Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs met de plamuurlaag op, ziet Cameron Diaz er 10 j ouder uit dan mij. 🤷🏼‍♀️

Damn, hoe jong zou ik er dan niet uit zien als ik me eens professioneel laat opmaken?!? 😍

Maar gij zijt 40 als ik me niet vergis, dus ze is +- 10 jaar ouder dan u?

De foto zelf is wel zeer onflatterend net door de make-up. Denk niet dat het de bedoeling was in buitenlicht te trekken (en ze zijn Drew Barrymore haar ogen vergeten af te werken).
Slechte makeup zal er trouwens heel snel voor zorgen dat ge er ouder uit ziet. Een vettige fond de teint kruipt in alle rimpels en plooitjes bv.

Jarenlang hopen makeup dragen is trouwens sowieso al niet gezond voor de huid. Maar naast botox en fillers hebben ze wel nog een hele kookboek aan andere dingen om alles jong en strak te houden waar je gewone sterveling geen tijd/geld voor heeft.

Daarnaast is er bij Cameron Diaz wel al plastische chirurgie aan te pas gekomen :').

Maar gij zijt 40 als ik me niet vergis, dus ze is +- 10 jaar ouder dan u?

De foto zelf is wel zeer onflatterend net door de make-up. Denk niet dat het de bedoeling was in buitenlicht te trekken (en ze zijn Drew Barrymore haar ogen vergeten af te werken).
Slechte makeup zal er trouwens heel snel voor zorgen dat ge er ouder uit ziet. Een vettige fond de teint kruipt in alle rimpels en plooitjes bv.

Jarenlang hopen makeup dragen is trouwens sowieso al niet gezond voor de huid. Maar naast botox en fillers hebben ze wel nog een hele kookboek aan andere dingen om alles jong en strak te houden waar je gewone sterveling geen tijd/geld voor heeft.

Daarnaast is er bij Cameron Diaz wel al plastische chirurgie aan te pas gekomen :').
Klopt, we schelen 9j maar ik draag geen make-up en word eerder 35-37 geschat (door mensen met evenveel takt als ne baksteen op dat vlak, dus niet om te slijmen 🤪) dus mochten we met gelijke wapens strijden (professionele make-up) zou ik er minimum 15j jonger uit zien.. :unsure:

@Carrion vroege detectie leidt rechtstreeks tot een veel sneller herstel.
Kan ook zijn dat het psychische decompensatie is, waarbij je geen depressie hebt maar wel gelijkaardige symptomen. Een beetje de lightversie zeg maar.

Ik heb sinds mijn burn-out al minimum 5x bij de huisarts gestaan omdat het ècht niet meer ging (en ik word dan nog regelmatig opgevolgd door de psychiater) maar waarbij niets anders werd gedaan behalve de psycholoog contacteren of er nog een "noodgaatje" was en waarschuwingssignalen gegeven. En een week later ging het effectief al terug beter. Ook dat is de taak van de huisarts. Het is niet omdat je kenmerken hebt, dat je zeker een depressie hebt en dat je geen depressie "verdient" : zo werkt het niet. Je hebt enkele emotionele opdoffers gehad EN VEEL PIJN! Het is meestal een combinatie van factoren en niet een gevalletje 'ik heb een sterkere persoonlijkheid en een goed leven dus ik KAN geen depressie krijgen".

(ikzelf heb er gelukkig nooit eentje gehad, maar helaas wel enkele mensen dicht bij mij, het is een venijnig beest dat moeilijk uit te roeien is, maar als je pas te laat hulp inroept, kunnen de gevolgen gigantisch zijn! Vb facturen niet betalen en schulden opbouwen, je job verliezen omdat je totaal niet meer presteert,.... En dat is precies waar ik en anderen je voor willen behoeden!)

- Het continu fysiek wel ergens last van hebben. Als het mijn rug niet is dan is het wel mijn knie of hamstring die weer moeilijk doet. Ik weet dat er mensen zijn die een pak meer last hebben van bepaalde zaken dan ik. Maar ik begin er nu ook gewoon mentaal echt moe van te worden.

- Het continue gevoel van eenzaamheid en alleen zijn. Ik zie nog wel regelmatig mensen of vrienden maar ik haal er veel minder genot uit dan vroeger. Zelfs als ik bij kameraden ben voel ik mij vaak nog gewoon alleen en eenzaam.

- Ook het hele verhaal van op het werk. Omdat ik eindelijk ergens goed zat, ik was blij en gelukkig en ging bij wijze van spreken elke dag fluitend naar het werk. En nu sta ik met vrij veel tegenzin op 's ochtends. Omdat ik gewoon het gevoel heb van "Allé, nu voelde ik mij eindelijk ergens goed en gelukkig en dan wordt dat weer afgepakt.".

- Het complete gebrek aan energie. Ik heb precies nooit nog ergens fut voor. Ik voel mij de hele dag sloom, traag en lui. Echt niets van energie in mijn lijf. Waardoor ik mij dan weer slechter ga voelen. Ik eet nog amper deftig eten, als ik iets eet is het vrijwel altijd iets ongezonds of iets dat niet echt voedzaam is omdat ik gewoon de fut niet voel om iets te koken of om te gaan sporten.

En hoe meer ik daar allemaal op lig te focussen hoe slechter ik mij voel. Het gevoel van vrij weinig levensvreugde te hebben op dit moment. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik écht het gevoel heb dat ik op eender willekeur moment compleet in tranen kan instorten.
Heel herkenbaar ... beangstigend herkenbaar zelfs, precies alsof ik mijn eigen gedachtegang lees. Sterkte in elk geval!

Ga idd zeker eens bij een psych. De mijne heeft mij geweldig geholpen met mijn slaapproblemen.

Wat sport betreft : persoonlijk heb ik ook al redelijk "brokken" aan mijn lijf : kapotte schouder na ongeval, knie om zeep en een hernia. Dus krachttraining was ook op de schop. Nu ga ik af en toe fietsen of eens zwemmen. Gewoon zoeken en dingen proberen zou ik zeggen. Mocht je vrienden hebben die aan sport doen kan je altijd via hen eens ten rade gaan en wat zaken proberen.

@Carrion Goed onthouden: het is niet omdat de persoon naast je lepra heeft, dat jouw gebroken been geen pijn doet.
is misschien een vreemde uitdrukking maar iedereen heeft het ‘recht’ om zich slecht te voelen, dat uit te drukken én daar hulp voor te krijgen.
Je kan ook al heel ver terug naar je oude en/of betere zelf geraken door een wasmand aan technieken voor je echt (eventueel) kiest voor/nood hebt aan medicatie.
Een depressie (of burn out?) heeft an sich ook niks te maken met ‘ja maar ik heb toch… ik ben toch…’ Het zal zich manifesteren, herkenbaar zijn op bepaalde manieren maar de diepere oorzaak… dat heeft weinig te maken met wat je hebt of kan.
Neem als eerste stap jezelf de toestemming geven om niet ok te zijn. Dat haalt al een druk van je schouders.
Zijn er onlangs dingen veranderd in je leven? Is er een bepaalde datum of gebeurtenis rond deze tijd, ook al is het lang geleden?
Kan je echt niets ‘concreet (ook al lijkt het abstract’ vinden, dan kan het natuurlijk zijn dat iets wat altijd al aanwezig was in jouw hersenen, zich nu kenbaar aan het maken is. De beste manier is om toch eens bij een psycholoog binnen te stappen. Probeer eerst het probleem zo dicht mogelijk te benoemen.
Squid heeft er van in het begin gewoon pillen tegenaan gesmeten en dat was een foute aanpak.

71bXa2+p0ZL._AC_SL1500_.jpg

Klopt, we schelen 9j maar ik draag geen make-up en word eerder 35-37 geschat (door mensen met evenveel takt als ne baksteen op dat vlak, dus niet om te slijmen 🤪) dus mochten we met gelijke wapens strijden (professionele make-up) zou ik er minimum 15j jonger uit zien.. :unsure:

Maar waarom is dat uberhaupt een strijd? Je preekt hier anders zo hard het leven en laten leven, maar vanaf iemand bekend is, gaat dat blijkbaar niet meer op ofzo?

🤦‍♀️

@Carrion
Veel sterkte!
Denk dat alles zowat gezegd is geweest behalve iets van bloedonderzoek. Wellicht kan een tekort van iets de oorzaak zijn van klachten zoals loom zijn en geen energie hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
🤦‍♀️

@Carrion
Veel sterkte!
Denk dat alles zowat gezegd is geweest behalve iets van bloedonderzoek. Wellicht kan een tekort van iets de oorzaak zijn van klachten zoals loom zijn en geen energie hebben.

@Carrion inderdaad zeker eens bloed laten trekken. Heb begin dit jaar ook een heel lastige periode gehad, geen energie, geen fut, blèten voor het minste... Een vitamine D kuurtje was blijkbaar alles wat ik nodig had.

yep, deze winter is dat bij mij opnieuw een automatisme, elke dag wat extra vitamine D slikken. Sinds ik dat doe heb ik geen winterblues meer.

Ik sluit me aan bij de goeie tips hier.
Sterkte @Carrion en anderen met identieke symptomen. Het is idd geen schande van niet OK te zijn, het is zelfs heel menselijk imo... Corana en de lockdonws en sociale beperkingen hebben daar recent ook niet veel goeds aan gedaan bij zoveel mensen.

Niet alles waarvan je moe futloos en lusteloos bent, is idd ook een volle klinische depressie. Daar spreekt m'n van als de symptomen al 6 maand of langer aanhouden. Het kunnen ook bvb angsten zijn, eerste fase van burn out. Het hoeft ook niet van een zwaar mentaal of fysiek trauma te komen. Er kunnen meerdere kleine triggers, events zijn ....

Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem niet eigenlijk. Om in een wereld die draait om uiterlijk en waarin botox het normaal is, naar buiten te komen als vrouw van bijna 50 met ook de normale hoeveelheid rimpels van een vrouw van bijna 50, vind ik eigenlijk best van ballen getuigen.
Voor het wereldje waarin zij leeft is dat toch wel een serieuze afwijkingen van de norm.

Dat ze daarbij professioneel is opgemaakt en een lichaam heeft waar de personal training afdruipt, tja het blijft iemand die voor een groot stuk van z'n uiterlijk moet leven. Dus tuurlijk dat die haar fysiek beter gaat onderhouden dan de gemiddelde mens. Ge verwijt een academicus toch ook niet veel met z'n neus in de boeken te zitten en z'n mentale flexibiliteit te onderhouden?

Van ballen getuigen? Echt? Ze hebben beide al meer geld op hopen liggen dan de meeste van hun landgenoten in 10 levens zouden verdienen. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat ze geen werk meer hebben als actrice en moeten uitvissen hoe ze hun 100+ miljoen dollar moeten op doen? Hoe geweldig dapper..

Van ballen getuigen? Echt? Ze hebben beide al meer geld op hopen liggen dan de meeste van hun landgenoten in 10 levens zouden verdienen. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat ze geen werk meer hebben als actrice en moeten uitvissen hoe ze hun 100+ miljoen dollar moeten op doen? Hoe geweldig dapper..

Hetzelfde kunnen mensen in Somalië zeggen over u. Alles is relatief.

Dat zullen wij hier wel beslissen. POIDH

@Carrion zoals hier al gezegd, probeer eens een psycholoog.

Serieuze tegenslag op het werk, problemen met uw rug met alle gevolgen van dien, eenzaamheid,... het slorpt allemaal energie. Je bent er dagdagelijks mee geconfronteerd en denkt eraan. Er blijft gewoon geen energie meer over om te kunnen genieten van een film, gamen of samenzitten met kameraden. Ook al zijn dat 'leuke' zaken, ze vragen energie en die is er niet meer.

Gezond eten, sporten, e.d. vraagt dan ook een positieve mindset. Heel normaal dat je u dan wat laat gaan. 't Is teveel geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan