dirty Rabbit is toch daar): El Sabor Andino op de Ankerrui is ook erg goed. Peruviaanse keuken.

@al die spelvauten op de werkvloer: Ik heb ooit 1u presentatie gekregen over "het nieuwe warehouse", waar iemand, consistent, op ELKE slide, "whorehouse" had geschreven...

De Jef denk ik. En voor degenen die het niet weten is het de Guy.
The new data whorehouse :laugh:

We will be whoring a lot more data then usual.

En in Leuven waren vandaag de schoenmaakploegen bezig.

d2NHzUY.jpg

The new data whorehouse :laugh:

We will be whoring a lot more data then usual.
Twas een fysiek whorehouse... wat het enkel beter maakt hoor. Want het ging over de whorehouse locations, whorehouse management processes, picking, whorehouse cleanup, whorehouse inventory valuation, whorehouse worker safety,...

Leuk detail: De presenter sprak het ook effectief uit als whorehouse.
Ik heb in elk geval goed gelachen.

Twas een fysiek whorehouse... wat het enkel beter maakt hoor. Want het ging over de whorehouse locations, whorehouse management processes, picking, whorehouse cleanup, whorehouse inventory valuation, whorehouse worker safety,...

Leuk detail: De presenter sprak het ook effectief uit als whorehouse.
Ik heb in elk geval goed gelachen.
Ik heb ooit een half u naar een hollander moeten luisteren over vezels waarbij ie vezels uitsprak als facials.

kreeg ooit een e-mail van de lerares Engels van mijn zoon. De inhoud trok op zich al op niks, maar in elke zin stonden meerdere taalvauten.

ik heb er niet op gereageerd, want het zou de situatie nog verder doen escaleren...
Dat was ook mijn insteek. Tot mijn zoon een tekst terugkreeg waar de leraar extra vet en in het rood een vermeende dt-fout had aangeduid.
Dit was volgens die leraar Nederlands fout:
“Want dan wordt je fiets gestolen”

Toen heb ik toch effe contact genomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan