Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rijd vanmorgen nog eens over het Viaduct van Gentbrugge naar mijn werk ipv over de R4... Tjiens, nu rijdt al het verkeer weer terug aan de kant richting Antwerpen, den andere kant was toch al gedaan :confused:

Effe googlen:
Vanaf 9 september start een nieuwe, derde fase van werken. Hierbij zullen we terug aan de slag moeten op de rijrichting Kortrijk om een deel van de reeds vernieuwde voegen te vervangen. Sommige voegen kunnen immers de beweging van het viaduct, die door slijtage groter is dan voorzien, niet voldoende opvangen en dat zorgt voor scheuren in het nieuwe wegdek. Om hieraan te verhelpen zullen meer flexibele voegen geplaatst worden. Deze werken nemen ongeveer 6 weken in beslag. Eind oktober moet alles klaar zijn.
:cry: of :rofl:? Ik weet even niet wat de meest gepaste reactie is... :unsure: is ook nog een optie

Apple gaat volgende week een nieuwe iPhone voorstellen, en het "wij weten het beter"-leger op social media schiet ook weer in actie:

- Schandalig, zo de mensen geld aftroggelen!
- de arme schaapjes trappen er weer in!
- tis brol!!!!
- mijne gsm kost 100 euro is even goed!
- waarom hebt ge al die snufkes nodig, een gsm dient om te bellen!
- ge moet maar durven, de mensen elk jaar een nieuwe gsm doen kopen!

Buh joh... Als BMW een nieuw model lanceert of Lays een nieuwe smaak op de markt brengt, hoort ge de mensen toch ook niet klagen? Maar Apple dat als commercieel bedrijf een product 1 x per jaar durft te vernieuwen, ho maar!

Apple gaat volgende week een nieuwe iPhone voorstellen, en het "wij weten het beter"-leger op social media schiet ook weer in actie:

- Schandalig, zo de mensen geld aftroggelen!
- de arme schaapjes trappen er weer in!
- tis brol!!!!
- mijne gsm kost 100 euro is even goed!
- waarom hebt ge al die snufkes nodig, een gsm dient om te bellen!
- ge moet maar durven, de mensen elk jaar een nieuwe gsm doen kopen!

Buh joh... Als BMW een nieuw model lanceert of Lays een nieuwe smaak op de markt brengt, hoort ge de mensen toch ook niet klagen? Maar Apple dat als commercieel bedrijf een product 1 x per jaar durft te vernieuwen, ho maar!
Bwa... :unsure:

Voor het werk even rap naar de Aldi geweest voor een paar dingen te kopen. Ik pak een koffiekoek of twee zodat ik die tijdens het browsen op dit forum mijn uiterst productieve werkdag kan verorberen.
Ben ik die toch wel niet vergeten uit de kar te nemen. :cry:

Voor het werk even rap naar de Aldi geweest voor een paar dingen te kopen. Ik pak een koffiekoek of twee zodat ik die tijdens het browsen op dit forum mijn uiterst productieve werkdag kan verorberen.
Kunt ge niet zoals normale mensen gewoon wat masturberen aan uw bureau? Koffiekoeken eten, mottig vetzakske dat ge zijt!

Ik rijd vanmorgen nog eens over het Viaduct van Gentbrugge naar mijn werk ipv over de R4... Tjiens, nu rijdt al het verkeer weer terug aan de kant richting Antwerpen, den andere kant was toch al gedaan :confused:

Effe googlen:

:cry: of :rofl:? Ik weet even niet wat de meest gepaste reactie is... :unsure: is ook nog een optie
Hier in Merelbeke heeft de afwerking van een nieuwe brug over de ringvaart "minstens twee maanden vertraging" omdat de rubberen voegen niet kunnen geleverd worden (blijkbaar door corona)... 2 maanden langer verkeersinfarct op een punt waar het al jaren bijzonder moeilijk gaat tijdens de spits.
https://www.hln.be/merelbeke/corona...voegen-niet-geleverd-kunnen-worden~ae786230e/

Ik heb zo eens drank uit de Carrefour in de Lidl betaald.

Ik had dat achteraan vanonder op de kar gezet in de Carrefour. Ik betaal mijn boodschappen, ga die in de auto leggen en loop met die kar naar de Lidl er vlak naast. In de Lidl ontdek ik opeens dat die drank van de Carrefour nog op die kar stond. Ik was die dan ook vergeten te betalen.
Ik heb die dan maar afgerekend in de lidl aangezien ik moeilijk kon zeggen dat ik die (per ongeluk) gestolen had in de Carrefour.

Effe googlen:

Welkom in Belgie. Je ziet regelmatig zon dwaze dingen hoor. Enige vorm van coördinatie tussen verschillende agentschappen of diensten of bedrijven blijkt altijd heel moeilijk of onmogelijk.

ps. Allé na 3 dagen constant geslijp in m'n tuin van een nabije verbouwing houdt het vandaag op. Gelukkig hielden ze elke dag op om 15h.

Oude pastorij. 50 jaar geleden zei meneer pastoor warschijnlijk. Laat ons ons pastorij de muur es opwaarderen, en mooi in effen beton crepie zetten. Nu zijn ze die ervan aan het afslijpen tot op de oude steen. Moet pak geld kosten, maar ja, subsidies daarvoor. Beschermd gebouw ondertussen... dat gaat daar ook maar niet vooruit omdat je bijna niks mag afgooien of uitbreken
Continue bijna onophoudelijk boren drillen voor gelijk 6 uur per dag is dus wel zeer irritant. (als je van de zon en rust in je tuin wilt genieten)

Nochtans krijgt de iPhone-lijn (net zoals de andere productlijnen) doorgaans maar één keer per jaar een update hoor.
Ik heb het over het vernieuwen :tongue: Vaak is het toch maar om de 2-3 generaties dat ze met echte vernieuwingen op de proppen komen.

En het is maar een mopke eh, heb zelf ook nog altijd een iPhone 7.

Te vroeg gejuicht, terug boorwerken, wat voor mannen zijn dat .... van 10h of 11H tot 15H. Zo gaat het vooruit natuurlijk (not). Moet wel zwaar werkje zijn. Na ja dan heb je nog een stukje rust op een dag ... Lijkt me minder hevig vandaag.
Liefst de korte pijn met grote firma die dat klust in 2 dagen ... Welkom in Belgie dus, alles rekken tot in het eeuwige op sommige werven.

Bouw en verbouw woede noem ik het vandaag. In straal van 50m alweer 3 werven rond me in een dorp van 1500 man ...
En dan zelf op zoek zijn naar (huur)immo en niets vinden wegens triest aanbod, nieuwbouw kan ik niet betalen ... Huis kopen ook niet ondanks spaargelden.
Dan maar chalet om af en toe es echt rust en natuur te hebben (kan moeilijk op 'echte' reis met m'n gezondheid )...? Prijzen in het rooie door corona etc. YAY! Wrakken van chalets die 100k en meer gaan ... ZUUUCHT.

ps. mac vs ... pc, android whatever discussies, useless! En ik zeg het als IT'er.
Haters gonna hate, lovers gonna love. Gebruik voor jezelf waar je graag met werkt, en naargelang je budget (*kuch kuch* bij velen).

Laatst bewerkt:
Te vroeg gejuicht, terug boorwerken, wat voor mannen zijn dat .... van 10h of 11H tot 15H. Zo gaat het vooruit natuurlijk (not). Moet wel zwaar werkje zijn. Na ja dan heb je nog een stukje rust op een dag ... Lijkt me minder hevig vandaag.
Liefst de korte pijn met grote firma die dat klust in 2 dagen ... Welkom in Belgie dus, alles rekken tot in het eeuwige op sommige werven.

Bouw en verbouw woede noem ik het vandaag. In straal van 50m alweer 3 werven rond me in een dorp van 1500 man ...
En dan zelf op zoek zijn naar (huur)immo en niets vinden wegens triest aanbod, nieuwbouw kan ik niet betalen ... Huis kopen ook niet ondanks spaargelden.
Dan maar chalet om af en toe es echt rust en natuur te hebben (kan moeilijk op 'echte' reis met m'n gezondheid )...? Prijzen in het rooie door corona etc. YAY! Wrakken van chalets die 100k en meer gaan ... ZUUUCHT.

ps. mac vs ... pc, android whatever discussies, useless! En ik zeg het als IT'er.
Haters gonna hate, lovers gonna love. Gebruik voor jezelf waar je graag met werkt, en naargelang je budget (*kuch kuch* bij velen).
Eerlijk, wanneer moet men anders werken dan overdag, en liefst wanneer het niet regent voor sommige zaken? Er zal ook wel een reden zijn dat het op het gemak is zeker, niet iedereen kan/wil overal een zak geld tegen gooien.

En vastgoed, de hele COVID-situatie heeft dat gewoon nog meer op de spits gedreven.

De buren die nog steeds zagen over uw verbouwingen vanaf de seconde dat je uw kop buiten de voordeur steekt. Echt serieus. Wat heb ik al op mijn tong moeten bijten om de goede vrede te bewaren. Soms moet ik eventjes naar binnen om mijzelf af te reageren, om daarna opnieuw met een fake smile buiten te komen: "Ja, vervelend hé, die verbouwingen. Ja, ocharme jullie. Neen, ik begrijp het volledig! Gohoho, het is nogal wat he zeg. Maar kijk, het is bijna gedaan hoor!".

Hoe lang kan het duren vooraleer mensen in een soort acceptatiefase komen à la: "Ok, onze buren verbouwen, dat zal wat hinder met zich meebrengen, dat is vervelend maar er is geen alternatief, ze hebben het recht om dat te doen, ze volgen alle regels en ze proberen duidelijk de overlast te beperken waar het kan, dus we bijten even op onze tanden.". Neen. Altijd maar zagen. En zagen. En zagen.

De borden voor het parkeerverbod pas ik telkens minitieus aan, zodat er geen halve dag onnodig parkeerverbod is. Zelfs toen we hier nog niet woonden reed ik quasi elke dag opzettelijk naar de werf, alleen al om de parkeerborden aan te passen in functie van de continu wijzigende agenda van de aannemers. Vervolgens 1 aannemer die eens 1 dag niet afkomt? Buurvrouw: "Dat kan toch niet! Met zo'n hoge parkeerdruk in de straat! Bla bla bla"
- mac-bc blijft rustig en vriendelijk, mac-bc zegt dat ze haar bezorgdheden begrijpt, mac-bc stelt een praktische oplossing voor zodat ze toch nog kan parkeren.
- "Ja maar ja, het gaat niet per se om mij, wij hebben hier een garage in de buurt, het gaat gewoon om het principe!".
- mac-bc denkt spontaan aan haar defecte dakgoot die al 4 jaar scheef hangt waardoor al het water bij de minste regenbui langs onze gevel naar beneden stroomt, met veel lawaai neerkletst op onze lekdorpels en misschien/wellicht zelfs oorzaak is van vochtschade binnen. Een issue die ik op geregelde tijdstippen al eens vriendelijk heb laten vallen, om dit misschien eens te bekijken maar waar na veel vijven en zessen nog steeds geen oplossing voor is. Zelfs geen poging. Mac-bc vraagt zich af onder welk soort "principe" dat dan wel zou vallen bij haarzelf. Maar mac-bc zwijgt opnieuw en probeert te vermijden om de wederzijdse frustraties met elkaar te betrekken om het niet te laten escaleren. Mac-bc neemt actie om tegemoet te komen aan haar "principe", ook al riskeert hij hiermee de aannemer tegen zich te krijgen, en besluit om op een later tijdstip het nog wel eens over de goot te hebben.
- ...
- *2 dagen later*, parkeerverbod van de aannemer is exact 3 uur weg: Diezelfde buurvrouw: "Maar kijk eens aan, een lege parkeerplaats voor het huis van mac-bc, laat ons hier knal op die parkeerplaats met zijn allen uitgebreid aperitieven met tafeltjes en stoelen waardoor er de ganse avond niemand kan parkeren! (terwijl we ook perfect in onze aangelegde tuin kunnen zitten achteraan)". Parkeerdruk? Welke parkeerdruk?

HOU MIJ TEGEN.

Laatst bewerkt:
Mijne collega kan direct fotos laten maken van haar knie.

Heeft ene zich op onze privé parking op enkele 10-tallen centimeters geparkeerd met trekhaak.

Ze is aan 't babbelen, wandelt naar buiten en zet ene stap direct met haar knie op die trekhaak.

Kijk, dit zijn nu exact één van de maatregelen die ik heb genomen om de impact van onze verbouwing naar de buren zo minimaal mogelijk te houden. Een professionele bouwfirma inschakelen om de grootste breekwerken te doen, en dit zoveel mogelijk machinaal met bulldozer en kraantje. Om op die manier de duurtijd van de breekwerken te reduceren tot een absoluut minimum.

In plaats van de cheap-ass uit te hangen om een jaar aan een stuk elke zaterdag met uw breekhamertje eigenhandig een gans huis af te breken, de druk van de buren op mijn schouders die dit zou teweegbrengen, daar zou ik niet mee kunnen leven. Wat moet gebeuren, dat moet gebeuren. Maar je kan wel een beetje moeite doen om dat te reduceren in duurtijd of intensiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan